Detroit'in Yapımcısı David Cage: "Gerçekçilikte Çıtayı Çözünürlük Değil, Işıklandırma Belirleyecek"

Nursema Emre

 
Fahrenheit, Detroit: Become Human ve Heavy Rain gibi sinematik anlatımın ön planda olduğu farklı yapımların yapımcısı olmasıyla oyun dünyasında yer edinen David Cage, oyunlarda 'gerçekçilik' hissini, sürekli artan çözünürlük değerlerinin değil ışıklandırma teknolojisinin gelişmesinin vereceğini söylüyor.
 
Quantic Dream'in her yeni oyunuyla birlikte çıtayı yükselttiğini biliyoruz. GameSpot'a konuşan Cage fikirlerini şu sözlerle beyan etti: 
 
"Her yeni oyunla birlikte teknoloji de gelişiyor, bununla birlikte oyuncular da oyundaki gerçekçiliğin daha ileri bir düzeyde olmasını istiyor. Biz de yıllardır fotoğraf gerçekçiliği hakkında konuşuyoruz ve bu gerçekçiliği yakalamaya çalışıyoruz. 
 
Ben de bu konuda kilit noktanın ışıklandırma olduğunu düşünüyorum. Son günlerde çokça tartıştığımız yeni bir teknoloji var: Adı 'Işın İzleme' (ray tracing)
 
Bu teknolojinin gelecekte çok ses getireceğini düşünüyorum çünkü yansımaları, aydınlatmayı ve gölgeleri tamamen üst seviyeye taşıyacak. Gelecekte oyunların arasında çözünürlükle alakalı bir savaş olacağını düşünmüyorum. Bugünlerde insanların 8K teknolojisi hakkında konuştuğunu çok iyi biliyorum ancak bunun bir sonraki rekabetin başlangıcı olacağını düşünmüyorum. Bir sonraki savaş aydınlatma, aydınlatma, aydınlatma!"  
 
Aşağıdaki videodan geçmişten günümüze Quantic Dream oyunlarının evrimini izleyebilirsiniz.