Gizle
Kullanmakta olduğunuz tarayıcı güncelliğini yitirmiştir. Bölüm Sonu Canavarı, sorunsuz bir gezinti için tercih ettiğiniz tarayıcının en güncel sürümünü kullanmanızı önerir.
Mobil Sürümü Görüntüle »

Detroit'in Yapımcısı David Cage: "Gerçekçilikte Çıtayı Çözünürlük Değil, Işıklandırma Belirleyecek"

 
Fahrenheit, Detroit: Become Human ve Heavy Rain gibi sinematik anlatımın ön planda olduğu farklı yapımların yapımcısı olmasıyla oyun dünyasında yer edinen David Cage, oyunlarda 'gerçekçilik' hissini, sürekli artan çözünürlük değerlerinin değil ışıklandırma teknolojisinin gelişmesinin vereceğini söylüyor.
 
Quantic Dream'in her yeni oyunuyla birlikte çıtayı yükselttiğini biliyoruz. GameSpot'a konuşan Cage fikirlerini şu sözlerle beyan etti: 
 
"Her yeni oyunla birlikte teknoloji de gelişiyor, bununla birlikte oyuncular da oyundaki gerçekçiliğin daha ileri bir düzeyde olmasını istiyor. Biz de yıllardır fotoğraf gerçekçiliği hakkında konuşuyoruz ve bu gerçekçiliği yakalamaya çalışıyoruz. 
 
Ben de bu konuda kilit noktanın ışıklandırma olduğunu düşünüyorum. Son günlerde çokça tartıştığımız yeni bir teknoloji var: Adı 'Işın İzleme' (ray tracing)
 
Bu teknolojinin gelecekte çok ses getireceğini düşünüyorum çünkü yansımaları, aydınlatmayı ve gölgeleri tamamen üst seviyeye taşıyacak. Gelecekte oyunların arasında çözünürlükle alakalı bir savaş olacağını düşünmüyorum. Bugünlerde insanların 8K teknolojisi hakkında konuştuğunu çok iyi biliyorum ancak bunun bir sonraki rekabetin başlangıcı olacağını düşünmüyorum. Bir sonraki savaş aydınlatma, aydınlatma, aydınlatma!"  
 
Aşağıdaki videodan geçmişten günümüze Quantic Dream oyunlarının evrimini izleyebilirsiniz.

Bu haberin bağlantısı
URL
Kaynak VGC Quantic Dreams Detroit: Become Human David Cage GameSpot
Wolfenstein: Youngblood İnceleme Notları Yayınlandı Nintendo Switch Duyurusu Aslında Nisan Ayında Sızdırılmış
Yorumlar yeniden eskiye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.

omerfpektas

30.7.2019 14:59:40

0
Ray tracing teknolojisi ucuzlayıp örnekleri artmalı ama kaç sene içinde gerçekleşir, next gen ile tam anlamıyla görebilir miyiz belli değil.

İdrak İstimlak

30.7.2019 09:54:51

+4
Bu yeni nesil oyuncuların kafasına giremeyecek bir şey demiş David Cage. Millet çözünürlük, fps arasında arafta kalmış, etkileşim, ışıklandırma, oynanış mekanikleri gibi temel ögeleri görmezden geliyorlar. Vereceksin bunlara 8K Minecraft, oturup 24 saat oynayacaklar...

BSC Misafiri

30.7.2019 07:26:41

+2
Onu bunu bilmem de, Yeni nesilde oyunlar Uncharted 4-GOW-Forzanın iki katı daha iyi gözükse bile bana yeter, 8K işin fantazisi..Gta gibi oyunlarda RT'nin çok katkısını göreceğiz, Oyundaki araçların üzerlerindeki yansımalar, Binaların camları, ıslak zeminlerin yansımaları,Patlamalar gibi şeyler çok daha iyi olacaktır..Zaten 4K çok yeterli bir çözünürlük, Full Hd bile 43 inc TV'yi aşmadığımız sürece gayet net gözüküyor(Tabi tv'nin 1080p olması şart, 4K tvlerde çamur oluyor 1080p...Ondan sonra 1080p'ye laf atıyorlar.) Yeni nesilde çözünürlük degil grafikler konuşulacak, Bu konudada ben Sony'nin daha üstün olacağını düşünüyorum, Çünkü adamlar donanımı kullanmasını çok iyi biliyorlar..

BSC Misafiri

30.7.2019 07:25:44

0
quote:

Orjinalden alıntı: BSC Misafiri PS5'te Detroit'den daha iyi grafikler görsek yeter. Yeni nesilde Voice Acting ve mekanikler de gelişiyor. CGI kalitesine çok yaklaştık
Hocam kurban olam daha neyi iyi göreceğiz herifler gerçekten bi tık sahte görsellik sundu. AA sorunu yok, Frame düşüşü yok, çözünürlük yeterli. Bunun bi tık üstü bu ayarların üstüne 30 değil 60+ fps de oynamak :D

Guest-E87629FD5

30.7.2019 01:41:37

0
Haşa şirktir fazla gerçekçilik, Mutlak 0 değişik bir kardeşimizsin sen

Fearless_tr

29.7.2019 23:30:54

0
Adam hakli fazla gercekcilikte iyi degil bütün oyunlar birbirine benzer.Cogu kisi kendini ögle kaptirirki gerceklik ile sanalligi birbirine karistirabilir olmuycak seyler degil yani :)))

BSC Misafiri

29.7.2019 23:24:57

0
PS5'te Detroit'den daha iyi grafikler görsek yeter. Yeni nesilde Voice Acting ve mekanikler de gelişiyor. CGI kalitesine çok yaklaştık

BSC Misafiri

29.7.2019 23:24:54

0
Yani.. Seni severiz abicim de bunu 2010'lu genç bi oyuncu arkadaşımıza da sorsak bu cevabı verir. 4K GTA3 oynuyorum gözlerim kanıyor ama nostalji işte :D

BSC Misafiri

29.7.2019 23:24:50

+3
quote:

Orjinalden alıntı: Mutlak.Sıfır Fazla gerçekçilikte iyi değil.
De mi? Crackdown 3 ayarı bir şey yeter sana :D

BSC Misafiri

29.7.2019 23:24:48

0
90'ların sonu sonu 2000'li yılların başındaki oyunlardaki hızlı grafik gelişimini son yıllarda göremedik.Ray Tracing'in çok iddaalı olduğu söyleniyor, Ryzen 5 işlemciler gayet başarılı çıktı ve yeni nesil konsollarda yolda.Bakalım bunların sonucunda bizleri neler bekleyecek.

barkin67

29.7.2019 22:46:35

0
Gerçekçilik o kadar önemli değil hikayesini düzgün anlatsın yeter

Guest-AEF248198

29.7.2019 22:39:29

0
Fazla gerçekçilikte iyi değil.

TheNewAtilla

29.7.2019 21:48:50

+6
Evet ışıklandırma gölgelendirme gerçekçiliği doku kalitesinden daha fazla artırıyor ama oyuncular acaba gerçekçi grafikler istiyor mu? Lol dota fortnite en çok oynanan oyunlar hiçbiri gerçekçi grafik barındırmıyor. Single tarafta da witcher zelda ilk aklıma gelenler. Bunlarda gerçekçiden ziyade masalsı tonları var. Evet witcher yanlış okumadın
  • 1
  • 2
  • Siz de aşağıdaki form aracılığıyla yorum yapabilirsiniz.
Mesajınız
Üyeyim Üye Değilim

DonanımHaber üyeliğinizi kullanabilirsiniz.

E-Posta (Onay için gerekli.)

Kullanıcı Videosu Yükle ▲ Siz de video yüklemek için tıklayınız