The Elder Scrolls IV: Oblivion her ne kadar çok iyi bir oyun olsa da eksik yönleri de yok değildi. Bethesda bu eksik yönleri 5. oyun olan Skyrim'de kapatmak istiyor. Bunun için de ilk olarak dövüş sistemi ele alınacak.
Game Informer'a konuşan Bethesda'dan Todd Howard, bütün ekibin daha gerçekçi bir oyun yapmak için çalıştığını, sadece ekrandaki görüntüyle değil, oynanış olarak da daha gerçekçi bir oyun sunmak istediklerini söyledi.
Skyrim'in dövüş sisteminin Oblivion temellerine oturmasına rağmen daha kapsamlı ve acımasız olacağını söyleyen yetkili, yakın dövüşün hızının farklı olmasını istediklerini ve elimizdeki silahı hissetmemizi sağlamaya çalıştıklarını vurguladı.
Howard'a göre dövüş sistemindeki anahtar nokta "bitirici vuruşlar" (öldürme hareketi) olacak. Her bir silahın kendine has bitirici vuruşu olacakmış. Ayrıca savaşlarda bize çok fazla avantaj kazandıran hileli hareketler yapamayacakmışız. Yetkili bu durumu da şöyle açıklıyor. Geriye doğru giderken daha yavaş hareket edeceğiz, düşman size saldırdığında öyle kolaylıkla geriye kaçamayacağız.
Hatırlarsanız Oblivion'da geriye doğru, tıpkı ileriye doğru gittiğimiz gibi hızlıca gidebiliyorduk. Bu da savaşlarda bize büyük bir üstünlük sağlıyordu. Skyrim'de geriye doğru gidişleri gerçekçi yapmalarından birisi de görsellikmiş, çünkü o kadar hızlı geriye gidince bu komik görünüyormuş.
Anlaşılan Bethesda bu defa dersini iyi çalışmış. Hem görsel, hem de oynanabilirlik olarak çok daha gelişmiş bir oyunu oynama şansı yakalayacağız.