The Chinese Room Neden PS4'ü Seçtiğini Açıkladı

Alkan Adakaner


    Dear Esther ve Amnesia: A Machine for Pigs gibi oyunlarla kendini kanıtlayan bağımsız stüdyolardan biri olan The Chinese Room şu sıralar Playstation 4'e özel bir oyun olan Everybody's Gone to the Rapture'ı hazırlıyor. Bu stüdyo neden Sony'i seçtiği ile ilgili bazı açıklamalarda bulundu.
 
    "Tıpkı diğer bütün küçük stüdyolar gibi, eğer seçim yapmak zorunda kalırsak nereye doğru gitmemiz gerektiği konusunda ajandamız var. Şu noktada, eğer konsollar arasında seçim yapmak zorunda kalırsak, PS4 tarafına gitmememiz çok zor olurdu ve bu durum Microsoft'un da dikkat etmesi gereken bir şey.
 
     Microsoft'un bağımsız yapımlara XBLA'daki davranışları hoş değildi ve kötü ünleri sebebiyle bağımsız geliştiriciler onlar için çalışmayı bıraktı. Xbox Live'ın marketinin PSN Store kadar güçlü olmamasının sebeplerinden biri de budur. Oyun geliştiren insanlara yanlış davrandılar ve böyle davranırsanız size oyun geliştirilmesi durur. Tabi ki bu iyi birşey; oyun geliştirme işlerinin demokratikleşmesi ve Sony'nin akıllıca davranması ve ilgili olması için önemli."
 
    Bakalım The Chinese Room, Everybody's Gone to the Rapture ile Playstation 4'te nasıl bir başarı yakalayacak. Bu oyundan beklentiler bir hayli yüksek.