Polonya'da 15 kişilik bir stüdyoyla başlangıcını yapan CD Projekt Red, bu günlerde herkesin gıpta ile takip ettiği bir firma haline geldi. Küçük bütçelerle buralara kadar gelen CD Projekt'in CEO'su Marcin Iwinski, Eurogamer'a bir röportaj verdi. Röportajda Iwinski, CD Projekt'in dönüm noktalarını anlattı.
Yapılan açıklamalara göre The Witcher'ın yapımına 15 kişiyle başlandı. 5 sene sonrasında ise stüdyo 100 kişiyi aştı. Polonya'da devletin bu konuda destek çıkmadığını belirten Iwinski, oyunu geliştirmenin 12 milyon sterlin ile 16 milyon sterlin arasında bir maliyeti olduğunu söyledi. Iwinski'nin belirttiklerine göre The Witcher, firmanın bütün parasını harcadığı oyun olmuş.
CD Projekt The Witcher'a harcadığı emeğin ve masrafların sonucunu alsa da, sonrasında yapılan hatalar firmayı iflasın eşiğine kadar sürüklemiş. Iwinski'nin belirttiklerine göre The Witcher satışlarından gelen para, GOG.com'un kurulmasına ve ilk oyunun konsol sürümünün yapılmasına harcanmış.
The Witcher'ın konsol sürümüne ayrı bir parantez açmak gerekiyor. Çünkü oyunun konsol sürümüne yatırım sadece CD Projekt'ten değil, Atari'den de gelmiş. Ancak The Witcher'ın konsol sürümünün geliştirilmesinde çıkan problemler, projeyi iptal etmiş ve hem Atari'nin, hem de CD Projekt'in milyon dolarlarının çöpe gitmesine neden olmuş.
Röportajda Iwinski, o dönemleri "Korku dolu aylardı. Ne olduğunu anlayamıyordum. Eğer devam edemezsek ne yapacağımızı düşünemiyordum." sözleriyle anlatıyor. Hem Atari'ye borçlanan, hem de ekonomik yönden batışta olan CD Projekt'in çıkış kapısı The Witcher 2 oldu.
Haberin başında devletin bu konuda yardım etmediğini söyledik fakat Polonyalı yatırımcılar aynı düşüncede değilmiş. Iwinski'nin belirttiklerine göre The Witcher 2, Polonyalı yatırımcıların sayesinde ortaya çıkmış. Oyunun getirdiği başarı ve öğrenilmiş ders, CD Projekt'i bu günlere taşımış.
Röportajın tamamına
buradan ulaşabilirsiniz.