Mikami: Onimusha 3'ün Başarısızlığı RE 4'e Yaradı

Alkan Adakaner

Bu kamera açısı daha sonra bir çok oyunu etkileyecekti


       Capcom, Resident Evil 4 ile birlikte seride çok büyük bir değişikliğe gitmişti. Daha önce hayatta kalma-korku türünde gösterilen serinin bir aksiyon oyunununa dönüşmesindeki ilk adım Resident Evil 4'tü.
 
      Bu büyük değişimi sağlayan Capcom'un çok başarılı olduğunu da söylemek mümkün. Her ne kadar bu değişim bazı Resident Evil hayranlarının hoşuna gitmese de, Resident Evil 4 bir çok ünlü oyunu (Gears of War gibi) etkilemeyi başardı.
 
      Seriyi yakından takip edenler Resident Evil 4'ün ilk projesinin (hatta videosu bile ortaya çıkmıştı) eski oyunlara benzediğini ve kameranın omuz üstünden görünmediğini (hedef aldığımızda) görmüşlerdir; fakat o proje iptal edilmişti ve yerine bugünkü RE 4 gelmişti.
 
     Peki Resident Evil 4'teki bu radikal değişimin sebebi neydi? Serinin yaratıcısı Shinji Mikami'ye göre bunun nedeni "Onimusha 3'teki berbat kamera kullanımı"ydı. Oyunun genel olarak da başarısız olarak görülmesi, Mikami'yi Resident Evil 4'te büyük değişiklikler yapmaya itmiş.

     Mikami'ye göre eğer Onimusha 3 başarısız olmasaydı, Resident Evil 4'te böyle büyük değişiklikler yapmayabilirlermiş. Hatalardan ders çıkarmaları güzel, ama Resident Evil'ın da artık bambaşka bir oyun olduğu da bir gerçek.