Oyun dünyasına Moba türünü kazandıran Dota'nın devam oyununu inceliyoruz!
MrFlox96
25.8.2013 00:01:24
quote:Orijinalden alıntı: sametcicek alıntı:Orijinalden alıntı: MrFlox96Lol'de Oynuyorum.Dota'da Oynuyorum.Tek olay şu. Lol ile Dota'yı karşılaştıramazsın. 2'si de birbirinden farklı oyunlar. Sadece türleri moba olarak geçiyor. Dota daha taktiksel. Lol daha hızlı. Şimdi buraya gelip te lol daha iyi dota daha iyi demenizin bir anlamı yok.LoL dahamı hızlı pardon ? Sen iki oyunuda oynadığına eminmisin acaba?
alıntı:Orijinalden alıntı: MrFlox96Lol'de Oynuyorum.Dota'da Oynuyorum.Tek olay şu. Lol ile Dota'yı karşılaştıramazsın. 2'si de birbirinden farklı oyunlar. Sadece türleri moba olarak geçiyor. Dota daha taktiksel. Lol daha hızlı. Şimdi buraya gelip te lol daha iyi dota daha iyi demenizin bir anlamı yok.
24.8.2013 23:54:51
darkest earth
24.8.2013 19:47:29
sametcicek
24.8.2013 19:35:21
24.8.2013 18:47:10
quote:Orijinalden alıntı: MrFlox96 Lol'de Oynuyorum.Dota'da Oynuyorum.Tek olay şu. Lol ile Dota'yı karşılaştıramazsın. 2'si de birbirinden farklı oyunlar. Sadece türleri moba olarak geçiyor. Dota daha taktiksel. Lol daha hızlı. Şimdi buraya gelip te lol daha iyi dota daha iyi demenizin bir anlamı yok.
23.8.2013 23:47:28
dragon18tr
23.8.2013 19:45:03
donetouch
21.8.2013 14:19:00
Tall Man
21.8.2013 12:42:28
pcheveslisi
20.8.2013 18:53:04
Roxy.
20.8.2013 18:50:56
AlbertEinstein
20.8.2013 18:12:15
quote:Orijinalden alıntı: By Trex dota 3 ü bekleseydiniz keşke
!ScR3aM!
20.8.2013 17:24:32
quote:Orijinalden alıntı: Rodin quote:Orijinalden alıntı: !ScR3aM! quote:Orijinalden alıntı: Rodin quote:Orijinalden alıntı: !ScR3aM! quote:Orijinalden alıntı: Rodin Ben bir şeyi dert yapmıyorum, benim yazdıklarımı düzgün okumayıpta hala iki farklı oyunu kıyaslamaya devam edip lan lol iyi lol iyi deyip durmayın lütfen. Ben hiç bir zaman dota 2 lolden iyi demedim ama üstünlükleri var dedim. Bu da benim açımdan üstünlükler. Ayrıntılarını da oraya yazdım, okuyan okur. bir şeyi tartışmak veya birşeyleri karşılaştırmak istiyorsan her iki tarafıda iyi bilmen gerek türk milletinin yaptığı olaydır bu az gördüğü bir şeyle direk biliyormuş gibi davranırlar bunu demek istedim sadece sen dotanın özelliklerini biliyorsun bak yazmışsın oraya ama lol sadece yüzeysel biliyorsun lol dota özelliklerinin bir çoğunu barındırmıyor ama bir süre oynarsan anlarsın lol dotadan farklı tarzda oynanış olarak hissedersin zaten o yazdığın olayların oyuna etkisini yani bunu demek istedim ben sana yok sen kötüledinde şunu yaptında diye yazmadım sen sadece orda şunun busu var şunun yok yazmışsın peki oynanışta bunların kullanımı işlevi ne nasıl oynanıyor neler oluyor ne kadar bilgin var sadece sormak istediğim bu Yok ben sadece size yazmadım diğer arkadaşlara cevap olarakta yazdım. Şimdi benim dediklerim dota 2'de olup lolde olmayan stratejik ögeler. Deny, creep block, rune, courier. Bunlar büyük etken. Şimdi burada bunları anlatabilirim uzun uzun, lol ile ilgili zaten pek bir şey yazmadım sadece dotada olup lolde olmayan şeyleri yazdım. anlatmana gerek yok yazdığımı okumamışsın ben bunu görüyorum sadece üstte yazdım zaten kaç yıldır dota oynadım bende lol ilk oynadığımda senin tüm yazdığına hak verirdim çünkü ilk oynadığım anda dediklerinin hepsinin olmadığını görünce nasıl oyun bu demiştim hiçbir şeyle uğraşmıyosun basit gelmişti ama zaten bir süre oynayınca oynanışını görüyorsun zaten asıl birebir dota kopyası yapsalardı o zaman oynamazdım oyunu onun yerine sadece yine dota oynardım ne gerek var aynı kopyalarına bunu demek istedim bu oyunları karşılaştırmayı bırakın artık lol dotanın o eksiklerini taşıyor haklısın ama dediğim gibi lol oynanışı daha farklı ilk oynadığında bunu anlamassın hatta bir süre anlamassın ama uzun bir ara devam et anlarsın yani ikisini karşılaştırmaya uğraşmassın mesela sadece dota oynayan lol özelliklerine bakınca direk bune böyle diye yaklaşıyor sadece lol oynayan dotadan anlamadığı için lol iyi diyor dotayı kötülüyor ikisinide uzun süre oynayan biri bunu pek tartışmaya sokacağını sanmam Tamam işte ben birebir dota kopyası yapsınlar demiyorum ki, o zamanda dotanın aynısı olmuş denirdi. Ben dotayla lol'ü kıyaslamayın artık diyorum. Benim için dota daha üstündür ama lolden iyidir diyemem o kişiye göre değişir. Ama gelipte ulu orta ''lol daha iyi'' yorumlarını görünce ister istemez sinirleniyorum. Üstteki uzun yorumu ona göre yaptım ama herkes dota 2 lolden iyidir diye anlamış, olur kabul ederim. Ama yine de lol dotadan iyi diyemez kimse, dota lolden iyi de diyemez ikisinin de eksiklikleri vardır kişiye göre değişir iyi olup olmaması. Genelleme yapılmasını sevmiyorum.
quote:Orijinalden alıntı: !ScR3aM! quote:Orijinalden alıntı: Rodin quote:Orijinalden alıntı: !ScR3aM! quote:Orijinalden alıntı: Rodin Ben bir şeyi dert yapmıyorum, benim yazdıklarımı düzgün okumayıpta hala iki farklı oyunu kıyaslamaya devam edip lan lol iyi lol iyi deyip durmayın lütfen. Ben hiç bir zaman dota 2 lolden iyi demedim ama üstünlükleri var dedim. Bu da benim açımdan üstünlükler. Ayrıntılarını da oraya yazdım, okuyan okur. bir şeyi tartışmak veya birşeyleri karşılaştırmak istiyorsan her iki tarafıda iyi bilmen gerek türk milletinin yaptığı olaydır bu az gördüğü bir şeyle direk biliyormuş gibi davranırlar bunu demek istedim sadece sen dotanın özelliklerini biliyorsun bak yazmışsın oraya ama lol sadece yüzeysel biliyorsun lol dota özelliklerinin bir çoğunu barındırmıyor ama bir süre oynarsan anlarsın lol dotadan farklı tarzda oynanış olarak hissedersin zaten o yazdığın olayların oyuna etkisini yani bunu demek istedim ben sana yok sen kötüledinde şunu yaptında diye yazmadım sen sadece orda şunun busu var şunun yok yazmışsın peki oynanışta bunların kullanımı işlevi ne nasıl oynanıyor neler oluyor ne kadar bilgin var sadece sormak istediğim bu Yok ben sadece size yazmadım diğer arkadaşlara cevap olarakta yazdım. Şimdi benim dediklerim dota 2'de olup lolde olmayan stratejik ögeler. Deny, creep block, rune, courier. Bunlar büyük etken. Şimdi burada bunları anlatabilirim uzun uzun, lol ile ilgili zaten pek bir şey yazmadım sadece dotada olup lolde olmayan şeyleri yazdım. anlatmana gerek yok yazdığımı okumamışsın ben bunu görüyorum sadece üstte yazdım zaten kaç yıldır dota oynadım bende lol ilk oynadığımda senin tüm yazdığına hak verirdim çünkü ilk oynadığım anda dediklerinin hepsinin olmadığını görünce nasıl oyun bu demiştim hiçbir şeyle uğraşmıyosun basit gelmişti ama zaten bir süre oynayınca oynanışını görüyorsun zaten asıl birebir dota kopyası yapsalardı o zaman oynamazdım oyunu onun yerine sadece yine dota oynardım ne gerek var aynı kopyalarına bunu demek istedim bu oyunları karşılaştırmayı bırakın artık lol dotanın o eksiklerini taşıyor haklısın ama dediğim gibi lol oynanışı daha farklı ilk oynadığında bunu anlamassın hatta bir süre anlamassın ama uzun bir ara devam et anlarsın yani ikisini karşılaştırmaya uğraşmassın mesela sadece dota oynayan lol özelliklerine bakınca direk bune böyle diye yaklaşıyor sadece lol oynayan dotadan anlamadığı için lol iyi diyor dotayı kötülüyor ikisinide uzun süre oynayan biri bunu pek tartışmaya sokacağını sanmam
quote:Orijinalden alıntı: Rodin quote:Orijinalden alıntı: !ScR3aM! quote:Orijinalden alıntı: Rodin Ben bir şeyi dert yapmıyorum, benim yazdıklarımı düzgün okumayıpta hala iki farklı oyunu kıyaslamaya devam edip lan lol iyi lol iyi deyip durmayın lütfen. Ben hiç bir zaman dota 2 lolden iyi demedim ama üstünlükleri var dedim. Bu da benim açımdan üstünlükler. Ayrıntılarını da oraya yazdım, okuyan okur. bir şeyi tartışmak veya birşeyleri karşılaştırmak istiyorsan her iki tarafıda iyi bilmen gerek türk milletinin yaptığı olaydır bu az gördüğü bir şeyle direk biliyormuş gibi davranırlar bunu demek istedim sadece sen dotanın özelliklerini biliyorsun bak yazmışsın oraya ama lol sadece yüzeysel biliyorsun lol dota özelliklerinin bir çoğunu barındırmıyor ama bir süre oynarsan anlarsın lol dotadan farklı tarzda oynanış olarak hissedersin zaten o yazdığın olayların oyuna etkisini yani bunu demek istedim ben sana yok sen kötüledinde şunu yaptında diye yazmadım sen sadece orda şunun busu var şunun yok yazmışsın peki oynanışta bunların kullanımı işlevi ne nasıl oynanıyor neler oluyor ne kadar bilgin var sadece sormak istediğim bu Yok ben sadece size yazmadım diğer arkadaşlara cevap olarakta yazdım. Şimdi benim dediklerim dota 2'de olup lolde olmayan stratejik ögeler. Deny, creep block, rune, courier. Bunlar büyük etken. Şimdi burada bunları anlatabilirim uzun uzun, lol ile ilgili zaten pek bir şey yazmadım sadece dotada olup lolde olmayan şeyleri yazdım.
quote:Orijinalden alıntı: !ScR3aM! quote:Orijinalden alıntı: Rodin Ben bir şeyi dert yapmıyorum, benim yazdıklarımı düzgün okumayıpta hala iki farklı oyunu kıyaslamaya devam edip lan lol iyi lol iyi deyip durmayın lütfen. Ben hiç bir zaman dota 2 lolden iyi demedim ama üstünlükleri var dedim. Bu da benim açımdan üstünlükler. Ayrıntılarını da oraya yazdım, okuyan okur. bir şeyi tartışmak veya birşeyleri karşılaştırmak istiyorsan her iki tarafıda iyi bilmen gerek türk milletinin yaptığı olaydır bu az gördüğü bir şeyle direk biliyormuş gibi davranırlar bunu demek istedim sadece sen dotanın özelliklerini biliyorsun bak yazmışsın oraya ama lol sadece yüzeysel biliyorsun lol dota özelliklerinin bir çoğunu barındırmıyor ama bir süre oynarsan anlarsın lol dotadan farklı tarzda oynanış olarak hissedersin zaten o yazdığın olayların oyuna etkisini yani bunu demek istedim ben sana yok sen kötüledinde şunu yaptında diye yazmadım sen sadece orda şunun busu var şunun yok yazmışsın peki oynanışta bunların kullanımı işlevi ne nasıl oynanıyor neler oluyor ne kadar bilgin var sadece sormak istediğim bu
quote:Orijinalden alıntı: Rodin Ben bir şeyi dert yapmıyorum, benim yazdıklarımı düzgün okumayıpta hala iki farklı oyunu kıyaslamaya devam edip lan lol iyi lol iyi deyip durmayın lütfen. Ben hiç bir zaman dota 2 lolden iyi demedim ama üstünlükleri var dedim. Bu da benim açımdan üstünlükler. Ayrıntılarını da oraya yazdım, okuyan okur.
Guest-96B6D01A8
20.8.2013 17:20:48
Rodin
20.8.2013 17:16:13
20.8.2013 17:12:21
20.8.2013 17:03:08
20.8.2013 16:52:05
20.8.2013 16:36:37
SellYourSoul
20.8.2013 16:35:53
quote:Orijinalden alıntı: Better Call Saul Dotacılar farklı sanki? Her yerde LoL loynayanları ezmeler yok bebe oyunları yok dotaya göre eksiklikler . Sen nasıl LoL TR deki salak çocukları hepimize genelliyorsan bende yaparım . Öyle bir konuşuyosunuzki sanki dotadan lole geçen herkes 5v1 dalar her oyunu win olur, manasız heroların da illa manası yok diye ölümsüz olmuyorlar onlarında kendilerine göre manalı herolara göre eksileri var. Ayrıca hiçbirinizin o zeki stratejik oyun havasındanda geçilmiyor sanırsınki oyun oynamıyorsunuz atom parçalıyorsunuz.
Guest-8BD6C1C54
20.8.2013 16:23:44
sangokudbgt
20.8.2013 16:07:46
20.8.2013 16:00:53
quote:Orijinalden alıntı: Rodin Evet, her dota konusunda olduğu gibi lolcü arkadaşlarımız basmış yine burayı. Bir kere Dota 2000lerde çıkmış warcraft için yapılmış bir moddur. Mod o kadar sevilmiştir ki bir sürü oyuncu kitlesine sahip olmuştur ve kendi türünü oluşturmuştur. Ardından yıllar sonra lol ve hon isimli iki farklı oyun çıktı piyasaya, lol çok iyi reklam stratejisi uyguladı, dotayı biraz daha geliştirdiklerini düşündüler ama tek fark farklı herolar olması ve grafiklerinin biraz daha iyi olmasıydı. Çünkü dotada yapabileceğiniz stratejinin çoğunu lolde bulamıyordunuz. Bunun üzerine valve, mobanın atası olan dotayı tekrar canlandırmak adına (ki bu yıllarda bile dota çok oynanan bir oyundu ama map hack diye bir saçmalık vardı) dota 2'yi çıkardı, o sıralarda da lol türkçeleştirildi ve popüleritesi arttırıldı. Artık liselerde ve ilkokullarda lol oynayan kız-erkek fark etmez kendini havalı görüyordu. Yani piyasa oyunu olmuştu. Lol kötü bir oyun demiyorum bakın, ama dotaya nazaran bir çok eksiklik var ve türkiye sunucusu açıldıktan sonra iyice ele ayağa düşmüş bir oyun oldu. Şimdi gel gelelim lol ile dota 2'nin farklarına: -Lol'de deny sistemi yok(deny kendi creeplerinize son vuruşu yaparak karşı rakibin farm yapmasını engellemek) bu bile oyunda büyük şeyler değiştiriyor. -Lol'de creep block yok, oyun içinde küçük gibi görünse de başlangıçta büyük bir öneme sahip aslında. Sadece başlangıçta da değil, rakip heroları durdurmak adına ilginç stratejiler bile geliştirilebiliyor sırf bu küçücük diye düşünülen block sistemiyle. -Dota 2'de kurye sistemi var ki bu da oyunda büyük bir yere sahip, hele karşı takımın kuryesini öldürünce hero öldürmekten daha stratejik olaylara sebebiyet verebiliyor. -Lol'de çimenlere girince görünmez olma mevzusu var ki bu çok saçma bir şey -Yine lolde rune sistemi oyuna girerken seçiliyor bedavadan base e tp olabiliyorsunuz falan bunlar oyunun heyecanını düşüren şeyler. -Bir de manasız hero saçmalığı var lolde, abi manasız hero mu olur diye soruyorsunuz meğerse oluyormuş... -Lol'de heroların çoğu paralı ve oynamak için para vermeniz gerekiyor, dotada ise bütün herolar size açık istediğiniz zaman oynayabilirsiniz. -Dota 2'nin yaş kitlesi lole nazaran biraz daha büyük çünkü dediğim gibi lol piyasa oyunu olduğundan çoluk çocuk internet kafelerde oynuyor şuan. -Grafikler aslında benim için pek önemli değil, ama dota 2'nin grafikleri daha iyi tabi grafik delisi birisi varsa dota oynar ama grafiklere bu kadar önem vermeyin derim ben. Daha aklıma gelmeyen bir sürü farklılıkları var ama dediğim gibi stratejik, takımda herkesin öneminin olduğu, satrançtan farksız bir oyun arıyorsanız bu dota 2'dir(ayrıca türkçedir sadece türkçe spiker yok) Daha aksiyonlu, hurra dalabildiğiniz, takımdakilere paso küfür edip, küçük kardeşlerimizin ince ve çatallaşmış seslerini duymak ve piyasa yapmış bir oyun oynamak istiyorsanız sizin oyununuz Lol'dür. Ayrıca dota 2 gibi bir oyuna 9 dakika inceleme hiç yakışmamış, detaylı bir inceleme bekliyorum sizden gökhan bey, anlatılacak çok şeyi var çünkü.
dante1000
20.8.2013 15:23:54
Ayrton Senna da Silva
20.8.2013 10:47:37
Guest-0CC8F9B78
20.8.2013 10:45:33
Fatih513
20.8.2013 07:25:48
20.8.2013 07:11:10
20.8.2013 04:49:15
RealArek
20.8.2013 03:48:21
MytHnfr
20.8.2013 03:09:44
GurcellOnline
20.8.2013 01:44:49
mmjkfa7
19.8.2013 23:51:31
exomaniac
19.8.2013 23:08:03
dasdacik
19.8.2013 23:06:36
quote:Orijinalden alıntı: BSC Misafiri oyun dünyasına moba türünü kazandıran oyun dota değil, aos'tur. http://en.wikipedia.org/wiki/Multiplayer_online_battle_arena
BSC Misafiri
19.8.2013 23:02:30
19.8.2013 22:57:51
PLAYSTATION4
19.8.2013 22:52:24
Uulas
19.8.2013 22:19:19
19.8.2013 22:07:18
19.8.2013 22:07:10
ereyiz
19.8.2013 22:03:34
strangeworld
19.8.2013 22:02:45
xxbymanxx
19.8.2013 21:47:21
michael01
19.8.2013 21:46:29
19.8.2013 21:45:21
quote:Orijinalden alıntı: nightwolfking79 alıntı:Orijinalden alıntı: SellYourSoulLol diyen beceriksizler çıkmış Dota da bir tarafının üzerine oturan lol oynarlan sen istediğin kadar kendini yırt. millet dotayı senin kadar oynuyordur. ama LOL oynayanlar :D bitmez agaaa. ersin kılıç bile LOL da . adam oyuncu. ama saygı duymak lazım. herkezin kendi zevki. yapacak birşey yok...
alıntı:Orijinalden alıntı: SellYourSoulLol diyen beceriksizler çıkmış Dota da bir tarafının üzerine oturan lol oynar
19.8.2013 21:42:17
quote:Orijinalden alıntı: itachi237 sonunda incelediniz ama 9 dakika nedir allah aşkına !? yapmayaydınız daha iyiydi ! riot size para veriyor galiba.
gölge kule
19.8.2013 21:42:09
nightwolfking79
19.8.2013 21:37:10
quote:Orijinalden alıntı: SellYourSoul Lol diyen beceriksizler çıkmış Dota da bir tarafının üzerine oturan lol oynar
itachi237
19.8.2013 21:34:40
19.8.2013 21:32:17
panter20
19.8.2013 21:29:12
19.8.2013 21:28:22
aykut291
19.8.2013 21:18:28
19.8.2013 21:16:03
Alpins951
19.8.2013 21:12:52
Dishonored24
19.8.2013 21:12:15
Serious Cat
19.8.2013 21:02:49
19.8.2013 21:00:47
falco_love
19.8.2013 20:55:47
Shazard
19.8.2013 20:54:40
No.I
19.8.2013 20:51:04
Oziko
19.8.2013 20:50:51
19.8.2013 20:49:36
19.8.2013 20:49:33
Ambarad
19.8.2013 20:42:22
Dark Brotherhood
19.8.2013 20:41:33
TherafluForte
19.8.2013 20:40:37
19.8.2013 20:38:06
DonanımHaber üyeliğinizi kullanabilirsiniz.
Kullanıcı Adı
Şifre
E-Posta (Onay için gerekli.)