Gizle
Kullanmakta olduğunuz tarayıcı güncelliğini yitirmiştir. Bölüm Sonu Canavarı, sorunsuz bir gezinti için tercih ettiğiniz tarayıcının en güncel sürümünü kullanmanızı önerir.
Mobil Sürümü Görüntüle »

Thief 4 Hakkında Bilinen Tüm Detaylar!

 
   Eidos Montreal tarafından geliştirilen ve 2014 yılında PC yanısıra PS4 ve diğer yeni nesil konsollara çıkacağı onaylanan yeni Thief'in oynanış dinamiklerinden bazı detaylar gün yüzüne çıktı.

   Hikaye olarak serinin kahramanı Garrett'in gotik, endüstriyel metropolise geri dönüşü işleniyor. Şehire özel bir isim verilmemiş ve "The City" olarak betimlenmiş. Tabii ki Garrett, kendini zengin yapacak herşeyi çalmak için maceraya atılıyor. İşte Game Informer editörlerinin kaleme aldığı oynanış mekaniklerinden detaylar:

Yapay Zeka:
 
 
   Garrett bir savaşçı değil. 4 veya daha fazla düşmanla dövüşmesi pek hayrına olmayacak. Gardiyanlar ve diğer NPC karakterleri bölümlerin tasarımlarından haberdar ve sizin nereye saklanabileceğiniz konusunda tahmin yürütecekler. Aynı şekilde Gardiyanlar bölümlerin topografisi konusunda bilgililer ve bölümlerde hangi bölümlerin saklanmak için elverişli olduğunu anlacayacaklar. Her NPC, Garrett'i aramak için farklı bir yola baş vuracak.
 
Oynanış Mekanikleri:
 
   Ekranınızda yer alan navigasyon size nereye gitmeniz konusunda yardımcı olacak.  Yapımcı ekip oyuncuların gördüğü her yeri araştırmasını & keşfetmesini istiyor. Her odanın birden fazla giriş ve çıkışı, gizlilik öğelerini kullanarak hedefe ulaşmak için birden fazla yöntem bulunuyor. Oyuna bir de Focus mekaniği eklenmiş. Focus, Garrett'in gözünden kaçabilecek tırmanma alanlarını gün yüzüne çıkaracak ve bu özellik geliştirmeye açık olacak. Düşmanla mücadele anlarında da kullanılacak olan Focus, rakibin atak noktalarını gösterecek. Örneğin düşmanı hızlıca göğsünden iterek karanlığa karışmak için daha çok zaman kazanmanız sağlanıyor.
 
 
   Yeni eklenen mekanikler arasında parmak izi sistemi yer alıyor. Bu sayede her çekmecenin kontrol edilebilir olduğu oyunda hangi çekmece bakmak için en iyisi, anlayacaksınız.
 
   Gerratt gözüne kestirdiği eşyaları, nesneleri ele geçirmek için yankesicilik yapacak. Yankesicilik yaparken kullanacağınız Focus özelliğiniz size zamanı yavaşlatma ve aynı anda birden fazla eşya çalma şansı verecek. Garrett, çalınması neredeyse imkansız olarak bir şeyi çalarak motive olacak. Bölüm sonlarında para harcayarak ekipmanlarını yükseltebilecek.
 
   Bölümler içine gizlenmiş özel eşyalar yer alıyor. Bu eşyaları bularak Gerratt'ın sığınağını dekore etme şansına erişeceğiz.
 
   Yapımcılar savaş mekaniklerini mümkün olduğunca eğlenceli hale getirmek ve dileyen oyuncuları dövüşe sokmak istiyor.
 
 
Gerratt'ın Techizatları:
 
 
 
- Blackjack: Düşmana arkasından yaklaşıp vurduğunuzda bayıltır.
 
- Yay: Oyundaki en güçlü gerecimiz. Savaşlar dışında da kullanılabilinen yay gardiyanları başka yöne çekmek, bazı anahtarları aktif hale getirmek ve dolayısıyla gardiyanları oda içine kilitlemek gibi anlarda işimize yarayacak.
 
- Özel Oklar: Oklar farklı amaçlar için farklı alanlarda kullanılabilinecek. Mesela uzakta bizi açığa çıkarabilecek bir ateşi kuru buz okuyla söndürebileceğiz; tespit edildiğimiz bir yerde duman okuyla gözden kaybolacağız.
 
- Pençe: Belli noktalara tutunma işi görecek
 
Genel Detaylar:
 
 
- Garrett'in yaraları, geçmişinde yaşadıklarının bir izi mahiyetinde tasarımda yer alıyor. Karakter tasarımcısı Nicolas Cantin
 
- Yapımcı ekip için serinin köklerine bağlı kalmak öncelikli
 
- Serideki büyü elementleri azaltıldı

- Yapımcı ekibi küçük ve uzun süredir bu proje üzerinde çalışıyor.
 
- Yeni bir karakter beraberinde üçüncü kişi bakış açısıyla taktiksel bir oynanış sunulmaya çalışılmış (tıpkı Assassin's Creed gibi) ancak kamera açılarının oyuncuları rahatsız edebileceği düşünülerek vazgeçilmiş.

Bu haberin bağlantısı
URL
Kaynak CVG thief xbox playstation 4 xbox 720 pc next gen eidos yeni thief thief 4 detaylar
Witcher 3'ün Açık Dünya Anlayışı Skyrim'den Farklı Defiance'a Season Pass Duyuruldu
Yorumlar yeniden eskiye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.

BSC Misafiri

11.3.2013 22:08:28

0
kuru kuruya calma cirpma gizlilik vs yetmez, en az iki uc oyunluk saglam bir hikaye ve iyi bir yonetmenlik sart.. yoksa yazik olur bir efsaneye daha

BSC Misafiri

11.3.2013 07:34:09

+1
dishonored gibi değil diyorlar ama resmen aynısı olacak! thief zor olması gereken bir oyun. bunda ise dishonored deki duvarların arkasını gösteren opsiyon bile aynen olacak. kolay olması ise garanti. hiç zannetmiyorum eski thieflerdeki gibi 2 tane düşmanı görünce kaçmamız gerekeceğini. hepsini 2 dakkada kesebileceğim düşmanlardan niye saklanma ihtiyacı hissedeyim ki? farklı sonu görmek için mi? 30 saniyelik bir animasyon için kasamam o kadar. oyun seni zorlamalı. dark souls u tek geçerim bu konuda.

diverapo

7.3.2013 12:33:06

0
quote:

Orijinalden alıntı: musAKka

Aynen, Amiga döneminin oyunları çok uzun değildi ama neredeyse hepsi doludolu oyunlardı ve zorlukları bugünkü oyunlarla karşılaştırılamazdı bile. 90'ların ortalarından sonlarına kadarki PC oyunları da ayrı iyiydi. Aklıma onlarca oyun geliyor, yaşadığım zorlukları düşünüyorum da... Günümüzde Dark Souls harici oyunlar yanlarına bile yaklaşamıyorlar.
Gerçekten tam çözümler ve internet yokken başarma duygusu çok daha ön plandaydı. Rüyanızda bile sizi çözüm bulmaya iterdi. O lezzet şimdi başka yerlerde aranmaya çalışılıyor ama yanına bile yaklaşılamıyor malesef.

WiiSmash

7.3.2013 09:54:44

0
AC ve Skyrim Karışımı gibi bir oyun yanılmıyorsam

Dexstz

6.3.2013 22:43:21

0
Güzel gibi

rautebuff09

6.3.2013 19:59:32

0
dövüşe sokmak demişler yazık olacak sanki bu oyuna thiefde istiyorsan bir kılıç tokuştur çın sesinden tüm gardiyanlar doluşur ölümüne kaçmak zorunda kalırdın tps yi düşündüklerini bile söylemişler gene eski oyunlarla idare edeceğiz gibi görünüyor

CrazyToonz

6.3.2013 19:58:42

0
Eğer yeni nesile çıkacaksa grafiği biraz geliştirmeliler. Ya da ben Deep Down'ı izledikten sonra eşiği yükselttim.

musAKka

6.3.2013 17:25:33

0
quote:

Orijinalden alıntı: Wayward Son

Amiga zamanlarında bir oyun en fazla 4-5 saatte biterdi. Ama her bir bölümün manası vardı. Oyunlar zordu. Amiga'dan aldığım keyfi başka cihazdan alamadım. Bu senenin en iyilerinden dediğimiz Far Cry 3'te bile kendini tekrar eden o kadar öğe var ki... Aslında o devasa haritanın bir manası kalmıyor bu açıdan bakınca.
Aynen, Amiga döneminin oyunları çok uzun değildi ama neredeyse hepsi doludolu oyunlardı ve zorlukları bugünkü oyunlarla karşılaştırılamazdı bile. 90'ların ortalarından sonlarına kadarki PC oyunları da ayrı iyiydi. Aklıma onlarca oyun geliyor, yaşadığım zorlukları düşünüyorum da... Günümüzde Dark Souls harici oyunlar yanlarına bile yaklaşamıyorlar.

Wayward Son

6.3.2013 17:17:07

0
quote:

Orijinalden alıntı: musAKka

Ne yazık ki durum bundan ibaret. Thief 4 ile ilgili yapılan açıklamalara baktığımızda da "Focus Mode" diye birşey görüyoruz. Hatta şöyle denilmiş: "Focus, Garrett'in gözünden kaçabilecek tırmanma alanlarını gün yüzüne çıkaracak" Internet yaygın değilken, her yer "tam çözüm" kaynamıyorken bile bize oyunlarda nereye gideceğimiz gösterilmezdi. Günlerce çözüm yolu arardık bazen ve bulduğumuz zaman da başarının hissi inanılmaz olurdu. Şimdi herkes kolaya alışmış durumda. 5 dakika bir yeri geçemese ya foruma "nasıl geçeceğim" diye konu açıyor, ya da Youtube'den tam çözüme bakıyor. Sonunda da "ben başardım" oluyor... Evet, sen başardın cidden...
Amiga zamanlarında bir oyun en fazla 4-5 saatte biterdi. Ama her bir bölümün manası vardı. Oyunlar zordu. Amiga'dan aldığım keyfi başka cihazdan alamadım. Bu senenin en iyilerinden dediğimiz Far Cry 3'te bile kendini tekrar eden o kadar öğe var ki... Aslında o devasa haritanın bir manası kalmıyor bu açıdan bakınca.

musAKka

6.3.2013 16:46:03

0
quote:

Orijinalden alıntı: YouR@ck

Günümüzde daha fazla para kazanmanın yolu, eline hiç oyun kolu almamış kesimlere bile zorlanmadan oyun oynatacak şekilde kolay yapmaktan geçiyor. 5 yaşındaki çocuk bile artık fps oynayabilir. Bu becerikli olduğundan değil oyunlar o kadar kolaylaştırıldıki 7 den 70 e herkez oynuyor. Sırf daha fazla satsınlar diye basitleşiyor oyunlar. Böylede devam edecek gibi gözüküyor boşuna heveslenmiyelim eski oyunlara.
Ne yazık ki durum bundan ibaret. Thief 4 ile ilgili yapılan açıklamalara baktığımızda da "Focus Mode" diye birşey görüyoruz. Hatta şöyle denilmiş: "Focus, Garrett'in gözünden kaçabilecek tırmanma alanlarını gün yüzüne çıkaracak" Internet yaygın değilken, her yer "tam çözüm" kaynamıyorken bile bize oyunlarda nereye gideceğimiz gösterilmezdi. Günlerce çözüm yolu arardık bazen ve bulduğumuz zaman da başarının hissi inanılmaz olurdu. Şimdi herkes kolaya alışmış durumda. 5 dakika bir yeri geçemese ya foruma "nasıl geçeceğim" diye konu açıyor, ya da Youtube'den tam çözüme bakıyor. Sonunda da "ben başardım" oluyor... Evet, sen başardın cidden...

İyi İsim

6.3.2013 16:17:19

0
quote:

Orijinalden alıntı: musAKka Herhangi 2 düşmanı yanyana görünce bile kaçacak delik aradığımız o günler geri gelse keşke. Zamanın oyunlarında herkes birer Rambo'ya dönüştü. Umarım bu konuda da eski seriye sadık kalırlar.
Günümüzde daha fazla para kazanmanın yolu, eline hiç oyun kolu almamış kesimlere bile zorlanmadan oyun oynatacak şekilde kolay yapmaktan geçiyor. 5 yaşındaki çocuk bile artık fps oynayabilir. Bu becerikli olduğundan değil oyunlar o kadar kolaylaştırıldıki 7 den 70 e herkez oynuyor. Sırf daha fazla satsınlar diye basitleşiyor oyunlar. Böylede devam edecek gibi gözüküyor boşuna heveslenmiyelim eski oyunlara.

Mudokon Kafası

6.3.2013 15:42:14

-1
Sayın Talha Aynacı yazının başlarında karakterin adı Garett olarak yazılırken sonlarda Geratt olarak yazılmış dikkatinize...

oyuncu11790

6.3.2013 13:47:40

0
quote:

Orijinalden alıntı: musAKka Herhangi 2 düşmanı yanyana görünce bile kaçacak delik aradığımız o günler geri gelse keşke. Zamanın oyunlarında herkes birer Rambo'ya dönüştü. Umarım bu konuda da eski seriye sadık kalırlar.
Söylediklerine katılıyorum ve artık gizlilik gerektiren oyunlarda bile karakter öyle bir yapıda oluyor ki açığa çıktığında ne kadar düşman varsa yok edebilecek güçte oluyor buda sanki hobi olarak gizleniyor havası yaratıyor ...umarım yapımcılar söylediklerini teknik olarak da gerçekleştirirler...

musAKka

6.3.2013 13:29:36

+3
Herhangi 2 düşmanı yanyana görünce bile kaçacak delik aradığımız o günler geri gelse keşke. Zamanın oyunlarında herkes birer Rambo'ya dönüştü. Umarım bu konuda da eski seriye sadık kalırlar.

gamerjah

6.3.2013 13:20:32

0
İyiye benziyor.

harunsuv

6.3.2013 13:18:18

-3
Dishonored hatırlattı. Severek oynamıştım dishonered'ı... PS3'e veya X360 çıkmazsa bunu oynamam zor olacak...
  • 1
  • 2
  • Siz de aşağıdaki form aracılığıyla yorum yapabilirsiniz.
Mesajınız
Üyeyim Üye Değilim

DonanımHaber üyeliğinizi kullanabilirsiniz.

E-Posta (Onay için gerekli.)

KÜNYE
Thief ÇOKLU PLATFORM
+ TAKİBE
AL
65 kişi bu oyunu takip ediyor.
Kullanıcı Videosu Yükle ▲ Siz de video yüklemek için tıklayınız