Gizle
Kullanmakta olduğunuz tarayıcı güncelliğini yitirmiştir. Bölüm Sonu Canavarı, sorunsuz bir gezinti için tercih ettiğiniz tarayıcının en güncel sürümünü kullanmanızı önerir.
Mobil Sürümü Görüntüle »

Scribblenauts

1 | 5th Cell ve Harita Sistemi

Yeni nesil konsollar ile birlikte oyun çeşidi faktörünün de oldukça değişim geçirdiğini söyleyebiliriz. Özellikle aksiyon oyunlarının oldukça ön plana çıktığı bu nesilde ender de olsa farklı yapımlar ile karşılaşma şansına sahip oluyoruz. Diğer platformların aksine ise Nintendo platformları her ne kadar kendi kahramanları ile oldukça ön plana çıksa da farklı oyunlar ile diğer konsolardan ayrılıyor. Özellikle tüm dünyada satış rekorlarını alt üst eden Nintendo DS, yenilikçi ve farklılık yaratan oyunlar için ilk sırada gelen konsollardan birisidir.

İşte son dönemde karşımıza çıkan farklı bir oyun da Scribblenauts. İlk olarak geçtiğimiz E3 fuarında ilgimi çekmeyi başaran Scribblenauts, bu fuardan sonra bir çok dergi ve oyun sitesi tarafından fuarın oyunu ödülüne layık görülmüştü. Bu ödüller ile birlikte oyuna olan ilgimde daha da artmaya başladı. Özellikle fuardaki gösterimi ve daha sonra çıkan haberleri ile adeta oyunun çıkış tarihini iple çeker olmuştum. Ve sonunda oyun elime geçtiğinde ise “Acaba bahsedilen özgürlüğü gerçekten oyuncuya yansıtıyor mu?” diye merak ederek oyunu açtım.

Scribblenauts'u oynamaya başladığınız anda çok farklı bir yapım olduğunu anlıyorsunuz. Zaten oldukça başarılı oyunlara imza atmış olan 5th Cell, daha önceki oyunları Drawn to Life ile bu oyunun temellerini atmıştı. O oyunda ana karakterinizi kendiniz çizerek yaratıyordunuz. Scribblenauts'ta ise ana karakterimiz dışında olan her şeyi yaratabiliyoruz. Bu arada ana karakterimizin adı Maxell.

Scribblenauts, platform ve bulmaca üzerine dayalı bir oyun. Peki oyunu benzerlerinden ayıran en büyük fark ne? Tabi ki sunduğu özgürlük hissi. Oyun tıpkı Mario oyunlarında olduğu gibi dünyalar üzerine kurulmuş. Oyunu ilk açtığınızda ufak bir profil yaratma ekranına geliyorsunuz. Burada profilinizi yarattıktan sonra otomatik olarak Universite bölümüne giriş yapıyoruz.

Bu bölüme oyunun alıştırma evresi diyebiliriz. Ufak bulmacaları çözdüğümüz bölümde karşımıza sürekli ipuçları geliyor ve üniversite bölümlerini bitirdiğinizde hem eliniz oyuna alışmış oluyor hemde oyunun oynanış şekline hakim olmaya başlayıp şaşkınlığınızı da bir nebze de olsun üzerinizden atmayı başarıyorsunuz. Bu alıştırma bölümleri bitince oyunun harita sistemine geçiyoruz.Dediğim gibi Mario oyunlarında olduğu gibi oyun farklı dünyalara ayrılmış. Her dünyanın içerisinde ise sizi bekleyen farklı bulmacalar bulunuyor. 1-1, 1-2 gibi sıralama ile giden bu bulmacaları çözdükçe puan kazanıyor ve yeni dünyaların kilitlerini açabiliyorsunuz.

Hearts of Iron Hearts of Iron IV Paradox PC Strateji
Mini Ninjas Championship Manager 2010
İLGİLİ EKRAN GÖRÜNTÜLERİ

İçeriğe ait yorum yok

Mesajınız
Üyeyim Üye Değilim

DonanımHaber üyeliğinizi kullanabilirsiniz.

E-Posta (Onay için gerekli.)

Scribblenauts Ersin Kılıç 9 / 10 oy
KÜNYE
Scribblenauts
Editör Notu: Editörün Seçimi.
9,0
2.0
0
OY
0
PC TEST SİSTEMİMİZ
  • İşlemci Intel Core i7-4790K 4.00 GHz
  • RAM 8 GB DDR3 1600 MHz
  • Ekran Kartı Nvidia GeForce GTX970M 4GB GDDR5
  • Sabit Disk 128GB SSD
İNCELEME VE ÖN İNCELEMELER
22 Eylül 2014 Pazartesi 7,0
Pixel Piracy Piksel piksel açık dünya korsan oyunu Pixel Piracy'i inceliyoruz. Samet Konuksal
18 Eylül 2014 Perşembe
World of Warships Ön İnceleme World of Tanks ve World of Warplanes'in ardından, World of Warships ile savaş denizlere taşınıyor! Tunahan Başol
2 Aralık 2013 Pazartesi
World of Tanks Xbox 360 Edition: Beta İnceleme Xbox 360'ta tank istilası başladı. Savaş alanında durumlar nasıl? Samet Konuksal
7 Kasım 2013 Perşembe 7,5
Football Manager 2014 Rekabetsiz ortam Football Manager serisini kötü yönde etkiliyor. Samet Konuksal
13 Ağustos 2013 Salı 8,8
Dragon's Crown Vanillaware, bir 2D aksiyon-rpg oyununun nasıl olacağının güzel bir örneğini sunuyor. Alkan Adakaner
Kullanıcı Videosu Yükle ▲ Siz de video yüklemek için tıklayınız