Her hafta ücretsiz oyun ve oyunları sunan Epic Games yeni oyunlar dağıtmaya devam ediyor. Epic bu hafta oyunculara macera strateji oyunu Beholder'ı tamamen bedava sunuyor. Oyunu 28 Kasım Perşembe günü Türkiye saati ile 19:00'a kadar kütüphanenize ekleyebilirsiniz.
Yukarıdaki tarihten itibaren roguelite macera oyunu Brotato bedava sunulacak.
Beholder
Kasvetli bir distopik gelecekte geçen Beholder'da bir apartman binasının devlet tarafından atanan yöneticisisiniz. Burada günlük rutin işlerinizi yapabilir ve kiracılar için binayı daha yaşanabilir bir hale getirebilirsiniz. Ancak arka planda birincil göreviniz kiracılarınızı gizlice izlemek ve konuşmalarını dinlemek. Elde ettiğiniz bilgileri istediğiniz kullanabilirsiniz.
Beholder bizlere neler vadediyor?
Beholder, Warm Lamp Games tarafından geliştirilen ve 2016 yılında yayımlanan, oyunculara totaliter bir rejimde sıradan bir apartman yöneticisinin gözünden bir dünya sunan strateji ve simülasyon oyunudur. Karanlık teması, ahlaki ikilemleri ve çarpıcı hikaye anlatımıyla oyun, oyuncuları otoriter bir rejimin gözetim sistemi içinde hayatta kalmaya ve zor seçimler yapmaya zorluyor. Bu makalede, "Beholder" oyununun hikayesinden, oynanış mekaniklerinden ve topluluk üzerindeki etkisinden bahsediyoruz.
Beholder, otoriter bir hükümetin gözetim altındaki distopik bir toplumunda geçiyor. Oyuncular, Carl Stein adlı bir apartman yöneticisini kontrol ediyor ve hükümetin emriyle bina sakinlerini izlemekle görevlendiriliyor. Carl, apartman sakinlerinin özel hayatlarını gözetliyor, raporlar hazırlıyor ve rejim karşıtı herhangi bir etkinliği yetkililere bildiriyor. Ancak bu görev, ahlaki sorumluluklar ve kişisel çıkarlar arasında bir denge kurmayı gerektiriyor.
Hikaye, oyunculara hem bireysel hayatta kalma hem de rejimin emirlerini yerine getirme ikilemini sunuyor. Carl’ın ailesinin güvenliği, apartman sakinleriyle olan ilişkileri ve hükümetin talepleri arasında sıkışan oyuncular, karmaşık ve zorlayıcı seçimlerle karşılaşıyor. Her bir karar, hikayeyi şekillendiriyor ve oyuncuların karşılaşacağı sonuçları doğrudan etkiliyor.
Beholder, simülasyon ve strateji mekaniklerini bir araya getiriyor. Oyuncular, apartman sakinlerini izlemek için gizlice odalarına giriyor, yasadışı faaliyetler için kanıt topluyor ve bu bilgileri hükümete bildiriyor. Ancak, bu görevler sırasında oyuncular, sakinlerin kişisel yaşamlarına dair daha fazla bilgi edinerek onların gerçek hikayelerine tanık oluyor.
Oyun, Carl’ın apartman sakinlerini izlemek için çeşitli araçlar kullanmasına olanak tanıyor. Oyuncular, gizlice dairelere girerek eşyaları karıştırabiliyor, yasadışı maddeleri bulabiliyor veya kamera yerleştirerek sakinleri gözetleyebiliyor. Toplanan bilgiler, hükümete rapor edilmek üzere kullanılabiliyor. Ancak, her bir raporun sonuçları bulunuyor ve sakinlerin hayatlarını sonsuza kadar değiştirebiliyor.
Beholder, oyunculara ahlaki kararlar verme konusunda büyük bir özgürlük tanıyor. Oyuncular, hükümetin emirlerini harfiyen yerine getirebilir veya sakinlere yardım etmeyi seçebilir. Örneğin, bir sakini rejime rapor etmek yerine, onların borçlarını ödemelerine yardım edebilir veya kaçmalarına olanak tanıyabilirsiniz. Bu seçimler, oyunun hikayesini ve sonunu doğrudan etkiliyor.
Carl’ın ailesini desteklemek ve apartmanı yönetmek için sınırlı kaynaklarla başa çıkması gerekiyor. Oyuncular, bina bakımını sürdürmek, ailesine bakmak ve hükümetin taleplerini yerine getirmek için para kazanmak zorunda kalıyor. Bu mekanik, oyunculara sürekli bir baskı hissi yaratarak oyunun gerilimini artırıyor.
Oyun diğer taraftan karanlık ve minimalist bir sanat tarzıyla dikkat çekiyor. Oyunun görselleri, totaliter rejimin kasvetli ve tehditkar atmosferini yansıtan siyah ve gri tonlarla dolu. Karakter tasarımları, stilize edilmiş bir şekilde sunuluyor ve oyunun distopik doğasını güçlendiriyor. Çevresel detaylar, oyuncuları bu kasvetli dünyaya tamamen çekmeyi başarıyor.
Ses tasarımı da oyunun atmosferine büyük katkı sağlıyor. Gerilim dolu müzikler ve karakterlerin seslendirmeleri, oyuncuların her bir kararın ağırlığını hissetmesine olanak tanıyor. Ayrıca, çevresel sesler, apartmanın yaşayan bir dünya gibi hissettirilmesine yardımcı oluyor.
Beholder çıktığı andan itibaren hem eleştirmenlerden hem de oyunculardan büyük övgüler almayı başardı. Oyun, zorlayıcı ahlaki kararlar ve çarpıcı hikaye anlatımıyla oyuncuları etkiledi. Steam'deki incelemelerde, oyunun atmosferi ve özgün oynanış mekanikleri sıkça övülüyor.
Oyuncular, kendi deneyimlerini ve verdikleri kararların sonuçlarını paylaşarak oyunun topluluğunda geniş bir etkileşim ortamı yaratıyor. Oyun, sosyal medya ve forumlarda yoğun bir şekilde tartışılıyor ve farklı oyun sonları hakkında teoriler oluşturuluyor.
Warm Lamp Games, Beholder için düzenli olarak güncellemeler ve yeni içerikler sunmayı hedefliyor. Geliştirici ekip, topluluğun geri bildirimlerine dayanarak oyuna ek görevler, daha fazla karakter ve yeni hikaye dalları eklemeyi planlıyor. Ayrıca, oyunun devam oyunlarıyla bu evrenin daha fazla keşfedilmesi bekleniyor.
Otoriter bir rejimin arka planda yer aldığı yapım içerisinde elbette bir yandan vatandaşları ve sakinleri binaya yerleştirerek en iyi deneyimi sunmayı hedeflerken, diğer yandan ise sürekli olarak hafızalarda kalacak bir yapıyla karşı karşıya kalabiliyoruz. Oyun, yandan görünümlü bir kamera bakış açısıyla bizlere sunuluyor ve burada yapacağımız hamlelerin oldukça değerli olduğunu vurgulamak gerekiyor. Çünkü bu tarz oyunlarda bildiğiniz üzere yapacağınız her bir seçim, gidişatınıza yön verebiliyor ve bu seçimlerle beraber en iyi şekilde oyundaki yerinizi alabiliyorsunuz. Bu tarz detaylarla beraber oyunda hızlı bir şekilde ilerlerken aynı zamanda neler olup bittiğini öğrenebiliyor, komşuları dinleyebiliyor, onlardan çeşitli ipuçları alabiliyor ve çok daha fazla detay ile beraber yolunuza bakabiliyorsunuz.
İlerleyen süreçte yeni güncelleme gelir mi, gelmez mi? Elbette bu durum tartışılır. Ancak şu anda herhangi bir güncellemenin geleceği söz konusu değil. Tüm bu detaylarla beraber bir apartman binasını en iyi şekilde yönetmeye çalışıyoruz, devlet tarafından atanan bir yönetici olarak burada günlük bir şekilde rutinimiz bulunuyor. Bu rutin içerisinde elbette kiracıları karşılayabiliyor, onları evleri tanıtabiliyor, evlerine yerleştirebiliyor ve gelip giden kiracılar için en iyi şekildeki binayı yönetmek durumunda kalıyoruz. Ancak bu durum elbette gerçek misyonumuzun önüne geçmek durumunda kalmıyor. Dolayısıyla arka planda daha fazla derin işler ve siyasilerin olduğundan bahsedebiliyoruz. Bu tarz eserlerle beraber oyunda hızlı bir şekilde ilerlerken aslında arka plandaki işlerimizi yönetmek için bu binadaki yerimizi almaya hazırlanıyor ve burada yer aldığımız süre boyunca oldukça önemli görevlerle karşı karşıya gelebiliyoruz.
İlk görevimize bakacak olursak, elbette kiracılarımızı en iyi şekilde izlemek ve burada konuşmalarını dinlemek, onlardan alabileceğimiz her bir ipucu ve diyalog sistemiyle beraber ön plana çıkmayı hazırlıyoruz. Onlar yokken dairelerini dinleyebiliyor ve devletin otoritesini tehdit edebilecek her türlü karşı söylemle beraber mücadele etmek tamamen bizim işimiz oluyor. Dolayısıyla oyun içerisinde aslında bir nevi devleti koruma görevini üstleniyor ve burada farklı suçların olduğunu gördüğümüz esnada elbette onları ortadan kaldırmak tamamen bizim işimiz oluyor. Devlet otoritesini tehdit eden her şeyi bulmak için elimizden geleni yapmak durumunda kalabiliyoruz. Yapımda onları dinleyebiliyor, olmadıkları zaman dairelerine giriş yapabiliyor ve dikkatli bir şekilde aslında bir nevi hırsız gibi onların eşyalarını arayabiliyor ve neler olup bittiğini öğrenebiliyoruz. Dolayısıyla onlar evde yokken ve odalarında değilken, eşyalarını arayabiliyor, dikkat çekici nesneleri bulmaya çalışıyor ve eğer tehdit içerikli nesnelerin olduğunu görürsek bir üst mertebeye bunları iletmek durumunda kalıyoruz.
Yasaları ihlal edebilecek veya devlete karşı yıkıcı planları yani faaliyetler düzenleyebilecek her türlü önlemle beraber karşı karşıya kaldığımız yapım içerisinde, elbette her bir unsuru yetkililere bildirmemiz gerekiyor. Çünkü bu tarz detaylarla beraber zaten oyun içerisindeki temel hedefimizi aktarabiliyor ve bu temel hedefle beraber gidişatımızı yön verebiliyoruz. Birincil görevimiz bunlardan ibaret diyebiliriz. Çünkü bu görevle beraber gerçekten de büyük bir mücadeleye açılıyoruz ve bu mücadeleden sağ salim kurtulmak için doğru şekilde, doğru zamanda hamle yapmamız gerekiyor.
Zaten oyunun özünde tam doğru zamanda hamle yaptıktan sonra elimizdeki tüm ipuçlarını toplamak ve bunları karşı tarafa bildirmek. Dikkat çekici bir aile tablosu ile karşı karşıya kaldığımız yapım içerisinde aynı zamanda ailemizin de ihtiyaçları bulunuyor ve bu ihtiyaçları karşılamak oldukça önem arz ediyor. İnsanlığımızı kaybetmeden elbette kiracılarımızı en iyi şekilde yönlendirebiliyor, onları istersek ihbar edebiliyoruz, istersek de etmeyebiliriz ve bu durum tamamen bize kalmış durumda. Dolayısıyla rejime karşı geleceğiz mi, gelmeyecek miyiz, tüm bunların cevabını oyun içerisinde doğrudan gözlemleyebiliyoruz. Durum böyle olunca oyun içerisinde seçim yapabileceğimiz çeşitli unsurların da olduğundan bahsedebiliyoruz ve bu tarz detaylarla beraber her bir oyuncu farklı bir deneyim elde edebiliyor ve kendi deneyiminizi burada özelleştirip kişiselleştirebiliyorsunuz. Zaten bu tarz oyunlarda böyle bir seçim konusu bulunuyorsa muhakkak farklı sonların da olduğundan bahsedebiliriz ve gidişatımızı dikkat çekici bir şekilde yönlendirebiliyoruz.
Oyunda yukarıda bahsettiğimiz gibi bir babanın şüpheli hareketlerini yani faaliyetlerini bildirebiliyoruz, ancak yetim çocuklarını ortada bırakabiliyorsunuz. Bununla beraber yetim çocukları bildirirken, elbette onları devlet korumasına alabilir ve daha fazla yasadışı faaliyetlerle ilgili ayrıntıları elinize ipucu olarak toplayabiliyorsunuz. Dolayısıyla oyunda bir yandan iyi bir şeyler yapmaya çalışırken, diğer yandan ise bazı sonuçlara katlanmanız gerekiyor ve aileniz için bir şeyler kazanmak adına şantaj ve tehditler edebiliyor ve çok daha farklı yollara başvurabiliyorsunuz. Dolayısıyla oyun içerisinde gerçekten de farklı bir durum söz konusu olduğunu görebiliyor ve yapacağımız hamlelerin oldukça değişkenlik gösterdiğini de aktarmakta fayda var.
Beholder, distopik bir dünyada geçen etkileyici bir simülasyon ve strateji oyunu olarak dikkat çekiyor. Oyun, oyuncuları hem duygusal hem de ahlaki zorluklarla yüzleştirirken, unutulmaz bir deneyim sunmayı başarıyor. Warm Lamp Games, bu yapımla oyunculara sadece eğlenceli bir oyun değil, aynı zamanda düşündürücü bir hikaye sunmayı hedefliyor. Beholder, her yaştan oyuncuya hitap eden ve özgün oynanışıyla uzun süre hafızalarda kalacak bir yapım olarak öne çıkıyor.