Microsoft, Xbox Series X ve S'in geriye uyumluluk sistemini detaylandırdı.
Xbox Series X ve S önceki nesil konsollar Xbox, Xbox 360 ve Xbox One'daki oyunlarla geriye uyumlu olacak ve bu oyunlarda yüksek kare hızları, yüksek çözünürlük, geliştirilmiş doku filtreleme ve otomatik HDR desteği sunacak.
Xbox uyumluluk programı yöneticisi Peggy Lo tarafından belirtilene göre "Geriye uyumlu oyunlar Xbox Series X ve S'in CPU, GPU ve SSD'sinin tam gücünden yararlanarak doğal bir biçimde çalışacak. Boost modu yok, downclocking yok. Her bir ve her geriye uyumlu oyun için konsolların tam gücü var."
Bu da tüm oyunların başlangıçta tasarlandıkları şekilde en yüksek performansta çalışacağı anlamına geliyor.
Microsoft, seçili oyunlarda kare hızını etkin biçimde iki katına çıkarmak için yeni metotlar geliştirmiş. Bazı oyunların orijinal fizikleri ve animasyonları sebebiyle her oyunda geçerli olmasa da bu metotlar çok sayıda oyunda daha akıcı bir deneyim için oyun motorlarını zorlayarak mevcut nesil donanımların kısıtlı olması sebebiyle gizli kalan gücü ortaya çıkaracak.
Örnek olarak Fallout 4 Xbox Series S'te 60FPS olarak çalışıyor.
Xbox One'da çok sayıda geriye uyumlu Xbox ve Xbox 360 oyununun çözünürlüğü artmıştı. Bu gelenek yeni nesilde de devam ediyor ve çeşitli geriye uyumlu oyunlar Xbox Series X'te 4K ve Xbox Series S'te 1440p çalışacak.
Xbox Series X ve S'te neredeyse tüm geriye uyumlu oyunlar 16x anisotropic filtering ile mümkün olan en iyi görsel kaliteyi sağlayacak.
Mevcut nesilde pek çok oyunda HDR desteği vardı fakat çok sayıda oyunda da yok. Otomatik HDR özelliğiyle birlikte tüm geriye uyumlu oyunlar Xbox Series X ve S'te HDR desteğine kavuşacak.
Son olarak, bulut depolama yakında tüm Xbox 360 kullanıcıları için ücretsiz olacak ve Xbox Live Gold gerektirmeyecek. Bu şekilde Xbox Series X ve S'te Xbox 360 oyunlarına kaldığınız yerden devam edebileceksiniz.