Gizle
Kullanmakta olduğunuz tarayıcı güncelliğini yitirmiştir. Bölüm Sonu Canavarı, sorunsuz bir gezinti için tercih ettiğiniz tarayıcının en güncel sürümünü kullanmanızı önerir.
Mobil Sürümü Görüntüle »

PS5 Özel Oyunları PS4'e Gelmeyecek

 
Sony Interactive Entertainment, PlayStation 5 özel oyunlarını PlayStation 4'e getirmeyi düşünmüyor.

GamesIndustry.biz'e konuşan Sony Interactive Entertainment başkanı ve CEO'su Jim Ryan "Yeni nesil konsol oluşturmaya harcadığınız çaba göz önüne alındığında o konsolun önceki nesilde bulunmayan özellikler ve faydalar içermesi gerektiğine inanıyoruz. Ve bizim bakış açımıza göre, bu özelliklerden en iyi şekilde yararlanacak oyunlar yapılmalı." dedi.

"PlayStation oyuncu topluluğuna yalnızca PlayStation 5'te gerçek anlamda zevk alabilecekleri yeni ve farklı bir şey vermenin zamanı geldiğini düşünüyoruz."

Rakibi bu konuda farklı düşünüyor. Microsoft, yeni neslin ilk birkaç yılında Xbox Series X için çıkaracağı birinci parti oyunların hepsini Xbox One'a da getirmeyi planlıyor.

İki konsol da noel döneminde piyasaya sürülecek.

Bu haberin bağlantısı
URL
Kaynak VG247 sony playstation 5 ps5 playstation next gen
The Last of Us Part II Ön Siparişleri Avrupa'da Marvel's Spider-Man'den Daha Yüksek Haftalık Dizi ve Film Önerisi 09: A Young Doctor's Notebook - Three Billboards Outside Ebbing
Yorumlar yeniden eskiye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.

Exclusive.Gamer

1.6.2020 10:36:16

0
110 milyon adet satmış konsolu bırakacak Adam yeni çıkmış konsola oyunu özel yapacak Senin aklın alıyor mu bunu sadece güldürdün

BSC Misafiri

31.5.2020 23:17:31

+3
PS4 le PS5 arasında ciddi fark var, optimize etmek de ayrıca zaman kaybı olacaktır.Ayrıyeten Xbox cı arkadaşların da Playstatıon a bu kadar atarken her Playstatıon haberinde belirmeleri çok ilginç bu kadar trol fanboyluk olmaz.Türkiye de oyuncuysan destek olacağın tek yerin Playstatıon olduğu kanaatindeyim.....

Babblebabble

31.5.2020 20:32:17

0
Masaüstünü olanı değil dizüstünü kullanıyorum hocam. Evet biraz tuzlu olacak farkındayım, ama ülkede ucuz olan ne var ki zaten. Pamuk eller cebe olacak biraz.

GT_55

31.5.2020 18:08:23

+2
Eğer imzandaki sistem doğruysa, sadece yeni nesile yapılan oyunları oynamak için, baya masraflı bir upgrade yapman gerecek. Malum bu yeni konsol nesili, hiç bu kadar güçlü bir şekilde gelmemişti.Direk high-end pc donanımına denk geliyor.Yani kısacası şimdiden sana Allah kolaylık versin diyorum.

Babblebabble

31.5.2020 17:13:05

0
Benim acelem yok arkadaş, rahattan ve performanstan ödün veremiyorum. Dediğim gibi GTA 5'i de 2 yıl geç oynadım, ama çöp gibi oynamadım. İktidarsız olan şeylerden hayatımın her alanında her zaman tiksinmişimdir.

Geldimmigordun

31.5.2020 16:12:19

+1
Linki veriyorsun bari oku Ps4 7.5 m üretilmiş Ps5 6 m üretilecek Neden çünkü olağandışı bir durum var Ps5 pahalı da sanki pc ve xbox ucuz Konsolda ki büyük oyunu gören arkadaş da 2080 bekliyor rdr2 için O zamana rdr3 çıkar

İdrak İstimlak

31.5.2020 11:44:49

+4
Yahu ne boş yorumlar okuduk şu konuda. Bu mutlak.sıfır denilen üye, Sony Allah bir dese, haşa aksini savunacak. Xbox fanatizminin dibine vurdu bu üye.

Guest-AEF248198

31.5.2020 10:33:22

+1
Hocam siz bakmayın buradakilere kendi sınırlı dünyalarından konuşuyorlar, sanki herkes zenginmiş herkes çok dolgun maaş alıyormuş, herkes koşa koşa Ps5 alacakmış gibi konuşuyorlar, bazıları da savunacağım diye şekilden şekilde giriyor 110 milyon müşteriyi göz ardı edemezsin. Bunun Sony'si Microsoft'u yok. Bu yaptığı hareket sadece Microsoft'a yarayacak, zaten Ps5 üretimi ilk yıl sınırlı olacakmış hem sınırlı üreteceksin hem de özel oyunları sadece Ps5'e yapacaksın bu baya bir riskli bir iş bence. Ac serisi grafikleriyle meşhur bir seridir o bile Xbox One-Ps4'e geliyorsa kaldırmaz falan muhabbeti boşa muhabbet. Optimizasyon yapmaya uğraşırsan yaparsın. Elbette sadece Ps5'e oyun üreten geliştiriciler olacaktır bu gayet normal ama sen en azından geçiş sürecinde bir kaç tane oyun getirmelisin. https://www.bolumsonucanavari.com/Haberler-PlayStation_5_ilk_Yil_Sinirli_Sayida_Uretilecek-100847.htm

wassuplaying

31.5.2020 03:20:57

0
Hocam oyunlar hoşuma gitmedi demedim ki. Oyunların çoğu güzel ama GOW hariç diğerleri abartıldığı kadar iyi değil bence. Yani başka oyunlardan aldığım keyiften fazlasını almadım.

TheNewAtilla

31.5.2020 03:14:38

+2
Ps4 pro ne işe yaradı ben onu anlamadım. Güncel kaldığı dört senede 4k native veremeden 30-40 fps oyun oynattırdı. Fiyasko

Babblebabble

31.5.2020 02:45:46

0
Neden PC? Oyun oynadığım 20 yılı aşkın süredir değiştirmedim. Olay da, mevzu da, sebep de hep aynıydı. Bunu dediğini ben de düşündüm ama şimdiye kadar değiştirmek için hiçbir konsol geçerli sebebi vermedi. Ben uzun yıllardır ilk öncelikli olarak performanstan ödün vermeden oyun oynuyorum. Çözünürlük falan pek işim değil ama tamamen performans ve özelleştirme odaklı oynarım çoğu oyunu. 2010'dan beri değiştirdiğim sistemlerin hiçbirinde performanstan ödün vermedim. Mesela 2015 yılında GTA 5 çıkmadan önce sırf ona özel kasamda anakart, cpu, gpu değişikliği yaptım ve bilgisayara SSD ekledim. Neden? Bak bu 2015 yılından örnek mesela. PS4'te GTA 5 1080p@30fps. Ben oyunu 1080p yapabildiklerine bile şaşırdım Ama şaka gibi olan şey oyun PS4 PRO'da da 30 FPS Üstüne üstlük online'a girince oyunun performansı bildiğin yerleri yalıyor. Şu videolara bir göz atalım: - Standart PS4'de GTA 5 https://www.google.com/sorry/index?continue=https://www.youtube.com/watch%3Fv%3DAxzCRlH3BOw&q=EgQuLZpEGKrgy_YFIhkA8aeDS8MlzLowS2zX4dS2Xb3aski7aIkGMgFy - PS4 PRO'da Boost mode açık ve kapalı karşılaştırma (spoiler alert : hiçbir fark yok ) https://www.google.com/sorry/index?continue=https://www.youtube.com/watch%3Fv%3DNk1RAmS2eW0&q=EgQuLZpEGKvgy_YFIhkA8aeDS0VTu2UhEI7rAe-qLs0Ziuvhe5tvMgFy - PS4 PRO'da 22 kişinin oturumda olduğu Boost mode açık bir şekilde oynanan GTA 5'in FPS'i 20 civarlarına kadar düşüyor https://www.google.com/sorry/index?continue=https://www.youtube.com/watch%3Fv%3DFVYm_Jd_aUk&q=EgQuLZpEGKzgy_YFIhkA8aeDS7yfehpIANwXV0R3YSeJ1sfu9vchMgFy Yani şu rezilliğe bakar mısın. Düşünüyorum mesela, kim neden böyle oyun oynamak ister ki? Paranla rezil oluyorsun resmen. Yoksa 2013'te konsollara çıktığında ben de demiştim "ulan bir ps4 alıp çaksam mı acaba?" diye. Ama bakıyorum kalite leş, performans da leş. O dönemde ben oyunun PC'ye eninde sonunda geleceğini biliyordum zaten. Bir kere bile izlemeden bekledim ve ben bunu imzamdaki masaüstü sistemle oynamıştım zamanında (o değiştirdiğim sistem işte). Düşün ki 970 bile aldığım zamandan 1 yıl önce çıkan bir parça. O sistem ile adv. ayarlara girmeden normal ayarların hepsi ultra, very high, high karışık 75-80 FPS ile oyunu yağ gibi oynadım ve gerçekten çok güzel bir deneyimdi. Bu yüzden konsollardan beklentim hep kalitenin yanında performanstı da ve gözümde hiçbir zaman bunu veremediler. Şu yeni nesilde de artık 30 FPS oyun duyruldu ya... Ben acırım acırım buna acırım. Bir kez daha yeni nesilde 60 FPS altı bir oyun bile çıkacaksa rezilliği arşa çıkaracaklarına bir gram dahi şüphem olmaz. Ben bilgisayarım en üst donanım olmasa bile birkaç ayar düşürüp onunla aynı görsel kalitesinde oynarım ama performanslı bir şekilde oynarım. Bu açıdan bak mesela. Şu anda aynı beklemeyi RDR2 yüzünden yapıyorum, izlemedim, oynayacağım. Büyük ihtimal 2080Ti veya 3xxx serisi bir kartlı sisteme geçtiğimde. Haa bu da oyunun o karta ihtiyacı olduğundan değil, adamlar oyunu konsolun dandik mimarisine özel yapıp portladığından dolayı PC'de çöp gibi çalıştığı için. Suç yine kimin? Tabii ki iktidarsız konsolların. Ne yaparsan yap kalkmıyorsa kalkmıyor işte Aynısını RDR1 için de kabul etmişti adamlar. Makaleyi şimdi aradım, bulamadım. Kendileri kabul ediyor yani. Sorulan soru "RDR1'i yeni nesile veya PC'ye getirmeyi düşünmüyor musunuz?", cevap "RDR1'in kodlaması, içi tamamen o kadar çorba ve çöp ki içinden çıkamayız". Adamlar X360 ve PS3'ün "olmayan" sınırlarını Rage'in EBR2 versiyonu ile zorlamaktan kakaları gelmiş. PC'ye gelen diğer RG yapımları EBR3 versiyonunu kullanıyormuş RAGE motorunun. Yani zaten bu oyun sırf konsolda oynansın diye zordan yapılmış, düşün işi. Diyor ki adam, EBR2 versiyonunun EBR3 olan RAGE'e portlanması lazım ki sonra PC, PS4 ve XBOX 360'a gelebilsin. Neden konsollar, PC oyunculuğuna, kalitesine ve performansına engel sorusunun cevabını bilmeyenler ya da "ne alaka ya" diyerek kaba etinden sallayıp güçlü donanımlara laf atan arkadaşlar işin bu kısmını bilmiyorlar. Bir kere en başta zaten bu oyunlar konsollara PC kullanılarak yapılıyor, daha neyin kafası ki bu ? Zamanında ticari kaygı ile o nesle, yani PS3 ve X360 çöplerine oyunu çıkarmak için o kadar kasmak zorunda kalmasalardı, zaten PC için bir RDR oyunu görebilirdik.

S.T.A.L.K.E.R.

31.5.2020 01:43:08

+1
haklısınız hiç o açıdan düşünmemiştim

dark dragon

31.5.2020 01:40:30

+2
Neden engel olsun ki, 2080 gibi kartlar uzun süredir piyasada var. Valve, epic, nvidia, amd gibi firmalar bu kartların özelliğini kullanacak süper bir oyun yaptılar da konsol firmaları mı engel oldu. Pc’de en çok oynanan oyunlara bakarsanız, Ca:go, lol, dota, valorant, Euro truck gibi konsolda olmayan oyunlar var. Bu oyunlar neden ultra süper mega grafiklerle piyasaya sunulmuyor sizce. Konsollar mı engel oluyor.

Geldimmigordun

31.5.2020 01:35:33

+1
Hocam geçen seneye kadar ne oynuyordunuz ki? Piyasa da Sony oyunları kadar kaliteli oyun yok onlarda hoşunuza gitmediyse diğer oyunları nasıl beğendiniz? Gece gündüz cs pubg cod oynamıyorsanız tabi

Geldimmigordun

31.5.2020 01:31:06

+3
Konsollar olmasa sanki tüm oyunlar 2080ti baz alınarak mı yapılacak sanıyorsun da konsollar engel diyorsun Herkes 2080 mi kullanıyor da oyunlar ona göre geliştirilsin İyi ekran kartı fiyatına satılan konsolları böyle saçma kıyaslamalara sokmayın Sonra içine 2080 koyup satınca yahu bu çok pahalı demeyin

Zooe

31.5.2020 00:32:10

0
Haklısın Microsoft Bunun hesabını Mutlaka yapıysordur. Bende Xbox Series x Te özel oyun olmasını isterdim Ama firmalar gün sonunda Ne kadar konsol değil Ne kadar Oyun sattım Derdine d0ştüler. Pc de büyük bir pazar olduğu için Konsolları X86 mini birer joypadlı pc yaptılar Ruhları alındı..

Zooe

31.5.2020 00:15:12

0
Eski Konsol El freni olurdu Yeni nesle odaklanmak iyidir

BSC Misafiri

30.5.2020 23:58:43

+1
PS5 ile CGI kalitesine iyice yaklaşılacak. Poligon sayısı, geometrik detaylar, fizikler, harita gelişeceği için eski nesil kaldıramaz

BSC Misafiri

30.5.2020 23:14:59

+2
PS fanboylar sanıyor ki sadece Sony exclusiveleri yeni cihaza göre tasarlandığı için sıçrama yaşatacakmış. Sanarsın PS5 ile yeni bir mimari keşfettiler hayırdır CELL 2 var da bizim mi haberimiz yok. Olacak olan ray tracing, kısa yükleme ekranları. Ps fanboyları boşuna kendinizi kandırmayın fizikmiş oymuş buymuş. İsteseler bu oyunları Switch gibi hesap makinesi cihazlarına bile port ederler. Tersine mühendislik denen bir şey var. PS5'e göre tasarlanıp downgrade edilmeyeceğini falan sanıyorlar herhalde, ilginç. Neyse bunuda savunmak için kendinize böyle üfürükten tezler yazın :D

BSC Misafiri

30.5.2020 19:13:57

+1
Birisi su mutlak sifir'a PS3 Power PC mimarisine sahipti, PS4 dandik X86 mimarisine sahip. Grafik farki buyuk olmamasi sebebi bu yuzden diye aciklasin :) Power PC ne onu bile bilmez bu gerci o yuzden vazgecettim aciklamayin anlamaz bu... Ps1 ve PS2 sicramasi buyuktu, PS3 sicramasi daha buyuktu, bu sicrama Mimarinin degismesi yuzunden PS4'e o kadar buyuk olmadi. Yine fazlaydi ama diger iki konsol gibi degildi. Cunku cok guclu kurumsal Power PC IBM mimarisinden her evde olan benim gozumde dandik X86 PC mimarisine gecildi. Soyle dusun PS3 icindeki Cell islemcinin islem gucune intel 4 yil sonra cikarttigi Core I7 islemci ile erisebilmisti. Ps4 ve Xbox One icindeki islemciler ise hala daha yavasti PS3 Cell islemciden neyse gecelim. Simdi X86 mimarisi ile 7 yildir oyun gelistiren bir Konsol mimarisi 7 yil sonra yine X86 ama piyasanin neredeyse en ust seviye komlenantlari ile donanimlari ile piyasaya cikiyor hatta piyasasa daha olmayan hizda ve teknolojide RDN2 ekran kartlari ve SSD'ler ile. Simdi sen sicrama olmayacak diyorsunuz ya, sadece SSD teknolojisinin ram gibi on bellek olarak kullanilmasi bile oyunlardaki gorselleri, derinligi ya herseyi oyun yaratiminda etkileyecek hemde buyuk capta. Ama burda Microsoft yine yanlis hamle yapiyor, Microsoft PC mantiginda konsol eco sistemi yaratma pesinde. Jenerasyonlara inanmiyor her oyun eski cihazda da yeni cihazda da calisir birinde dusuk birinde yuksek grafik detayi diyor. Iste burda hata yapiyor. PC degil bu, bu cihazlari alanlarda PC'ci degil. Adam para verdigi cihazda o jenerasyon farkini gormek hissetmek ister. Siz Microsoft tutumuna iyi diyorsunuz ya bakin 1 seneye kalmaz geri donecekler bu Microsoft Xbox Series X'e 2 yil ozel oyun gelmeyecek mantigindan. Bakin gorun izleyin geri vitesi. Cunku guc var cihazlarinda ama bu gucu kullanamadiklarini hissettigi an oyuncular tercihleri PS5 ozel ve dizayn edilmis oyunlardan hali ile cihazdan yana olucak. Ya bir kere yanlis cikmadi su Sony tayfasinin dunya uzerindeki Sony oyunlarini oynayan ve kemik kitlesinin ongoruleri bakin buda dogru cikacak. Ps4'e oyunu dizayn edip ps5'de cilalamak ayri birsey. Oyunu tamamen PS5 icin dizayn edip calistirmak tamamen farkli birsey. Izleyin gorun.

BSC Misafiri

30.5.2020 18:40:49

0
en güzeli çıkışında bir seriesx sıkıldığınızda satıp biriken ps4 exc. leri ile beraber bir ps5

BlackLead

30.5.2020 18:12:24

0
maalesef hocam, keşke araştırsaydınız. Bende 2017 de ilk defa bu nesile geçtim. O yüzden ps4 yerine direkt ps4 pro aldım beni fazla etkilemedi bu durum, aralarında zaten 300 tl falan fark vardı, bende direkt pro almıştım. ama dediğiniz gibi ps4 pro yeni bir konsol halen 3 sene nedir ki bir konsol için?. Desteği kesilmeyi haketmiyor ama sony ps5 satışlarını öldürmesin diye hemde oyun yapımcıları eski nesle ayrıca uğraşmasın diye bu kararı alıyorlar. bide ta 2016 da normal ps4 kullanıcılarına öyle söz verdiler. ps4 pro ya asla ps4'e çıkmayan oyun vermeyeceğiz diye. exc. oyunlar çıkmayacak ama en azından 1-2 sene daha belki multi-platform oyunlar çıkmaya devam eder ; ac valhalla, gibi gibi vs. ama sizin de pc varmış. o yüzden bir anlamı kalmıyor 2021 kasım, 2022'ye doğru artık hepten eski neslin (ps4-ps4 pro) işi biter herhalde.

wassuplaying

30.5.2020 18:02:36

+1
Hocam ben geçen sene Ekim ayında aldım. Nasıl olsa yeni nesilden sonra da 1-2 sene destek verirler diyordum. Ki zaten ben PC oyuncusuyum. Sırf özel oyunlar için aldım cihazı. Zaten oynadığım oyunlar içinde GOW hariç iyi ki almışım dediğim oyun olmadığı için aldığıma pişmandım. Bu haber de üstüne tüy dikti.

İdrak İstimlak

30.5.2020 17:48:37

+4
Ya şununla neyi konuşuyorsun sen, adam PC'de oyun oynamaz, konsol profiline baktık 680G Şimdi de diyor ki PS4'ten PS5'e geçiş, PS3'ten PS4'e geçiş kadar dramatik olmayacakmış. Ya PS3'ün gücü 230 Gflpos'tu, PS4 1.84 Tflops, 8 kat artmış ama işlemci olarak bir artış yok. Yeni nesile geçişte 5.5 kat artış var TF olarak ama işlemci ve SSD teknolojisi olarak çok fark koydu. Bu açıdan bakınca 8 kat vs 5.5 kat saf güç açısından önemliymiş gibi görünse de, aslında işlemci ve SSD gibi artışlar nedeni ile o kadar da önemli olmuyor. Tabii sen gel bunu oyun oynamayan, oyundan anlamayan birine anlat, özellikle 680G'si olan birine...

Guest-AEF248198

30.5.2020 17:21:20

+1
Ps3'den Ps4'e geçiş gibi olmayacak. Çünkü o dönem 512 mb ramden 8 gb rame atlanmıştı, Gflops değerinden Tflops değerine atlandı, bu neslin tek zayıf tarafı işlemci oldu. Evet çok daha gerçekçi grafikler göreceğiz ama Ps3'den Ps4'e geçiş gibi ağzımızı düşürmeyecek çünkü o grafiksel evrim ray tracing teknolojisyle oldu zaten, yeni nesil konsollar bunu bol bol kullanacaklar. Epic Games Unreal Engine 5'le iyi bir tanıtım yaptı ama sonuç olarak göreceğimiz şey Shadow of Tomb Raider'dan iki-üç tık üstü daha iyi olacak çünkü hiçbir geliştirici oturup o kadar detayla uğraşmaz. Bu hem vakit hem de nakit kaybı olabilir.

GT_55

30.5.2020 17:03:15

0
Bu kadar sonralarda gitmeye gerek yok. Çıkış döneminde, driveclub, killzone, infamous gibi gerçek yeni nesil oyunlar vardı. O dönem hem ps3 hem de ps4'e çıkan oyunlara bakın. Hangisinin grafiği, bu saydığım oyunların grafiğine erişebiliyordu. Arada nesil farkı vardı. Yani baya bir sıçrama olmuştu. Ben o yüzden yeni nesil exclusive oyunun sadece ona özel olması taraftarıyım. Bence bu nesil ps3-ps4 farkından daha fazla fark olacak. Daha geçen yayınlanan, ue5 demosu zaten direk buna işaret ediyor. Gösterdiğin resimdeki oyun bf5'tir. Ben zaten bu oyunu şu an pc'de 4k 60 fps ultra ayarlarda oynuyorum. Evet ps4 pro ve one x'ten çok daha iyi görsellere sahip ama mayası hala ilk çıkan , ps4 ve xbox one oldugu için, nesil farkı dediğimiz görsel fark olmuyor.

Johnny Silverhand

30.5.2020 15:55:11

0
Mantıklı. Ps demek exclusive demek Ps4'e de çıkarsa kimse Ps5 almaz. Exclusive olmasa ps israftan başka bir şey olmaz.

Guest-AEF248198

30.5.2020 15:29:34

+2
Ps4 ne zaman çıktı, Gow ne zaman çıktı, Horizon Zero Dawn ne zaman çıktı, Last of Us 2 ne zaman çıktı, Uncharted 4 ne zaman çıktı? Senin bahsettiğin o sıçrama konsolun çıkışından kaç yıl sonra oluyor? O gösterilen Unreal Engine 5 bile 2021'de yayınlanacak. Senin sıçrama dediğin şey sınırlı bir bölgenin içerisindeki grafik değildir ayrıca, sıçrama dediğin şey Rdr 2'dir, Horizon Zero Dawn gibi oyunlardır. Ayrıca bu nesli PS3 neslinden Ps4 nesline geçişi gibi olacağını mı sanıyorsun? Bu nesildeki gerçek anlamdaki tek fark ray tracing teknolojisidir. Şu aşağıdaki görüntüyü 2018'de görmüşüm, siz sanıyorsunuz ki Xbox One tabanlı geliştirildiği zaman Series X'in gücünü göremeyeceğiz adam ray tracingi bir ekler oyuna gözlerin fal taşı gibi açılır. Sony'nin bu kararına saygı duyuyorum en azından 1-2 tanesini getirselerdi iyi olurdu o yüzden bu karara çok katılamıyorum.
Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın
Orijinal boyut için tıklayın

BSC Misafiri

30.5.2020 12:53:20

+1
Arkadaşlar xbox series x 7-8 yıllık konsol neslinde 2 yıl destek verecek o da sadece özel oyunlarda. Zaten bu nesilde de 2 yılda adam akıllı oyun görmemiştik. Bir de pc de nasıl low-mid-high-ultra ayarı yapılıyorsa xbox özel oyunlarında da aralarında büyük farklar olacak. Hellblade 2 yi örnek gösterebilirim.

GT_55

30.5.2020 12:35:07

+2
Sony, yeni nesil konsolunda exclusive oyunlarda, hiçbir zaman önceki nesil konsoluna ortak oyun çıkarmamıştır. Bunda niye çıkarsın. Senin 2080ti'de gördüğün grafik , 2013'te çıkan xbox one konsolunun cilalanmış halidir. Sadece pc ye özel çıkan bir oyun bile en alt donanımlar düşünülerek geliştiriliyor. Sadece 2080ti ye göre yapılsa kaç kişi oynayacak bu oyunu. O yüzden gerçek yeni nesil grafikler görmek istiyorsan, tamamiyle yeni donanıma göre yapılan oyunları beklemen lazım. Belki microsoft her iki nesile çıkarmakla, daha fazla oyuncu dostuymuş gibi gözüküyor ama aslında yeni nesil grafik görmek isteyen oyuncuya da kazık atmış oluyor. Sadece 4k ve biraz daha iyi kaplamalar ile yeni nesil olunmuyor. Bu kas gücünü gerçek manada gösterecek sadece konsola özel oyunlarınında olması gerekiyor.

-Dark Poison-

30.5.2020 12:32:21

+1
Ne grafik sicramasi olacak daha.Grafik sicramasi diye diye 10 seneye yayildi oyun bekleme suresi.Artik bi yerde durup ,bos grafik saplantisindan vazgecip oyunlari duzgun cikarma sureleri kisalsa ve acik,yari acik dunya kaynak topla formullu oyunlardan az siyrilinsa daha guzel olacak.

BSC Misafiri

30.5.2020 12:29:20

+2
PS5 True Next gen konsol olacak. İnsanlar yeni nesil oyun görmek için cihaz alıyor. Zamanında doom 3, crysis nasıl pc sattırdıysa şimdi Sony yapıyor. Microsoft eski konsola odaklanırsa God of War 5 vs crackdown 3 farkı yaşanır

BSC Misafiri

30.5.2020 12:16:52

+1
quote:

Orjinalden alıntı: wassuplaying Skandal bir açıklama bence. Yorumları görünce ayrı şok oldum. Benim PS4 Pro 2 sene kullanamadan çöp mü olacak şimdi yani?
Evet :D

BSC Misafiri

30.5.2020 12:16:34

0
quote:

Orjinalden alıntı: Babblebabble Bu açıklama fakir konsolların nasıl gerçekten önümüzde engel olduğunun da açıklamasıdır aynı zamanda. Bu dediği bizzat kabul eden oyun yapımcıları da yok değil. "Konsol yüzünden sınırları arttıramadık".
Buda demek oluyor ki, PC'ye çok masraf yapmamak lazım..

İdrak İstimlak

30.5.2020 12:13:40

+3
2080ti ile gördük göreceğimizi diyen üyeler daha pc ve konsollarında oyun oynamıyorlar, bilgisayarında rx570 ekran kartı var, 2080ti gördük diyor, YouTube videolarını kastediyor galiba. Aynı Gamepass diye diye başımızın etini yiyip, 680g yapacak kadar oyun oynaması gibi. Ya adam oyun da oynamıyor millete akıl dağıtıyor. Her nesil böyle yaptı Sony, MS crossgen oyunlarla gelip, güç farkına rağmen kötü grafikli oyunlarıyla dalga konusu olduğunda Sony yine Üsküdar'ı geçmiş olacak...

BlackLead

30.5.2020 12:13:39

0
ps4 pro ekstraydı hocam. zaten 3-4 sene sonra destek çekileceğini bilerek aldım ben ilk çıktığı zamanlar. baz olarak ps4'ün çıkış yılına bakmak lazım.

Babblebabble

30.5.2020 10:39:22

+1
Bu açıklama fakir konsolların nasıl gerçekten önümüzde engel olduğunun da açıklamasıdır aynı zamanda. Bu dediği bizzat kabul eden oyun yapımcıları da yok değil. "Konsol yüzünden sınırları arttıramadık".

BSC Misafiri

30.5.2020 10:11:14

0
Olması gereken bu.

Lord Melkor

30.5.2020 09:48:14

+1
Arada 8-9 kata yakın güç farkı var. Buna low ve ultra ayar farkı olarak bakmak saçmalık. Aynısı hatta daha kötüsü xboxda var. Oradaki güç farkı daha fazla. 14-15 kata yakın fark var. Xbox series x de Xbox one ada çıkacak bir oyun olacaksa bu o oyunun aslında Xbox one baz alınarak yapıldığının series x de de cilalısının çalıştığı demektir. Ben o oyuna next gen demem

BSC Misafiri

30.5.2020 09:09:54

+2
Bak bilgisayarda 2080ti ile gorduk sicramayi diyen arkadas. Sen bilgisayarda oyunlarin 2080ti grafik islemcisine gore yapilip optimize edilip piyasaya suruldugunu mu zannediyorsun. Oyun yapimcisi adam aciyor Steam donanim bilgileri bolumunu en fazla hangi kart var insanlarda GTX 1060. Aliyor o karti ve o kartta calisacak sekilde oyunu dizayn ediyor. Etmek zorunda zaten cunku 1000 kisiden 10 kiside olan bir kart bu. Yurt disinda bile 1000$ etiketi buluyor birak dunya genelini. Senin en kral PC'de gordugun her oyun minimum sisteme gore dizayn edilir maksimum yani onerilen sistemde cozunurluk ve grafik detaylari artarak calisir. Ama oyunun DIZAYN edilmesi yani YARATILISI tamamen GTX 1060 ve 4 Cekirdek 4. Nesil bir islemciye gore yapilir. Bu baglamda gordugun en yuksek grafik detayi ile en dusuk grafik detayi aslinda ayni oyun ayni alan sadece sen 2080ti ile yuksek cozunurlukte daha fazla adam gorursun. Istisnalar haric! Biraz anlayin bakin cok guzel kaynaklar donanim haber olsun, bsc olsun, youtube uzerindeki teknoloji kanallari olsun. Ya bu isin ustalari soyluyor bunu ben demiyorum. Kafan basmiyor mu PS4 icerisinde Tablet islemcisi Amd Jaguar var tablet tablet birak laptop islemcisini. Yine ayni konsolda Amd HD 7850 grafik islemcisi var ama bugun Yani bu sene cikacak oyunlara bak! 2080ti ule gormus gorecegini. Gormedin kardes God Of War seviyesini gormedin, Last Of Us 2 seviyesini gormedin ya. Gormedin net gordum dedigin sey uzerinden yalan konusuyorsun. Ne zaman 2080ti minimum seviye yani en dusuk sistem gereksinimi olur o zaman sen PS5 ya da Xbox Series X seviyesi grafikleri gormeye baslayacaksin cunku bu konsollarin biri RTX 2080 digeri RTX 2080ti seviyesinde guce sahip ve bu sistemlere ozel oyunlar bu guce gore oyunlari yaratacak. Sadece grafik degil islemci desen hangi oyun sana bugun Amd Ryzen 7 3700X minimum islemci diyor oyunun calismasi icin soyle bakalim? Hangi PC oyununda SSD sart minimum 550mb okuma yazma diyor? Var mi yok degil mi? Heh OLACAK bunlar 2 sene icinde PC'de olacak kardes sen o zaman yeni yeni PS5 ve Xbox Series X oyunlarini PC'de oynamaya baslayacaksin. Cunku unutma bugun oyun dunyasinda yaratilan oyunlarin buyuk bolumu once konsol icin yaratiliyor sonra PC'de calismasi saglaniyor. Neden AMD ve intel Son 2 yil icinde en tepe islemcileri 4 cekirdek 8 isleme birimi iken 2 yilda minimum islemcileri 4 cekirdek 8 isleme birimine cekti bak minimum oyun icin. Neden bugun bilgisayar toplayan dunya genelindeki insanlarin cogu 6 cekirdek islemcilere cok rahat erisebiliyor veya direk 8 cekirdek islemci alabiliyor butcesine gore? Cunku yaklasiyor yaklasmakta olan. 2021 yilinda PS5 veya Xbox icin cikacak oyun 8 cekirdek Ryzen optimizeli ve en az RTX 2070 super seviyesinde grafik arabirimi isteyen ve cok ciddi SSD hizi isteyen oyunlar olacaktir. Sacma sapan bilginiz ile konusmayin. Arastirin ogrenin. Ben rtx 2080ti ile gordum gorecegimi diyorsun ya, sen daha hicbirsey gormedin. Yeni God Of War geldiginde anlarsin ya da Direk Xbox Series X ozel baska cihazda calismayacak bir HALO geldiginde ne dedigimi anlarsin.

BSC Misafiri

30.5.2020 09:08:48

0
quote:

Orjinalden alıntı: Mutlak.Sıfır Bilgisayarda Rtx 2080 ti 13 teraflops gücünde, ray tracing görmüşüz daha neyin grafik sıçramasıymış bu göremediğimiz ne göstereceklermiş? 110 milyondan fazla satmış Ps4'ü nasıl görmezden geliyorsun onu anlamadım? Üstelik bizim ülkemizde bu habere sevinen var mı cidden? Ps4 almak bile lüks olmuşken insanlar hemen Ps5 alamayacaklar bir iki tanesini getirmek o kadar mı zor?
Eee peki ps5 alanların suçu ne ? Ben yeni nesil konsol alıyorsam yeni nesil oyun görmek isterim..Yarım yamalak ara nesil oyunlar görmek istemem..Mesela gördük Gta 5'te ps3 nesline zorladıkları için nelerden feragat ettiklerini..Nesil farkı Oyunun yapısını, Detaylarını, Dizaynını, Fizikleri gibi birçok konuyu etkiler, Olay sadece Grafik değil..Bazı şeyler geri döndürülemezdir..Bunu anlayın boş yapmayın..Göreceksiniz XSX daha güçlü olmasına rağmen Ps5 özel oyunlarda fark atacak..Bu üstünlük rahat 3 yıl sürecek..Ondan sonrasındada Microsoft XSX'in gücünü şuan aynı One X'teki gibi kullanmazsa, Yazıklar olsun öyle yeni nesile derim...

:::LOSTPLANET:::

30.5.2020 07:31:10

0
Hatta bu düşüncenin de sonuna kadar arkasındayım: Last of us part 2, ps5'e ozel ve çıkış oyunu olmalıydı.

:::LOSTPLANET:::

30.5.2020 07:26:31

0
Şöylebir görüş var: "neden mevcut nesile de oyunu çıkarıp 2 platforma da satmaktan geri kalsın? " Bu hem zaman hem de kaynak isteyen bir durum.Böyle yapmayı istememesi de olması gereken, istediğimiz bir durum.ps4 döneminde de ps3 konsolu olmayıp o oyunları oynayamayanların remastered açlıklarını gidererek geçirdik.Hala daha remastered çıkıyor.Tabi Resident Evil 2 remake gibi de güzellikler olmadi değil.

aykut291

30.5.2020 04:01:05

0
Gayet muhteşem bir haber eski nesilden bıktık artık tamamen ps5 in teknik özelliklerini kullanan oyunlar yapılırsa oldukca iyi olur.

redoracle

30.5.2020 03:42:27

0
Öyle bi konuşulmuş ki sanki ps 3 te son god of war var,böyle bişey olmadığına eski konsolun istenen grafik,kaplama vs ulaşamıyacağına göre garip olan ne burdaki. Ha süper grafikli değilde ori gibi iki konsolunda rahatlıkla kaldırabileceği bir oyunu çıkarabilecekleri halde çıkarmazlarsa orası ayrı tabi ama en baba oyunlar genelde en üst düzey oyunlar zaten konsola özel oluyor ki adamlar yeni konsolu satabilsin. Bir konu da adamlar o kadar yeni gamepad uçacak kaçacak,her türlü hissi yaşatacak dendi e ps 4'te bu da yok. Tüm yenilikleri ray tracing,gamepad,yeni nesil grafikler,yapay zeka vs kullanılan oyunun yeni konsola yönelik olması sıkıntı değil,adamlar o kadar yatırım yapıp arge yapmışlar sonuçta.

keskin_art

30.5.2020 02:58:33

+2
Fiyatları ògrensek ona göre hareket edecegiz de türkiye için oyun oynamak lüx artık bir hobimiz vardi onuda elimizden aldilar evmi gecindirelim oyununami benzinemi vergiyemi para yetişdirelim allah yardimcimiz olsun başkalarinin secimlerinin cnebeniti cekelim bakalim nereye kadar

wassuplaying

30.5.2020 02:56:51

+5
Skandal bir açıklama bence. Yorumları görünce ayrı şok oldum. Benim PS4 Pro 2 sene kullanamadan çöp mü olacak şimdi yani?

BSC Misafiri

30.5.2020 00:42:59

0
Zaten bilinen bir gerçek.

Dark matter

30.5.2020 00:25:23

+1
ps5 konusunda yazınca ps fanboylar taşlıyordu bizi Şimdi diyorlardır budamı gol değil : )

Geldimmigordun

29.5.2020 23:11:37

+7
Yorumlara bak komedi resmen Yok 2080 ti da görmüşler grafikleri yok SSD takmışlar Ya arkadaş den 2080 ti da kullansan sıra sıra SSD de taksan oyunlar PS4/Xone baz alınarak yapılıyor Göreceğin sadece daha fazla çözünürlük ve FPS Çevre aynı, etkileşim aynı, uzak çizim aynı ,fizikler aynı hâlâ bunu anlamadınız Biri de çok şey yazmış ne virgül var ne nokta var. Paragrafın başı sonu belli değil

BSC Misafiri

29.5.2020 23:05:04

0
Grafikler için iyi ama fakirler için kötü

rambocuk

29.5.2020 22:54:05

0
720 p ye bile razıydım illa aldıracaklar konsolu ama düşününce konsol çok satmaz ise iyi özel oyunlarda gelmez kısır bir döngü

dark dragon

29.5.2020 22:37:51

+5
Ps4 oyunu oynamak isteyenler ps4 alır, yeni nesil oynamak isteyen ps5 alır. 12 tf diye milleti gazlayıp xbox one ayarında oyun yapmak mantıklı değil zaten.

Anvil_4

29.5.2020 22:36:05

+4
Yeni nesil konsol oluşturmaya harcadığınız çaba göz önüne alındığında o konsolun önceki nesilde bulunmayan özellikler ve faydalar içermesi gerektiğine inanıyoruz. Ve bizim bakış açımıza göre, bu özelliklerden en iyi şekilde yararlanacak oyunlar yapılmalı. Ps4:30 fps grafik sıkıntısı yok Xbox:30 fps grafik sıkıntısı yok Peki neden 60 fps vermedi buyeni konsollar? Soruyorum size peki neden? PS Ceo:30fps sorununu çozdunuzmü? Çalışan:patron 4k olunca 60 yapmak çok zor yapamıyoruz PS Ceo:Tamam boşver onu ps5 e ozel oyun yapmayın hali hazırda ps4 için geliştirip duyurmadıgımız oyunları 4k 30fps ps5 e atın.Biraz grafik basın parası neyse veririz ps4 kaldırmıyormuş gibi gorunsun.ha bide yeni kol çıkarın yeni mahsat ssd- ah pardon ps5 guclu gorunsun sorarlarsa grafik der geceriz zaten ps Exc yazınca pre order abanan bi kitle var ps5 ismi yeter onlara Exc yazınca pre order abanan bi kitle var ps5 ismi yeter onlara Şimdi bazı ps fanları bana laf soyler bunun için.Ama kendilerine soyluyorum bu siz degilsiniz.boyle bir kitle var gerçekten

alpalp84

29.5.2020 22:30:17

0
PS2-3-4 hangisinde gelmişki buna gelsin. Farkı nasıl görecektik ?

Press a Key

29.5.2020 22:27:11

0
İşte duymak istediğim haber.

Babblebabble

29.5.2020 22:07:55

0
Bu muhabbetin üstüne zibilyar fps ile zibilyar çözünürlükte oyun oynamak için zibilyar lira harcamak gerekiyor diyen cahilleri pistten alabiliriz. PC de olsa konsol da olsa pamuk eller cebe... Tek farkımız sizin 5 yıl sonra ulaştığınız teknolojiye bizim 5 yıl önceden ulaşabilmemiz. Bunu da hâlâ körü körüne 300 dolarlık sistemleri savunmayın diye söylüyorum kardeşim. Selametle... dip not : Ben kasama ssd'yi takalı 6 yılı aşkın süre oldu bu arada. Counter-attack yapmaya çalışacaklara duyrulur. Geçin bu işleri. Parayı veren düdüğü çalar.

BSC Misafiri

29.5.2020 21:57:49

+4
Katılıyorum @mutlak sıfır

Guest-AEF248198

29.5.2020 21:52:16

+15
Bilgisayarda Rtx 2080 ti 13 teraflops gücünde, ray tracing görmüşüz daha neyin grafik sıçramasıymış bu göremediğimiz ne göstereceklermiş? 110 milyondan fazla satmış Ps4'ü nasıl görmezden geliyorsun onu anlamadım? Üstelik bizim ülkemizde bu habere sevinen var mı cidden? Ps4 almak bile lüks olmuşken insanlar hemen Ps5 alamayacaklar bir iki tanesini getirmek o kadar mı zor?

mehmetalpertr

29.5.2020 21:36:31

0
quote:

Orjinalden alıntı: BSC Misafiri @goldpunch o sıçramayı series x te de görcen merak etme. Pc ye nasıl low-mid-high-ultra düzeyde üretebiliyorsa konsolda da öyle olacaktır.
merak ediyorum...

Asahi Breweries

29.5.2020 21:06:23

0
adamlar yeterince destekledi konsolu 7 yıl misler gibi gitti. Gerçekten enfes oyunlar oynadık bu nesil, bakalım yeni nesil de neler gelecek. Ben hala spiderman ile days gone oynamadım onları da oynadım mı geriye 2 oyun kalıyor ghost of tsushima ve tlou 2 ps4 sezonu güzel kapanacak.

BSC Misafiri

29.5.2020 21:02:09

0
@goldpunch o sıçramayı series x te de görcen merak etme. Pc ye nasıl low-mid-high-ultra düzeyde üretebiliyorsa konsolda da öyle olacaktır.

GoldPunch

29.5.2020 20:56:30

+9
Gelse grafiksel sıçramayı göremezdik zaten. Gayet doğal.

Boone

29.5.2020 20:54:09

+3
Olması gereken bir şey. İki konsola da çıkartmak için oyunları kısıtlamanın anlamı yok. Zaten PS4 de yeteri kadar ozel oyun var bir hikâyenin bitme zamanı geldi.

Thejoker58906

29.5.2020 20:54:55

+2
Bu haber değeri taşıyor mu ki zaten belliydi 1 konsolun tüm enerjisini içine çekmek ve harika teknolojiler kullanmak varken neden antika ps4 üde işin içine katıp tam verimliliği sağlayamasınlar.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Siz de aşağıdaki form aracılığıyla yorum yapabilirsiniz.
Mesajınız
Üyeyim Üye Değilim

DonanımHaber üyeliğinizi kullanabilirsiniz.

E-Posta (Onay için gerekli.)

KÜNYE
PlayStation 5
+ TAKİBE
AL
4 kişi bu oyunu takip ediyor.
Kullanıcı Videosu Yükle ▲ Siz de video yüklemek için tıklayınız