Canlı servis oyunlarını hemen hemen hepiniz bilirsiniz. Sürekli güncellemeler alan ve içerik cümbüşüyle karşı karşıya kaldığımız bu projeler genel olarak başarısız oluyor. Söz konusu projelerden bazıları piyasada tutunabiliyor ve birçoğu ne yazık ki kapatılmak durumunda kalıyor. Şimdi ise Bioware kanadında bu duruma tepki gösteriliyor.
Bioware yöneticisinden canlı servis unsurlarına tepki
Eski Bioware yöneticisi Mike Laidlaw, Dragon Age serisinin odağının tek oyunculu deneyimden canlı servis deneyimine kaydırılması zorunlu kılınırsa şirketten ayrılacağını açıkladı. EA CEO'su Andrew Wilson, bu hafta başında Dragon Age: The Veilguard'ın yavaş satışları hakkında çeşitli yorumlarda bulundu ve şunları söyledi:
“Çekirdek kitlenin ötesine geçmek için sevilen serinin daha paylaşımcı dünya özelliklerine ve daha derin etkileşimlere sahip olması gerekiyor. Bununla beraber değişen taleplere doğrudan ayak uydurulması lazım.”
Birçok kişi yapılan bu açıklamayı “oyunun başarılı olması için canlı servis unsurlarına ihtiyaç duyulduğu” şeklinde yorumladı. Bu söylemler tepkileri beraberinde getirdi.
Dragon Age: The Veilguard bildiğiniz üzere başlangıçta canlı servis olarak tasarlandı ancak geliştirme esnasında daha geleneksel bir Bioware deneyimine doğru kaydı. Diğer taraftan EA yakın zamanda EA Sports FC 25 ve Dragon Age: The Veilguard'ın yetersiz performansı nedeniyle mevcut iş yılı için gelir tahminini düşürdü.
Dragon Age serisinin en yeni oyunu ilk iki ayda yaklaşık 1,5 milyon oyuncuya ulaştı ve EA, bu sayının beklentilerinin neredeyse yarısı olduğunu bildirdi.