Gizle
Kullanmakta olduğunuz tarayıcı güncelliğini yitirmiştir. Bölüm Sonu Canavarı, sorunsuz bir gezinti için tercih ettiğiniz tarayıcının en güncel sürümünü kullanmanızı önerir.
Mobil Sürümü Görüntüle »

Playstation 4'ten Neler Bekliyoruz?

Konsolun adı henüz açıklanmadı, ama Sony'nin Playstation 4 ismini kullanması en büyük ihtimal

       Playstation 3'ün başarılı bir konsol olduğu inkar edilemez. Yine de Playstation 1 ve Playstation 2'nin yakaladığı başarıya ne konsola özel oyunlar anlamında, ne de satışlar konusunda ulaşamadığını da görüyoruz. Tabi konsola özel oyunların azalmasının suçlusu doğrudan Sony değil. Bir bakıma oyun firmaları daha fazla platforma oyun çıkarıp, daha fazla oyun satışı yapmak istiyorlar. PS3'ten çok memnun olan oyuncular bile yeni nesilde bazı farklı beklentileri var. Gelin genel olarak bu beklentilere bir göz atalım.
 
1- Oyuncular ve Geliştiriciler için Kullanışlı Bir Online Sistem
     Playstation 3'ün online sistemi genel olarak başarılıydı. Yine de sistemin hoş olmayan bazı özellikleri de bulunuyor. Örneğin PS3'te cross-chat desteğinin olmaması gerçekten de büyük bir eksiklikti. Sony'nin Playstation 4'te cross-chat desteği sunacağını düşünüyoruz. Böylece oyuncular daha rahat iletişim kuracaklardır.  Sony, zaten ücretsiz online oyun oynayabilme ve Playstation Plus ile verdiği onlarca ücretsiz oyun ile sempati toplamış durumda, oyuncuların şu an için en büyük eksiği cross-chat desteği.
 
     Geliştiriciler için ise daha serbest bir PSN kullanımı oyuncuların da işine yarayacaktır. Örneğin geliştiriciler istedikleri zaman indirim yapabilmeli, istedikleri fiyatlandırmayı rahatlıkla yapabilmeliler. Bunun için uğraştırıcı prosedürlerden geçmeleri engellenebilir. Nintendo, Wii U'da bunu başarmış gibi görünüyor. Sony'nin yapmaması için de hiç bir neden yok.
 
2- Konsolun Fiyatı Uygun Olmalı
     Playstation 3'ün blu-ray özelliği bile aslında çıktığı dönemde fiyatının çok da pahalı olarak görülmemesi için bir nedendi. Yine de Ken Kutaragi'nin açıklamalarındaki gibi "parası olmayan almasın" türünden bir politika izlemek yerine, kullanıcılar için uygun fiyata bir konsol piyasaya sürülmeli. Çok daha yüksek performans sunulması vaat edilip 600 dolar gibi bir fiyat belirlenmemeli.
 
     Sony'nin yeni nesil Playstation'da neler sunacağını, grafiksel ve donanımsal olarak nasıl bir ürün piyasaya süreceğini bilmiyoruz. Yine de bizce konsolu fiyatı 399 dolardan fazla olmamalı. Bu rakam bir bakıma psikolojik sınır olarak görülüyor. Yine de konsolun fiyatını 399 dolar yaptıktan sonra da PS Vita'da uygulanan zorunlu bellek kartı gibi "cinlikler" de oyuncuların tepkisini çekecektir. Sony'nin popülaritesi hala çok yüksek ve doğru fiyat politikalarıyla Nintendo ve Xbox kullanan kitlelerin de ilgisini çekebilir.
 
3- Geliştiricilere Daha Fazla Destek Sunulmalı
     Playstation 1 piyasaya çıktığında karşısında yılların firması Nintendo vardı. Sony, CD-Rom'ları depolama kapasitesi bir yana geliştiricilere verdiği büyük destekle de anılıyordu. PS1 için oyun geliştirme konusunda sıkıntı çeken firmalara destek sağlayan Sony böylece önemli firmaları da kendi yanına çekebilmişti. Daha sonra ise Sony sanırım oyun dünyasının devi olmasının da etkisiyle bu desteği azalttı.
 
     Playstation 2 döneminde ise karşısında Microsoft ve Nintendo gibi rakipleri olsa da Playstation 1'de kendisine destek sağlayan firmaları ve popülerliğini kullanan Sony, rakiplerini satış bazında çok geride bırakmıştı. Bu dönemde Sony, geliştirici firmalara bekledikleri desteği vermedi. Playstation 3'te de benzer şekilde geliştirici firmalar karşılaştıkları zorluklar karşısında Sony'den yardım beklediler, ama malesef bu desteği yeterince bulamadılar. Bu nedenle bazı multiplatform oyunların Xbox 360'ta daha iyi göründüğüne şahit olmuştuk; hatta bazı geliştiriciler PS3'e oyun geliştirmek istemediler.

     Peki Playstation 4 piyasaya çıktığında Sony ne yapmalı? Bunun için iki çözün yolu bulunuyor. Bunlardan bir tanesi Sony'nin PS4'ün mimarisi konusunda geliştiricilere yardım etmesi. Bunun için bazı yazılım mühendisleri geliştiricilere yardım amaçlı gönderilebilir. Diğer yol ise PS4'ün donanımsal olarak tıpkı Xbox 360 gibi PC'ye yakın bir mimariye sahip olması. Böylece PC konusunda tecrübeli olan bütün firmalar multiplatform oyunlarını PS4'e uyarlarken zorluk çekmeyeceklerdir.
 
    Eğer bu üç önemli unsur konusunda Sony gerekli çabayı gösterirse oyuncular Playstation 4'e karşı büyük bir sempati besleyeceklerdir. Sony'nin zaten çok sayıda önemli oyun stüdyosu bulunuyor ve bu stüdyolar firmanın konsollarına harika oyunlar yapıyorlar. Birkaç tane 3. parti geliştirici ile de anlaşılırsa Sony yeni nesilde yine satış konusunda rakiplerini geride bırakabilir.
 

Bu haberin bağlantısı
URL
playstation 4 PS4 Orbis Sony
Shaquille O'Neal Oyun Dünyasına Dönüyor Skyrim'in Yeni DLC'si "Redguard" mı Olacak?
Yorumlar yeniden eskiye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.

expl0s1ve

8.1.2013 12:50:27

0
4- Şam'da kayısı bulunmalı.

tizar

8.1.2013 11:05:36

0
çıkmamasını bekliyoruz xbox bize yeter muhahahaa

BlackTower_35

8.1.2013 08:07:25

0
Ben media agırlıklı bir konsol istemiyorum sadece oyun konsolu olsun istiyorum...

BlackBeasT

8.1.2013 01:24:09

0
PS4 için resmi kullanılan sistem bileşen listesi olmadan ne desek boş ,Sony PC ve x360 mimarisine yakın olamaz bunun için DX kullanması gerekir. Sony DX istiyorsa MS'da lisans ücretini ödemek zorunda böyle 1 şeyde olmıyacağı için OGL kullanması gerekiyor.

PaybackX

7.1.2013 16:59:50

-1
ps 1 eski kasa ps1 yeni kasa ps2 slim alıp yıllarca oynamış biri olarak ps3 almadım tek nedeni ise fiyatıydı kıyamadım paraya sadece oyun oynamak için

BSC Misafiri

7.1.2013 15:17:59

0
ps vita ile remote play desteği bütün oyunlara gelmeli

ZelHaS

7.1.2013 13:51:43

0
quote:

Orijinalden alıntı: merto18 Hocam Ps3'mü yeni aldım ya keşke biraz bekleseydim erken cıkmaz inş
Ciksa nolucak ki cok pahaliya gelir konsol olsun oyunlar olsun merak etme ps3 en az bi bes yil daha gider belki de daha uzun bi sure en azindan benim icin 4 ciktiktan sonra muhtemelen bir muddet sonra slim cikarirlar belki o zaman makul bir fiyata gelir de aliriz

WarsLife

7.1.2013 13:42:29

0
Hocam Ps3'mü yeni aldım ya keşke biraz bekleseydim erken cıkmaz inş

Roach3558

7.1.2013 06:34:30

0
Ne kadar geç çıkarsa o kadar iyi, PS4'e geçmeyi düşünmüyorum

TheDcdy

7.1.2013 06:03:51

0
Grafik önemli fakat benim için fazla bir önem taşımıyor, oynanabilirlik daha önemli diye düşünüyorum fakat ne yapıp edip şu live sistemine bir çare bulmaları lazım.

Saiki

7.1.2013 04:59:05

0
Hologram disk teknolojisi olmalı, çığır açan bir yenilik olur.

nevsehir89

7.1.2013 02:40:35

0
ben simdi xbox360 ve playstation 3 deneyen biri olarak söylemem gereken bir fark var cok az farkla ps3 grafikigi daha iyi gibi... oyunlar olarakta xbox360 oyunlari daha ucuz oldugundan... ama online oynamak isteyenler xbox360 da almanyada her ay 6,99€ ödemek zorundalar. ps3 de bedava oynaniyor... xbox360da o kadar cok oyun varki.. bide kulanis tarzi daha iyi... benden bu kadar

gOkO

7.1.2013 00:40:02

+1
Ben gran torismo 6 bekliyorum.Tamamı premium ve detaylı araçlar ve bu araçları detaylı test edebileceğimiz pistler.Gerçekçilik daha yüksek olmalı mesela elektronik stabilite programının tekerleklere yaptığı frenlemeleri hissedebilmeliyiz.Günümüz oytunlarındaki stabilite kontrolleri gibi aracın burnunu ya da kıçını yola döndürmeye çalışmamalı.Cidden o tekerleğe fren müdehalesi yapılmalı ve herşey gerçekteki gibi olmalı.Bunun dışında vasat olan sesler daha gerçekçi hale getirilmeli.(kim ne derse desin forzanın sesleri daha kaliteli). Grafikler ise olmazsa olmaz yani pc seviyesine artık gelsin lütfen...

melkor23

7.1.2013 00:24:29

+1
2014 son çeyreğine kadar çıkmamasını bekliyorum.

kaplan3461

7.1.2013 00:20:40

-1
4 cekırdeklı guzel ekran kartı fıyat uygun olması ve oyunların uygun olması fıyat ucuk olursa hemen satılmaz , yenı nesıl ınternet ışlerıde pc gıbı olması ve boylece pc ler çop olur 5 sene yetışemez pc ler platsıtıon pc ye bakmaz kendi sıtılını koyar mıkrosof yaptığını yapmaz. herkes kesın cıkcak havası var artık bı cıkmasa 2 sene kaysa ne olay olur ben ps3 mutluyum bence gerekmıyo

ugrcan1

7.1.2013 00:18:18

0
artık sinematik oyun videolarını oyunu oynarkende görmek istiyorum parası neyse veririz yapın şunu :):)

_nick falan yok_

7.1.2013 00:17:36

0
yeni bir televizyon yumurtlamasınlarda ...

alemburda34

7.1.2013 00:12:23

0
yedi bitirdi beni bu konular fazla konuşmak istemiyorum gelsin görelim !

yakupnwo

6.1.2013 23:55:17

0
ps4 te ben animasyon bekliyorum ne yalan söylim

CWaRRioR

6.1.2013 23:48:09

0
AA - AF desteklemeli, 1080p 3D görüntüde 60fps yakalayabilmeli ve 1080p üzeri çözünürlükleri kaldırabilecek donanıma sahip olmalı, sessiz ve kaliteli bir soğutucu kullanılmalı, geriye dönük oyun uyumluluğu olmalı, analog ses çıkışı bulunmalı

WiiSmash

6.1.2013 22:54:13

0
1-eski ps oyunlarını çalıştırmalı 2-oyun harici uygulamalar

SS-Obergruppenführer

6.1.2013 22:53:30

0
Canının sağlığını.

rasena

6.1.2013 22:36:53

0
Daha hızlı internet desteği Daha iyi işlemci grafi kartı Daha kullanışlı menü Daha uygun fiyat Daha hafif hacim

BalrogTR

6.1.2013 22:18:58

0
Ben şunları bekliyorum -Oyun fiyatlarında artış olmamasını -Konsolla belli başlı donanım ekleyip çıkartmayı (ram vs. gibi) -Daha fazla konsola özel kaliteli oyun çıkmasını -Dualshock 3 kolunun değişip daha ergonomik bir kolun gelmesini -Konsolun tüm video formatındaki müzik,flimleri desteklemesini -Konsolun işletim sisteminin daha hızlı ve görsel anlanma göze hoş gelmesini -Son olarakta tüm oyunların en az 60 fps desteklemesini bekliyorum şimdilik aklıma gelen bunlar

unimenam

6.1.2013 21:38:31

0
OYUNLARI UCUZ OLSUN BAŞKA BİR ŞEY OLMASIN

Raven

6.1.2013 21:25:23

0
Neler bekliyoruz? Bu sene sonu çıkacak söylentilerinin doğru olmasını bekliyoruz çünkü sabırsızlanıyoruz. Maksimum 1000 TL olmasını ve klavye-fare desteğinin gelmesini istiyoruz.

jamez

6.1.2013 20:53:20

0
çıkış oyunları aletin kaderini belirler. ps3 çıktığında bir tek özel oyun resistance ile geldi. 3-4 tane çok sağlam oyunla gelmeli ki milletin aleti almak için nedeni olsun.

speederly

6.1.2013 20:40:25

0
çıktığında devrin en iyi donanımına sahip olmaktan öte bir sonraki playstation çıkana kadar donanımın en kötü ihtimalle o zamanın orta sınıfına denk gelecek şekilde yapılandırmalılar bu playstation 4 ü , fiyatı da 2000 bin liraya kadar çıkabilir bence. istediğim şey belki yapılamayabilir onun yerinede arkasına bir kit vs. takılması için bir bölme yapsalar zamanı gelince donanımı kuvvetlendirmek için ekstra parça satın alsak böylece ps3 de yaşanılanlar yaşanmaz .

BSC Misafiri

6.1.2013 20:35:02

0
700 ila 800 tl nin üstüne çıkılmamalı ve oyunlar biraz daha ucuz olsunn birde arayüz iyyileşse süper olur yoksa bir daha ki nesil PS3 ten XBOX720 ye geçmeyi planlıyorum

crossmatch

6.1.2013 19:41:54

0
3d de en az 60 fps vermeli :)

Opricnik

6.1.2013 19:40:59

-5
quote:

Orijinalden alıntı: BSC Misafiri Fiyatı ve kalitesi iyi olacak. Oyunları ps3 fiyatlarını aşmayacak
yemek yapacak , .çamaşırları asacak, akşamda ayağını yıkasa yeter sanırım

BSC Misafiri

6.1.2013 19:15:06

-1
Fiyatı ve kalitesi iyi olacak. Oyunları ps3 fiyatlarını aşmayacak

BSC Misafiri

6.1.2013 18:20:19

0
600 değil isterse 1000 dolar olsun ama güçlü olsun alırım oyun fiyatları ps 3den pahalı olmamali zaten ps 3de oyunlar çok pahalı rami 8 gb olmali işlemcisi 4.2 ghz civarı ve 8 çekirdekli olmalı vram 4 gb olmalı

mhakannn

6.1.2013 18:06:39

+1
Daha fazla adventure tarzı oyun olmalı :) Bu nesilde yok denecek kadar azdı adventure oyunlar. Umarı ki gelecek nesilde daha iyi grafiklere ve daha büyük evrene sahip Spyro ve Crash'ler gelir...

TheBladeRunner

6.1.2013 17:28:30

0
quote:

Orijinalden alıntı: Rash_x Arkadaşlar konsollardaki sorun konsol fiyatları değil zaten oyun fiyatlarının aşırı pahalı olması. Pc fiyatının nerdeyse 2 katına ulaşan oyun fiyatları var. Bazı arkadaşlara da gülüyorum Konsol 600 dolar pc 1500 dolar. Sanki o konsollar monitor-tv dahil olarak geliyor. Konsol istediği kadar iyi olsun Elinizde sağlam bir lcd / led tv yoksa ( fiyat olarak 1500-2000 tl en az ) konsol istediği kadar güclü grafikleri desteklesin. PC topladığınızda pc üzerinden yapabildikleriniz ile konsol üzerinden yapabildikleriniz aynı değil. Dünyada herkes sadece OYUN oynamak için kullanmıyor pc leri.
dediginde haklisin konsolda pc yaptigin seyleri yapamazsin ama burda onemli olan sey pc de oyun oynamak isteyen bi oyuncunun harcamak zorunda oldugu paralardan bahsediyoruz.LCD LED tv diyorsun artik tuplu tv mi kaldi uretimi dahi yok bi cok firmada.600$ yuksek performansli bi konsol icin pek bi para degil.Ha ulkemizde kur farklari ve vergiler sagolsun bize dis ulkelere gore urunlerin fiyatin enflasyon degerlerine gore uc katina patliyor o da bam baska bir konu.

oguzhan90

6.1.2013 17:24:44

0
Önceki yorumuma ek olarak şimdi aklıma gelen birşeyi eklemek istiyorum: 5- Konsol fiyatı çok önemli değil, kaliteli olsun düzgün çalışsın (1080p 60 fps) ve kolay geliştirilebilir bir yapıda olsun yeterli benim için; parası neyse veririm ama konsola çıkacak oyunların artık ülkemde fahiş fiyatlardan satılmasını istemiyorum. Artık ucuzlasın şu oyun fiyatları da kesemize göre bizde korkmadan oyun alabilelim... Hayal ürünü olduğunun farkındayım ama yine de bir umut bekleyeceğim...

oguzhan90

6.1.2013 17:17:11

0
Beklentiler yerinde ve doğru tespit edilmiş yazıda. Şahsen buna ekleme yapmak gerekirse: 1- Sony kesinlikle yeni bir oyun kolu tasarlamalı artık. Xbox 360 (Razer'ın yaptıkları da dahil) kolu gibi daha ergonomik ve ele düzgün oturan bir şekilde kendilerince uyarlasalar çok makbule geçer. Öte yandan "ben eski koldan memnunum" diyenler için de DualShock 4 kolu geliştirseler veya DualShock 3'ü destekleseler kafi derecede yeterli olacaktır. 2- Çıkış oyunları arasında yeni Uncharted, Metal Gear Solid, Killzone, inFamous gibi oyunların yanısıra yepisyeni birkaç IP tanıtsalar gerçekten başarı bir çıkış yakalarlar. Bekliyoruz... 3- Yeni Xbox'ın çıkış tarihine yakın bir zamanda konsolu piyasaya sürsünler artık bir zahmet. Veya geç çıkaracaklarsa da konsolun nasıl bir çıkış yapacağını (konsol özellikleri, çıkacak oyunlar, destekledikleri ve geliştirdikleri herşeyi) anlatıp ağzımıza bir kaşık bal çalsalar, en azından Xbox alacak kimseleri "ulan şimdi Xbox mı alsam yoksa bekleyip PS4'ü mü alsam?" diye düşündürse yeterli olacaktır diye düşünüyorum... İyi reklam para getirir hacı..:D 4- Blu-ray'in boyutlarını (50 GB) arttırmaya çalışmaları lazım geliyor (en az 100-150 GB), zira Uncharted 3 gibi günümüz konsoluna çıkmış bir oyun bile 49 GB yer tutuyorsa, düşünün yeni nesil oyunlar ne kadar yer kaplayacak. Açıkçası 2-3 diskli oyunların "tak-çıkar-değiştir" hesabı çalışacağını düşündüğümden bana göre alınacak bütün zevki baltalıyacaktır. (Xbox 360'a çıkan 3 diskli L.A. Noire'ı hatırlayın sürekli disk değiştirmek zorunda kalıyorduk...) Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Şayet vakit ayırıp okuduysanız teşekkür ederim :D

Rash_x

6.1.2013 17:08:55

0
Arkadaşlar konsollardaki sorun konsol fiyatları değil zaten oyun fiyatlarının aşırı pahalı olması. Pc fiyatının nerdeyse 2 katına ulaşan oyun fiyatları var. Bazı arkadaşlara da gülüyorum Konsol 600 dolar pc 1500 dolar. Sanki o konsollar monitor-tv dahil olarak geliyor. Konsol istediği kadar iyi olsun Elinizde sağlam bir lcd / led tv yoksa ( fiyat olarak 1500-2000 tl en az ) konsol istediği kadar güclü grafikleri desteklesin. PC topladığınızda pc üzerinden yapabildikleriniz ile konsol üzerinden yapabildikleriniz aynı değil. Dünyada herkes sadece OYUN oynamak için kullanmıyor pc leri.

Yûnus

6.1.2013 16:51:17

0
Mümkünse çıkmasın

GoldPunch

6.1.2013 16:46:32

0
quote:

Orijinalden alıntı: BSC Misafiri Konsol fiyatı muhabbetini anlamıyorum. Millet her yıl dandirik telefonlara 500-600$ para veriyor, 6-7 yıl kullanacakları konsolada 600$ versin bi zahmet.
Kesinlikle. Eger daha guclu olacaksa konsol 600 dolar olsun problem degil.

stun

6.1.2013 16:11:59

0
aydogdu1453 06.01.2013 15:44:01 20 tl ye batman ac , little big planet 2 , bioshock 2 , limbo, infamous 2 , crysis 2 oynadım... ve Sony $ony oldu diyorsun.. :D

cengizhan1903

6.1.2013 16:08:01

0
Daha ergonamik kol!

aydogdu1453

6.1.2013 15:44:01

0
Sistem yazılımının kaynak kodlarını versinler de nasıl olursa olsun.Zaten Sony eski Sony değil Artık $ONY.

gamerasi

6.1.2013 15:41:48

0
Sony işini bilir. Yaptığı hatalardan ders almıştır. Yalnız fiyat konusuna gelince katılmıyorum. Hem ucuz olsun hem son teknoloji olsun, ikisi bir arada olamaz...

rambocuk

6.1.2013 15:32:49

-1
en önemlisi oyunların artık ortalamanın en az 2 3 kat daha uzun senaryoya sahip olmaları sonra grafikler geliyor kontrolcü nasıl olucak o sorun aynı devam edicekmi bence aynı devam etsin tek farkla sağlam kaliteye sahip geniş bir ekran bulunsun ortasında bi sgs 2 kalitesinde diyelim bir ekran ordan lazım oldukça farklı hamleler olmadı oyunu direk oynuyalım arada film izliyelim büyük ekranda film izliyelim arada kontrolcünün ekranından oyun oynuyalım gibi

Or-Chan

6.1.2013 15:18:44

0
Yeni konsollarda en çok beklediğim olay 60 FPS de kasmadan oyun oynamak. Frame düşmelerinden nefret ediyorum. Düzgün optimizasyon kısacası. Grafik konusuna hiç takılmıyorum. Grafik benim açımdan önemli değil.

BSC Misafiri

6.1.2013 15:13:48

0
Yeni nesil güçlü olacak. Wii U gibi fiyasko olmayacak, mario bile 720p Unreal 4 demosu gtx 680 ile gösterildi. Yapımcılarda ucuz sistem istemiyor

dIsAstEr

6.1.2013 14:36:09

0
Rumuzumu değiştirebileyim yeter benim için, ergen rumuzu gibi almıştık zamanında bir şey, şimdi beğenmiyorum, yeni hesap da açmak istemiyorum. Rumuz değiştirememek gibi bir saçmalık olur mu ya?

stun

6.1.2013 14:34:07

0
BSC Misafiri 6.1.2013 14:28: çıkış oyunları listesi yeter... oyun konusundan sıkıntı olmazda.. beklemekte de fayda var

Young Sinatra

6.1.2013 14:32:28

0
quote:

Orijinalden alıntı: BSC Misafiri valla ılk cıktıgı zaman sakın almayın bır bakalım konsolda bır sorun var mı baska bırsey var mı.beklemenızı onerırım ozellıkle ps3 culer ıcın.zaten 1 1,5 sene adam akıllı bır oyunda gelmez.
kesinlikle katılıyorum

BSC Misafiri

6.1.2013 14:28:18

0
valla ılk cıktıgı zaman sakın almayın bır bakalım konsolda bır sorun var mı baska bırsey var mı.beklemenızı onerırım ozellıkle ps3 culer ıcın.zaten 1 1,5 sene adam akıllı bır oyunda gelmez.

InViSiBLePLaYeR

6.1.2013 14:21:41

0
ps4 ilk çıktığında ülkemizde xbox fiyatına bağlı olarak bir fiyatı olacaktır oyunlar çok pahalı oluyor özellikle ülkemizde 60$ üzerinde hiçbir ükede oyun olmaması lazım tabi limited edition collector edition hariç bir pc oyuncusu olarak gerçekten 2.-3 senedir rahatım konsollar yenilenmediği için ancak yeni konsollar çıkınca optimizasyon yüzünden oyunları ilk 2-3 sene daha iyi olacaktır ve hep ultra-high seviyesinde kalacaktır bu yüzden biz pc oyunlarını zor zamanlar bekleyebilir özellilkle benim gibi en azından high oynamak isteyenler için bende pc toplamayıp yeni konsolların özelliklerine göre karar vereceğim

Crynet

6.1.2013 14:01:00

0
PS4 Ne Bekliyoruz :) PS4 Ucuz Oyunlarının Ucuz Olmasını Bekliyoruz Madem 2.el kullanımı kaldırılma ihtimali var oyunların ve PS4 ucuz olmasını bekliyoruz yoksa XBOX 720 ile yola devam :)

BSC Misafiri

6.1.2013 13:58:03

-4
Upgrade edilebilir olmalı.

BSC Misafiri

6.1.2013 13:58:01

0
Crosschat gelsin de ne olursa olsun :D

drejtc

6.1.2013 13:49:06

0
Konsolun fiyatı isterse 100$ olsun, muhtemelen bu kafayla gidilirse ps4 oyunları burada 200 tl civarı satılır. ne yapayım ben öyle konsolu şimdi.

aCAN.v7

6.1.2013 13:44:41

0
sony yapıyorsa en iyisini , en güçlüsünü , en sağlamını , en pahalısını yapar o kadar ...

TheBladeRunner

6.1.2013 13:42:15

0
600$ in yuksek performansli ve uzun yillar kullanacagim bir konsol icin yuksek bulunmasi cidden cok sacma.Bana su ana kadar gosterilen demolardaki gorselligin aynisini ve ilerleyen yillarda daha kalitelisini sunsunlar sirf bunun icin bu parayi ve ustunu vermeye raziyim.Binlerce avro verip pc topluyacagima 600€ verip fena gorsellerde cok daha ucuza konsol almayi yeglerim.

resh_aykut

6.1.2013 13:35:03

0
Bilgisayar kullanıcılarnn ya da firmalarn sony e bir sempati kazanmasına gerek yok sony nin ihtiyacı yok çünkü. Insanlar kolaya alßşmş bu quantic dream , naughty dog nasıl geliştiriyor oyunları? Playstation ın 3892100 çeşit kalitesiz oyuna ihtiyacı yok aksine 20 30 tane sanat eseri değerinde oyunlara ihtiyacı var ve bi okadar da mutluyuz ki ADAMLAR YAPIYOR. Bunun haricinde diğerlerine katılıyorum

Wayward Son

6.1.2013 13:29:59

0
Öncelikle bu tarz "görüş" bildiren yazıları fena halde destekliyorum, güzel bir format oturttunuz. Kesinlikle devam edin. Yazıya gelirsek fiyat konusunda konsolun fiyatının pahalı olduğunu düşünmüyorum. "Ayyyyyyfonnnnn" diyerek mağaza önünde kuyruk oluşturan nesil eleştirilmiyor da 600$'lık PS eleştiriliyorsa yuh derim. Ama yazılım fiyatları ciddi anlamda uçuk. PS1 oyunları bile PS Store'da ciddi anlamda yüksek fiyattan satılıyor.Hafıza kartı cinlikleri vs. onlara da katılıyorum ama konsolun fiyatı 600$ denildiğinde pahalı bulunmasın, ayıp olur. Minimum 5 sene kullanacağınız bir cihaz bu sonuçta. Adam akıllı bir arayüz geliştirici ekip kurmalılar. Store son haliyle güzel oldu ama özellikle search, sort gibi fonksiyonlar tek kelimeyle berbat çalışıyor. Çok yetersiz kriterleri var. Menü geçişlerinde Vita'yı baz alacaklardır zira Vita o konuda çok başarılı. Yağ gibi çalışıyor menülerde. Ek olarak menüleri çok daha sade yapmalılar, kullanıcı dostu değil bu haliyle. Yine Vita diyorum burada da. Bir de kişisel klasör oluşturabilmeliyiz. Kurulu oyun sayısı arttıkça sapıtıyor insan ne nerde diye. Sony exc. oyunları çok kaliteli. Sanat eseri denilebilecek kadar kaliteli. Ama satış rakamlarında bir Halo veya GeoW olamadı hiç biri. Bunun sebebi de rakiplerinin multiplayer desteği vermesiydi ki Sony son oyunlarında (Uncharted 3, GoW: Ascension, Last of Us) bu eksiği kapatmaya başladı. Yeterli mi? Gow ve LoU'ı görelim öyle karar verelim. Ama yine de bir Halo kadar satamayacaklar. Yeni nesilde multiplayer yönü de olan (hatta direkt olarak multiplayer olan) yeni IP'ler göreceğiz, kesin ve net. Sony'ye genelde fiyattan vurulurdu. O konuda insan gibi politikalar izlerler, 3. parti desteğini de sağlam verirlerse başarılı bir iş çıkarırlar.

fJ6nheEE

6.1.2013 13:26:52

0
Sony'nin popülaritesi hala çok yüksek ve doğru fiyat politikalarıyla Nintendo ve Xbox kullanan kitlelerin de ilgisini çekebilir.

GT_55

6.1.2013 13:22:25

0
quote:

Orijinalden alıntı: aCAN.v7 fiyata katılmıyorum :) çok güçlü bir sistem istiyorsak pahalı olması şart ... güçlü bir sistem olacaksa pahalı olsun o kadar .. benim aklımda fiyat 3 veya 4 bin tl dir .. hem güçlü hemde ucuz olması benim aklımda kuşku oluşturur caba neyinden çaldılar diye :) benim en büyük isteğim yeni nesilde exc. oyunlara devam etmeleri exc . oyunların sayılarını artırmaları .. ve fazlası ile yenilik istiyorum ..
Sende fazla uctun arkadasim. 4000 tl'lik bir konsol demek, icinde en az 2 adet cift gpulu gtx 690 olacaktir demekle aynidir.Boyle bir konsolun cektigi guc tuketimini karsilamak icinde, nukleer reaktor lazim bize. 7970 ayarinda bir gpu ps4'u ucurmaya fazlasiyla yetecektir.

numenorian

6.1.2013 13:20:49

+1
quote:

mesaj hemen benim mesajdan sonra geldiği için diyorum acaba benim mesajamı laf koydun diye düşündüm. yani eğer bana laf atmak için söylediyse bende senin o çaydanlık dediğin adamlara ima etmek için yazmıştım onu...
Ben mesajını okumadım hocam sanırım ben yazarken göndermişsin öyle bir durum yok

okazaki

6.1.2013 13:19:34

0
Bence PS3 oyunlarına da destek vermeli.

deerhunter1980

6.1.2013 13:18:47

0
quote:

Orijinalden alıntı: BSC Misafiri Konsol fiyatı muhabbetini anlamıyorum. Millet her yıl dandirik telefonlara 500-600$ para veriyor, 6-7 yıl kullanacakları konsolada 600$ versin bi zahmet.
evet aynen katiliyorum insanlar 1-2 yil kullandiklari cep tel ve tabletlere bu paralari ve hatta daha ustu fiyatlari odemeyi goze aliyorlar,performans isteyen bir pc oyuncusu tek bir gpu veya cpu ya bu parayi veya daha ustunu odemeyi goze aliyor ama is cok uzun yillar kullanacagi,oyun disinda bir suru medya etmenlerini kullanan konsola geldinmi dur orda bu parayi odemeyi butcem kaldirmaz deniliyor;bu kadar sacma bi dusunce olamaz.Gonul isterki konsollar cok ucuz olsun hepimiz cok rahat alalim tabiikide.Konsol fiyatlari ureticiler icin cok buyuk bir unsur degil zaten aletler sayesinde bir suru yerden para cesme gibi akiyor oyuzden konsol fiyatlari uretim maliyetlerinin altinda dahi satilabiliniyor. Sony cok yuksek performansli bi konsolun ustune 400$ etiketini yapistirip pazara sunsa ciktigi ilk ay bence konsol karaborsaya duser...(seri satisdan kazanc yani) Yeni nesil bir konsolun gucsuz olucagina inanmiyorum.Kesinlikle nefesimizi kesecek gorseller sunacakir Sony ps4 ile.Editor arkadasa kalitiliyorum Sony nin oyun firmalarina elemanlarina yollayarak destek cikmasi lazim firmalara.Bu hamle ile oyunlarin bu platformda daha guzel gozukmesi ve cok daha fazla kaliteli yapimlarin bu konsola gelmesi boylelikle saglanilabilinir.

GT_55

6.1.2013 13:17:20

0
Ben ps4'un, 399 dolar fiyat etiketi ile cikacagini hic zannetmiyorum.En az 7-8 sene kullanilacak bir konsol, guclu bir donanim ile gelecegi icin, en iyi ihtimal 499 dolar fiyat etiketi ile gelecektir.Eger 399 ve daha asagisi bir fiyat ile gelirse, anlayin ki, ps4 istenileni tam olarak veremeyecektir.

aCAN.v7

6.1.2013 13:15:47

-1
fiyata katılmıyorum :) çok güçlü bir sistem istiyorsak pahalı olması şart ... güçlü bir sistem olacaksa pahalı olsun o kadar .. benim aklımda fiyat 3 veya 4 bin tl dir .. hem güçlü hemde ucuz olması benim aklımda kuşku oluşturur caba neyinden çaldılar diye :) benim en büyük isteğim yeni nesilde exc. oyunlara devam etmeleri exc . oyunların sayılarını artırmaları .. ve fazlası ile yenilik istiyorum ..

Art is a Bang

6.1.2013 13:14:30

0
Lag problemi olmasın yeter.

okhoroz

6.1.2013 13:11:40

0
her ne kadar xbox cı olsamda 2 sinede sahibim inşallah güzel bişey olur :D

cahitdikici

6.1.2013 13:08:39

0
quote:

Orijinalden alıntı: numenorian PS4 ten ilk beklentim tabi ki çıkış fiyatı sony her seferinde aynı fiyat politikasını uyguladı ps3 ilk çıktığında 1000 tl üzeri rakamlara satılıyordu düşe düşe 800 tl civarına vurdu ve satın alabildim şimdi ise 600 tl civarında yani yarı yarıya düşmüş vaziyette ancak bu sektörde çalışan biri olarak (satış ve pazarlama) böyle bir şeyin olmayacağının da farkındayım bu sony'e özgü bir durum değil kesinlikle. İkincisi ise ps one ilk modeli ile slim modelini saymıyorum ancak daha sonra ki nesillerde ilk çıkan kasa ile ikinci revizyonları arasındaki stabilite ve kullanışlılık arasında farklar ortaya çıktı örneğin ps2 ilk kasasında dvd-rom un çabuk arızalanması slimde ise böyle bir sorunun olmaması aynı şekilde ps3 fat kasadaki ısınma kasma sarı ışık problemlerinin slim kasada yaşanmaması.Bu kimsenin dikkatini çekmeyen aslında büyük bir sorun ne yani ben hem ilk çıktıgında kar marjı daha yüksek bir fiyattan satın alıcam ve daha sonraki revizyonu hem daha ucuz hem de daha stabilize olucak olmaz öyle şey sony ps4'ü cıkarırken gerı de kalan 3 nesılden ders alıp ilk modelini adam akıllı test edip sorunları giderip en son kullanıcıya diğer revizyonları cıksa bıle hala sorunsuz çalışabılecek bir cihaz sunmalı. bunun dışında donanımsal olarak diğer konsollardan daha düşük bir seviye de çıkacağına ihtimal vermiyorum PS markası her nesilde bir çok rakibinden donanımı güçlü olarak çıktı tabi bazı çaydanlıklar halen konsolları pc donanımı ile karşılaştırıyor bu benım umrumda değil ve sacma geliyor yok ps3 un ıcındekı gpu pc'de 7800gt'ye denk gelıyormus cart curt tak bakalım 7800gt lı bır pcye oyunları hangısı ps3 un grafıgını verıcek konsollar sadece oyun makınesıdır arkadasım pc gıbı bır cok ıslevı bır arada yapan makıne degıl bunu da sadece gpu yongası ıle yapmaz kabullenmek lazım. ve ps4 ılk cıktıgında fıyatı bızım gıbı 207 dolara malıyetı olan malum telefonu 2500 tl ye satmaya kalkan bir ulkede fahiş olucagından sony nın ps3 ten en az ıkı sene elını ayagını cekmemesı
mesaj hemen benim mesajdan sonra geldiği için diyorum acaba benim mesajamı laf koydun diye düşündüm. yani eğer bana laf atmak için söylediyse bende senin o çaydanlık dediğin adamlara ima etmek için yazmıştım onu...

numenorian

6.1.2013 13:02:39

+1
PS4 ten ilk beklentim tabi ki çıkış fiyatı sony her seferinde aynı fiyat politikasını uyguladı ps3 ilk çıktığında 1000 tl üzeri rakamlara satılıyordu düşe düşe 800 tl civarına vurdu ve satın alabildim şimdi ise 600 tl civarında yani yarı yarıya düşmüş vaziyette ancak bu sektörde çalışan biri olarak (satış ve pazarlama) böyle bir şeyin olmayacağının da farkındayım bu sony'e özgü bir durum değil kesinlikle. İkincisi ise ps one ilk modeli ile slim modelini saymıyorum ancak daha sonra ki nesillerde ilk çıkan kasa ile ikinci revizyonları arasındaki stabilite ve kullanışlılık arasında farklar ortaya çıktı örneğin ps2 ilk kasasında dvd-rom un çabuk arızalanması slimde ise böyle bir sorunun olmaması aynı şekilde ps3 fat kasadaki ısınma kasma sarı ışık problemlerinin slim kasada yaşanmaması.Bu kimsenin dikkatini çekmeyen aslında büyük bir sorun ne yani ben hem ilk çıktıgında kar marjı daha yüksek bir fiyattan satın alıcam ve daha sonraki revizyonu hem daha ucuz hem de daha stabilize olucak olmaz öyle şey sony ps4'ü cıkarırken gerı de kalan 3 nesılden ders alıp ilk modelini adam akıllı test edip sorunları giderip en son kullanıcıya diğer revizyonları cıksa bıle hala sorunsuz çalışabılecek bir cihaz sunmalı. bunun dışında donanımsal olarak diğer konsollardan daha düşük bir seviye de çıkacağına ihtimal vermiyorum PS markası her nesilde bir çok rakibinden donanımı güçlü olarak çıktı tabi bazı çaydanlıklar halen konsolları pc donanımı ile karşılaştırıyor bu benım umrumda değil ve sacma geliyor yok ps3 un ıcındekı gpu pc'de 7800gt'ye denk gelıyormus cart curt tak bakalım 7800gt lı bır pcye oyunları hangısı ps3 un grafıgını verıcek konsollar sadece oyun makınesıdır arkadasım pc gıbı bır cok ıslevı bır arada yapan makıne degıl bunu da sadece gpu yongası ıle yapmaz kabullenmek lazım. ve ps4 ılk cıktıgında fıyatı bızım gıbı 207 dolara malıyetı olan malum telefonu 2500 tl ye satmaya kalkan bir ulkede fahiş olucagından sony nın ps3 ten en az ıkı sene elını ayagını cekmemesı

drummerdude

6.1.2013 13:01:19

0
Daha fazla kişiselleştirme seçeneğinin gelmesi güzel olur.Oyunlar zaten iyi.Psn biraz daha geliştirilirsre çok iyi olur.Şu anda xmb menü de yapılacak pek birsey yok

cahitdikici

6.1.2013 13:00:25

0
ps fanboy mod on: en az 28çekirdekli 6ghz işlemcisi olsun, en az 16gb rami olsun, amd hd7990 crossfire gücünce gpusu olsun fiyatı önemli değil kardeşim parası olmayan almasın ps fanboy mod off. :D

harunsuv

6.1.2013 12:54:10

0
Konsol fiyatından daha önemli olan oyun fiyatı bence... Konsolu bir defa alacağım ama oyunlar öylemi... BSC olarak da altın makası devreye soktunuz sanırım...

dante06

6.1.2013 12:49:39

0
playstation 4 ten avatar kalitesinde sinematik oyunlar bekliyorum, eski exlerle birlikte yeni ıp lerde konsolla birlikte çıkmalı, mesela bir gran turismo 6 yı hayal bile edemiyorum oyun neredeyse tek başına yeten nadir oyunlardan birisidir, ama ps4 ün mimarisinin pc ye benzemesini istemem, diğer yazılım bazında da bir kaç eksiğini gidermeli güçlü bir konsol bekliyorum.

LiuKang

6.1.2013 12:33:40

0
quote:

Orijinalden alıntı: BSC Misafiri Ayrıca sony PS4 çıkaracaksa God of War serisini bırakıp başka bir oyun serisine başlamalı fakat UNCHARTED'a dokunmasın UNCHARTED efsane,muhteşem,süper,inanaılmaz
God of war i bıraksın mı ? kolaysa bıraksın nasıl bı düşüş olur sen hayatında kaç tane oyum gördün konsol sattiran? Arkadaşlarım deli gibi oynamak istiyor bu oyunu.kac yaşındaki amcam bile hastası oldu açtığı turizm ajentesine kratos adını koydu :) Böyle etkisi büyük bı muhteşem oyunu Sony bırakır mı ? Ve bırakmamamış lazım zaten

Bernhard

6.1.2013 12:19:12

+5
Arkadaşlar; Bu türden yazıları beğenmiyorsanız, okumak zorunda değilsiniz. Sitede çok sayıda farklı türde haber bulunuyor. Haftada 2-3 tane böyle yazı yayınlanıyor ve kimseye zorla okutturulmuyor. Ayrıca neyi yayınlanacağına bırakın da BSC yöneticileri karar versin. Dediğim gibi yayınlanan her yazıyı okumak zorunda değilsiniz. Dünyadaki çoğu sitede bu türden yazılar yayınlanıyor, her yazı sizin zevkinize, isteklerinize uygun olmak zorunda değil. Bundan sonra "şunu yapın, bunu yapın türünde yorumlar yayınlanmayacaktır" İsteklerinizi BSC editörlerine mail yoluyla bildirebilirsiniz. Alkan Adakaner

_BEDIRHAN_

6.1.2013 12:19:11

0
ps3 ü ps2 ye benzetiyorlardı ps3 çıkmadan şimdide ps4 ü ps3 e benzetiyorlar. yakında çok ilginç ps4 modelleri görürsek şaşırmayın. eğer ps4 çıkarsa büyük ihtimal sony gt6 yı da çıkarır. o zaman beni kimse tutamaz :)

BSC Misafiri

6.1.2013 12:14:05

0
Fiyatlardan konustu diye bscye yükleniyorsunuz sadece siz mi oynamak istiyorsunuz anlamadım

FiréLord

6.1.2013 12:10:05

0
Acikcasi Yeni nesilden ilk ciktiginda grafik olarak fazla belli olmasada ilerleyen yillarda herkesi sasirtmasini bekliyorum.

Dinosaurborn

6.1.2013 12:08:35

-3
hakkaten yeter ya gına geldi şu tarz yazılardan. BSC'yi kendi kişisel bloğunuza çevirdiniz. oyun dünyasından gelişmeler, haberler varsa ver geç bana ne sizin hangi oyundan ne beklediğinizden yeni nesilden ne istediğinizden. yeni nesil gelsin xbox yada ps alıcaz konu kapanıcak işte.

CaSsErDoDo

6.1.2013 11:51:48

0
tek bir şey bekliyorum o da adam gibi yazılım.Hangi konsolda trophy senkronizasyonu görülmüş Allah aşkına biri bana açıklasın.Xbox ı yazılım anlamında yakalaması gerekiyor.Oyun mağazasından demo indirmek bile işkence.Sony büyük şirketsin artık bu gibi şeyleride basit hale getir.

BSC Misafiri

6.1.2013 11:43:21

+9
Konsol fiyatı muhabbetini anlamıyorum. Millet her yıl dandirik telefonlara 500-600$ para veriyor, 6-7 yıl kullanacakları konsolada 600$ versin bi zahmet.

BSC Misafiri

6.1.2013 11:34:20

-2
Ayrıca sony PS4 çıkaracaksa God of War serisini bırakıp başka bir oyun serisine başlamalı fakat UNCHARTED'a dokunmasın UNCHARTED efsane,muhteşem,süper,inanaılmaz

_BigbyWolf_

6.1.2013 11:33:04

0
2015'te ciksin yeter.

Opricnik

6.1.2013 11:26:27

-3
Her şeyi koysun süper grafik versin fiyatı 10 lira olsun ne güzel hayaller şöyle taraflı bsc yorumları şeyini görmek istemiyorum her girdiğimde banane siz ne bekliyorsanız yahu? ayrıca eğer çok merak ediyorsanız bunun 10 katını bekliyorum
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • Siz de aşağıdaki form aracılığıyla yorum yapabilirsiniz.
Mesajınız
Üyeyim Üye Değilim

DonanımHaber üyeliğinizi kullanabilirsiniz.

E-Posta (Onay için gerekli.)

KÜNYE
Playstation 3
+ TAKİBE
AL
70 kişi bu oyunu takip ediyor.
Kullanıcı Videosu Yükle ▲ Siz de video yüklemek için tıklayınız