Hatırlayacağınız üzere Nintendo, E3 2009'da Wii için Vitality Sensor isminde bir cihaz duyurmuştu. Nabız ve kalp atışlarınızı ölçmek için yapılan Vitality Sensor'ün yapım aşamasında bazı şeyler karışık gitti ve hâla daha net bir bilgi elimizde yok. Nintendo belki de bu cihazı Wii U için saklayadursun, Sony'den bu temaya ait yeni bir patent geldi.
Sony, yeni biyometrik oyun kontrolcülerinin patentini aldı. Playstation 3, Move ve PS Vita için alınan bu patentte, kalp atış hızınız veya nabzınız, oyundaki oynanışı etkileyecek. Patent esnasında Sony örnek olarak şunları vermiş;
- Stresli olduğunuz anlarda shooter oyunlarında silahınızla nişan almanız daha zorlaşacak. FPS oyunlarındaki sniper silahlarında nefes alma sistemini bırakıp bu teknolojiyle yeni birşeylerin çıkabileceği yazılmış.
- Oyun esnasında kaslarınızın gerilmesi sizlere fayda sağlayacak. RPG oyunlarında bu tip durumlarda ekstra kalkan bonusunun gelebileceği belirtilmiş.
- Oyunda canlandıracağınız karakterlerin yüz şekilleri, hareketleri ve hatta sesi bile sizin o andaki biyometrik bilgilerinize göre değişiklik gösterecek. Örneğe göre oyuncu sinirlendiğinde oyundaki karakterimiz sıkıntıya girecek, terleme efektleri gösterecek.
- Oyun esnasında adrenaliniz yükseldiğinde daha hızlı koşabileceksiniz, daha yukarıya zıplayabilecek ve daha sert yumruklar atabileceksiniz.
- Oyun esnasında stresinizin yükseldiği anlarda sağlık barınız daha hızlı dolacak.
- Oyuncunun gevşemesi veya streslenmesine göre oyundaki atakların hasarı da değişecek.
- Yine oyuncunun stresine göre arkaplan müziği, arkaplan sahnesi değişiklik gösterecek. Bunlar sadece bir örnek. Sony'nin planlarında nesnelerin parlaklığının değişmesi, odak noktasının değişmesi gibi seçenekler yer alıyor.
- ve son olarak, oyuncuların stres düzeyine göre oyunun zorluğu da şekil alacak. Yani oyuna kendinizi kaptırmışken zor düşmanlar da sizleri bekliyor olacak.
Sony'nin patent kaydında verdiği örnekler bunlar. Projenin ilk tasarımlarına aşağıdan göz atabilirsiniz.