Daha önce The Darkness'a imza atan Starbreeze'in EA çatısı altında geliştirdiği FPS oyunu Syndicate, görünen o ki satışlarıyla yapımcılarının yüzünü güldürmemiş.
Satışlar hakkında GamesIndustry'e bir açıklama yapan stüdyonun CEO'su Mikael Nermark, oyunun satış olarak başarısız olduğunu ve şu anda durumla ilgili otopsi yaptıklarını söyledi. Bu başarısızlıkta en büyük rolü, İngiliz menşei oyun perakende zinciri GAME'de yaşanan sıkıntıların oynadığını söyleyen Nermark sözlerine şöyle devam etti:
"Bir oyunun başarılı olması veya başarısız olması pek çok sebebe bağlı olabilir. Oyunu nerdeyse bir ay önce çıkardık ve şu anda durum hakkında otopsi yapıyoruz. Nerede doğru yaptık, nerede yanlış; tabii işin reklam boyutunu da göz önünde bulunduruyoruz. Satışlar umduğumuz gibi değil. Zaten hangi yapımcıya sorsanız onlar da yaptıkları oyunların satış rakamlarından memnun olmadıklarını söyleyeceklerdir. Ama Syndicate, tam da GAME'de yaşanan kriz döneminde çıkışını yapmıştı ve perakendecilerin sıkıntılı olduğu bir dönemde perakendeciler üzerinden ürün piyasaya sürmek böyle sonuçlar doğurabilir."
Syndicate çıkış rakamları da açıkcası pek ümit vadedici olmamıştı. Zayıf düşen hikaye, kötü boss savaşları ve özensiz bölüm tasarımları, Syndicate'i diğer FPS oyunları arasında farklı bir kategoride tutmamıza sebep değildi.