Crytek: 90 Puanlık Oyun Yapmak Her Zaman Zordur

Alkan Adakaner


 
     Şu sıralar Crysis 2 üzerinde yoğun çalışmalar yürüten Crytek'ten Nathan Camarillo, yüksak kalitede oyunlar yapmanın zorlukları hakkında konuştu. Ona göre 90 ve üzeri alacak oyunlar yapmanın bir çok zorluğu var.
 
     Camarillo; son dönemlerin en çok merak edilen oyunlarından Crysis 2 ile ilgili Eurogamer'a şu açıklamalarda bulundu:
 
   "Yüksek kalitede yapımlar üretmek her zaman zordur. 60 puanlık bir takımla 90 puanlık bir oyun elde edemezsiniz. Bu muhtemelen imkansız. Diyelim ki 90 puanlık bir oyun yapıyorsunuz. Yaptığınız her şey, her bakımdan oyunun içinde olacaktır, oyunun yapımında çalışan her kişi, 90 puanlık olmak zorunda, yoksa 90 puanlık oyun yapamazsınız."
 
     Oyunda 30 puanlık bir içeriğin olmaması gerektiğini, herşeyin kalite çıtasını yükselteceğini söyleyen Camarillo, eğer 94/95'lik işler yaparsanız bu da 90'lık ortalamayı yükseltecektir gibi bazı sözleri de konuşmasına ekledi.
 
     Oyunun multiplayer özelliklerine de değinen yapımcı, bu modun senaryo modunun gerisinde kalmayacağını ve dolu bir içerikle karşımıza çıkacağını söyledi. Camarillo'nun en hoşa giden açıklaması ise şu an FPS oyunlarındaki ortalamanın üzerine çıkılacağı ve çok sayıda elemanın eksikleri gidererek bu modu kusursuz olabildiği kadar geliştirdiğini söylemesi oldu.