Mevcut konsol neslinin uzamasına müteakip oluşan farklı oyun kolları, endüstrideki yolculuğuna devam ediyor. Her ne kadar sosyal oyunculuk anlayışı kısa sürede etkisini yitirse de, mobil platformun yükselişi tüm hızıyla devam ediyor.
Oyun endüstrisinin önemli yayıncılarından önce EA'nın CEO'su koltuğundan oldu, ardından Square Enix'in CEO'su. Her iki önemli ismin koltuğunu devrettikten hemen sonra açıklanan finansal yıl sonu rakamları büyük zararlardan bahsediyordu.
Neyse efendim, konumuza dönelim. iOS'un en gözde yapımlarından free-to-play strateji oyunu Clash of Clans'ın yapımcısı bu aralar bildiğiniz para basıyor. Çok klişe bir terim olduğunun farkındayım ama bunun başka açıklaması yok çünkü: Clash of Clans'ın günlük cirosu 2.4 milyon $!
Yapımcı Supercell, oyun endüstrisine "tarihin en hızlı gelişen oyun şirketi" olarak adını yazdıracak gibi. Supercell CEO'su Ilkka Oaananen, ekonomi ve iş dünyasının önemli basın organlarından birisi olan Forbes'e verdiği demeçte iOS için çıkardıkları Clash of Clans ve Hay Day ile birlikte şirket deperinin 800 milyon $'a yükseldiğini açıkladı. Ön görülere göre bu rakam yıl sonuna kadar 1 milyar $ rakamına yükselerek, EA'nın mobil oyun kolunu sollayabilir.
Paananen'e göre free-to-play olması "öde-kazan" mantığını birlikte getirmemeli. Öncelikle olarak herkese eşit eğlence imkanı sunulmalı. Supercell yaptığı bir diğer açıklamada her iki oyununu gündelik oyuncu sayısını 8.5 milyon kişi olarak belirtti.
Supercell, tıpkı Angry Birds'ün yapımcısı Rovio gibi Finlandiyalı ve bugüne kadar 165 oyun üzerinde çalışıp 12 farklı platforma sunmuşlar bu yapımlarını. Çalıştıkları firmalar arasında Max Payne ve Alan Wake'e hayat veren Remedy var. Nihayetinde kendi oyunlarını geliştirerek maddi açıdan önemli bir atılım gerçekleştirmişler.