Hideo Kojima Death Stranding'i Yaparken "Bağlanma" Temasının Oyunu Nasıl Şekillendirdiğini Anlatıyor

Gazali Çetinkaya

 
Kojima Productions'ın kurucusu Hideo Kojima, yayınlanan iki dakikalık videoda Death Stranding'i yaparken "Bağlanma" temasının oyunu nasıl şekillendirdiğini anlattı.
 
"Üç buçuk yıl önce stüdyo olarak bağımsız hale geldiğimizde elimizde bir şey yoktu. Tek sahip olduğumuz insanlarla ve hayranlarla olan bağımızdı. Norman Reedus, Guillermo del Toro, Mads Mikkelsen,Nicolas Winding Refn bu bağlara birkaç örnek."

"Bağlantılarımı oyuna yansıttım. Bunu yapmak "Bağlanma" temasını ayrıca vurgulamamızı sağladı. Aynı şekilde bağlantılar oyunun müziklerini ve Guerrilla Games'in oyun motorunu kullanmamızı sağladı. Bu, oyun yapımcıları arasındaki bağa odaklanan yaratıcı bir süreçti. Bu oyunumuz için de bir tema oluşturdu."
 
"30 yıldır oyun yapıyorum. Bu kadar yılda çoğu oyunda oyuncular birbirlerine karşı mücadele ediyorlardı. Death Stranding'de olay farklı. Death Stranding'de oyuncular, diğer oyuncularla bağlantı kuruyor. Bu anlamda oyunun bütün konsepti bağ kurmakla alakalı."
 
"Hikayeye gelecek olursak açılışımız ve bitişimiz bizim başlangıç noktamız. Her şey, bütün oynanış ve hikaye beraber bir resim oluşturmak için bir araya geliyor. Her hikaye gibi bir başlangıcı, bitişi ve gelişme kısmı bulunuyor. Bütün aradaki boşluk kısmını hikayenin anlatımı ve oyun dizaynı dolduruyor. Oyunu bitirmek için beynimizin sol kısmını kullanıyoruz." 

Death Stranding 8 Kasım'da PlayStation 4 için Türkçe altyazı seçeneğiyle birlikte çıkacak. PC versiyonu 2020 yazının başlarında çıkacak.

Videoyu aşağıdaki oynatıcıdan izleyebilirsiniz.