Nintendo'nun E3 2011 konferansında duyurulan Smash Bros'un herhangi bir görüntüsü gösterilmese de Nintendo Wii U ve 3DS için çıkacağı söylenmişti. Yeni açıklamalar ile birlikte artık oyun hakkında daha fazla bilgiye sahibiz.
Nintendo'nun CEO'su Satoru Iwata, yapımcı Masahiro Sakurai ile yaptığı söyleşide yeni Smash Bros'un ayrıntılarını bizler ile paylaştı. Yeni konsollar için geliştirilen Smash Bros, 2008'de Wii için çıkan Super Smash Bros Brawl'ın piyasaya sürülmesinden hemen sonra konuşulmaya başlanmış. Bu noktada oyunun 3DS için geliştirilmesi düşünülmüş fakat hemen yeni bir oyunun arkasından böyle bir projenin doğru olup olmadığı düşünülerek endişe duyulmuş. Fakat Iwata, yeni konsol olan Wii U'nun geliştirildiğini Sakurai'ye söylediğinde, mutlaka yeni bir oyun yapmaları konusunda hemfikir olmuşlar. Böylece iki yeni platform arasında bağlantıya sahip yeni bir Smash Bros oyunu geliştirmeye başlamışlar.
Yeni oyunun öncekiler üzerine sadece yeni karakterler ve bölümler ekleyerek geliştirilmesi fikri yeterince iyi olmadığı için farklı deneyimler sunacak bir proje düşünülmüş. Daha iyi kaplamalar, akıcı hareketler ve dinamik efektler ile görsellik süslenirken 60 Fps standartı ile performans da sağlanmış.
Yeni deneyimlerden kasıt ise oyunun 3DS ve Wii U versiyonlarının farklı bir görev üstlenmesi. 3DS daha kişisel bir konsol olduğu için oyuncuların Smash Bros karakterleri daha bir kişiselleştirilebilir ve geliştirilebilir olacak. El konsolunda karakterlerinizin üzerinde daha çok yoğunlaşacaksınız. Wii U ise daha çok çoklu oyuncu özelliklerine odaklanacak. Bu şekilde bir iş paylaşımı varken istediğiniz takdirde 3DS karakterlerinizi Wii U'ya aktarabilecek ve diğer oyuncuların karakterleri ile mücadele edebileceksiniz. Yani Wii U sizin 3DS karakterleriniz için savaş arenası olacak.
Sakurai, 3DS sürümünün önceki Smash Bros'lardan biraz daha faklı olacağını, yetenekli ve yeni oyuncuların birlikte oynayabileceği bir sisteme sahip olacağını söylüyor.