League of Legends Yapımcısı Riot Games Yeni Oyun Üzerinde Çalışıyor Project Spark 5 Ekim'de Tamamen Ücretsiz Oluyor

Fallout 4'ün Dosya Boyutu Göründü

26.09.2015 16:33 - Samet Konuksal


    Bu senenin merakla beklenen oyunlarından Fallout 4'ün oldukça geniş bir oyun olacağı daha önce açıklanan bilgilerle beraber belli olmuştu. Xbox One Marketplace'daki bir listelemeyle beraber Fallout 4'ün dosya boyutu ortaya çıkmış oldu. 
 
    Microsoft oyunun Xbox One'daki dosya boyutunu 28.12 GB olarak listeledi. Daha önce gördüğümüz oyunlara bakarsak 28 GB Fallout 4 genişliğindeki bir oyun için iyi bir sonuç gibi duruyor. Durum Xbox One'da böyleyken diğer platformlarda da benzer dosya boyutlarını göreceğiz.
 

Tweet
Fallout Fallout 4 RPG Aksiyon Açık Dünya PS4 Xbox One PC
League of Legends Yapımcısı Riot Games Yeni Oyun Üzerinde Çalışıyor Paylaş Project Spark 5 Ekim'de Tamamen Ücretsiz Oluyor
YORUMLAR 24
Yorumlar yeniden eskiye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
R-10 - 28.9.2015 08:00:55 -1
Gayet iyi boyutu.
2K - 27.9.2015 23:03:15 0
Oyun ilk duyurulduğu zamandan beri grafikleri tepki alıyor ama benim gözüme hiç kötü gözükmedi. Zaten Fallout gibi bir oyunda en çok grafiklere takılanlar sanırım senaryo, hikaye umrunda olmayan, seçimleri okumadan yapan oyuncular. Bu arada denk geliyor ama başarılı RPG oyunlarının boyutu her zaman diğer oyunlara göre küçük oluyor Witcher 3 gibi.
Megathrone26 - 27.9.2015 07:21:18 0
Yani normal bi boyutu var. Tabi buna güncelleme ve dlcler de eklenince artar da artar
Patren - 26.9.2015 22:06:18 0
28 gb bence yine iyi dlclerle kaç gb olcak acaba
Guest-56D7221EF - 26.9.2015 21:36:41 0
alıntı:

Orijinalden alıntı: Sarohan

alıntı:

Orijinalden alıntı: Obsidian One

alıntı:

Orijinalden alıntı: weNM

alıntı:

Orijinalden alıntı: freshmind

Önce Witcher, MGS sonra bu ... 7-8 saatlik 3-5 bölümlük oyunlar 50-60 gb'ları standart haline getirdi bu oyunlar nasıl bu kadar az yer kaplıyor anlamıyorum.

Üstüne üstük birde loadingleri yok bir şeyleri yok. Bahsini ettiğimiz o korkunç boyutlu oyunlara içerik olarak, onlarca hatta bazen yüzlerce kat fark atıyorlar oysaki.

Demek ki asıl yer kaplayan içerik-oynanış unsurları değil, görsel katmanlar olsa gerek. Özellikle kaplamalar... Başka bir izahı olamaz.

Aslında cevabı sen verdin biliyor musun. Hani o loading ekranı gördügünde oyun daima farklı bir bölüm yüklüyor, tamamen farklı bir level bu yüzden bu levellerin her biri ayrı ayrı boyut tutuyor. Açık dünya oyunlarda tek bir level var ama devasa boyutta, tek olması nedeniyle kullanılan materyalde tekrar tekrar kullanılıyor ve sen aslında bunu fark etmiyorsun bu da oyunun final boyutlarının düşük olmasını sağlıyor açık dünya oyunlarda. Wolfenstein New Order mesela 55GB ama oyun 8 saatte bile bitebiliyor, bu kadar büyük olmasının nedeni farklı leveller üzerine kurulmuş olması yatıyor. Her farklı levelde aynı kaplamayı kullansan da bir sonraki levelde onu kullandıysan yeni bir şey kullanmışsın gibi oluyor ve boyut bu denli büyüyor. Tabi kaplama kalitelerinin büyümesi de bunda etkili yeni neslinde gelmesiyle. Ufak bir bilgi.

Kusura bakmada dediğinin hiçbir alakası yok oyunun büyük boyutlu olması ile.Çok ayrıntıya girmicem fakat Wolfenstein boyutunun büyük olmasının sebebi ilk olarak id tech 5 oyun motoru ve ses dosyalarının sıkıştırılmamasından kaynaklanıyor..

Evet güzel örnek bende bir başka örnek vereyim bunun doku kalitesi ve kaplamayla pek alakası yok. Titanfall neydi o zaman ? Sadece online tabanlı haritalarının devasa olmadığı grafiğin eski nesili takip ettiği bir oyun. (Grafiğe kötü demiyorum burada) 50 küsür GB idi oyun yanlış hatırlamıyorsam.

Oda aynı şekilde sıkıştırılmamış ses dosyaları barındırıyor.

''doku kalitesi ve kaplamayla pek alakası yok. '' Şaka yapıyorsun değil mi ? asıl senin bir önceki yorumla ilgili değdiğin şeylerle ilgisi yok.Genelllikle oyunun büyük olması sebebi sıkıştırılmamış dosyalardan kaynaklanıyor .
Hoid - 26.9.2015 21:12:48 -1
Oyunun boyutuda grafikleride yerinde daha buna tonlarca mod gelecek o zaman grafikler sıçrar gider . Bu adamların derdi tamamen hikayedir grafikle felan uğraşmazlar eli yüzü düzgün olsun sunun piyasaya derler . Arkalarınıda modcular tamamlar .

Bu kadar yüksek yer kaplıyor olmalarının nedeni dosyaları sıkıştırmıyorlar artık , ham haliyle sunuyorlar nasıl olsa cihazlar gelişti HDD ler uçtu direk oradan alsın okusun işlesin diyor yapımcılar . Eskiden loading ekranları vardı her level geçtiğinizde cihazınız levele ait dosyaları açmakla uğraşırdı bu yüzden beklerdiniz . Şimdi hepsi açık halde sunulduğu için bu dertten kurtuldunuz .

Şimdiki derdiniz ise Türkiyede ki beş para etmez internet hizmetiniz , ben 100 b-mbps internet kullanıyorum benim için sıkıntı yok ama sizler için işkencedir tahmin edebiliyorum diğer yandan saçmalıklar saçmalığı AKK ile kısıtlanıyorsunuz .

Bu iş böyle giderse Türkiyede korsan oyunculuk tamamen bitecek millet oyunları indiremiyecek
Sarohan - 26.9.2015 20:39:44 0
alıntı:

Orijinalden alıntı: Obsidian One

alıntı:

Orijinalden alıntı: weNM

alıntı:

Orijinalden alıntı: freshmind

Önce Witcher, MGS sonra bu ... 7-8 saatlik 3-5 bölümlük oyunlar 50-60 gb'ları standart haline getirdi bu oyunlar nasıl bu kadar az yer kaplıyor anlamıyorum.

Üstüne üstük birde loadingleri yok bir şeyleri yok. Bahsini ettiğimiz o korkunç boyutlu oyunlara içerik olarak, onlarca hatta bazen yüzlerce kat fark atıyorlar oysaki.

Demek ki asıl yer kaplayan içerik-oynanış unsurları değil, görsel katmanlar olsa gerek. Özellikle kaplamalar... Başka bir izahı olamaz.

Aslında cevabı sen verdin biliyor musun. Hani o loading ekranı gördügünde oyun daima farklı bir bölüm yüklüyor, tamamen farklı bir level bu yüzden bu levellerin her biri ayrı ayrı boyut tutuyor. Açık dünya oyunlarda tek bir level var ama devasa boyutta, tek olması nedeniyle kullanılan materyalde tekrar tekrar kullanılıyor ve sen aslında bunu fark etmiyorsun bu da oyunun final boyutlarının düşük olmasını sağlıyor açık dünya oyunlarda. Wolfenstein New Order mesela 55GB ama oyun 8 saatte bile bitebiliyor, bu kadar büyük olmasının nedeni farklı leveller üzerine kurulmuş olması yatıyor. Her farklı levelde aynı kaplamayı kullansan da bir sonraki levelde onu kullandıysan yeni bir şey kullanmışsın gibi oluyor ve boyut bu denli büyüyor. Tabi kaplama kalitelerinin büyümesi de bunda etkili yeni neslinde gelmesiyle. Ufak bir bilgi.

Kusura bakmada dediğinin hiçbir alakası yok oyunun büyük boyutlu olması ile.Çok ayrıntıya girmicem fakat Wolfenstein boyutunun büyük olmasının sebebi ilk olarak id tech 5 oyun motoru ve ses dosyalarının sıkıştırılmamasından kaynaklanıyor..

Evet güzel örnek bende bir başka örnek vereyim bunun doku kalitesi ve kaplamayla pek alakası yok. Titanfall neydi o zaman ? Sadece online tabanlı haritalarının devasa olmadığı grafiğin eski nesili takip ettiği bir oyun. (Grafiğe kötü demiyorum burada) 50 küsür GB idi oyun yanlış hatırlamıyorsam.
Guest-56D7221EF - 26.9.2015 20:10:39 0
alıntı:

Orijinalden alıntı: weNM

alıntı:

Orijinalden alıntı: freshmind

Önce Witcher, MGS sonra bu ... 7-8 saatlik 3-5 bölümlük oyunlar 50-60 gb'ları standart haline getirdi bu oyunlar nasıl bu kadar az yer kaplıyor anlamıyorum.

Üstüne üstük birde loadingleri yok bir şeyleri yok. Bahsini ettiğimiz o korkunç boyutlu oyunlara içerik olarak, onlarca hatta bazen yüzlerce kat fark atıyorlar oysaki.

Demek ki asıl yer kaplayan içerik-oynanış unsurları değil, görsel katmanlar olsa gerek. Özellikle kaplamalar... Başka bir izahı olamaz.

Aslında cevabı sen verdin biliyor musun. Hani o loading ekranı gördügünde oyun daima farklı bir bölüm yüklüyor, tamamen farklı bir level bu yüzden bu levellerin her biri ayrı ayrı boyut tutuyor. Açık dünya oyunlarda tek bir level var ama devasa boyutta, tek olması nedeniyle kullanılan materyalde tekrar tekrar kullanılıyor ve sen aslında bunu fark etmiyorsun bu da oyunun final boyutlarının düşük olmasını sağlıyor açık dünya oyunlarda. Wolfenstein New Order mesela 55GB ama oyun 8 saatte bile bitebiliyor, bu kadar büyük olmasının nedeni farklı leveller üzerine kurulmuş olması yatıyor. Her farklı levelde aynı kaplamayı kullansan da bir sonraki levelde onu kullandıysan yeni bir şey kullanmışsın gibi oluyor ve boyut bu denli büyüyor. Tabi kaplama kalitelerinin büyümesi de bunda etkili yeni neslinde gelmesiyle. Ufak bir bilgi.

Kusura bakmada dediğinin hiçbir alakası yok oyunun büyük boyutlu olması ile.Çok ayrıntıya girmicem fakat Wolfenstein boyutunun büyük olmasının sebebi ilk olarak id tech 5 oyun motoru ve ses dosyalarının sıkıştırılmamasından kaynaklanıyor..
weNM - 26.9.2015 19:51:51 +1
alıntı:

Orijinalden alıntı: freshmind

Önce Witcher, MGS sonra bu ... 7-8 saatlik 3-5 bölümlük oyunlar 50-60 gb'ları standart haline getirdi bu oyunlar nasıl bu kadar az yer kaplıyor anlamıyorum.

Üstüne üstük birde loadingleri yok bir şeyleri yok. Bahsini ettiğimiz o korkunç boyutlu oyunlara içerik olarak, onlarca hatta bazen yüzlerce kat fark atıyorlar oysaki.

Demek ki asıl yer kaplayan içerik-oynanış unsurları değil, görsel katmanlar olsa gerek. Özellikle kaplamalar... Başka bir izahı olamaz.

Aslında cevabı sen verdin biliyor musun. Hani o loading ekranı gördügünde oyun daima farklı bir bölüm yüklüyor, tamamen farklı bir level bu yüzden bu levellerin her biri ayrı ayrı boyut tutuyor. Açık dünya oyunlarda tek bir level var ama devasa boyutta, tek olması nedeniyle kullanılan materyalde tekrar tekrar kullanılıyor ve sen aslında bunu fark etmiyorsun bu da oyunun final boyutlarının düşük olmasını sağlıyor açık dünya oyunlarda. Wolfenstein New Order mesela 55GB ama oyun 8 saatte bile bitebiliyor, bu kadar büyük olmasının nedeni farklı leveller üzerine kurulmuş olması yatıyor. Her farklı levelde aynı kaplamayı kullansan da bir sonraki levelde onu kullandıysan yeni bir şey kullanmışsın gibi oluyor ve boyut bu denli büyüyor. Tabi kaplama kalitelerinin büyümesi de bunda etkili yeni neslinde gelmesiyle. Ufak bir bilgi.
SilentHunterHD - 26.9.2015 19:51:07 0
PC sürümündeki boyut ne kadar olur acaba ?
orangeblu - 26.9.2015 19:50:07 +1
alıntı:

Orijinalden alıntı: weNM

alıntı:

Orijinalden alıntı: kdrcnrbyrm

Grafikler geçen nesilden kalma zaten bana fazla geldi boyutu.

Demekki adamlar devasa bir dünya yaratmışlar ki bu kadar olmuş boyutu.

Evet kesinlikle geçen nesilden kalma..

Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın
Orijinal boyut için tıklatın


Anlamıyorum insanlar önceki nesli mi unuttu yoksa balık hafızası mı var? Todd Howard dediği gibi oyun PC'ye öncelikli geliştirildi daha sonrasında konsollara port edildi, büyük ihtimalle arada grafiksel fark olacak ama inan Fallout oyunu hakkında grafikleri konuştuğum için kendimden nefret ettim. Bu oyunda grafikten bahsetmeyin adamlar gayet iyi yapmış deyin bitirin ya.

Ya ben ne demişim zaten bu grafiklerle bu boyut olduğuna göre devasa bir dünya yaratmışlar demekki demişim de mi ?

Kaliteli oyunlarda grafik benim için de önemli değil benim orda demek istediğim boyutun çok olması mademki grafiklerden değil o zaman içeriğin bolluğundan boyutu çok.
Ve grafik olarak fallout 3 de zaten ps3 neslinin hakkını veren bir oyun değil zaten. O yüzden fallout 4e geçen nesil grafikleri dedim.
Bethesta'nın çoğu oyunu böyle zaten. Grafiğe değil içeriğe önem veriyorlar. Yani sen neden benim dediğimi başka yöne çektin. Ben grafikler kötü oyun kötü demedim aksine grafikler iyi değil demekki oyunda devasa bir dünya kurmuşlar dedim.
[__Zahid__] - 26.9.2015 19:41:25 -4
40 gb ilk gün güncellemesi alacak demekki.
mementopolis - 26.9.2015 19:24:14 -4
GotY Sürümü çıkınca 60gb olur tabi ' sen .
DLC ' manyağı olmasında .
Fuusrodah - 26.9.2015 19:22:34 0
Adam gibi bug'lardan arınmış bir oyun yapsınlar ben değil 28, 58gb gene indiririm. Skyrim gibi New Vegas gibi deli etmeyin bizi (bug'lardan) oyun ilk çıktığında ey Obsidian-Bethesda.
freshmind - 26.9.2015 19:12:29 0
Önce Witcher, MGS sonra bu ... 7-8 saatlik 3-5 bölümlük oyunlar 50-60 gb'ları standart haline getirdi bu oyunlar nasıl bu kadar az yer kaplıyor anlamıyorum.

Üstüne üstük birde loadingleri yok bir şeyleri yok. Bahsini ettiğimiz o korkunç boyutlu oyunlara içerik olarak, onlarca hatta bazen yüzlerce kat fark atıyorlar oysaki.

Demek ki asıl yer kaplayan içerik-oynanış unsurları değil, görsel katmanlar olsa gerek. Özellikle kaplamalar... Başka bir izahı olamaz.
Wayward Son - 26.9.2015 19:00:04 +7
Fallout söz konusu olduğunda ilk olarak "grafik" diyen adam net gerizekalıdır.
weNM - 26.9.2015 18:54:52 +7
alıntı:

Orijinalden alıntı: kdrcnrbyrm

Grafikler geçen nesilden kalma zaten bana fazla geldi boyutu.

Demekki adamlar devasa bir dünya yaratmışlar ki bu kadar olmuş boyutu.

Evet kesinlikle geçen nesilden kalma..

Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın
Orijinal boyut için tıklatın


Anlamıyorum insanlar önceki nesli mi unuttu yoksa balık hafızası mı var? Todd Howard dediği gibi oyun PC'ye öncelikli geliştirildi daha sonrasında konsollara port edildi, büyük ihtimalle arada grafiksel fark olacak ama inan Fallout oyunu hakkında grafikleri konuştuğum için kendimden nefret ettim. Bu oyunda grafikten bahsetmeyin adamlar gayet iyi yapmış deyin bitirin ya.
tvdoynr - 26.9.2015 18:35:54 0
Bu önemli değil önemli olan modların boyutu
orangeblu - 26.9.2015 18:26:24 -5
Grafikler geçen nesilden kalma zaten bana fazla geldi boyutu.

Demekki adamlar devasa bir dünya yaratmışlar ki bu kadar olmuş boyutu.
s_demirci_53 - 26.9.2015 18:10:51 0
grafikler eski yeni arası diyoruz ve kapasite buysa ortada gerçekten muazzam bir oyun var.
Jedi_masterr - 26.9.2015 17:36:03 0
Open world oyunlar bu kapasitede oluyor genelde. Eski nesilde skyrim 5gb ti yeni nesildende witcher 3 32gb.
StrangerLovely - 26.9.2015 17:25:49 0
Bethesda 2 aydır oyunu mu sıkıştırdınız nedir yeni nesilde bu büyüklükte bir oyun için harika olmuş bence.
Guest-63DBB8E76 - 26.9.2015 16:46:00 +1
60 GB çıkmasında..
ultralisan - 26.9.2015 16:39:41 +5
Textureler nispeten diğer oyunlara göre daha kalitesiz. Ben 15 20 gb arası bekliyordum.

Skyrim 5gb çıkmıştı sanırım.
  • 1
  • 2
  • 3
  • Siz de aşağıdaki form aracılığıyla yorum yapabilirsiniz.
Mesajınız
Üyeyim Üye Değilim

DonanımHaber üyeliğinizi kullanabilirsiniz.

E-Posta (Onay için gerekli.)

BSC KÜNYESİ
Fallout 4
+ TAKİBE
AL
59 kişi bu oyunu takip ediyor.