Bethesda Game Studios'dan gelen yeni bilgilere göre The Elder Scrolls serisinin yeni oyunu Skyrim daha kanlı, daha sert ve daha kompleks savaşlara ev sahipliği yapacak.
Yapım ekibinde oyun direktörü olan Todd Howard, iki elle kullanılan silah sisteminin diğer silahları da kullanabilmenize olanak kılacağını ve daha önce yapacağınız ayarlarla diğer silah konfigürasyonunuza kolayca geçebileceğinizi söyledi.
Kılıçlar, kalkanlar, yaylar, asalar, baltalar ve iki elle kullanılan silahlar dahil olmak üzere RPG oyunlarında alışık olduğumuz her türlü silaha ulaşabileceğiz ve tüm bu silahları özel perk'ler sayesinde geliştirebileceğiz. Mesela yay için yapacağınız bir geliştirme ile okları daha uzun bir sürede atarak daha fazla zarar verebileceksiniz.
Oyunun büyü kısmına baktığımızda 85'den fazla büyü olacağını görüyoruz. Bu büyüler Destruction, Restoration, Illusion, Alteration ve Conjuration olmak üzere beş farklı dala ayrılmış. Bethesda bu büyüleri karıştırarak yeni bir şeyler ortaya çıkarıp çıkaramayacağımız konusunda henüz bir açıklama yapmadı fakat Howard bu konu hakkında düşündüklerini söyledi.
Gizlilik ise yine bildiğimiz gibi sessiz olmayı ve görünmemeye çalışmayı içerecek. Gizlilik kabiliyetleriniz daha gelişmiş olduğunda düşmanlar tarafından farkedildiğinizde saklanmak için daha fazla süreniz olacak. Düşmanlarınızı arkalarından gizlice yaklaşarak hançerle öldürebileceksiniz (Örnek olarak, düşmana arkasından gizlice yaklaştığınızda hançerin zarar katsayısı 10 kat artacak).
Oyundaki savunma sistemi de dikkat etmeniz gereken noktalar arasında bulunuyor. Artık gelen saldırıları engellemek ve karşılık vermek için zamanlamayı daha iyi ayarlamanız gerekiyor.
Savaş sahnelerinde ise çeşitli sarsma efektleri ve kamera sallantıları meydana gelecek, özellikle de yakın mücadelelerde. Bununla beraber her farklı silah için ve bulunduğunuz duruma özel olarak hazırlanmış öldürme animasyonları bulunacak.
The Elder Scrolls V: Skyrim Bethesda'nın yeni Create oyun motoru ile geliştiriliyor. Bildiğiniz üzere Bethesda oyunlarında bir süredir aynı motoru kullanıyordu (Oblivion, Fallout 3, Fallout: New Vegas), sonunda yeni oyunun motoruna geçilmesiyle daha gerçekçi fiziklere ve grafiklere tanık olabileceğiz. Hatta bu oyun motoru Bethesda'nın yeni oyunları için de kullanılabilir (Fallout 4).