Oyun dünyasına en büyük katkıyı yapan geliştirici belki de Shigeru Miyamoto'dur. O sadece oyunlarıyla oyun dünyasının seyrini belirlemedi, aynı zamanda Nintendo konsollarında da fikir babalığı yaptı.
Shigeru Miyamoto oyunlardaki yenilik eksikliği konusunda bazı fikirlerini açıkladı. Onun aşağıdaki sözleri aslında oyun dünyasının sıkıntısını çektiği bir durumu da açıklıyor:
"Yeni bir karakter gerçekten de yeni bir oyun yapnaya yeter mi? Benim için yanıt "hayır"dır. Bir oyunu yeni yapan şey yeni oynanabilirlik ve etkileşim biçimleridir. Yani biz bir oyun yaratırken şuna bakarız: 'Oynanabilirlik nedir? Bu oynanabilirlik nasıl yeni oluyor? Sonra da bu oynanabilirliğe en uygun karakter kimdir?"
Pikmin 3'te yepyeni bir oynanış deneyimi geliştirdikleri için bu oyunun yeni macerasını hazırladıklarını söyleyen Miyamoto, bakalım Satoru Iwata'nın bahsettiği Wii U için hazırlanan "özel" ve "gizli" yapımlarda bu durumu nasıl başaracak?