Gizle
Kullanmakta olduğunuz tarayıcı güncelliğini yitirmiştir. Bölüm Sonu Canavarı, sorunsuz bir gezinti için tercih ettiğiniz tarayıcının en güncel sürümünü kullanmanızı önerir.
Mobil Sürümü Görüntüle »

Resident Evil Serisi İçerisinde Öne Çıkan Oyunlar

 
 
Video oyun dünyasının en tanınmış ve etkili korku serilerinden biri olan "Resident Evil," oyuncuları zombilerin, canavarların ve türlü korku unsurlarının hüküm sürdüğü kasvetli dünyasına çekerek benzersiz bir deneyim sunar. İlk kez 1996 yılında Capcom tarafından piyasaya sürülen bu serinin ilk oyunu, korku türündeki oyunların başlangıcını işaret ederken, aksiyon, gizlilik ve bulmaca çözme unsurlarıyla da zenginleştirilmiştir.

Resident Evil serisi, klasik korku ögeleri, gerilim dolu atmosfer ve mükemmel karakter gelişimi ile tanınır. Oyuncular, bu seride korku ve bilim kurgunun kesiştiği bir dünyada, hayatta kalmak ve gizemi çözmek için savaşırken, aynı zamanda aksiyon ve korku türlerini mükemmel bir şekilde harmanlayan oynanışı deneyimlerler.

Her Resident Evil oyunu, benzersiz bir hikaye, karakterler ve birincil kötü karakterlerle gelir. Oyunlar, çeşitli virüslerin neden olduğu dehşet verici olayları ele alırken, oyuncuların korku ve gerilim dolu anlar yaşamasını sağlar. Aynı zamanda, oyunlar genellikle çeşitli bulmacaları çözmeyi gerektirir, bu da sadece hayatta kalmakla kalmaz, aynı zamanda zihinsel yetenekleri de sınar.

Resident Evil serisi, sadece korku oyunları için bir öncü olmakla kalmamış, aynı zamanda sinematik deneyimleri video oyun dünyasına getiren bir seridir. Sahne tasarımı, karakter animasyonları ve ses efektleri, oyuncuları korkunun ve gerilimin tam ortasına çeker. Oyunların hikayeleri ve karakter gelişimi, oyuncuları her seferinde daha da etkileyici bir dünyaya çeker.
 
 
ResidentEvil 1.5
 
 
 
"ResidentEvil 1.5," ResidentEvil serisinin geliştirilmiş ancak hiç tamamlanmamış bir sürümüdür ve hayranlar arasında efsanevi bir oyun olarak bilinir. Bu oyun, orijinal ResidentEvil oyununun (ResidentEvil 1) devamı olarak tasarlanmıştı, ancak Capcom, geliştirme sürecinde büyük değişiklikler yapmak zorunda kaldı.
 
Resident Evil 1.5, Capcom tarafından 1996 yılında geliştirilmeye başlandı ve oyunun temel mekânı Raccoon City Polis Departmanı (RPD) binasıydı. Ancak geliştirme sürecinin ilerleyen aşamalarında Capcom, oyunun atmosferini ve hikayesini değiştirmeye karar verdi. Bu değişiklikler sonucunda oyunun tamamlanmış bir sürümü piyasaya sürüldü ve bu, ResidentEvil 2 olarak bilinirken, ResidentEvil 1.5 ise iptal edilen bir proje halini aldı.
 
Resident Evil 1.5'in hikayesi, orijinal ResidentEvil 2 ile benzerlik gösteriyor. Bir virüs salgını nedeniyle zombilere dönüşen yaratıkların bulunduğu Raccoon City'de geçiyor. Oyuncular, Leon S. Kennedy ve ElzaWalker karakterlerini kontrol ediyor. Hikaye, oyunun son sürümü olan ResidentEvil 2'ye göre farklılık gösteriyor.
 
Resident Evil 1.5, RPD binasını ve diğer mekânları detaylı bir şekilde tasvir ediyordu. Oyundaki karakterler ve düşmanlar da orijinal ResidentEvil oyunlarına benzerdi. Ayrıca, oyuncuların keşfetmesi gereken gizli bölgeler ve bulmacalar da bulunuyordu.
Resident Evil 1.5, dönemin teknolojik sınırları içinde oldukça etkileyici grafiklere sahipti. Özellikle atmosferin yaratılmasına yardımcı olan detaylar ve görsel efektler dikkat çekiciydi. Ayrıca, oyunun ses tasarımı da oyuncuları gerilime sürüklüyordu.
 
Resident Evil 1.5, iptal edildikten sonra hayranlar arasında büyük bir ilgi uyandırdı. Birçok hayran, bu kayıp oyunu yeniden oluşturmak veya restore etmek için projeler başlattı. Bu projeler, ResidentEvil 1.5'in yeniden canlandırılmasına katkıda bulundu ve oyuncuların kayıp bir klasikle tanışmalarını sağladı.
 
Resident Evil 1.5, serinin hayranları arasında hala bir efsane olarak kabul edilmektedir. Oyunun iptal edilmesine rağmen, ResidentEvil evrenine katkıda bulunmuş ve oyun geliştirme süreçlerinde nasıl değişikliklerin yaşanabileceğini göstermiştir. Ayrıca, bu kayıp oyunun yeniden canlandırılması, ResidentEvil tutkunları için özel bir deneyim sunmuştur.
 
Resident Evil Portable
 
 
 
ResidentEvilPortable, serinin mobil platformlara uyarlanmış bir oyunu olarak dikkat çekiyor.
Resident EvilPortable, serinin temel hikayesine sadık kalarak klasik zombi kıyameti temasını işliyor. Oyuncu, Raccoon City'nin çürümüş sokaklarında hayatta kalmaya çalışan bir karakteri kontrol ediyor. Tıpkı diğer ResidentEvil oyunlarında olduğu gibi, virüs enfeksiyonlarına ve dehşet verici canavarlara karşı mücadele ediyor.
 
Resident EvilPortable, birinci şahıs veya üçüncü şahıs bakış açısından oynanabilen bir oyun olabilir. Oyuncular, bulmacaları çözmek, mermi ve kaynak toplamak, canavarları veya zombileri yenmek ve hayatta kalmak için stratejik kararlar almalıdır. Oyun, gelişmiş grafikler ve oynanabilirlik sunarak serinin köklerine sadık kalmaktadır.
 
Resident EvilPortable, oyunculara genellikle birkaç farklı karakteri kontrol etme fırsatı sunar. Her karakterin kendine özgü yetenekleri ve zayıf yönleri vardır. Oyuncular, bu karakterler arasında seçim yaparak oyun deneyimini kişiselleştirebilirler.
 
Mobil platformlarda bile ResidentEvilPortable, yüksek çözünürlüklü grafikler ve atmosferik ses efektleri sunar. Bu, oyuncuların korku ve gerilim atmosferine daha fazla katılmasına olanak tanır.
 
Resident Evil serisinin bir parçası olarak, oyunda genellikle karmaşık bulmacalar ve gizli geçitler yer alır. Aynı zamanda zombiler ve diğer canavarlarla savaşmak için çeşitli silahlar ve taktikler kullanmanız gerekebilir.
 
Oyun, korku oyunlarının vazgeçilmez bir özelliği olan atmosferi başarıyla yaratır. Karanlık ve tehditkar ortamlar, oyuncuların gerilimi artırır.
 
Resident EvilPortable, genellikle ücretsiz olarak indirilebilir ancak oyun içi satın alımlar içerebilir. Bu, oyuncuların oyun içi eşyalar veya avantajlar satın almalarına olanak tanır.
 
Resident Evil
 
 
 
ResidentEvil (1996), korku ve hayatta kalma türündeki video oyunlarının bir çığır açıcısı olarak kabul edilen ve Capcom tarafından geliştirilen bir video oyunudur.
Resident Evil, Raccoon City adlı hayali bir şehirde bulunan, Umbrella Corporation adlı kötücül bir ilaç şirketinin gizli bir laboratuvarında başlar. Bu laboratuvarın çalışmaları, T-Virus adı verilen bir biyolojik silahın yaratılmasını içerir. Ancak, bir güvenlik ihlali sonucu bu virüs laboratuvardan sızar ve Raccoon City'de dehşet verici bir zombi salgınına yol açar. Oyuncular, özel bir polis ekibi veya S.T.A.R.S. üyeleri olarak olayları araştırmak ve hayatta kalmak için mücadele ederler.
 
Resident Evil, oyun dünyasında korku ve gerilim türünün önde gelen temsilcilerinden biri haline geldi. Oyuncular, antik bir malikanede kilitli kaldıkları bu korkutucu dünyayı keşfederler. Oyun, genellikle sabit kamera açıları ve tank kontrolleri ile tanınır. Bu, oyuncuların karakteri yönlendirmelerini ve zombi veya canavarlara karşı savaşmalarını zorlaştırır. Ayrıca, sınırlı kaynaklarla ve envanter yönetimi ile de bilinir.
 
Oyuncular, iki ana karakter arasından seçim yapabilirler: Chris Redfield ve Jill Valentine. Her iki karakterin de kendi benzersiz yetenekleri ve hikayeleri vardır. Oyunun gidişatını etkileyen çeşitli kararlar alınabilir, bu da oyunun tekrar oynanabilirliğini artırır.
 
Resident Evil, döneminin teknolojisine göre oldukça etkileyici grafikler ve atmosferik ses tasarımı sunar. Bu, oyuncuları korku ve gerilim atmosferine daha fazla çeker.
 
Oyun, karakterlerin yolculukları boyunca çözmeleri gereken karmaşık bulmacalar içerir. Aynı zamanda zombiler, canavarlar ve diğer tehlikeli düşmanlarla savaşmak zorunda kalırlar.
Resident Evil, korku oyunlarının gelişiminde dönüm noktası oldu ve serinin başlangıcını temsil ediyor. Oyun, korku türünün video oyunlarında nasıl başarılı bir şekilde uygulanabileceğini gösterdi. Aynı zamanda, oyunun sinematik yaklaşımı ve hikayesi, video oyunlarının daha büyük bir anlatı ve görsel deneyim yönüne doğru ilerlemesine katkıda bulundu.
 
ResidentEvil: Director'sCut
 
 
 
ResidentEvil: Director'sCut, ResidentEvil serisinin ilk oyununun özel bir sürümüdür ve 1997 yılında PlayStation için piyasaya sürülmüştür. Bu sürüm, orijinal ResidentEvil oyununun bazı eklemeler ve iyileştirmelerle birlikte gelir.
Resident Evil: Director'sCut, serinin başlangıcındaki olaylara odaklanır. Bir grup özel polis ekibi olan S.T.A.R.S. üyeleri, Raccoon Ormanı'ndaki korkunç olayları araştırmak için bir malikaneye gönderilir. Burada, T-Virus adı verilen bir biyolojik silahın sonuçlarıyla karşılaşırlar ve bu, zombi salgınının başlangıcını işaret eder. Oyuncular, malikanede mahsur kalan S.T.A.R.S. üyelerinden birini kontrol ederek olayları çözmeye çalışır.
 
Resident Evil: Director'sCut, orijinal ResidentEvil oyununun oyun mekaniğini temel alır. Oyuncular, sabit kamera açıları ve tank kontrolleri ile zombi ve canavarlarla dolu korkutucu bir ortamı keşfederler. Bu mekanikler, oyunun atmosferini ve gerilimini artırır.
 
Director's Cut sürümü, orijinal oyunun bazı önemli yenilikler ve iyileştirmeler sunar:
Özel Kostümler: Oyuncular, karakterlerinin kıyafetlerini özelleştirebilirler. Bu, oyuna yeniden oynanabilirlik katarken karakterlerin görünümünü değiştirir.
 
Yeniden Düzenlenmiş Bulmacalar: Oyunda yer alan bazı bulmacalar, orijinal oyunla karşılaştırıldığında yeniden düzenlenmiştir.
 
Sararmış Kağıt Efekti: Oyunun atmosferini artırmak için kullanılan bu özellik, belirli sahnelerde sararmış bir görünüm ekler.
 
Zorluk Seviyeleri: Oyuncular, zorluk seviyelerini seçebilirler, bu da oyunun daha kolay veya daha zor olmasını sağlar.
 
Oyuncular, Chris Redfield veya Jill Valentine karakterlerinden birini seçebilirler. Her iki karakterin de kendine özgü hikayeleri ve zorluk seviyeleri vardır, bu da oyunun yeniden oynanabilirliğini artırır.
 
Resident Evil: Director'sCut, orijinal oyunun grafiklerini iyileştirir ve ses efektlerini geliştirir. Bu, oyunculara daha iyi bir korku deneyimi sunar.
 
Director's Cut sürümü, orijinal ResidentEvil oyununu daha fazla oyuncuyla buluşturmuş ve oyunun başarısına katkıda bulunmuştur. ResidentEvil serisi, korku oyunlarının önde gelen temsilcilerinden biri olarak kabul edilir ve Director'sCut, bu başarıyı daha da pekiştiren bir sürümdür.
 
ResidentEvil 2
 
 
 
ResidentEvil 2, Capcom tarafından geliştirilen ve 1998 yılında piyasaya sürülen ikinci ana giriş ResidentEvil oyunu olup, serinin en unutulmaz ve etkileyici bölümlerinden biridir. Oyun, korku, gerilim ve aksiyonun mükemmel bir karışımını sunar ve ResidentEvil serisinde klasik olarak kabul edilen bir başyapıttır.
Resident Evil2, serinin genel hikayesine devam eder ve T-Virusadı verilen biyolojik silahın yol açtığı korkunç sonuçları anlatır. Oyun, RaccoonCity'deki zombi salgınının ortasında mahsur kalan iki ana karakterin hikayesini takip eder: Leon S. Kennedy ve Claire Redfield. İki karakterin farklı başlangıç noktaları ve hikayeleri vardır, ancak olaylar ilerledikçe yolları kesişir. Oyuncular, bu karakterlerden birini seçerek oyunu tamamlarlar.
 
Resident Evil2, serinin ikinci oyunu olmasına rağmen orijinal oyunun mekaniğini büyük ölçüde geliştirir. Oyuncular, üçüncü şahıs bakış açısıyla oynamaya devam ederler, ancak daha hareketli ve akıcı bir oynanışa sahiptir. Oyunda bulmacalar, envanter yönetimi ve sınırlı kaynaklar hala önemlidir, ancak daha fazla aksiyon öğesi ve düşman vardır.
 
Resident Evil2, oyunculara iki farklı karakter arasından seçim yapma olanağı sunar: Leon S. Kennedy ve Claire Redfield. Her karakterin kendi hikayesi ve mücadeleleri vardır. Ayrıca, oyunun iki farklı senaryosu bulunur (A ve B senaryoları), bu da oyunun yeniden oynanabilirliğini artırır.
 
Oyunun grafikleri ve ses tasarımı döneminin oldukça ilerisindedir. Atmosferik ses efektleri, oyuncuların gerilim atmosferini daha iyi hissetmelerine olanak tanır. Zombiler ve diğer canavarlar detaylı olarak tasarlanmıştır.
 
Resident Evil2, zombilerin yanı sıra diğer korkutucu düşmanlarla da doludur. Oyuncular, bu canavarlarla savaşmak veya kaçmak zorundadır.
 
Resident Evil2, serinin genel başarısının doruk noktasını temsil eder. Oyun, korku ve aksiyonun harika bir karışımını sunar ve serinin ikinci oyunu olmasına rağmen birçok oyuncu için en iyi ResidentEviloyunu olarak kabul edilir. ResidentEvil2'nin etkisi, oyunun birçok yeniden yapımı ve yeniden düzenlemesiyle daha da arttı.
 
ResidentEvil 3: Nemesis
 
 
 
ResidentEvil 3: Nemesis, Capcom tarafından geliştirilen ve 1999 yılında piyasaya sürülen üçüncü ana giriş ResidentEvil oyunudur. Bu oyun, korku, hayatta kalma ve aksiyon türlerini ustalıkla bir araya getiren bir başyapıttır.
Resident Evil 3: Nemesis, serinin genel hikayesine devam eder ve Raccoon City'deki zombi salgınının devamını anlatır. Oyun, Jill Valentine adlı bir özel polis memurunun gözünden görülür ve oyunun başlangıcından itibaren kabusun tam ortasında olduğu bir anı yaşarız. Nemesis adı verilen acımasız bir biyolojik yaratık tarafından takip edilen Jill, hayatta kalmaya ve Raccoon City'den kaçmaya çalışırken diğer hayatta kalanlara yardım etmeye çalışır.
Resident Evil 3, serinin önceki oyunlarından bazı mekanik değişiklikler sunar. Oyuncular, üçüncü şahıs bakış açısından oynamaya devam ederler ve bu sefer daha hareketli ve esnek bir kontrol sistemine sahiptirler. Karakterin dövüş yetenekleri geliştirilmiş ve oyuncular, saldırılara karşı daha iyi bir savunma yapabilirler. Bu, aksiyonun daha belirgin bir rol oynadığı bir oyundur.
 
Resident Evil 3, oyunculara Jill Valentine karakterini kontrol etme olanağı sunar. Jill, serinin daha önceki oyunlarında da yer almıştır. Ayrıca, oyun içerisinde Carlos Oliveira adında bir karakter de oynanabilir hale gelir.
 
Oyunun grafikleri ve ses tasarımı döneminin oldukça ilerisindedir. Raccoon City'nin yıkılmış sokakları ve canavarlar inanılmaz ayrıntılıdır. Oyundaki müzikler ve ses efektleri, oyuncuların gerilim atmosferini daha iyi hissetmelerini sağlar.
 
Oyunun en ikonik unsurlarından biri, başlıca düşman olan Nemesis'tir. Bu biyolojik yaratık, oyuncuların peşinden gelir ve onları kovalar. Bu, oyunun gerilimini artırır ve her anın bir tehlike olduğunu hissettirir.
 
Resident Evil 3: Nemesis, ResidentEvil serisinin genel başarısının bir parçasıdır ve oyun dünyasında önemli bir yere sahiptir. Serinin daha önceki oyunlarına göre daha fazla aksiyon odaklı bir yaklaşım sunar ve bu, serinin evrimini temsil eder. Oyun, Nemesis karakteri ve onun kovalamaları ile oyuncular arasında unutulmaz anılar yaratır. Oyunun hikayesi ve karakter gelişimi, serinin derinliğini artırır.
 
ResidentEvil Survivor
 
 
 
ResidentEvil Survivor, Capcom tarafından geliştirilen ve 2000 yılında piyasaya sürülen birinci şahıs bakış açısına sahip bir korku oyunudur. Serinin diğer oyunlarından farklı olarak, Survivor, serinin ana hikayesinden bağımsız bir yan olayı konu alır.
 
Resident Evil Survivor, serinin ana hikayesinden bağımsız bir hikayeyi işler. Oyuncular, oyunun başında hafızasını kaybetmiş bir karakteri kontrol ederler ve Racoon Şehri'ndeki bir salgını çözmek ve hayatta kalmak zorundadırlar. Hikaye, T-Virus'un neden olduğu dehşet verici olayları keşfetmeye odaklanır.
 
Resident Evil Survivor, birinci şahıs bakış açısıyla oynanan nadir ResidentEvil oyunlarından biridir. Oyuncular, bu bakış açısıyla çevreyi keşfederler ve düşmanlarla savaşırlar. Oyunun mekaniği, diğer oyunlardan farklıdır ve daha aksiyon odaklıdır. Ayrıca, oyuncuların bulmacaları çözmesi ve ipuçlarını takip etmesi gereken yerler vardır.
 
Oyuncu, hafızasını kaybetmiş ve isimsiz bir karakteri kontrol eder. Oyunun ilerleyen bölümlerinde, ResidentEvil serisinden tanıdık karakterlerle karşılaşabilirler. Bu karakterler, oyunculara yardımcı olabilir veya engel olabilir.
 
Oyun, döneminin teknolojik sınırlamalarına göre oldukça basit grafiklere sahiptir. Ancak atmosferik ses efektleri ve müzikler, oyunculara korku ve gerilim atmosferini başarılı bir şekilde iletebilir.
 
Resident Evil Survivor, diğer ResidentEvil oyunlarına kıyasla daha fazla aksiyon içerir. Oyuncular, çeşitli düşmanlarla savaşırken sağlam ateşli silahlar kullanırlar. Bu, oyunun daha hızlı tempolu ve aksiyon dolu bir deneyim sunmasını sağlar.
 
Resident Evil Survivor, eleştirmenlerden karışık yorumlar almıştır. Bazıları, oyundaki farklı mekanikler ve aksiyonun hoş bir değişiklik olduğunu düşünmüşlerdir. Ancak, diğerleri oyunun grafiklerinin basitliğini ve hikayesinin yetersizliğini eleştirmiştir.
 
ResidentEvilCodeVeronica
 
 
 
ResidentEvilCode: Veronica, Capcom tarafından geliştirilen ve 2000 yılında piyasaya sürülen ResidentEvil serisinin dördüncü ana giriş oyunudur. Bu oyun, serinin ana hikayesine devam eder ve klasik korku, hayatta kalma ve bulmaca öğelerini bir araya getirir.
Resident EvilCode: Veronica, serinin ana hikayesine entegre edilen bağımsız bir hikaye sunar. Hikaye, Claire Redfield ve Chris Redfield kardeşlerin başına gelen korkunç olayları anlatır. Claire, bir önceki oyun ResidentEvil 2'den tanıdık bir karakterdir. Oyun, ikinci oyunun olaylarından kısa bir süre sonra başlar ve Claire, zombiler ve diğer korkunç yaratıklarla dolu bir hapishaneye hapsedilir. Oyunun ilerleyen bölümlerinde, Chris ile Claire, UmbrellaCorporation'ın korkunç sırlarını çözmek için işbirliği yaparlar.
 
Code: Veronica, serinin önceki oyunlarına benzeyen bir oynanış sunar. Oyuncular, sabit kamera açıları ve tank kontrolleri ile çevreyi keşfederler, bulmacaları çözerler ve düşmanlarla savaşırlar. Bu oyun, daha önceki ResidentEvil oyunlarına kıyasla daha büyük ve açık dünyalar içerir, bu da oyunculara daha fazla keşif özgürlüğü sunar.
 
Oyuncular, Claire Redfield ve Chris Redfield karakterlerini kontrol ederler. Claire, hapishanede başlayan macerasıyla serinin önemli bir karakteri haline gelir. Ayrıca, Steve Burnside adında bir karakter de oyunun ilerleyen bölümlerinde oynanabilir hale gelir.
 
Code: Veronica, döneminin teknolojik yeteneklerine göre oldukça iyi grafikler sunar. Oyunun atmosferik ses efektleri ve müzikleri, oyunculara korku ve gerilim atmosferini etkili bir şekilde iletebilir.
 
Oyun, serinin klasik düşmanları olan zombilerin yanı sıra yeni ve ölümcül düşmanlar da içerir. Bunlar arasında Ashford ailesinin üyeleri ve T-Abyss virüsü tarafından enfekte edilmiş yaratıklar yer alır.
 
Oyunun orijinal versiyonu, Code: Veronica X adlı bir güncelleme ile yeniden piyasaya sürüldü. Bu sürüm, hikaye detaylarını genişletir ve yeni karakterler ekler. Ayrıca, daha fazla zorluk seviyesi ve özel kostümler içerir.
 
Resident EvilCode: Veronica, serinin ana hikayesine önemli katkılarda bulunur ve Claire Redfield'in hikayesini derinleştirir. Oyun, serinin önceki oyunlarına sadık kalırken daha büyük bir açık dünya sunar. Code: Veronica, serinin hayranları arasında birçok kişi tarafından en iyi ResidentEvil oyunlarından biri olarak kabul edilir.
 
ResidentEvil Gaiden
 
 
 
ResidentEvilGaiden, Capcom tarafından geliştirilen ve 2001 yılında Game Boy Color için piyasaya sürülen bir ResidentEvil yan ürünüdür. Bu oyun, serinin ana hikayesinden bağımsız bir hikaye sunar ve klasik ResidentEvil unsurlarını taşıyan benzersiz bir mobil deneyim sunar.
Resident EvilGaiden, serinin ana hikayesinden bağımsız bir hikaye sunar. Oyun, Leon S. Kennedy'nin başına gelen korkutucu olayları anlatır. Oyunun olayları bir gemide geçer ve Leon, bu gemideki korkunç yaratıklarla ve tehlikelerle mücadele etmek zorunda kalır. Oyunun hikayesi, serinin diğer oyunlarına kıyasla daha basit olsa da, mobil bir platform için oldukça tatmin edici bir deneyim sunar.
 
Resident EvilGaiden, klasik ResidentEvil oyunlarının temel mekaniğini taşır. Oyuncular, sabit kamera açıları ve tank kontrolleri ile oyunu oynarlar. Oyun, gemide keşfedilen bölgelerde bulmacaları çözmeyi ve düşmanlarla savaşmayı içerir. Gaiden, oyunun akışını ve mekaniğini Game Boy Color platformuna uyarlamak için bazı değişiklikler yapar. Oyuncular, düşmanlarla savaşmak için ateşli silahları kullanır ve envanter yönetimi oyunun önemli bir parçasıdır.
Oyuncular, serinin tanıdık bir karakteri olan Leon S. Kennedy'yi kontrol ederler. Oyun sırasında, oyuncular diğer karakterlerle de etkileşime girebilirler, ancak sadece Leon oynanabilir.
 
Resident EvilGaiden, Game Boy Color platformuna göre oldukça etkileyici grafikler sunar. Oyun, döneminin teknolojik sınırlamalarına rağmen atmosferik ses efektleri ve müziklerle korku atmosferini başarılı bir şekilde aktarır.
 
Oyunda, serinin klasik düşmanları olan zombiler yer alır. Ancak Gaiden, serinin diğer oyunlarından farklı olarak düşmanları hedef alma ve ateş etme mekaniği sunar.
Resident EvilGaiden, eleştirmenler ve oyuncular arasında karışık yorumlar almıştır. Oyunun mobil platformda başarılı bir ResidentEvil deneyimi sunması takdir edilse de, bazı oyuncular oyunun klasik serinin beklentilerini karşılayamadığını düşünmüşlerdir.
 
Resident Evil Zero
 
 
 
ResidentEvil Zero, Capcom tarafından geliştirilen ve 2002 yılında piyasaya sürülen bir ResidentEvil oyunudur. Oyun, serinin ana hikayesine katkıda bulunan bir hikayeyi ve oynanışı sunar.
Resident Evil Zero, serinin ana hikayesine katkıda bulunan ve Raccoon City'nin çöküşünü anlatan bir hikayeyi işler. Oyun, Rebecca Chambers adlı bir özel polis memurunun maceralarına odaklanır. Rebecca, S.T.A.R.S. ekibinin bir üyesidir ve Ecliptic Express adlı bir trenle Raccoon City'den kaçmaya çalışırken korkunç olaylarla karşılaşır. Ayrıca oyunda, ikinci bir oynanabilir karakter olan esrarengiz suçlu Billy Coen de bulunur. İkili, virüsle enfekte olmuş düşmanlarla ve zombilerle savaşırken hayatta kalmak için işbirliği yapmak zorundadır.
 
Resident Evil Zero, serinin klasik oyun mekaniğini benimser. Oyuncular, sabit kamera açıları ve tank kontrolleri ile oyunu oynarlar. Oyunda bulmacaları çözmek, envanter yönetimi ve kaynakları kullanma becerisi önemlidir. Ancak oyun, serinin önceki oyunlarından farklı olarak karakter değişimini ve eşya bırakma özelliğini sunar. Bu, oyuncuların iki karakter arasında eşya ve envanter öğelerini geçiş yapmalarına olanak tanır.
 
Oyuncular, Rebecca Chambers ve Billy Coen karakterlerini kontrol ederler. Oyuncular, bu iki karakter arasında geçiş yaparak hikayeyi ilerletirler. Her iki karakterin de kendilerine özgü yetenekleri ve avantajları vardır.
 
Resident Evil Zero, döneminin teknolojik yeteneklerine göre oldukça etkileyici grafikler sunar. Oyunun atmosferik ses efektleri ve müziği, oyunculara korku ve gerilim atmosferini başarılı bir şekilde iletebilir.
 
Oyunda, serinin klasik düşmanları olan zombilerin yanı sıra yeni ve ölümcül düşmanlar da bulunur. Oyuncular, çeşitli canavarlarla ve zombilerle savaşmak zorundadır.
Resident Evil Zero, eleştirmenlerden ve oyunculardan olumlu yorumlar almıştır. Oyunun grafik kalitesi ve hikayesi takdir edilmiş, ancak bazı oyuncular, eski okul mekaniğinin bazı zorluklarını eleştirmişlerdir.
 
ResidentEvil: DeadAim
 
 
 
ResidentEvil: DeadAim, Capcom tarafından geliştirilen ve 2003 yılında piyasaya sürülen birinci şahıs bakış açısına sahip bir ResidentEvil oyunudur. Oyun, serinin ana hikayesinden bağımsız bir hikaye sunar ve klasik ResidentEvil unsurlarını birinci şahıs perspektifiyle sunar.
Resident Evil: DeadAim, serinin ana hikayesinden bağımsız bir hikayeyi anlatır. Oyun, Bruce McGivern adlı bir özel ajanın ve FongLing adlı bir Çin ajanının, biyolojik silahlar ve zombilerle dolu bir gemide yaşanan dehşet verici olayları çözmeye çalışmalarını konu alır. Oyuncular, bu iki karakteri kontrol ederler ve hikayenin gelişimine katkıda bulunurlar.
 
Resident Evil: DeadAim, serinin önceki oyunlarından farklı olarak birinci şahıs bakış açısını benimser. Oyuncular, bu perspektiften çevreyi keşfederler, bulmacaları çözerler ve düşmanlarla savaşırlar. Oyun, klasik ResidentEvil bulmacalarını ve envanter yönetimini içerir. Oyuncular, silahları kullanarak düşmanlarla savaşırken sağlık ve mermi kaynaklarını dikkatlice yönetmelidir.
 
Oyuncular, Bruce McGivern ve FongLing karakterlerini kontrol ederler. Oyunda, bu iki karakter arasında geçiş yaparak hikayeyi ilerletirler. Her iki karakterin de kendilerine özgü yetenekleri ve özel yetenekleri vardır.
 
Resident Evil: DeadAim, PlayStation 2 platformuna göre oldukça iyi grafikler sunar. Oyundaki ses tasarımı ve müziği, korku ve gerilim atmosferini oyunculara başarılı bir şekilde iletebilir.
Oyunda, serinin klasik düşmanları olan zombilerin yanı sıra yeni biyolojik yaratıklar ve düşmanlar da bulunur. Oyuncular, bu düşmanlarla savaşırken farklı silahları kullanarak hayatta kalmak zorundadır.
 
Resident Evil: DeadAim, eleştirmenler ve oyuncular arasında karışık yorumlar almıştır. Oyunun birinci şahıs bakış açısı, serinin diğer oyunlarından farklı bir deneyim sunar, bu da bazı oyuncuları memnun ederken diğerlerini hayal kırıklığına uğratır. Oyunun hikayesi ve karakter gelişimi ise karışık eleştirilere tabi tutulmuştur.
 
ResidentEvilOutbreak
 
 
 
ResidentEvilOutbreak, Capcom tarafından geliştirilen ve 2003-2004 yıllarında PlayStation 2 için piyasaya sürülen bir ResidentEvil oyunu serisidir. Bu oyun, serinin ana hikayesinden bağımsız bir hikaye sunar ve çok oyunculu bir deneyim sağlar.
 
Resident EvilOutbreak, Raccoon City'de başlayan bir zombi salgınının ortasında geçen olayları konu alır. Oyuncular, farklı karakterler aracılığıyla salgını durdurma ve hayatta kalanlara yardım etme görevini üstlenirler. Oyun, farklı senaryolarda farklı karakterlerin perspektiflerini sunar ve oyuncuların tercihlerine göre farklı sonlar elde etmelerine olanak tanır. Her senaryo,
oyuncuların karşılaşacakları zorlukları ve bulmacaları farklı şekillerde çözmelerini gerektirir.
Resident EvilOutbreak, serinin önceki oyunlarına benzeyen bir oynanışa sahiptir. Oyuncular, sabit kamera açıları ve tank kontrolleri ile oyunu oynarlar. Ancak Outbreak, serinin önceki oyunlarından farklı olarak bir dizi gelişmiş çok oyunculu özellik sunar. Oyuncular, diğer oyuncularla çevrimiçi veya aynı ekranda aynı bilgisayar üzerinden oynayabilirler. Bu, oyunun bulmacalarını ve görevlerini işbirliği içinde tamamlamalarını gerektirir.
 
Oyuncular, Outbreak serisinde farklı karakterleri kontrol edebilirler. Her karakterin kendine özgü yetenekleri, zayıf noktaları ve envanterleri vardır. Oyuncular, bu karakterler arasında geçiş yapabilirler ve her birinin benzersiz yeteneklerini kullanabilirler.
 
Outbreak, PlayStation 2 platformuna göre oldukça etkileyici grafikler sunar. Oyunun atmosferik ses efektleri ve müziği, korku ve gerilim atmosferini başarılı bir şekilde iletebilir.
 
Oyunda, serinin klasik düşmanları olan zombilerin yanı sıra yeni ve ölümcül düşmanlar da bulunur. Oyuncular, çeşitli silahları kullanarak hayatta kalmak zorundadır.
 
Resident EvilOutbreak, eleştirmenler ve oyuncular arasında genellikle olumlu yorumlar almıştır. Oyunun çok oyunculu özellikleri ve işbirliği mekaniği takdir edilmiş, ancak bazı oyuncular, bazı senaryoların zorluğundan şikayet etmiştir.
 
Resident EvilOutbreak, "ResidentEvilOutbreak File #2" adlı bir devam oyunu ile genişletildi. Bu oyun, yeni senaryolar ve karakterler sunarak Outbreak deneyimini genişletti.
 
ResidentEvil 4
 
 
 
ResidentEvil 4, Capcom tarafından geliştirilen ve 2005 yılında piyasaya sürülen bir korku hayatta kalma oyunu olarak oyuncular ve eleştirmenler tarafından büyük bir övgü ve başarı kazanmıştır. Serinin dördüncü ana giriş oyunu olarak bilinen ResidentEvil 4, seriyi radikal bir şekilde değiştirerek yeni bir oyun deneyimi sunmuştur.
Resident Evil 4, serinin ana hikayesinden ayrı bir hikaye sunar. Oyun, Leon S. Kennedy'nin başına gelen korkunç olayları anlatır. Leon, UmbrellaCorporation'ın eski çalışanı ve Raccoon City'deki olaylardan sonra Amerikan hükümetinin özel bir ajanıdır. Oyunun olayları, köyündeki kız kardeşini kurtarmak için İspanya'daki korkunç olayları çözmeye çalışan Leon'un maceralarını konu alır. Hikaye, gizemli bir kült ve köylülerin ölümcül saldırılarına odaklanır.
Resident Evil 4, serinin önceki oyunlarından radikal bir şekilde farklıdır. Oyuncular, bu oyunda üçüncü şahıs bakış açısı ile oynarlar ve daha aksiyon odaklı bir deneyim yaşarlar. Oyun, daha önceki serilerdeki sabit kameralar ve tank kontrolleri yerine daha serbest bir kamera açısı ve daha dinamik bir oynanış sunar. Ayrıca, envanter yönetimi de daha akıcı ve kolaydır.
 
Oyuncular, Leon S. Kennedy'yi kontrol ederler. Oyuncu, Leon'un yanı sıra Ashley Graham adlı bir karakteri de kurtarmaya çalışır. Oyuncular, silahları kullanırken becerilerini ve taktiklerini geliştirmek zorundadır.
 
Resident Evil 4, döneminin teknolojik sınırlamalarına göre oldukça etkileyici grafikler sunar. Oyunun atmosferik ses efektleri ve müziği, korku ve gerilim atmosferini oyunculara başarılı bir şekilde iletebilir.
 
Oyunda, serinin klasik düşmanları olan zombilerin yerine Los Illuminados adlı bir kültün üyeleri ve ölümcül yaratıklar bulunur. Bu düşmanlar, oyunun aksiyon yoğunluğunu artırır ve oyunculara daha zorlu bir deneyim sunar.
 
Resident Evil 4, eleştirmenler ve oyuncular tarafından büyük övgüler almıştır. Oyunun oynanışı, grafikleri, hikayesi ve atmosferi takdir edilmiş, korku hayatta kalma oyunlarına yeni bir standart belirlemiştir. ResidentEvilserisinin dönüm noktası olarak kabul edilir ve birçok "en iyi video oyunları" listesinde yer alır.
 
Resident Evil 4, oyun endüstrisine önemli etkilerde bulunmuş ve üçüncü şahıs bakış açısını kullanan diğer oyunları ilham vermiştir. Ayrıca, serinin ilerleyen oyunlarına da rehberlik etmiştir. ResidentEvil4, seriyi dönüştürmüş ve klasik seriden yeni bir yola sokmuştur.
 
ResidentEvil: Deadly Silence
 
 
 
"ResidentEvil: Deadly Silence," Capcom tarafından geliştirilen ve 2006 yılında Nintendo DS için piyasaya sürülen bir ResidentEvil oyunudur. Bu oyun, orijinal "ResidentEvil" oyununun yeniden tasarlanmış bir versiyonunu içerir ve serinin hayranlarına hem nostaljik bir deneyim hem de yeni özellikler sunar.
 
"ResidentEvil: Deadly Silence," orijinal "ResidentEvil" oyununun temel hikayesini takip eder. Hikaye, S.T.A.R.S. (Special TacticsandRescue Service) ekibinden iki karakter, Chris Redfield ve Jill Valentine, Raccoon Ormanı'ndaki gizemli olayları araştırmaları için gönderildiğinde başlar. Oyuncular, bu karakterlerden birini seçerek korkunç olayların merkezine giderler.
 
Hikaye, zombiler, canavarlar ve gizemli bir biyolojik silah olan T-virüs ile ilgilidir.
 
"ResidentEvil: Deadly Silence," orijinal "ResidentEvil" oyununun temel oynanışını korur.
 
Oyuncular, oyunu üstten bakış açısıyla keşfederler ve çevreyi araştırırken bulmacaları çözmeli, düşmanlarla savaşmalı ve envanterlerini yönetmelidirler. Ancak "Deadly Silence," Nintendo DS'nin özelliklerini kullanarak yenilikçi mekanikler ekler. Dokunmatik ekran, oyuncuların envanterlerini daha hızlı ve kolay bir şekilde yönetmelerini sağlar.
 
Oyuncular, Chris Redfield veya Jill Valentine karakterlerini seçebilirler. Her iki karakterin de hikaye boyunca farklı deneyimleri ve görevleri vardır. Ayrıca, oyunun "RebirthMode" adlı bir modu bulunur, bu modda oyuncular yeniden dengelenmiş bir zorluk seviyesi ve farklı düşman yerleşimleri ile karşılaşırlar.
 
"Deadly Silence," Nintendo DS'nin sınırlı grafik kapasitesine rağmen, oyunun atmosferini ve korku unsurlarını başarılı bir şekilde yansıtmayı başarır. Ses tasarımı ve müziği, orijinal oyunun atmosferini korur ve oyunculara korku dolu anlar yaşatır.
 
Oyunda, serinin klasik düşmanları olan zombilerin yanı sıra diğer canavarlar ve ölümcül yaratıklar bulunur. Oyuncular, sık sık kaynaklarını ve mermilerini dikkatlice yönetmelidirler.
"ResidentEvil: Deadly Silence," eleştirmenlerden ve oyunculardan olumlu yorumlar almıştır. Oyunun orijinal "ResidentEvil" deneyimini sadık bir şekilde yeniden yarattığı ve Nintendo DS'nin özelliklerini akıllıca kullandığı takdir edilmiştir.
 
Resident Evil: The Umbrella Chronicles
 
 
 
"ResidentEvil: TheUmbrellaChronicles," Capcom tarafından geliştirilen ve 2007 yılında Wii konsolu için piyasaya sürülen birinci şahıs bakış açısına sahip bir ResidentEvil oyunudur. Bu oyun, serinin ana hikayesine paralel olarak önemli olayları tekrar anlatır ve serinin hayranlarına klasik ResidentEvil deneyimini farklı bir bakış açısıyla sunar.
 
"ResidentEvil: TheUmbrellaChronicles," ResidentEvil serisinin ana hikayesine odaklanır ve önceki oyunların olaylarını birinci şahıs bakış açısıyla tekrar anlatır. Oyun, Raccoon City'deki UmbrellaCorporation'ın korkunç deneylerinin ortaya çıkışından, ölümcül virüslerin yayılmasına ve klasik karakterlerin yaşadığı olaylara kadar serinin ikonik anlarını içerir. Oyuncular, serinin popüler karakterleriyle tanıdık mekanlarda savaşırken UmbrellaCorporation'ın karmaşık entrikalarını çözmeye çalışırlar.
 
"TheUmbrellaChronicles," ResidentEvil serisine özgü sabit kamera açıları ve tank kontrolleri yerine birinci şahıs bakış açısını benimser. Oyuncular, Wii kumandası ve Nunchuk'u kullanarak nişan alabilirler. Oyun, hedefe nişan almayı basit ve etkili bir şekilde sağlar. Ayrıca, oyunun bir kooperatif modu vardır, bu da oyuncuların birlikte oynamasına olanak tanır.
 
Oyunda, serinin popüler karakterleri olan Chris Redfield, Jill Valentine, Rebecca Chambers, ve diğerleri gibi karakterleri kontrol edersiniz. Her karakterin kendine özgü yetenekleri ve silahları vardır. Oyuncular, hikaye boyunca farklı karakterlerle oynayarak ResidentEvil evrenini daha derinlemesine keşfederler.
 
"TheUmbrellaChronicles," Wii konsolu için oldukça iyi grafikler sunar. Oyunun atmosferik ses efektleri ve müziği, ResidentEvil serisinin korku ve gerilim atmosferini başarıyla yansıtır.
Oyunda, serinin klasik düşmanları olan zombilerin yanı sıra, diğer biyolojik yaratıklar ve UmbrellaCorporation'ın kötü niyetli askerleriyle karşılaşırsınız. Oyuncular, geniş bir silah yelpazesi kullanarak bu düşmanlarla savaşır.
 
"TheUmbrellaChronicles," eleştirmenlerden ve oyunculardan olumlu yorumlar almıştır. Oyunun birinci şahıs bakış açısı ve etkileyici görselleri, ResidentEvil evreninin yeniden keşfedilmesini sağlar. Aynı zamanda, serinin hayranları için hoş bir geri dönüş olmuştur.
 
ResidentEvil 5
 
 
 
"ResidentEvil 5," Capcom tarafından geliştirilen ve 2009 yılında piyasaya sürülen bir aksiyon-korku oyunudur. Bu oyun, serinin beşinci ana giriş oyunu olarak bilinir ve ResidentEvil serisini yeni bir yöne taşıyan önemli bir yapıttır.
 
"ResidentEvil 5," serinin ana hikayesine devam eder ve olayları önceki oyunlardan devralır. Oyun, Chris Redfield ve ShevaAlomar adlı karakterlerin hikayesini anlatır. Chris, Umbrella Corporation ile olan geçmişinden sonra BSAA (Bioterrorism Security AssessmentAlliance) adlı özel bir birime katılmıştır. Oyunda, Chris ve Sheva, Kijuju, Afrika'da patlak veren yeni bir biyolojik tehlikeyi araştırırlar. Hikaye, gizemli bir örgüt olan "Tricell" ve korkunç bir parazit olan "Uroboros" virüsü etrafında döner.
 
"ResidentEvil 5," serinin önceki oyunlarından farklı olarak daha aksiyon odaklı bir oynanış sunar. Oyuncular, üçüncü şahıs bakış açısını benimserler ve klasik serinin tank kontrolleri yerine daha serbest hareket edebilirler. Oyunda, silahların yanı sıra yakın dövüş ve eşyaları kullanma mekaniği de geliştirilmiştir. Oyun, tek oyunculu veya iki oyunculu kooperatif modda oynanabilir.
 
Oyuncular, Chris Redfield'i kontrol ederler ve hikaye boyunca ShevaAlomar ile işbirliği yaparlar. Oyun, iki oyunculu kooperatif modda daha etkili bir şekilde oynanabilir. Her iki karakterin de kendine özgü yetenekleri ve envanterleri vardır.
 
"ResidentEvil 5," döneminin teknolojik sınırlamalarına göre oldukça etkileyici grafikler sunar. Oyunun ses tasarımı ve müziği, korku ve gerilim atmosferini başarılı bir şekilde iletebilir.
 
Oyunda, serinin klasik zombilerinin yerine "Majini" adı verilen düşmanlar bulunur. Ayrıca, "Uroboros" virüsü tarafından enfekte olan ölümcül canavarlarla karşılaşılır. Oyuncular, bu düşmanlarla savaşırken farklı taktikler kullanmalı ve çeşitli silahları kullanmalıdır.
 
"ResidentEvil 5," eleştirmenler ve oyuncular arasında karışık yorumlar almıştır. Oyunun daha fazla aksiyon odaklı olması, bazı serinin hayranları tarafından eleştirilmiştir. Ancak aksiyon severler tarafından takdir edilmiştir. Oyunun kooperatif modu, çok oyunculu oyun deneyimlerini seven oyuncular arasında popülerdir.
 
"ResidentEvil 5," serinin daha aksiyon odaklı bir yöne doğru evrilmesinin bir parçasıdır ve serinin ilerleyen oyunları üzerinde etkili olmuştur. Ayrıca, ResidentEvil serisini daha geniş bir oyuncu kitlesine ulaştırmıştır.
 
Resident Evil: The Darkside Chronicles
 
 
 
"ResidentEvil: TheDarksideChronicles," Capcom tarafından geliştirilen ve 2009 yılında Nintendo Wii için piyasaya sürülen birinci şahıs bakış açısına sahip bir aksiyon-korku oyunudur. Oyun, ResidentEvil serisinin önceki olaylarını tekrar anlatır ve olayların gizli yönlerini ve karakter ilişkilerini daha derinlemesine keşfeder.
 
"ResidentEvil: TheDarksideChronicles," ResidentEvil serisinin olaylarını tekrar anlatır ve önceki oyunlardaki gizli veya yan hikayeleri odaklar. Oyunun hikayesi, Leon S. Kennedy ve Jack Krauser'ın öykülerini ele alır. Oyuncular, Raccoon City olaylarından başlayarak serinin çeşitli olaylarını yeniden yaşarlar. Oyun, özellikle "ResidentEvil 2" ve "ResidentEvilCode: Veronica" olaylarına odaklanır. Hikaye, gizli planlar, virüsler ve zombilerle dolu korkutucu bir dünyada geçer.
 
"TheDarksideChronicles," serinin önceki oyunlarından farklı olarak birinci şahıs bakış açısını benimser. Oyuncular, Wii uzaktan kumandası ve Nunchuk kullanarak nişan alabilirler. Oyun, nişan alma ve ateş etme mekaniğiyle birinci şahıs bakış açısını etkili bir şekilde sunar. Ayrıca, oyunun bir kooperatif modu vardır, bu da oyuncuların bir arkadaşıyla birlikte oynamasına olanak tanır.
 
Oyunda, oyuncular Leon S. Kennedy ve Jack Krauser karakterlerini kontrol ederler. Her iki karakterin de kendine özgü yetenekleri ve silahları vardır. Oyuncular, hikaye boyunca bu karakterlerle birlikte yol alırlar.
 
"TheDarksideChronicles," Wii konsolu için oldukça etkileyici grafikler sunar. Oyunun ses tasarımı ve müziği, ResidentEvilserisinin korku ve gerilim atmosferini başarılı bir şekilde yansıtır.
 
Oyunda, serinin klasik düşmanları olan zombilerin yanı sıra, farklı canavarlar ve ölümcül yaratıklarla karşılaşılır. Oyuncular, bu düşmanlarla savaşırken dikkatli olmalı ve mermilerini iyi bir şekilde yönetmelidir.
 
"TheDarksideChronicles," eleştirmenlerden ve oyunculardan genellikle olumlu yorumlar almıştır. Oyunun önceki oyunların hikayelerini daha derinlemesine incelemesi ve birinci şahıs bakış açısını kullanması takdir edilmiştir. Ayrıca, ResidentEvilevreniniseven oyuncular için hoş bir nostaljik deneyim sunar.
 
"TheDarksideChronicles," ResidentEvilevreninin daha fazla keşfedilmesine olanak tanır ve serinin hayranlarını daha fazla bilgi sahibi yapar. Ayrıca, Wii platformunda birinci şahıs bakış açısını kullanan oyunlar arasında dikkat çekicidir.
 
ResidentEvil: Revelations
 
 
 
"ResidentEvil: Revelations," Capcom tarafından geliştirilen ve 2012 yılında piyasaya sürülen bir aksiyon-korku oyunudur. Bu oyun, ResidentEvil serisinin önemli bir halkası olarak kabul edilir ve serinin klasik korku öğelerini modern oyun tasarımıyla birleştirir.
 
"ResidentEvil: Revelations," serinin ana hikayesine önemli bir katkı sunar. Oyun, biyoterörizmle mücadele eden BSAA (Bioterrorism Security AssessmentAlliance) ajanları Jill Valentine ve Chris Redfield'ın hikayesini konu alır. Oyunda, Jill ve Chris, kayıp bir gemide ve vahşi doğada gizemli bir biyolojik tehdit ile karşı karşıya gelirler. Hikaye, gizli organizasyon "IlVeltro" ve tüyler ürpertici T-Abyss virüsü etrafında döner.
 
"Revelations," serinin klasik korku oyunlarına dönüş yapar ve daha az aksiyon odaklı bir deneyim sunar. Oyun, oyununun daha karanlık ve gerilim dolu atmosferini korurken, modern kontroller ve oynanış mekaniği ekler. Oyuncular, geminin karanlık koridorlarında keşif yapar, bulmacaları çözer ve düşmanlarla savaşır. Oyunun öne çıkan özelliklerinden biri, "Genesis" adı verilen bir cihazdır; bu cihaz ile çevreyi tarayarak gizli nesneleri bulabilirsiniz.
 
Oyuncular, Jill Valentine ve Chris Redfield gibi serinin ikonik karakterlerini kontrol ederler. Oyun, farklı karakterlerin bakış açılarını sunar ve olayları farklı açılardan deneyimlemenize olanak tanır. Ayrıca, yeni karakterler de hikayeye dahil olur.
 
"Revelations," oyunun bulunduğu platforma göre etkileyici grafikler sunar. Özellikle Nintendo 3DS sürümü, taşınabilir bir cihaz için oldukça başarılı grafiklere sahiptir. Oyunun ses tasarımı ve müziği, korku ve gerilim atmosferini mükemmel bir şekilde yansıtır.
 
Oyunda, serinin klasik düşmanları olan zombilerin yanı sıra, T-Abyss virüsü tarafından etkilenmiş yaratıklar ve mutantlarla karşılaşılır. Oyuncular, sık sık kaynaklarını ve mermilerini dikkatlice yönetmelidirler.
 
"ResidentEvil: Revelations," eleştirmenler ve oyunculardan olumlu yorumlar almıştır. Oyunun korku ve gerilim atmosferi, klasik serinin hayranları tarafından memnuniyetle karşılanmıştır. Hikaye anlatımı, karakter gelişimi ve bulmacalar da takdir edilmiştir.
 
"Revelations," ResidentEvil serisine önemli bir katkı sunmuş ve serinin temel korku unsurlarını geri getirmiştir. Ayrıca, oyunun başarısı, bir dizi devam oyununun yapılmasına yol açmıştır.
 
ResidentEvil: OperationRaccoon City
 
 
 
"ResidentEvil: OperationRaccoon City," Capcom tarafından geliştirilen ve 2012 yılında piyasaya sürülen bir ResidentEvil oyunudur. Bu oyun, ResidentEvil serisinin ana hikayesine alternatif bir bakış açısı sunar ve olayları farklı karakterlerin gözünden anlatır.
 
"OperationRaccoon City," ResidentEvil serisinin ikonik olaylarından biri olan Raccoon City'de geçer. Oyun, UmbrellaCorporation'ın özel bir birimi olan Wolfpack ekibinin üyelerini kontrol eder. Görevleri, T-virüs salgınının başlamasından hemen önce, olayları kontrol etmek, belgeleri ele geçirmek ve tanıkları etkisiz hale getirmek üzerinedir. Oyuncular, serinin ana karakterleriyle çatışmaya ve Raccoon City'deki olaylara müdahale etmeye çalışırken, kendi gizli ajandalarını da sürdürmelidirler.
 
"OperationRaccoon City," ResidentEvil serisinin geleneksel oyun mekaniğinden önemli ölçüde farklıdır. Oyun, üçüncü şahıs bakış açısını benimser ve daha aksiyon odaklıdır. Kontroller daha hızlı ve akıcıdır, ve oyuncular daha fazla nişan alma ve ateş etme özgürlüğüne sahiptirler. Oyunda birçok farklı silah ve yetenek bulunur. Oyun ayrıca dört oyunculu çevrimiçi çok oyunculu modu içerir.
 
Oyuncular, UmbrellaCorporation'ınWolfpack ekibinin bir üyesini seçerek oyunu oynarlar. Ekip üyeleri, farklı yeteneklere ve silahlara sahiptir. Ayrıca, oyunda serinin ana karakterleriyle karşılaşılır ve bazılarıyla savaşılır. Bu, olayların farklı bir perspektiften anlatılmasını sağlar.
Grafikler ve ses tasarımı, oyunun korku ve gerilim atmosferini etkili bir şekilde iletebilir. Oyunun karakter tasarımları ve çevrelerindeki detaylar oldukça başarılıdır.
 
Oyunda, serinin klasik düşmanları olan zombilerin yanı sıra, bir dizi mutant ve biyolojik yaratıkla karşılaşılır. Oyuncular, bu düşmanlarla savaşırken taktiklerini ayarlamalı ve kaynaklarını iyi bir şekilde kullanmalıdır.
 
"OperationRaccoon City," eleştirmenlerden ve oyunculardan karmaşık yorumlar almıştır. Oyunun aksiyon odaklı yaklaşımı, serinin geleneksel hayatta kalma korku unsurlarından uzaklaştığı için bazı oyuncular tarafından eleştirilmiştir. Ancak, çok oyunculu modunun eğlenceli olduğu ve ResidentEvil evrenini sevenler için ilginç bir alternatif bakış açısı sunduğu da söylenmiştir.
 
"OperationRaccoon City," ResidentEvil serisinin alternatif bir hikayesini sunarken, bazı oyuncular arasında polarize edici bir etkiye sahiptir. Oyun, serinin ana hikayesinin yanı sıra farklı bir bakış açısını arayanlara hitap eder.
 
ResidentEvil 6
 
 
 
"ResidentEvil 6," Capcom tarafından geliştirilen ve 2012 yılında piyasaya sürülen bir aksiyon-korku oyunudur. Bu oyun, ResidentEvil serisinin altıncı ana giriş oyunu olarak bilinir ve serinin geleneksel korku öğelerini aksiyonla birleştirir.
 
"ResidentEvil 6," birkaç farklı hikaye örgüsünü içerir ve bu örgülerin herbiri farklı karakterlerin gözünden anlatılır. Hikaye, serinin ana karakterlerinden Leon S. Kennedy, Chris Redfield, Jake Muller ve Ada Wong'un etrafında döner. Oyun, virüs enfeksiyonları, biyoterörizm ve UmbrellaCorporation'ın sonuçları gibi serinin temel temalarına odaklanır. Farklı karakterlerin hikayeleri kesişir ve çatışırken, dünya bir kez daha ölümcül bir tehditle karşı karşıya kalır.
"ResidentEvil 6," serinin önceki oyunlarına göre daha aksiyon odaklıdır. Kontroller daha hızlı ve akıcıdır, nişan alma ve ateş etme daha kolaydır. Oyun, üç farklı hikaye kampanyasını içerir: Leon kampanyası daha çok geleneksel korku öğelerine odaklanırken, Chris kampanyası daha fazla aksiyona ve savaşa dayanır ve Jake kampanyası ise aksiyonla korkuyu birleştirir. Oyun ayrıca dört oyunculu çevrimiçi çok oyunculu modu içerir.
 
Oyunda, oyuncular farklı karakterleri ve partnerlerini kontrol ederler. Her karakterin kendine özgü yetenekleri ve silahları vardır. Oyuncular, belirli görevleri yerine getirirken kendi hikayelerini deneyimlerler. Oyunun çok oyunculu modu, oyuncuların birlikte işbirliği yapmasını gerektiren görevler içerir.
 
"ResidentEvil 6," oyunun bulunduğu platforma göre etkileyici grafikler sunar. Oyunun karakter tasarımları ve çevrelerindeki detaylar oldukça başarılıdır. Ses tasarımı ve müziği, korku ve gerilim atmosferini etkili bir şekilde iletebilir.
 
Oyunda, serinin klasik düşmanları olan zombilerin yanı sıra, yeni biyolojik yaratıklar ve mutantlarla karşılaşılır. Oyuncular, bu düşmanlarla savaşırken stratejik taktikler kullanmalı ve kaynaklarını dikkatlice yönetmelidir.
 
"ResidentEvil 6," eleştirmenler ve oyuncular arasında karışık yorumlar almıştır. Oyunun daha fazla aksiyon odaklı olması, bazı serinin hayranları tarafından eleştirilmiştir. Ancak aksiyon severler için ilgi çekici bir deneyim sunar. Oyun, serinin klasik korku unsurlarından uzaklaşarak daha büyük bir kitleyi hedefler.
 
"ResidentEvil 6," serinin geleneksel korku unsurlarından uzaklaşarak daha fazla aksiyon ve görsel etki sunan bir oyun olarak kabul edilir. Oyunun başarısı, serinin ilerleyen oyunları üzerinde etkili olmuştur.
 
ResidentEvil: Revelations 2
 
 
 
"ResidentEvil: Revelations 2," Capcom tarafından geliştirilen ve 2015 yılında piyasaya sürülen bir aksiyon-korku oyunudur. Oyun, ResidentEvil serisinin yan hikayelerinden birini anlatır ve serinin klasik korku öğelerini modern oyun tasarımıyla birleştirir.
 
"ResidentEvil: Revelations 2," serinin geleneksel korku öğelerine geri döner ve iki farklı hikaye örgüsünü içerir. Oyunun birinci hikayesi, Claire Redfield ve Moira Burton adlı karakterlerin zorla esir alındığı ve gizemli bir adada uyanışlarına odaklanır. İkinci hikaye, Barry Burton ve Natalia Korda adlı karakterlerin, Claire ve Moira'yı arayışlarını konu alır. Oyun, biyoterörizm, virüsler ve korku dolu olaylar etrafında döner.
 
"Revelations 2," serinin önceki oyunlarına göre daha fazla geleneksel bir yaklaşım benimser. Kontroller daha hızlı ve akıcıdır, ancak klasik korku unsurları korunur. Oyuncular, bulmacaları çözmek, kaynakları toplamak ve düşmanlarla savaşmak için çeşitli karakterlerle oynarlar. Ayrıca, oyunda iki oyunculu kooperatif modu vardır.
 
Oyunda, oyuncular farklı karakterleri kontrol ederler. Her karakterin kendine özgü yetenekleri ve silahları vardır. Ayrıca, karakterler arasında geçiş yapma mekaniği oyunun temel bir parçasıdır. Bu, bulmacaları çözme ve zorlukları aşma konusunda işbirliği yapmayı gerektirir.
 
"Revelations 2," grafikler ve ses tasarımı açısından oldukça başarılıdır. Oyun, serinin karakterlerini ve canavarlarını modern platformlarda etkileyici bir şekilde sunar. Ses tasarımı ve müziği, korku ve gerilim atmosferini başarılı bir şekilde iletebilir.
 
Oyunda, serinin klasik düşmanları olan zombilerin yanı sıra, yeni biyolojik yaratıklar ve mutantlarla karşılaşılır. Oyuncular, bu düşmanlarla savaşırken kaynaklarını iyi bir şekilde kullanmalıdır.
 
"ResidentEvil: Revelations 2," eleştirmenler ve oyuncular arasında olumlu yorumlar almıştır. Oyunun korku ve gerilim atmosferi, serinin klasik hayatta kalma öğelerine saygı gösterdiği için takdir edilmiştir. Hikaye anlatımı, karakter gelişimi ve bulmacalar da övgü almıştır.
 
"Revelations 2," serinin klasik korku öğelerini geri getirirken modern oyun tasarımıyla birleştirir. Oyunun başarısı, serinin devam oyunlarının yapılmasına yol açmıştır.
 
 
ResidentEvil: UmbrellaCorps
 
 
 
"ResidentEvil: UmbrellaCorps," Capcom tarafından geliştirilen ve 2016 yılında piyasaya sürülen bir ResidentEvil oyunudur. Bu oyun, serinin ana hikayesinden bağımsız bir deneyim sunar ve aksiyonla korkuyu birleştirir.
 
"ResidentEvil: UmbrellaCorps," serinin ana hikayesinden bağımsız bir deneyim sunar. Oyun, oyuncuları biyoterörizmin etkisi altındaki ortamlarda hayatta kalmaya ve görevleri yerine getirmeye zorlar. Hikaye, UmbrellaCorporation'ın eski tesislerinde ve diğer yerlerde geçer.
 
Oyuncular, biyoterörizmle mücadele eden bir özel birimin bir parçası olarak görev yaparlar.
"UmbrellaCorps," ResidentEvil serisinin geleneksel oyun mekaniğinden önemli ölçüde farklıdır.
 
Oyun, üçüncü şahıs bakış açısını benimser ve daha aksiyon odaklıdır. Kontroller hızlıdır ve oyun hızlı tempolu bir nişancı deneyimi sunar. Oyuncular, rakip takım oyuncularına karşı çevrimiçi çok oyunculu modlarda veya çeşitli görevlerde mücadele ederler.
 
Oyunda, oyuncular özel birim üyelerini kontrol ederler. Oyuncular, karakterlerini özelleştirebilir ve farklı yeteneklerle donatabilirler. Oyunun ana odak noktası çok oyunculu çevrimiçi modlar ve rekabettir.
 
"UmbrellaCorps," grafikler ve ses tasarımı açısından başarılıdır. Oyun, çeşitli Umbrella Corporation tesislerini ve diğer çevreleri modern platformlarda etkileyici bir şekilde sunar. Ses tasarımı ve müziği, oyunun gerilim ve aksiyon atmosferini başarılı bir şekilde iletebilir.
 
Oyunda, serinin klasik düşmanları olan zombilerin yanı sıra, diğer oyuncular rakip takım oyuncularıdır. Oyunun görevlerinde, oyuncular mutant yaratıklarla da karşılaşabilirler. Oyuncular, stratejik taktikler kullanarak düşmanlarını alt etmelidir.
 
"UmbrellaCorps," eleştirmenler ve oyuncular arasında karışık yorumlar almıştır. Oyunun ResidentEvil serisinin klasik korku öğelerinden uzaklaşarak daha fazla aksiyon odaklı olması, bazı serinin hayranları tarafından eleştirilmiştir. Ancak, hızlı tempolu çok oyunculu modları ve rekabetçi yapısı, aksiyon sever oyuncular için cazip olabilir.
 
"UmbrellaCorps," ResidentEvil evreninin dışına çıkarak daha aksiyon odaklı bir deneyim sunar. Oyun, ResidentEvil serisi için deneysel bir yan proje olarak kabul edilir ve serinin diğer oyunlarının başarısına katkıda bulunmaz.
 
ResidentEvil 7: Biohazard
 
 
 
"ResidentEvil 7: Biohazard," Capcom tarafından geliştirilen ve 2017 yılında piyasaya sürülen bir korku oyunudur. Serinin ana hikayesine dönüş yaparak, seriyi köklerine geri götüren bu oyun, oyunseverlere unutulmaz bir deneyim sunmuştur.
 
"ResidentEvil 7: Biohazard," oyunun ana karakteri EthanWinters'ın karısı Mia'yı aramak için gizemli Dulvey çiftliğine gitmesiyle başlar. Mia'nın kaybolması, Ethan'ı bir aile sırrını keşfetmek üzere tehlikeli bir yolculuğa sürükler. Dulvey çiftliği, Baker ailesinin kontrolü altında gizemli ve korkutucu bir yer haline gelmiştir. Oyunun hikayesi, biyoterörizm ve zombilerle mücadele etmekten çok, doğrudan insan faktörüne odaklanır. Oyuncular, Baker ailesinin gerçek sırlarını açığa çıkarmak ve hayatta kalmak için mücadele ederler.
 
"ResidentEvil 7," serinin önceki oyunlarından önemli ölçüde farklıdır. Oyun, birinci şahıs bakış açısını benimser, bu da oyuncuların deneyimi daha kişisel ve gerçekçi hale getirir. Kontroller, daha yavaş tempolu ve dikkatli bir oynanışa olanak tanır. Oyuncular, zorlu bulmacaları çözmeli, kaynakları yönetmeli ve tehlikeli düşmanlardan kaçmalı veya onlarla savaşmalıdır.
 
Oyuncular, oyunun ana karakteri EthanWinters'ı kontrol ederler. Oyunda diğer karakterlerle de karşılaşılır ve bu karakterlerin bazıları oyunculara yardım eder veya tehlike oluşturur.
 
Oyuncuların seçimleri ve etkileşimleri, oyunun sonunu etkileyebilir.
 
"ResidentEvil 7," grafikler ve ses tasarımı açısından oldukça başarılıdır. Oyun, Dulvey çiftliği ve diğer çevreleri gerçekçi bir şekilde sunar. Ses tasarımı ve müziği, korku ve gerilim atmosferini mükemmel bir şekilde iletebilir.
 
Oyunda, geleneksel zombilerin yerine insan-dışı yaratıklar ve mutantlarla karşılaşılır. Oyuncular, bu düşmanlarla savaşırken kaynakları dikkatlice yönetmelidirler. Baker ailesi üyeleri, oyunun ana antagonisti olarak öne çıkar ve oyunculara korku dolu anlar yaşatır.
 
"ResidentEvil 7: Biohazard," eleştirmenler ve oyunculardan olumlu yorumlar almıştır. Oyunun gerçek zamanlı korku, hikaye anlatımı, karakter gelişimi ve atmosferi takdir edilmiştir. Serinin geleneksel korku öğelerine dönüş yapması, serinin hayranları tarafından olumlu karşılanmıştır.
 
"ResidentEvil 7," serinin klasik korku öğelerine dönüş yaparak seriyi yeniden canlandırmıştır.
 
Oyunun başarısı, serinin devam oyunlarının yapılmasına ve serinin hayran kitlesini büyütmeye katkıda bulunmuştur.
 
End of Zoe
 
"End of Zoe," ResidentEvil 7: Biohazard oyununa ait bir genişleme paketi ve ek hikaye içeriği olarak 2017 yılında piyasaya sürülmüştür. Bu paket, ana hikayenin dışında ek bir deneyim sunar ve oyuncuları Dulvey çiftliği çevresindeki olayların ardından yaşananlara götürür.
 
"End of Zoe," ana oyun "ResidentEvil 7: Biohazard" ile aynı zamanda geçer. Bu genişleme, oyuncuları "ResidentEvil 7" ana hikayesinin sonundan sonrasına götürür. Ana hikayeden sonra yaşanan olaylarda, oyuncular Joe Baker adlı karakterin gözünden olayları deneyimlerler. Joe, Dulvey çiftliği civarındaki suların taşması sonucu meydana gelen felaket sonrasında hayatta kalmaya çalışan bir hayatta kalma uzmanıdır. Joe'nun amacı, ailesini kurtarmak ve tehlikeli yaratıklarla savaşarak hayatta kalmaktır.
 
"End of Zoe," ana oyunun korku ve hayatta kalma öğelerini devam ettirirken, daha fazla aksiyon ve dövüş öğelerine odaklanır. Oyuncular Joe Baker'ı kontrol eder ve el yapımı silahları, tuzakları ve doğal yeteneklerini kullanarak düşmanlarla savaşır. Oyunda ayrıca bulmacaları çözmek ve tehlikeli suların etkilerinden kaçmak gibi unsurlar da bulunur.
 
Oyunda, oyuncular Joe Baker karakterini kontrol ederler. Joe, büyük bir dayanıklılığa sahiptir ve düşmanlarla yakın dövüş yeteneklerine sahiptir. Oyuncular, Joe'un ailesini kurtarma görevi için tehlikeli yaratıklarla mücadele ederken, bulmacaları çözmeli ve hayatta kalmalıdır.
 
"End of Zoe," grafikler ve ses tasarımı açısından başarılıdır. Oyun, Dulvey çiftliği çevresinin korkutucu atmosferini ve çamurlarla kaplı bataklık alanlarını etkileyici bir şekilde sunar. Ses tasarımı ve müziği, oyunun gerilim ve aksiyon atmosferini başarılı bir şekilde destekler.
 
Oyunda, serinin klasik düşmanları olan zombilerin yanı sıra, yeni biyolojik yaratıklarla karşılaşılır. Oyuncular, bu düşmanlarla savaşırken Joe'un yeteneklerini kullanmalı ve kaynakları iyi bir şekilde yönetmelidirler.
 
"End of Zoe," ResidentEvil 7 evrenine farklı bir perspektif sunar ve oyunseverler tarafından olumlu yorumlar almıştır. Oyunun aksiyon öğeleri ve dövüş mekanikleri takdir edilmiş, aynı zamanda ana oyunun hikayesini genişletme açısından da başarılı bulunmuştur.
 
"End of Zoe," "ResidentEvil 7" evrenini derinleştirir ve ana hikayenin sonunu tamamlar.
 
Genişleme paketi, serinin hayranlarına ana hikayenin ardından yaşanması gereken bir deneyim sunar.
 
ResidentEvil: Resistance
 
 
 
"ResidentEvil: Resistance," Capcom tarafından geliştirilen ve 2020 yılında ResidentEvil 3 Remake ile birlikte piyasaya sürülen çok oyunculu bir aksiyon-korku oyunudur. Bu oyun, ResidentEvil evreninde geçer ve oyunseverlere hayatta kalma deneyimi sunar.
 
"ResidentEvil: Resistance," ResidentEvil serisinin evrenine dayanır. Oyuncular, bir kötü karakter olan Mastermind (Başkan) veya hayatta kalanlardan birini kontrol ederler. Başkan, çeşitli tuzaklar ve düşmanları kullanarak hayatta kalanları alt etmeye çalışırken, hayatta kalanlar ise olayları açığa çıkarmaya ve Mastermind'in tuzağından kurtulmaya çalışırlar. Oyunun hikayesi, bir dizi laboratuvar deneyi ve çeşitli ResidentEvil karakterleri ve yaratıkları etrafında döner.
 
"ResidentEvil: Resistance," asimetrik çok oyunculu bir deneyim sunar. Oyuncular, dört hayatta kalan karakterini kontrol ederek oynarlar ve amacı, labirent benzeri haritalarda bulmacaları çözmek, düşmanları alt etmek ve hayatta kalmaktır. Bununla birlikte, Mastermind oyuncusu laboratuvarın güvenlik sistemini kontrol eder, düşmanları çağırır ve tuzakları harekete geçirir.
 
Oyun stratejiye dayalıdır; hayatta kalanlar işbirliği yapmalı ve zamanlarını iyi yönetmelidirler.
 
Oyunda, hayatta kalan karakterler çeşitli becerilere ve yeteneklere sahiptir. Her karakterin farklı silahları, yetenekleri ve avantajları vardır. Mastermind oyuncusu ise laboratuvarın güvenlik sistemini kontrol edebilir, düşmanları yönlendirebilir ve olayları manipüle edebilir. Oyuncular, oyunu kazanmak için iyi bir strateji geliştirmelidir.
 
"ResidentEvil: Resistance," görsel ve ses açısından başarılıdır. Oyun, ResidentEvil evrenini modern platformlarda etkileyici bir şekilde sunar. Ses tasarımı ve müziği, korku ve gerilim atmosferini başarılı bir şekilde iletebilir.
 
Oyunda, serinin klasik düşmanları ve yaratıkları, zombilerden Tyrant'a kadar, karşınıza çıkabilir. Mastermind oyuncusu bu düşmanları yönlendirir ve zorlu bir deneyim sunar.
 
"ResidentEvil: Resistance," eleştirmenler ve oyuncular arasında karışık yorumlar almıştır. Oyunun asimetrik çok oyunculu yapısı ve stratejik derinliği takdir edilmiştir. Ancak, bazı oyuncular oyunun denge sorunlarına ve oynanabilirlik eksikliklerine dikkat çekmiştir.
 
"ResidentEvil: Resistance," ResidentEvil 3 Remake ile birlikte piyasaya sürüldü ve oyunun bir parçası olarak değerlendirildi. Oyun, serinin evrenini genişletir ve asimetrik çok oyunculu deneyimi seven oyuncular için çekici bir seçenektir.
 
ResidentEvil 2 (2019)
 
 
 
"ResidentEvil 2" (2019), Capcom tarafından geliştirilen ve 2019 yılında piyasaya sürülen bir korku ve hayatta kalma oyunudur. Oyun, orijinal "ResidentEvil 2" oyununun bir yeniden yapımıdır ve serinin klasiklerinden birini modern oyunseverlere sunar.
 
"ResidentEvil 2," orijinal "ResidentEvil 2" oyununun hikayesini yeniden anlatır. Raccoon City'de meydana gelen zombi salgınına dair birinci elden tanıklık eden iki karakterin, Leon S. Kennedy ve Claire Redfield'ın hikayesini anlatır. Leon, Raccoon City'ye yeni atanan bir polis memuru olarak gelirken, Claire, kayıp kardeşi Chris'i aramak için şehre gelir. Her iki karakter de Raccoon City Polis Departmanı binasına sığınır ve bu noktadan itibaren korku dolu bir hayatta kalma mücadelesi başlar.
 
"ResidentEvil 2" (2019), serinin önceki oyunlarına kıyasla daha modern bir oynanış sunar.
 
Oyun, üçüncü şahıs bakış açısını benimser ve daha aksiyon odaklıdır. Oyuncular, zombilerle, mutant yaratıklarla ve diğer tehlikelerle savaşırken kaynakları yönetmeli, bulmacaları çözmeli ve hayatta kalmalıdır. Oyunun oynanışı, gerilim ve korku unsurlarını korurken daha akıcı ve etkileyici hale getirilmiştir.
 
Oyunda iki ana karakter vardır: Leon S. Kennedy ve Claire Redfield. Oyuncular, hangi karakteri seçerse seçsinler, her biri farklı bir hikaye ve oynanış deneyimi sunar. Ayrıca, "ResidentEvil 2 Remake" ile birlikte oyuna eklenen bir ücretsiz indirilebilir içerik olan "TheGhostSurvivors" modunda farklı karakterlerin hikayelerini deneyimleyebilirsiniz.
 
Oyun, görsel ve ses kalitesi açısından oldukça etkileyicidir. Capcom, orijinal oyunun atmosferini ve korku unsurlarını modern teknolojiyle başarıyla yorumlar. Oyunun detaylı grafikleri ve korku dolu ses efektleri, oyuncuları Raccoon City'nin dehşet verici atmosferine tamamen dahil eder.
 
"ResidentEvil 2" (2019), serinin klasik düşmanlarına ek olarak, orijinal oyunun unutulmaz düşmanı Tyrant (Mr. X) ile de oyuncuları korkutur. Oyunun düşman yapısı ve yapay zeka, korku ve gerilim atmosferini daha da artırır.
 
Oyun, eleştirmenler ve oyuncular arasında büyük beğeni toplamıştır. Grafikler, ses tasarımı, oynanabilirlik ve atmosfer övgüler almıştır. "ResidentEvil 2" (2019), serinin klasiklerinden biri olarak kabul edilir ve birçok "Yılın Oyunu" ödülünü kazanmıştır.
 
"ResidentEvil 2" (2019), serinin klasiklerinden birini modern bir şekilde sunarak seriyi yeniden canlandırmıştır. Oyunun başarısı, Capcom'u daha fazla ResidentEvil yeniden yapımı yapmaya ve serinin hayran kitlesini büyütmeye teşvik etmiştir.
 
Resident Evil 3" (2020)
 
 
 
"ResidentEvil 3" (2020), Capcom tarafından geliştirilen ve 2020 yılında piyasaya sürülen bir korku ve hayatta kalma oyunudur. Oyun, orijinal "ResidentEvil 3: Nemesis" oyununun bir yeniden yapımıdır ve serinin klasiklerinden birini modern oyunseverlere sunar.
 
"ResidentEvil 3" (2020), orijinal "ResidentEvil 3: Nemesis" oyununun hikayesini yeniden anlatır. Oyuncular, Jill Valentine adlı karakterin gözünden Raccoon City'deki zombi salgınının başlangıcından sonuna kadar olan korku dolu bir hikayeyi deneyimlerler. Jill, UmbrellaCorporation'ın neden olduğu korkunç olaylara ve bir ölüm makinesi olan Nemesis'e karşı hayatta kalmaya çalışır. Oyunda ayrıca Carlos Oliveira gibi yan karakterler de yer alır ve hikayenin gelişimine katkıda bulunurlar.
 
"ResidentEvil 3" (2020), serinin önceki oyunlarına benzer bir üçüncü şahıs nişancı oynanışına sahiptir. Oyun, korku ve hayatta kalma unsurlarını içerir. Oyuncular, zombilerle, mutant yaratıklarla ve diğer tehlikelerle savaşırken kaynakları yönetmeli, bulmacaları çözmeli ve hayatta kalmalıdır. Oyunun oynanışı, daha akıcı ve etkileyici hale getirilmiştir, ancak aynı zamanda aksiyon odaklıdır.
 
Oyunda, oyuncular Jill Valentine karakterini kontrol ederler. Oyunda ayrıca Carlos Oliveira gibi yan karakterler de oynanabilir hale gelir ve bazı bölümlerde farklı perspektifler sunar. Jill'in beceri ve yetenekleri, oyunun ilerleyen bölümlerinde geliştirilebilir. Oyuncular, Raccoon City'de hayatta kalanlar için mücadele ederler.
 
"ResidentEvil 3" (2020), görsel ve ses kalitesi açısından oldukça etkileyicidir. Capcom, orijinal oyunun atmosferini ve korku unsurlarını modern teknolojiyle başarıyla yorumlar. Oyunun detaylı grafikleri, zombi ve Nemesis karakterlerinin korkutuculuğunu vurgular. Ses tasarımı ve müziği, oyunun gerilim ve korku atmosferini başarılı bir şekilde iletebilir.
 
Oyunda, zombilerin yanı sıra Nemesis, oyuncuların en büyük düşmanıdır. Nemesis, oyuncuları takip edebilir ve çeşitli silahlarla donatılmıştır. Oyunun düşman yapısı ve yapay zeka, korku ve gerilim atmosferini daha da artırır.
 
"ResidentEvil 3" (2020), eleştirmenler ve oyuncular arasında karışık yorumlar almıştır. Grafikler, ses tasarımı ve aksiyon övgüler almıştır, ancak bazı oyuncular orijinal oyunun bazı unsurlarının eksikliği nedeniyle eleştirilerde bulunmuştur.
 
"ResidentEvil 3" (2020), orijinal oyunun hayranlarına nostaljik bir deneyim sunar. Oyun, orijinal oyunun atmosferini ve hikayesini modern bir şekilde sunarak serinin hayran kitlesini genişletir.
 
ResidentEvilVillage
 
 
 
"ResidentEvilVillage," Capcom tarafından geliştirilen ve 2021 yılında piyasaya sürülen bir korku ve hayatta kalma oyunudur. Bu oyun, uzun süredir devam eden ResidentEvil serisinin bir parçasıdır ve serinin klasiklerinden birini modern oyunseverlere sunar.
"ResidentEvilVillage," serinin önceki oyunu "ResidentEvil 7: Biohazard" ile aynı ana karakter olan EthanWinters'ın hikayesini sürdürür. Oyuncular, Ethan'ın kızı Rose'u kaybettikten sonra yeni bir felaketin peşine düşmesini izlerler. Ethan, gizemli bir köy olan ve özel bir biyolojik salgına maruz kalan "Village" adlı yerde tehlikeli yaratıklarla ve gizemli düşmanlarla karşı karşıya gelir. Oyunda, Ethan'ınRose'u kurtarma görevi ve köyün sırlarını çözme çabası merkezde yer alır.
 
"ResidentEvilVillage," serinin önceki oyunlarına benzer bir üçüncü şahıs nişancı oynanışına sahiptir. Oyun, korku ve hayatta kalma unsurlarını içerirken daha aksiyon odaklıdır. Oyuncular, silahlarla düşmanlarla savaşır, bulmacaları çözer ve kaynakları yönetir. Oyunun oynanışı, ResidentEvil 7 ile benzerlik taşır, ancak daha fazla aksiyon ve keşif içerir.
 
Oyunda, oyuncular EthanWinters karakterini kontrol ederler. Oyuncular, köydeki gizemleri çözmeye çalışırken çeşitli karakterlerle karşılaşırlar. Karakterlerin her biri, oyunun hikayesini ve köyün sırlarını daha iyi anlamak için önemli bir rol oynar.
 
"ResidentEvilVillage," görsel ve ses kalitesi açısından oldukça etkileyicidir. Capcom, oyunun atmosferini, korku unsurlarını ve karakter modellemesini modern teknolojiyle başarıyla sunar. Oyunun detaylı grafikleri, köyün korkutucu atmosferini vurgular. Ses tasarımı ve müziği, oyuncuları gerilim ve korku atmosferine tamamen dahil eder.
 
Oyunda, zombilerin yanı sıra farklı türde düşmanlar ve yaratıklarla karşılaşılır. Oyuncular, çeşitli stratejiler kullanarak bu düşmanlarla savaşır ve köyün sırlarını keşfeder.
"ResidentEvilVillage," eleştirmenlerden ve oyunculardan olumlu yorumlar almıştır. Grafikler, oynanış ve hikaye övgüler almıştır. Oyun, serinin hayranları tarafından da olumlu bir şekilde karşılanmış ve "Yılın Oyunu" ödüllerine aday gösterilmiştir.
 
"ResidentEvilVillage," serinin evrenini genişletir ve orijinal bir hikaye sunar. Oyun, serinin hayran kitlesini büyütmeye ve yeni oyuncuları serinin dünyasına çekmeye devam eder.

Bu haberin bağlantısı
URL
Resident Evil 2 Resident Evil 2 Remake Remake Capcom R&D Division 1 PC PS4 Xbox One korku Raccoon City Yoshiaki Hirabayashi
GTA Serisi: Tüm Oyunlar Assassin's Creed Serisinde Yer Alan Oyunlar
Yorumlar yeniden eskiye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.

Rigelgeuse

20.11.2024 22:06:03

0
En sevdiğim oyun PS1 de oynadığımız RE1, RE2, RE3 oyunlarıdır. Bana göre RE her zaman ilk üçlemeden ibarettir. Tabii şimdi oturup Xbox’ta tüm seriyi baştan aşağı alan ben Resident Evil Revelations 2 oynarken yazıyorum bunları. Bu sene tüm seriyi bitireceğim kaldı RE6 - 7 - 8 :)

Yurtsever1453

2.11.2023 19:58:12

0
RE4 REMAKE serideki en iyi oyundur. Sonrasında RE2 ve Village gelir. NOT: 23 yıl evvel PS1 dönemlinde RE3 Namesis oynamış biriyim.

ctntas

1.11.2023 21:24:38

0
Oynamanız gereken RE oyunları. RE1re, RE2re, RE3re, RE4re, RE7 ve RE8. RE2 den RE3'e ve RE7'den RE8'e geçmenizi tavsiye ederim onun dışında istediğiniz sırayla oynayabilirsiniz. İlk olarak RE1 remake'den başlamanızı tavsiye etmem çünkü orjinaline sadık kalınmış. Bu yüzden yeni oyuncular için demode olabilir.

Dhalsim

31.10.2023 22:58:38

0
İlkini oku yeter..Ben hepsini okudum..Hepsinde aynı şeyler, aynı tümleç ve cümleler..Aynı kelimeler var. Benzeri değil tıpkısı..

alex59

31.10.2023 22:11:40

0
Bu kadar yazıyı kim okur.
    Siz de aşağıdaki form aracılığıyla yorum yapabilirsiniz.
Mesajınız
Üyeyim Üye Değilim

DonanımHaber üyeliğinizi kullanabilirsiniz.

E-Posta (Onay için gerekli.)

KÜNYE
Resident Evil 2: Remake
+ TAKİBE
AL
9 kişi bu oyunu takip ediyor.
Kullanıcı Videosu Yükle ▲ Siz de video yüklemek için tıklayınız