Geçtiğimiz yılın kasım ayında çıkış yapan Star Wars Battlefront II içeridiği abartılı mikro ödeme sistemi ile oyuncu topluluğu tarafından büyük bir tepki almış Electronic Arts bu tepkilerden sonra oyun içi ödemeleri kaldırmak zorunda kalmıştı. Buna rağmen Star Wars Battlefront II oldukça fazla eleştiri aldı ve hatta A.B.D, Belçika, Fransa ve daha birkaç ülkede Star Wars Battlefront II incelenerek loot kutularının kumar olup olmadığı ile alakalı soruşturmalar başlatıldı. Tabii bunların sonucu hedeflenen satış miktarına da ulaşılamadı.
Şimdi ise The Verge'e konuşan Electronic Arts baş tasarım yöneticisi Patrick Söderlund Star Wars Battlefront II'den derslerini aldıklarını ve bu hatayı gelecekteki oyunlarda tekrarlamayacaklarını söylüyor.
"Bundan uzaklaşabilir ve hiç olmamış gibi davranabiliriz ya da sorumlu bir şekilde hareket ederek bazı hatalar yaptığımızı, bu hataları düzeltmeye çalıştığımızı ve bunlardan ders aldığımızı kabullenebiliriz."
"Piyasaya çıkmadan önce oyunlarımızdaki parasallaşma, loot kutuları ve diğer şeylerin etrafındaki mekaniği incelemek ve anlamak adına şirket olarak önemli adımlar attık. Oyuncular gelecekte çıkacak oyunlarımız Battlefield ve Anthem'de benzer hataları tekrarlama lüksümüzün olmadığını çok açık bir şekilde gösterdi. Ve biz de aynı hataları tekrarlamayacağız."
"Oyuncuların şirketi bizden farklı gördüğü kesin. Bu durumda, yönetici ekibin bir üyesi olarak, tüm stüdyoları yöneten kişi olarak, bunları ciddiye almalıyım. Ve bunu tetikleyen şeyi dinlemeye ve anlamaya devam etmeliyiz. Yaptığımız şey konusunda çok dikkatli olmalıyız." dedi Patrick Söderlund.
Bir sonraki Battlefield oyunu Ekim 2018'de, Anthem 2019'un başlarında konsollar ve PC için çıkış yapacak.