Planetside 2'nin PS4 Betası Bu Seneye Yetişecek Neverwinter: Rise of Tiamat Yayınlandı!

Türk Harikası Northern Shadow'a Unreal Engine 4 Farkıyla Bakın

14.11.2014 15:48 - Tunahan Safdır

 
     Haziran/Temmuz ayından beri Unreal Engine 4'e geçiş çalışmaları devam eden Northern Shadow'da Unreal Engine 4'e geçiş ile birlikte oyunda köklü değişiklikler gerçekleşyor.

     Bunlardan ilki; önceden 15km2 alana sahip olan 3 adet yeryüzü haritası, tek parça ve 103.4km2'lik bir harita haline geliyor. Eklenen mevsim sistemi sayesinde yapay zekanın davranışları ve ihtiyaçları, artık mevsimlere göre değişiklik gösteriyor. Daha iyi post-processing, daha iyi anti-aliasing, GPU partiküller, dinamik global aydınlatma gibi grafiksek yeniliklerde Unreal Engine 4 ile birlikte oyuna ekleniyor.

     Geliştiricileri çok yakında gerçekleştirilecek bir devblog ile neden motor değişikliğine gittiklerini de açıklığa kavuşturacaklarını açıklarken ayrıca bundan sonra düzenli olarak devblog aracılığı ile oyun ve yapımı hakkında bilgi vermeye başlayacaklarını belirttiler. Oyunun çıkış tarihi henüz belli değil ve ilk etapta Early Access Alpha olarak piyasaya sürülmesi düşünülüyor.
 
      Unreal Engine 4'ün Northern Shadow'a neler getirdiğini merak ediyorsanız aşağıdaki görsellere göz atabilirsiniz.


EKRAN GÖRÜNTÜLERİ Bu haber ile ilişkili
Tweet
Aksiyon Strateji RPG orta çağ türkçe türk yapımı türk oyunu arda güneş taner tezel pc steam stream greenlight
Planetside 2'nin PS4 Betası Bu Seneye Yetişecek Paylaş Neverwinter: Rise of Tiamat Yayınlandı!
YORUMLAR 17
Yorumlar yeniden eskiye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
byprotein - 16.11.2014 11:51:40 +1
off nasıl bir milletiz ki daha doğru düzgün bi tane oyun yapmadan nesilin sınırlarını zorlayacak yapımlar yapıyoruz mubarek. :)
sariduru - 15.11.2014 18:23:10 +1
Northern Shadow Yapımcı Günlüğü #1
15 KASIM - CHARIOTS
Herkese merhaba,

Bu ilk yapımcı günlüğümüzde neden uzun bir sessiz kaldığımızı, ve neden oyunun geciktiğini açıklayacağız.

Aylar önce, Northern Shadow’u daha duyurmamışken, Greenlight sürecinin aylar süreceğini düşününerek, biran önce oylamaya girmek istedik. Yeşil ışığın, alpha versiyonunun çıkış tarihine yakın bir zamanda çıkmasını umuyorduk. Duyurunun bu kadar ilgi çekeceğini düşünmüyorduk bile. Gördüğümüz olağanüstü tepki bizi tamamen hazırlıksız yakaladı, sessiz kalmamızın bir sebebi buydu, kendimizi Greenlight’ın hızlı temposuna ayarlayamadık. Diğer sebep ise daha kapsamlı bir açıklama gerektiriyor.

Oyun yapımına 2011 yılında UDK ile başladık (Unreal Engine 3’ün ‘indie’ versiyonu). Çok miktarda ve değişik türlerde oyun prototipleri üzerinde çalıştık. Kasım 2013’te, o sırada üstünde çalıştığımız prototip ile daha az kısıtlı bir ortamda çalışabilmek için Unity’ye geçtik. Northern Shadow’un yapımına başladığımızda, Unity kısa zamanda çok yol katedebilmemizi sağladı. Hafif ve genişletilebilir yapısıyla Unity bizim için ideal bir oyun motoru oldu.

Yapım süreci ilerledikçe, bazı sorunlarla karşılaşmaya başladık. Genel amaçlı bir motor ile çalışırken, bazı sorunların ortaya çıkması çok doğaldır. Bu sorunların çözümünü üretmek, sıfırdan motor yazmak ile karşılaştırıldığında, bizim için oldukça kabul edilebilir bir orta yol oldu. Unity’nin araçlarının hatırı sayılır bir kısmını, gerek yeniden yazarak, gerek de Asset Store aracılığı ile tamamen değiştirdik, veya geliştirdik. Ancak Unity ile yaşadığımız sorunların en büyükleri direk olarak motorun içerisinde köklü yer edindiklerinden, normal yollar ile çözülebilir değillerdi.

Ana problemler, 32-bit editör ve sahne yükleme ile ilgiliydi. Editörün 64-bit olmaması en büyük engel olarak karşımıza çıktı, neredeyse kendi başına içerik yapımını durdurabilecek hale geldi. Bazı haritalar oldukça büyük olduklarından, açıldıkları zaman editör neredeyse hemen belleği bitirip çöker hale geldi. Kazara yanlış sahne obje ağacına tıklamak editörü dakikalarca kitleyip, çoğunluklada çökertiyordu. Sahne yüklemedeki sorunlar bölümleri daha küçük parçalara bölmemize engel oldu.

Bu sorunlar kendilerini Mart ayında göstermeye başladı. O sıralarda Unity 5 duyurulmuş ve de direk olarak bu sorunlara çözüm getireceği açıklanmıştı. Unity 5’in bu sorunların idaresi imkansız hale gelmeden çıkmasını umut ediyorduk. Geçmişe baktığımızda bunun bir hata olduğu açık :) Haziran ayında bu sorunlar artık idare edilmesi imkansız boyutlara ulaştı. Unity üzerinde çalışmak için ayırdığımız zamanın, oyunun yapımı için ayırdığımız zamandan çok daha fazla olduğunu fark ettik. Unity 5’in o sıralarda kapalı bir kutu olması, çıkış tarihinin veya getirdiği değişiklikler ve düzeltmeler hakkında somut bir bilgi olmaması da bize yardımcı olmadı.

Mart ayında Unreal Engine 4 duyurulduğu zaman Unity’de kalmaya karar vermiştik. O sıralarda geçiş yapmanın zaman olarak maliyeti oldukça fazlaydı, aynı zamanda Unity’nin proje için verim olarak en yüksek olduğu bir zaman dilimindeydik. Bu sorunlar biriktikçe, Unity üzerinde yapmak zorunda olduğumuz değişikliklerin yapımsal maliyeti, motor geçişinden daha yüksek hale gelmeye başladı. Bu yüzden, üstünde o oldukça fazla zaman harcamış olmamıza rağmen, Unreal Engine 4’e geçişe kara verdik.

Unity gerçekten harika bir oyun motoru. Bizim yaşadığımız 64-bit editör ve sahne yükleme sorunları Unity 5 ile düzeltildi, ve geçtiğimiz haftalarda ön-sipariş verenler için hazır hale getirildi. Ancak bu bizim durumumuz için birkaç ay geç kaldı :)

Biraz uzun sürdü, ancak bu kadar sessizlikten sonra daha kapsamlı bir açıklama gerekliydi. Sessiz kalmamızın sebebi motor geçişi yapıyor olmamızdı, hazır olana kadar da birşey göstermek istemedik. Ancak artık yeni ve heyecan verici bazı şeyleri paylaşabiliriz!

Dünyayı tamamen yeniden yaptık. Daha önceden 15km2’lik 3 tane yer üstü bölgemiz vardı. Şu anda tek parça 103.4km2 alanlık yerüstü bölgemiz var. Oyuna mevsimler ekledik, yapay zekanın davranışları ve şehirlerin ihtiyaçları mevsimlere göre değişir hale geldi. Ayrıca motor değişimi Post-Processing, GPU partikülleri, dynamic global illumination ve daha iyi anti-aliasing gibi grafik yükseltmelerinide beraberinde getirdi.

Hala çıkış tarihine zaman var, ama gittikçe yaklaşıyoruz (hiç bu kadar yakınlaşmamıştık!). Bundan sonra düzenli olarak devblog yapmaya başlayacağız. Unreal Engine 4 ile çekilmiş yeni ekran görüntülerini Steam Greenlight, veya Facebook sayfamızda bulabilirsiniz.

Teşekkürler!
Myres - 15.11.2014 11:11:20 0
Hakediyorsa karşılığını alacaktır.
deoden - 15.11.2014 11:06:24 0
Ben bu oyunu bilmiyordum bile. Cok guzel gozukuyor, sabirsizlikla bekliyoruz artik. UE 4'e gectigi iyi olmus, gorsellik artmis.
BSC Misafiri - 15.11.2014 04:38:08 0
Galiba sitede bir sorun var, resimleri facebookta paylaşmışlar, merak edenler için link:

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.301714443372160.1073741829.227383280805277&type=1&l=edda7ec05e
MarliMeeleise - 14.11.2014 23:02:36 0
Galiba sitede bir sorun var, resimleri facebookta paylaşmışlar, merak edenler için direk o link:

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.301714443372160.1073741829.227383280805277&type=1&l=edda7ec05e
Reul - 14.11.2014 22:20:06 0
anlatılan gibi olursa harika bir oyun anlatılana yaklaşsalar bile bu oyun alınır
ErayG-TR - 14.11.2014 21:19:27 0
Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın
Orijinal boyut için tıklatın
NeloAngelo - 14.11.2014 18:46:31 0
oyunun konusu nedir
ilgezer - 14.11.2014 18:32:53 0
edit...
thief garrett - 14.11.2014 18:16:59 0
Efsane bir oyun olabilir bu potansiyele sahip

ayrıca türk oyun sektörünün şahlanmasına öncülük edebilme potansiyele sahip
demo22 - 14.11.2014 18:05:30 0
görüş açısı, gölgeler, ışıklandırma eski oyun motorlarına göre daha gelişmiş
BSC Misafiri - 14.11.2014 17:43:03 0
alıntı:

Orijinalden alıntı: msahin55

Harika duruyor. Türk yapımı mıydı bu oyun?


Evet, hatta sadece 2 kişinin yaptığı bir oyun en azından en son öyleydi üstteki logoya bakarsanız geliştirici ismi ve logoda 2 harf i görebilirsiniz.
darklord4 - 14.11.2014 17:29:42 +1
Hak ettiği değeri görür umarım.Çıkar çıkmaz alıp oynayacağım şahane görünüyor. Skyrim den sonraki boşluğu dolduracak gibi.
aliemci - 14.11.2014 17:19:51 +1
İnşallah emeklerinin karşılığını alırlar
Wayward Son - 14.11.2014 16:12:18 +1
alıntı:

Orijinalden alıntı: msahin55

Harika duruyor. Türk yapımı mıydı bu oyun?


Aynen. Efsane gözüküyordu ilk haliyle. Şimdi bambaşka olmuş. Destek, destek, destek!
Guest-0D5961688 - 14.11.2014 16:01:10 0
Harika duruyor. Türk yapımı mıydı bu oyun?
  • 1
  • 2
  • Siz de aşağıdaki form aracılığıyla yorum yapabilirsiniz.
Mesajınız
Üyeyim Üye Değilim

DonanımHaber üyeliğinizi kullanabilirsiniz.

E-Posta (Onay için gerekli.)