Şu sıralar yoğun bir şekilde Battlefield 2143 dedikodu haberleriyle karşılaşıyoruz. Biz oyuncular oyun içerisinde keşfettiğimiz ipuçlarıyla teoriler üretmeye devam ededuralım, yapımcı ekipten konu hakkında merakımızı katlayacak ve bizi beklemede tutacak bir açıklama geldi. DICE'ın İletişim Şefi Daniel Matros, tüm bu dedikodular hakkında şöyle bir açıklamada bulundu:
" Net bir açıklama yapmadan önce dedikoduların etrafta gezinmesine biraz daha müsaade edeceğim. Bu beni eğlendiriyor. "
Bizi bir süre daha beklemede tutacak bu açıklamanın ardından Matros, Battelog'da büyük ilgi gören Platoon'lara da değindi. Kayıtlı olarak 400.000 platoon ( müfreze ya da oyuncu tabiriyle "klan") bulunduğunu belirten Matros, daha fazla platoon oluşumunu Battlelog'a iliştirmeyi ve bu sistemi daha işlevsel hale getirmeyi planladıklarını belirtti.
Battlefield 3 multiplayer modunda yer alan bazı hatalar da gündemdeydi. Oynanış biçiminden sorumlu tasarımcı Alan Kertz, kısa bir süre önce oyuncuların siper aldıkları halde kurşunlara maruz kaldığı ve öldüğünü ve bunun neden olduğu üzere bir sorgulama çalışması yaptıklarını açıklamıştı. Kertz, oyunda yaşanan bu sorunun kaynağının oyuncu ve server arasında yaşanan bağlantı eksikliğinden kaynaklandığını ve bunun da farkında olduklarını belirterek hatayı düzeltmek üzere çalışma üzerinde olduklarını belirtti. Oynanış biçiminden sorumlu bir diğer tasarımcı Gustav Halling ise iletişimde yaşanan bazı sorunları gidermek için uğraştıklarını ve önümüzdeki günlerde yayınlanması düşünülen büyük bir yamayla oyunun hemen başında tanklar ve jetler üzerinde doğma problemini ortadan kaldıracaklarını açıkladı:
" Bu elbette ki bir bug. Yayınlayacağımız büyük yamayla bu sorunu düzeltmeyi umut ediyoruz."
Battlefield 3 multiplayer modunda yer alan bazı dengesizlikler sizi sakın yıldırmasın. Görünüşe göre DICE dengeyi ayarlamak üzere büyük emek sarfediyor.