Gizle
Kullanmakta olduğunuz tarayıcı güncelliğini yitirmiştir. Bölüm Sonu Canavarı, sorunsuz bir gezinti için tercih ettiğiniz tarayıcının en güncel sürümünü kullanmanızı önerir.
Mobil Sürümü Görüntüle »

2si1 Teknoloji ve Oyun Programı 5 Nisan 13

6 Nisan 2013 Ersin Kılıç 19 İzlenme Sayısı: 20542 Video süresi: 52 dk 2si1
Video otomatik başlamasın
URL
Embed
YouTube Kanalımıza Abone Olun

2si1'in bu haftaki bölümünden yeni nesil robotlardan yeni mobil ekran kartlarına, PlayStation 4'ten PC oyunlarına kadar geniş bir yelpazede teknoloji ve oyun haberlerini ekranlarınıza taşıyoruz.

BSC bolumsonucanavari Bolum Sonu Canavarı PC PS3 xbox 360 DS PSP Wii IPhone PS4
Oyun Dünyasında Bu Ay - Nisan 2013 The Walking Dead: Survival Instinct Video İnceleme
Yorumlar yeniden eskiye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.

DH Misafiri

23.4.2013 21:44:18

-1
Konsollarla uğraşmaktan vazgeçin. Yeni nesili konsollar ele geçirecek, bütün Dünya bu konuda hemfikir.

UzmaN345

10.4.2013 08:52:57

-3
quote:

Orijinalden alıntı: ilker_xxx Aslında, sevgili BSC ekibi ve Mesut bey' e suç bulmuyorum. Çünkü özel bir mimarinin ne olduğunu, teknolojinin ne olduğunu, exc. oyunun nasıl yapıldığını bilmiyorlar, en ufak fikirleri yok, Çünkü konsolla oyun oynayacak vakitleri yok. Tüm oyun incelemelerini, bütün gün önünde vakit geçirdikleri PC den oynayıp değerlendiriyorlar. Akşam eve gidince konsolda oyun oynadıkları falanda pek sanmıyorum. Çünkü meslek icabı gün içinde yeterince oyun oynadıkları için, karanlık bir odada 100 ekran üstü bir tv de, 5+1 ses sisteminde, oyunun içine girerek ve yayıla yayıla konsol exc. oyunlarını oynamanın nasıl bir duygu olduğu hakkında en ufak fikirleri yoktur diye düşünüyorum. Tabi ara sıra konsol oyunlarını inceleme yapmak için ofis ortamında oynuyorlar ama bu bir oyuncuyu ne derece oyunun içine sürükler o tartışılır. Çünkü oyun incelemesi için oyun oynamak insanın oyuna odaklanmasını zorlaştırır ve aldığı keyifi büyük ölçüde düşürür. Hatta oyundan nefret etmesine nede olur. O yüzden konsollar ve onun oyunları hakkında değerlendirmeleri, saf hardcore bir oyuncu kadar objektif olmaz olamaz. Mesela ben bir oyunu bir amaç için oynamadığımda çok keyif alırım ama trophy için oynadığımda bana hiç keyif vermez. Çünkü bir amaç için oynuyorumdur. Onlarda meslek icabı ekmek parası için oyun oynuyorlar. Akşam eve gidince 100 ekran üstü bir tvde, psn arkadaşları ile konuşarak oyun oynadıklarını hiç sanmıyorum. Çünkü gün içinde oyunlarla haşır neşir oldukları için sıkılıyorlar. Hatta kendileri dışında PSN arkadaşları bile yoktur diye tahmin ediyorum. O sebepten, oyun yazarlarının konsollar hakkında, doğru bir değerlendirme yapacak deneyimi gün içinde yaşadıklarını zannetmiyorum. Konsollarla ilgili doğru değerlendirmeyi ancak ve ancak hardcore oyuncular yapabilir. Çünkü akşam işten, okuldan eve gidince ve hafta sonlarını konsolun başında geçirirler. Konsolların güzelliğini oynadıkça yaşarsınız ve anlarsınız.
Bukadar LOL bir yorum olamaz arkadaş

KillerSoldier

8.4.2013 12:26:23

-4
Aslında burda Mesut çevik e değilde Sony eleştri yapmaları lazım konsolcu dostlarım neden neden demeli sony'e dönüp neden bize futuristic bir donanım sunmadın ??seni gidi seni demeli!! çünkü ps4 açıklanan sahip olduğu donanımı gelecekçi olması biryana günümüz extreme pcler kadar bile performance gösteremez ne yazıkki

GoldPunch

7.4.2013 14:04:18

+1
Bu kadar kesin çizgiler yok arkadaşlar. Yani hiç bir zaman şöyle olmuyor. Mesela: X sistemi 1.5 TFLOPS Y sistemi 1.8 TFLOPS Y sisteminde X sisteminden daha iyi grafikler göreceğiz, daha iyi duracak. Böyle bir şey yok. Aynı oyun stüdyosu, aynı oyununu hem X hem Y'ye çıkarırsa tamam Y'de grafikler daha iyi olabilir. Belki de çok klişe olacak ama yine oyun yapımcısında bitiyor iş. Başta Naughty Dog olmak üzere Sony'nin stüdyolarının da ne kadar marifetli olduğunu biliyoruz. Yine ağzımızın açık bırakacağı oyunlar göreceğiz PS4'de bundan eminim. Çoğu oyun yapımcısı PS4'ün gücünden etkilemiş ve Heavy Rain yapımcısı şuan önümüzdeki tek engel hayal gücümüz diyor. Son dönemde çıkan oyunlara bakarsanız yaratıcılığın ve sanatın konuştuğu oyunları görürsünüz. (Flower, Heavy Rain vb) PS4'de bunların devamı gelirse yine biz oyuncular mest oluruz. Kaldı ki 20 Şubat'da yine yaratıcılığın ön planda olduğu The Witness ve Knack PS4 için duyuruldu. Yani Sony eski tarzından çok şükür bir şey kaybetmedi. Sadece şundan eminim. Mesela bir oyun hem PC hem PS4'e aynı anda çıkarsa o oyun PC'de ultra ayarlarda PS4'den daha iyi görünebilir. Sonuçta PC'ye benzer bir mimari kullanıldığı için oyun yapımcıları ilk PC'ye oyunu geliştirip sonra PS4'e portlayabilir. O yüzden aslına bakarsanız PS4'ün çıkacak olması PC oyunlarını bile genişletebilir. Yani yeni nesil konsolların çıkacak olması tüm platformlar için iyi olacaktır. Önümüzde çok heyecanlı geçecek bir yeni nesil dönemi var. Umarım kazanan taraf yine biz oyuncular oluruz.

Virtual Reality

7.4.2013 13:31:41

+3
Benim anlamadığım, Mesut bey, ''PS4 de kullanılan malzeme aynı malzeme, bildiğimiz malzeme, mal belli, aşağı yukarı vereceği performans da belli'' diyerek, konsol mimarisinin farkında olmadığını gösteriyor ve milleti de yanlış yönlendiriyor. Eğer öyle olsa steam box dan farkı olmazdı. Sony ve Microsoft bilmiyor mu steam box gibi pc üretmeyi, anakartın üstüne ekran kartını, rami, ,işlemciyi, harddiski çak, güzel bir kutuya koy, konsol diye piyasa sür. Bu mudur yani Sony' nin ve Microsoft' un bunca yıldır uğraşı, bunun için mi bunca yıldır yeni nesil konsollar için ar-ge yaptılar, o kadar kişi çalıştırdılar, zaman harcadılar, para harcadılar ve en iyi mimariyi ortaya çıkardılar. Her konsol için ayrı bir çaba harcadılar. Ama Mesut bey bunun farkında değil. Steam box gibi, mini pc ler gibi, zannediyor. PC bileşenlerinden oluşan ama kendi yazılımını kullanan Mac ler de bile aynı PC donanımı ile arasında oluşan stabilite ve hız farkını bilmeyen yoktur. Konsollar hem donanım olarak farklı mimariye sahipler hemde yazılım olarak kendine has yazılımları kullanıyorlar ve üretilen oyunlar bu mimariye göre üretiliyor. PC ile arasında ki güç farkını siz düşünün. Eğer konsol ile pc arasında ciddi bir mimari farkı olmasaydı, 2006 yılında çıkmış PS3, aradan 7 sene geçmesine rağmen, bugünün orta halli bir PC si ile yarışacak düzeyde kaliteli oyunlara ev sahipliği yapamazdı. Nitekim Sony şirketi PS3 de ve Microsoft şirketi Xbox 360 da çok ciddi tecrübeler yaşadılar ve yeni nesil konsollarında bu nesilde yaptıkları bazı hataları da yapmayacaklar. Böyle olunca çok ciddi iki safkan oyun makinesi ortaya çıkacak. Her ne kadar X86/X64 işlemci kullanmış olsalar dahi, neticede bu işlemcileri kendilerine has mimariden ödün vermeden kullandılar. Oyun programcıları daha kolay programlasın diye Ama nedense yeni nesil konsollar bir toplama pc olan steam box gibi görülmeye devam ediliyor veya böyle gösterilmeye çalışılıyor.

SiPAHi_

7.4.2013 11:08:45

0
quote:

Orijinalden alıntı: ilker_xxx Hala konsol donanımları ile PC donanımlarını karşılaştırıp, kendince bir ölçüt oluşturanlar var. Bunların başında da Cevat Yerli ve Mesut bey geliyor. Şimdi gelelim, neden oyun konsollarına, özellikle de Playstation' a çok amaçlı bilgisayarlardan daha kaliteli oyunlar üretiliyor. Umarım bu yazdıklarımı Mesut bey görür de, bir faydası olur. Teknoseyir de Levent Pekcan' ın bir sözü vardı. ”Birden çok android telefon ve android donanımı olduğu için, android telefonlara benchmark testi yapılıyor. Fakat Iphone’ a benchmark testi yapan adama gülerler. Sen davayı anlamamışsın derler. Aynı söz konsollara bire bir uyuyor. Konsol donanımları, benchmark testiyle ve o donanım bileşenlerinin teknik değerlerine bakarak, asla ve asla universal mimarili PC ile karşılaştırılmamalı Çünkü konsollar da donanım ve işletim sistemi sabittir. İşletim sistemi ile donanım ahenk içinde çalışır ve ona üretilen uygulama ve oyunlarda o donanımı ve yazılımı tam anlamıyla sömürecek şekilde üretilir ve birbiriyle ahenk içinde çalışırlar. Tıpki IOS platformunda olduğu gibi, donanım bileşenleri – işletim sistemi – oyunlar ve uygulamaların kusursuz uyumluluğu gibi O yüzden konsollar' ın gücünü tahmin etmek için, aynı donanımı PC ye takıp benchmark testi yapan adama gülerler. Sen davayı anlamamışsın derler. PC ile Konsolu benchmark testiyle karşılaştırmak, Sabit donanım ve yazılım olan Iphone ile binlerce donanım ve universal yazılım olan android telefonları benchmark testiyle karşılaştırmak gibi saçma bir şeydir. Bence, Cevat Yerli gibi açıklamalar yapan Mesut bey ve BSC ekibi, bu tür karşılaştırmalarla çok büyük hata yapıyor. Çünkü kendileri de biliyor ki, bu tür karşılaştırmalar gerçeği yansıtmıyor. Gerçeği yansıtmadığı gibi playstation seven binlerce üyeyi, BSC ve DH dan uzaklaştırıyor. Ben ciddi anlamda BSC den soğudum. Birde bilmedikleri bir şey var, konsol kullanıcıları asla ve asla grafiği ve fps yi kafaya takmazlar. Gözü rahatsız etmeyecek optimum grafik olduğu sürece ve yeterli bir fps olduğu sürece, konsol oyuncuları oyunlarda başka kriterleri ön planda tutarlar. Bu kriterler de imzam da açıkça yazıyor. --- Playstation' ı herkes tamamen PC mimarisine geçti zannetti, sadece işlemci PC mimarisine döndü. X86 veya X64 işlemci kullanıldı. Playstation' ının dizayn ve üretim aşamasında ki kendi mimarisi halen kendine özel bir mimari, Asla ve asla bir PC gibi iç yapıya sahip değil, PC ye takılan onlarca donanım parçası, playstation da sadece bir yonga içinde, yüksek kararlılık ve hızla çalışan bir mimaride üretiliyor. Hepsi biriyle en yüksek hızda, ahenk içinde çalışacak şekilde düşünülüp üretiliyor. Birde bunu hızlı çalışan ve yüksek kararlılıkta faaliyet gösteren sabit bir yazılım ile destekledi mi, ortaya eşsiz konsol mimarisi ve ona yapılan muhteşem oyunlar çıkıyor. Playstation 1-2-3 bugüne kadar bu şekilde üretildi. Playstation 4 de o özel konsol mimarisinden tek fark, oyun yapımcılarının programlamasını kolaylaştırmak için işlemcinin x86 veya X64 e dönmesi Böyle bir durumda bile o işlemci standart PC işlemcilerinden çok farklı bir mimariye sahip, AMD bu işlemciyi playstation' a has bir mimariyle üretti. GPU ve CPU hepsi bir yonganın içinde, vs. Yani konsolların yine kendine has, düşük donanım bileşenlerinden büyük işler çıkaran o muhteşem mimarisi devam ediyor. Tek fark işlemcinin X86 veya X64 e dönmesi - PS4 ün iyi bir cihaz olacağı konusunda hiç şüphem yok, Çünkü, Sony Playstation 3 ü ürettiğinde 1-) Online dünya ve online multiplayer oyunlar hakkın da en ufak bir tecrübesi yoktu. 2-) Online oyun mağazası hakkında en ufak bir tecrübesi yoktu. 3-) Açık dünya oyunlar hakkında en ufak bir tecrübesi yoktu. 4-) Oyunlarda network yapısı ve sesli iletişim (rosschat) hakkında en ufak bir tecrübesi yoktu. 5-) X86 işlemciyle ilgili bir tecrübesi yoktu. 2006 dan bu yana, bunca tecrübeyle dolan Sony, Playstation 4 ü tasarlarken şunları gördü ve düzeltti. 1-) Online dünyada daha iyi işler çıkarmak ve network yapısını geliştirmek için gaikayı satın aldı. 2-) Online multiplayer oyunlar da ve açık dünya oyunların da, son derece gerekli olan RAM için, oyun yapımcılarına alın size 8GB DDR5 RAM dedi. 3-) Oyunlarda sesli iletişim yerine, alın size görüntülü iletişim, istersen de arkadaşın oyununu gör ve müdahale et, istersen oynadığın oyunun anlık videosunu sosyal medyada paylaş, vs. 4-) Playstation 3 ün işlemcisine oyun programlamak zor diyen oyun yapımcılarına, alın size X86 işlemci dedi. Yani demek istediğim, Sony playstation 3 de ki eksiklerini görüp, playstation 4 de bu eksiklere yer vermeyerek, kusursuz bir konsol yaptı. Şimdilik görünen bu, umarım bu sunum da vaat ettiklerinin fazlası olur, eksiği olmaz. Ama hala konsol donanımlarını benchmark testi yapanlara çok gülüyorum. - Sony yeni playstation da, programlanması kolay olsun diye playstation' ın, sadece ve sadece işlemcisini PC işlemcisine yakın bir işlemci seçti. Geriye kalan her şey, Playstation' ın kendine has eşsiz mimarisine sahip Bu yüzden playstation, oyun dünyasında number one olmaya ve oyun piyasasına yön veren lider makine olmaya devam edecek. iki üç tane full HD oyun oynayacağım diye bilgisayar donanımlarına, bıkmadan yüksek paralar harcayan insanlar, bir gün hatalarının farkına varacaklar ve pişman olacaklar. Çünkü; PC' nin donanım bileşenlerine vereceğiniz parayı, bir konsol alıp 10 sene boyunca oyunlara verseniz. Türkçe oyun ve Türkiye de oyunculuk uçar gider. Dünya da ki büyük oyun stüdyoları ve dağıtımcıları, Türkçe dil desteğini standart yaparlar. Bizde böylece, bir oyun çıkmadan daha bir sene öncesinden, Türkçe olacak mı acaba, lütfen Türkçe gelsin diye yalvarmaktan kurtuluruz. Bugün bir Alman, bir Amerikalı, bir Rus, bir Fransız, hatta bir Yunan bile, acaba benim dilim var mı yok mu diye şüpheye düşmeden, gönül rahatlığıyla oyununu alıp oynuyorsa, bu ülkenin oyuncularının orijinal oyun almasından kaynaklı bir durumdur. Ülke olarak oyun firmalarına ne ekersen onu biçersin. Diyeceğim şudur, madem bu hobi yüzünden bir yerleri zengin ediyoruz. Bu Nvdia, Intel, AMD, ATI, Kingston, Corsair, HI-Level, Sandisk, WD, Seagate, Logitech, Microsoft, Razer, vs. olmasın. Olacaksa oyun firmaları olsun. 500TL ye bir ekran kartı almak yerine, 4 tane güncel playstation oyunu veya bu oyunları bir sene geriden takip ederek, 7 tane playsation oyunu veya iki sene geriden takip ederek 14 tane PS3 oyunu almayı tercih ederim. Ben bu şekilde oyun ihtiyacımı karşılıyorum. Bir playstation oyununun online multiplayer modunu oynamaya kararlıysam. Oyunu çıktığı zaman alırım. Ama online moduna girmeyi pek düşünmüyorsam, 1 sene sonra veya 2 sene sonra ucuzlayınca alırım. Oyununa göre değişiyor. -- Zaten, bir çok işimizi halletmek için illaki bir veya bir kaç bilgisayar alıp, donanım firmalarına para kazandırıyoruz. Birde, biraz daha kaplama kalitesi iyi oyun oynayayım diye son model donanım parçalarına yüksek meblağlar ödeyip ve bunu konsoldan daha iyi kaplama kalitesine sahip olayım diye 3-5 senede bir tekrarlayıp, zaten yeterince para kazandırdığımız bu donanım firmalarını zengin etmenin anlamı yok. Zaten, günlük işlerimiz için bilgisayar alıp bu şirketlere yeterince para kazandırıyoruz. Bence paramızı daha güçlü donanım bileşenleri yerine, orijinal oyunlara vermemiz daha mantıklı Not: Yukarıda bir paragraf da android - ios karşılaştırması yapmış gibi algılanacak bir kaç şey yazdım ama şunu belirtmek isterim, kesinlikle bir iphone fanı falan değilim. Android i daha çok severim. Ben sadece konsolla pc arasındaki farkı açıklamak için bu karşılaştırmaya değinmek zorunda kaldım. Android fanı arkadaşlar bu yorumundan beni yanlış yargılayıp -1 vermesinler. Sizde biliyorsunuz benim karşılaştırma amacım tamamen başka amaçlı, fanlık falan değil.
Ellerine sağlık kurban Yeni Nesil konsollara devam.

dark dragon

7.4.2013 07:42:15

+4
Konsol antipatisi gene almış yürümüş, yeni nesil playstation ve xbox çıkıp pc oyuncuuğuna gene çaktığında bakalım nasıl yorumlar yapacaksınız. Pc'ye çıkan oyun yüzbin satarken konsol versiyonları 2-3 milyonu devirdiğinde tüm oyun sektörü yeni nesil konsollara oyun yağdırırken neler olacak göreceğiz.

Kafkaslı57

7.4.2013 07:06:28

+1
bence hiç bir şeyin fanatiği olunmamalı zaten ilker arkadaşımızda işin fanatikliğini değil verdiği keyfi savunuyor lakin anlamak istemiyorsunuz işi hep fanatikliğe çekiyorsunuz bende şahsen büyük ekranda oyun oynamanın keyfini hiçbir pcde alamıyorum buda benim şahsi fikrimki herkes beğenmese bile saygı duymalı çünkü bizlerde başkalarının şahsi fikirlerini beğenmesek bile saygı çerçevesinde cevaplıyoruz kimselere çamur atıp sinir etmeden düzeyli bir dozda tartışmalıyız hiç kimsenin başka birinin zevkine keyfine amborga koyup rencide edecek şekilde tartışma dozunu kaçırmaya hakkı yoktur

OldGamers86

6.4.2013 22:57:23

+1
quote:

Orijinalden alıntı: DH Misafiri Vay arkadaş ne kadar çok seviyonuz konsollarınız beya adam üşenmemiş 1 sayfa yazı yazmış. Sony bile bu kadar savunmuyor kendi konsolunu. Artık bu konsolcuların baya baya sony yetkilisi olduğunu düşünüyorum. Merak etmeyin düşmez konsolun satışları. Hayır bende ex. hem konsol hem pc oyuncusuyum da yani bu kadar abartılacak bi durum da yok. bence bu tartışma e3 fuarında son bulacaktır. sony konsolun gücünü gösterecektir fuarda o zaman ne kadar doğru ne kadar yanlış görürüz.
al benden de o kadar.Bu kadar konsol fanatiği olunmaz arkadaş...

DH Misafiri

6.4.2013 22:16:11

-1
Vay arkadaş ne kadar çok seviyonuz konsollarınız beya adam üşenmemiş 1 sayfa yazı yazmış. Sony bile bu kadar savunmuyor kendi konsolunu. Artık bu konsolcuların baya baya sony yetkilisi olduğunu düşünüyorum. Merak etmeyin düşmez konsolun satışları. Hayır bende ex. hem konsol hem pc oyuncusuyum da yani bu kadar abartılacak bi durum da yok. bence bu tartışma e3 fuarında son bulacaktır. sony konsolun gücünü gösterecektir fuarda o zaman ne kadar doğru ne kadar yanlış görürüz.

DH Misafiri

6.4.2013 19:04:57

+5
Yeni nesil konsolları hiçbirşey durduramaz. PS4 ön siparişleri uçuyor. E3'ten sonra bütün Dünya gündemi konsol olacak. Simcity gibi fiyaskolardan sonra pc diyenlere gülüyorum. Yeni nesilde kat kat daha kaliteli oyunlar görecegimiz kesin. Sürekli sistem tartışmasının anlamı yok. Grafik kalitesi zaten çok iyi seviyede, yeni nesilde insanlar bol oyun istiyor.

Kafkaslı57

6.4.2013 18:56:32

+1
tabi bu arkadaşlar bu işin uzmanları hiç haddime değil bu arkadaşları eleştirmek kendi fikirlerini beyan ediyorlar saygı duyuyorum yalnız ben asla bir tabletin bir konsolun yerini tutacağına hemfikir değilim ordaki genç Talha arkadaşımız artık konsollar fazla satmıycak herkes tablet alıcak diyor valla tabletde neden oyun oynuyumki eğer tabletde oyun oynuyacaksam dizüstü bilgisayarımda oynarım çok daha iyi kaldıki konsolun büyük ekran karşısında verdiği keyifi verirmi orasıda çok meçhul buda benim kendimce kendi fikrim 25 senelik digital bir oyuncu olarak

musAKka

6.4.2013 18:27:33

+16
@ ilker_xxx, bana göre en büyük hatan, halen PC oyunculuğunu "2-3 tane Full HD oyun oynamak" şeklinde basitleştirmeye çalışmandır. Ben senin oyun zevkini ya da hangi platformu sevdiğini asla eleştirmem mesela. Bu senin yaptığın "basite indirgeme" olayını bir başkası sana yapsa; mesela konsol oyunculuğunu "2-3 tane hoplamalı zıplamalı oyun oynamak" şeklinde yorumlasa muhtemelen bu da senin hoşuna gitmez. Bunları sana yazarken bir yandan hasta yatağımda PS3'te GT5 oynuyorum. Yukarıda söylediklerin içerisinde katıldığım yerler elbette var ancak "PS3 kral, gerisi yalan" tarzı açıklamalar artık bana kabak tadı vermeye başladı. Aynı şekilde PC fanatikliği yapanlar için de aynı durum geçerli. Konsol ya da PC oyunculuğuna bu kadar dar açıyla bakılmaması lazım diye düşünüyorum.

Virtual Reality

6.4.2013 17:36:56

0
quote:

Orijinalden alıntı: CoolMnaiaC @ilker_xxx Mesut Çevik özel hayatını nerden biliyorsun ? onunlamı yatıp kalkıyorsun...
Adam akıllı konsol oyunu oynamaya vakti olmadığını tahmin ediyorum. Videoda dikkat ederseniz, Talha kardeşimiz ''yeni nesil çocuğuna tablet alır, yeni nesil konsolları ancak ben alırım, Ersin alırım'' derken o arada Mesut bey ''Mesut almaz'' diyor. Çünkü Mesut bey' in konsolla adam akıllı oyun oynayacak vakti yok, tablet ve telefonda oyun oynamak daha çok işine geliyor. Birazda yeni nesil konsollara özellik playstation' a karşı ön yargılı ama ben ona suç bulmuyorum. Konsolu ve ona çıkan özel oyunları tam olarak damarlarında hissedecek kadar oynamadığı için, geniş bir PSN arkadaş ağı olmadığı için, konsollardan yeterince keyif almadığını düşünüyorum ve buda onun objektif yorum yapmasına engel oluyor.

BlackBeasT

6.4.2013 17:30:03

+1
@ilker_xxx Mesut Çevik özel hayatını nerden biliyorsun ? onunlamı yatıp kalkıyorsun...

jony___

6.4.2013 17:28:19

0
Forever Ps4 Mesut Çeviği Severim Yapma Mesut

Virtual Reality

6.4.2013 17:14:09

-9
Aslında, sevgili BSC ekibi ve Mesut bey' e suç bulmuyorum. Çünkü özel bir mimarinin ne olduğunu, teknolojinin ne olduğunu, exc. oyunun nasıl yapıldığını bilmiyorlar, en ufak fikirleri yok, Çünkü konsolla oyun oynayacak vakitleri yok. Tüm oyun incelemelerini, bütün gün önünde vakit geçirdikleri PC den oynayıp değerlendiriyorlar. Akşam eve gidince konsolda oyun oynadıkları falanda pek sanmıyorum. Çünkü meslek icabı gün içinde yeterince oyun oynadıkları için, karanlık bir odada 100 ekran üstü bir tv de, 5+1 ses sisteminde, oyunun içine girerek ve yayıla yayıla konsol exc. oyunlarını oynamanın nasıl bir duygu olduğu hakkında en ufak fikirleri yoktur diye düşünüyorum. Tabi ara sıra konsol oyunlarını inceleme yapmak için ofis ortamında oynuyorlar ama bu bir oyuncuyu ne derece oyunun içine sürükler o tartışılır. Çünkü oyun incelemesi için oyun oynamak insanın oyuna odaklanmasını zorlaştırır ve aldığı keyifi büyük ölçüde düşürür. Hatta oyundan nefret etmesine nede olur. O yüzden konsollar ve onun oyunları hakkında değerlendirmeleri, saf hardcore bir oyuncu kadar objektif olmaz olamaz. Mesela ben bir oyunu bir amaç için oynamadığımda çok keyif alırım ama trophy için oynadığımda bana hiç keyif vermez. Çünkü bir amaç için oynuyorumdur. Onlarda meslek icabı ekmek parası için oyun oynuyorlar. Akşam eve gidince 100 ekran üstü bir tvde, psn arkadaşları ile konuşarak oyun oynadıklarını hiç sanmıyorum. Çünkü gün içinde oyunlarla haşır neşir oldukları için sıkılıyorlar. Hatta kendileri dışında PSN arkadaşları bile yoktur diye tahmin ediyorum. O sebepten, oyun yazarlarının konsollar hakkında, doğru bir değerlendirme yapacak deneyimi gün içinde yaşadıklarını zannetmiyorum. Konsollarla ilgili doğru değerlendirmeyi ancak ve ancak hardcore oyuncular yapabilir. Çünkü akşam işten, okuldan eve gidince ve hafta sonlarını konsolun başında geçirirler. Konsolların güzelliğini oynadıkça yaşarsınız ve anlarsınız.

- The Stig -

6.4.2013 17:11:48

+5
quote:

Orijinalden alıntı: ilker_xxx
eline koluna,fikrine sağlık keşke şuraya yorum yazanların 3te1'i kendi fikirlerini şuraya yazsada bizde adam gibi tartışabilsek.. ondan bundan duyduğu sözlere kanıp fikir sahibi olan insanlara kalkmış burda laf ve meram anlatmaya çalışıyoruz.. bazı yancılarda - ve + vererek kendi egolarını tatmin peşinde.. ama bilmiyorlarki bizim derdimiz millete doğruyu öğretebilmek.. isteyen istediği kadar - veya + versin.. fakat yazdıklarınızı anlayanların sayısı eminim 10'da 2 hadi bilemedim 3'dür ne yazık ki!

- The Stig -

6.4.2013 17:04:45

0
quote:

Orijinalden alıntı: TheBladeRunner
birader senin bana yazmış olduğun mesaj biraz komik benim söylediğim şeyi ya tam okumadın yada anlayamadın

DH Misafiri

6.4.2013 15:27:50

0
Ben yazmaktan bıktım. Video oynatıcısını değiştirseniz veya düzeltseniz. izleyemiyorum...

Virtual Reality

6.4.2013 15:26:10

+6
Hala konsol donanımları ile PC donanımlarını karşılaştırıp, kendince bir ölçüt oluşturanlar var. Bunların başında da Cevat Yerli ve Mesut bey geliyor. Şimdi gelelim, neden oyun konsollarına, özellikle de Playstation' a çok amaçlı bilgisayarlardan daha kaliteli oyunlar üretiliyor. Umarım bu yazdıklarımı Mesut bey görür de, bir faydası olur. Teknoseyir de Levent Pekcan' ın bir sözü vardı. ”Birden çok android telefon ve android donanımı olduğu için, android telefonlara benchmark testi yapılıyor. Fakat Iphone’ a benchmark testi yapan adama gülerler. Sen davayı anlamamışsın derler. Aynı söz konsollara bire bir uyuyor. Konsol donanımları, benchmark testiyle ve o donanım bileşenlerinin teknik değerlerine bakarak, asla ve asla universal mimarili PC ile karşılaştırılmamalı Çünkü konsollar da donanım ve işletim sistemi sabittir. İşletim sistemi ile donanım ahenk içinde çalışır ve ona üretilen uygulama ve oyunlarda o donanımı ve yazılımı tam anlamıyla sömürecek şekilde üretilir ve birbiriyle ahenk içinde çalışırlar. Tıpki IOS platformunda olduğu gibi, donanım bileşenleri – işletim sistemi – oyunlar ve uygulamaların kusursuz uyumluluğu gibi O yüzden konsollar' ın gücünü tahmin etmek için, aynı donanımı PC ye takıp benchmark testi yapan adama gülerler. Sen davayı anlamamışsın derler. PC ile Konsolu benchmark testiyle karşılaştırmak, Sabit donanım ve yazılım olan Iphone ile binlerce donanım ve universal yazılım olan android telefonları benchmark testiyle karşılaştırmak gibi saçma bir şeydir. Bence, Cevat Yerli gibi açıklamalar yapan Mesut bey ve BSC ekibi, bu tür karşılaştırmalarla çok büyük hata yapıyor. Çünkü kendileri de biliyor ki, bu tür karşılaştırmalar gerçeği yansıtmıyor. Gerçeği yansıtmadığı gibi playstation seven binlerce üyeyi, BSC ve DH dan uzaklaştırıyor. Ben ciddi anlamda BSC den soğudum. Birde bilmedikleri bir şey var, konsol kullanıcıları asla ve asla grafiği ve fps yi kafaya takmazlar. Gözü rahatsız etmeyecek optimum grafik olduğu sürece ve yeterli bir fps olduğu sürece, konsol oyuncuları oyunlarda başka kriterleri ön planda tutarlar. Bu kriterler de imzam da açıkça yazıyor. --- Playstation' ı herkes tamamen PC mimarisine geçti zannetti, sadece işlemci PC mimarisine döndü. X86 veya X64 işlemci kullanıldı. Playstation' ının dizayn ve üretim aşamasında ki kendi mimarisi halen kendine özel bir mimari, Asla ve asla bir PC gibi iç yapıya sahip değil, PC ye takılan onlarca donanım parçası, playstation da sadece bir yonga içinde, yüksek kararlılık ve hızla çalışan bir mimaride üretiliyor. Hepsi biriyle en yüksek hızda, ahenk içinde çalışacak şekilde düşünülüp üretiliyor. Birde bunu hızlı çalışan ve yüksek kararlılıkta faaliyet gösteren sabit bir yazılım ile destekledi mi, ortaya eşsiz konsol mimarisi ve ona yapılan muhteşem oyunlar çıkıyor. Playstation 1-2-3 bugüne kadar bu şekilde üretildi. Playstation 4 de o özel konsol mimarisinden tek fark, oyun yapımcılarının programlamasını kolaylaştırmak için işlemcinin x86 veya X64 e dönmesi Böyle bir durumda bile o işlemci standart PC işlemcilerinden çok farklı bir mimariye sahip, AMD bu işlemciyi playstation' a has bir mimariyle üretti. GPU ve CPU hepsi bir yonganın içinde, vs. Yani konsolların yine kendine has, düşük donanım bileşenlerinden büyük işler çıkaran o muhteşem mimarisi devam ediyor. Tek fark işlemcinin X86 veya X64 e dönmesi - PS4 ün iyi bir cihaz olacağı konusunda hiç şüphem yok, Çünkü, Sony Playstation 3 ü ürettiğinde 1-) Online dünya ve online multiplayer oyunlar hakkın da en ufak bir tecrübesi yoktu. 2-) Online oyun mağazası hakkında en ufak bir tecrübesi yoktu. 3-) Açık dünya oyunlar hakkında en ufak bir tecrübesi yoktu. 4-) Oyunlarda network yapısı ve sesli iletişim (rosschat) hakkında en ufak bir tecrübesi yoktu. 5-) X86 işlemciyle ilgili bir tecrübesi yoktu. 2006 dan bu yana, bunca tecrübeyle dolan Sony, Playstation 4 ü tasarlarken şunları gördü ve düzeltti. 1-) Online dünyada daha iyi işler çıkarmak ve network yapısını geliştirmek için gaikayı satın aldı. 2-) Online multiplayer oyunlar da ve açık dünya oyunların da, son derece gerekli olan RAM için, oyun yapımcılarına alın size 8GB DDR5 RAM dedi. 3-) Oyunlarda sesli iletişim yerine, alın size görüntülü iletişim, istersen de arkadaşın oyununu gör ve müdahale et, istersen oynadığın oyunun anlık videosunu sosyal medyada paylaş, vs. 4-) Playstation 3 ün işlemcisine oyun programlamak zor diyen oyun yapımcılarına, alın size X86 işlemci dedi. Yani demek istediğim, Sony playstation 3 de ki eksiklerini görüp, playstation 4 de bu eksiklere yer vermeyerek, kusursuz bir konsol yaptı. Şimdilik görünen bu, umarım bu sunum da vaat ettiklerinin fazlası olur, eksiği olmaz. Ama hala konsol donanımlarını benchmark testi yapanlara çok gülüyorum. - Sony yeni playstation da, programlanması kolay olsun diye playstation' ın, sadece ve sadece işlemcisini PC işlemcisine yakın bir işlemci seçti. Geriye kalan her şey, Playstation' ın kendine has eşsiz mimarisine sahip Bu yüzden playstation, oyun dünyasında number one olmaya ve oyun piyasasına yön veren lider makine olmaya devam edecek. iki üç tane full HD oyun oynayacağım diye bilgisayar donanımlarına, bıkmadan yüksek paralar harcayan insanlar, bir gün hatalarının farkına varacaklar ve pişman olacaklar. Çünkü; PC' nin donanım bileşenlerine vereceğiniz parayı, bir konsol alıp 10 sene boyunca oyunlara verseniz. Türkçe oyun ve Türkiye de oyunculuk uçar gider. Dünya da ki büyük oyun stüdyoları ve dağıtımcıları, Türkçe dil desteğini standart yaparlar. Bizde böylece, bir oyun çıkmadan daha bir sene öncesinden, Türkçe olacak mı acaba, lütfen Türkçe gelsin diye yalvarmaktan kurtuluruz. Bugün bir Alman, bir Amerikalı, bir Rus, bir Fransız, hatta bir Yunan bile, acaba benim dilim var mı yok mu diye şüpheye düşmeden, gönül rahatlığıyla oyununu alıp oynuyorsa, bu ülkenin oyuncularının orijinal oyun almasından kaynaklı bir durumdur. Ülke olarak oyun firmalarına ne ekersen onu biçersin. Diyeceğim şudur, madem bu hobi yüzünden bir yerleri zengin ediyoruz. Bu Nvdia, Intel, AMD, ATI, Kingston, Corsair, HI-Level, Sandisk, WD, Seagate, Logitech, Microsoft, Razer, vs. olmasın. Olacaksa oyun firmaları olsun. 500TL ye bir ekran kartı almak yerine, 4 tane güncel playstation oyunu veya bu oyunları bir sene geriden takip ederek, 7 tane playsation oyunu veya iki sene geriden takip ederek 14 tane PS3 oyunu almayı tercih ederim. Ben bu şekilde oyun ihtiyacımı karşılıyorum. Bir playstation oyununun online multiplayer modunu oynamaya kararlıysam. Oyunu çıktığı zaman alırım. Ama online moduna girmeyi pek düşünmüyorsam, 1 sene sonra veya 2 sene sonra ucuzlayınca alırım. Oyununa göre değişiyor. -- Zaten, bir çok işimizi halletmek için illaki bir veya bir kaç bilgisayar alıp, donanım firmalarına para kazandırıyoruz. Birde, biraz daha kaplama kalitesi iyi oyun oynayayım diye son model donanım parçalarına yüksek meblağlar ödeyip ve bunu konsoldan daha iyi kaplama kalitesine sahip olayım diye 3-5 senede bir tekrarlayıp, zaten yeterince para kazandırdığımız bu donanım firmalarını zengin etmenin anlamı yok. Zaten, günlük işlerimiz için bilgisayar alıp bu şirketlere yeterince para kazandırıyoruz. Bence paramızı daha güçlü donanım bileşenleri yerine, orijinal oyunlara vermemiz daha mantıklı Not: Yukarıda bir paragraf da android - ios karşılaştırması yapmış gibi algılanacak bir kaç şey yazdım ama şunu belirtmek isterim, kesinlikle bir iphone fanı falan değilim. Android i daha çok severim. Ben sadece konsolla pc arasındaki farkı açıklamak için bu karşılaştırmaya değinmek zorunda kaldım. Android fanı arkadaşlar bu yorumundan beni yanlış yargılayıp -1 vermesinler. Sizde biliyorsunuz benim karşılaştırma amacım tamamen başka amaçlı, fanlık falan değil.

TheBladeRunner

6.4.2013 14:33:56

+2
@cocoloccomaya http://www.bolumsonucanavari.com/Haberler-AMD_PS4_APU_Piyasanin_En_iyisidir-35069.htm konsol donanimlarini hic bir zaman pc de aynisini olusturamazsin cunku bu bilesenler konsollarin ihtiyaclarina gore ozel olarak tasarlanirlar.x86 mimarisinin baz alinmasinin sebebi Cell in kodlanmasinin cok zor oldugundan su an en bilindik ve kodlanmasi en kolay olan mimari yapi oldugu icin secildi.Su an bi cok islemci x86-64 tabanlidir yani bu demek degildir ki bu islemci gucsuz.Alin yukarida verdigim link de gelistiricisi AMD soylemis iste kardesim.Ne yapalim,hadi ordan mi diyelim? Arti olarak su an herkes bu konsollarin donanimlarindan bi haber.Guclu veya gucsuz olucagini hic birimiz soyleyemeyiz.Konsol firmalarina yakin oyun firmalari,cihazlarin gercekden guclu olduklarini belirtiyorlar. Bir 30fps haberinde hurra konsollarin ne oldugunu bilmeden al assagi etmeye calisiyoruz.Ben ne MS un ne de Sony nin oyuncularin karsisina basit konsollarla cikacaklarini hic sanmiyorum ve bu adamlar piyasadaki oyunlarin gorsel kalitesine cikardiklari cihazla oyle veya boyle yon veren kisiler olacaklardir.

WarSaw

6.4.2013 14:20:57

0
bu hafta nedense pek rağbet olmamış

isosonsuz

6.4.2013 13:36:08

+1
Mesut Bey, Uçan yusufçuğu üreten firmanın (Festo) daha önce kanat çırparak uçan robot kuşu vardı ya, onun TED videosu var. Seyirci kitlesinin önünde uçuruyor kuşu. Sunucunun telaffuzu çok komik ama. http://www.ted.com/talks/lang/tr/a_robot_that_flies_like_a_bird.html

Guest-C6BBFF977

6.4.2013 12:35:38

0
Bir teknoloji sitesi olduğu halde,görüntü ve ses kalitesi kötü.Bunun nedeni nedir?Çok zor olmasa gerek 1080p video çekip koymak.Bu kalitede izleyince içim daralıyor gerçekten. Bunun dışında mükemmelsiniz çok teşekkür ediyorum sohbetiniz ile bizi mutlu ettiğiniz için.En yakın zamanda görüntü de düzelirse tadınıza doyum olmaz..

cfs_

6.4.2013 12:28:15

0
güzel bölüm

crazyofc1

6.4.2013 12:25:34

0
Beyler Hd versiyon yok mu? Edit:Buldum.

GT_55

6.4.2013 10:36:41

0
Bakalım mesut bey ps4'ün bir apu dan oluştuğunu ne zaman öğrenecek.

DH Misafiri

6.4.2013 07:57:25

0
devam beyler devam

alito

6.4.2013 06:56:31

0
Güzel bölümdü. Teşekkürler.

iSpeedy

6.4.2013 03:48:58

0
Sondaki video da amaç ?

- The Stig -

6.4.2013 03:29:28

+4
edit

allking

6.4.2013 03:18:57

0
makinacılara laf yok :D

redbloodedman

6.4.2013 03:14:46

0
Mesut bey, öncelikle video için teşekkürler yine eğlenceli baştan sona sıkılmadan izlediğimiz bir program olmuş. Fakat ben birşeye takıldım. Kullanıcıların akıllı telefonlarında browserları kullanmadığını bu yüzden de websitelerin mobil uygulamalar yaptığından bahsetmişsiniz. Sizin gelecek için mobil uygulama yapma çalışmanız varmıdır. iPadimizde, iphonemuzda, android telefonlarımızda DH uygulaması görecek miyiz?

doktormert

6.4.2013 02:21:45

0
konsolların donanımları muhakkak pclerden farklı değil fakat işletim sistemi ile donanım arası müthiş uyum kullanıcıları konsollara çekiyor sanırım.

12 Angry Men

6.4.2013 00:01:34

+1
Video otomatik başlamasın, işaretli ama neden ben başlatmadan kendisi otomatik açılıyor? Sizdedemi böyle sorun var arkadaşlar?

Guest-F8946C419

5.4.2013 23:19:08

-3
quote:

Orijinalden alıntı: Düşünen Biri Bugün erkencisiniz
Bu sefer..

eddy123

5.4.2013 22:58:37

+1
Teşekkürler bu hafta da güzel bir video hazırlamışsınız. Html 5 player e geçmeniz çok güzel olmuş. Artık aptal aptal donmalar yaşanmıyor video izlerken. Keşke youtube falan da ona geçse. Lucas Arts ın kapatılması da çok kötü oldu. Şimdiye kadarki oynadığım en iyi oyun olan Grim Fandango oyununun da yenisinin yapılması hayallerim sona erdi bu yüzden. Ben de eski grim fandangoyu kurup yeniden oynamaya başladım nostalji olsun diye. :)

die.Rache

5.4.2013 22:56:18

0
Cuma aksamlari sizin sohbetiniz de bi baska oluyor be

ZenithSoole

5.4.2013 22:48:39

+2
Cuma gününe mutluluk katan program...

zigoro

5.4.2013 22:34:45

0
Sayfayı yenileyip duruyordum, bir bilgisayarın başından kalkayım dedim gelmiş :D Teşekkürler

multiTYRT

5.4.2013 22:12:58

0
Star Wars kaçıncı dakika kaçıncı saniye :D

Dexstz

5.4.2013 22:09:50

0
Teşekkür ederiz.

Alpins951

5.4.2013 22:07:50

0
Kadro full ve erken gelmiş çok teşekkürler :) Bundan iyisi şamda kayısı :)

Enes1205

5.4.2013 22:07:31

0
quote:

Orijinalden alıntı: Sucuklu Pizza DH linklerine tıklandığı zaman gidilmek istenen site hariç ad.dh.com adresinden reklam geliyor iptal edin bu sistemi reklam koyacak yer mi kalmadı.
Adamlarında para kazanması lazım insanları o kadar bilinçlendiriyolar ve teknolojideki gelişmeleri kolayca takip etmemizi sağlıyolar iki reklamı çok görmeyin

ulaulas

5.4.2013 22:04:34

0
Bugün erken gelmiş çok teşekkürler

WarSaw

5.4.2013 22:03:11

0
yerimizi alalım önlerden değerlenir buralar birazdan :D

Sucuklu Pizza

5.4.2013 22:00:28

-2
DH linklerine tıklandığı zaman gidilmek istenen site hariç ad.dh.com adresinden reklam geliyor iptal edin bu sistemi reklam koyacak yer mi kalmadı.

DH Misafiri

5.4.2013 21:53:38

0
3ü birada nefis lezzetli bi program daha. DH ailesi bize bu emeği,bilgiyi ve eğlenceyi sunduğunuz için Teşekkürler.

Ceann Capall

5.4.2013 21:51:28

-1
Çok ilginç videonun hepsini seyredemedim ancak yakın zamanda sanırım herkes internet aracılığı ile izlenecek ne yaptığımız anında adamların ellerinde olacak sanırım.

sanitarium8787

5.4.2013 21:51:09

+1
Hocam bunu hafta içi her gün yapın:)

GoldPunch

5.4.2013 21:46:03

0
Bugun daha erken geldi, tesekkurler.

Ozgur4670

5.4.2013 21:45:52

0
izleyin gari :D

Be All My Sins Remembered

5.4.2013 21:45:07

-3
Bugün erkencisiniz
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Siz de aşağıdaki form aracılığıyla yorum yapabilirsiniz.
Mesajınız
Üyeyim Üye Değilim

DonanımHaber üyeliğinizi kullanabilirsiniz.

E-Posta (Onay için gerekli.)

Bölüm Sonu Canavarı 8/10 41 oy
KÜNYE
Bölüm Sonu Canavarı ÇOKLU PLATFORM
+ TAKİBE
AL
426 kişi bu oyunu takip ediyor.
2.0
1
OY
8
PC TEST SİSTEMİMİZ
  • İşlemci Intel Core i7-4790K 4.00 GHz
  • RAM 8 GB DDR3 1600 MHz
  • Ekran Kartı Nvidia GeForce GTX970M 4GB GDDR5
  • Sabit Disk 128GB SSD