Dark Souls 2 Başlangıç Rehberi
Alkan Adakaner

Sayfa 1

     From Software, Dark Souls 2'de de oldukça zor bir oyunla karşımıza çıktı. Belki Demon's Souls ve Dark Souls'un suyunu çıkaran oyuncular için Dark Souls 2'de düşmanların üstesinden gelmek "aşırı" zor olmayacaktır ve önceki oyunlarındaki deneyimleri sayesinde zorlu düşmanları bile birkaç denemeden sonra yeneceklerdir.

     Yine de seriye ilk defa adım atacak kişiler veya önceki oyunları yeterince oynamayanlar için Dark Souls 2 çok zorlayıcı bir oyun olacaktır. Bu nedenle Dark Souls 2 için küçük bir başlangıç rehberi hazırladık. İnternetteki bazı rehberlerden de yararlanarak oyundaki bazı temel şeyleri "başlangıçta" yararı olsun diye açıkladık. Eminiz bu rehber özellikle seriyi daha önce oynamamış oyunculara "biraz olsun" yararlı olacaktır.

    Aşağıdaki hediyeler oyuna başlamadan önce size sunuluyorlar. Bunların bazıları başlangıç aşamasında çok işinize yarayacaklardır. Bazılarını almak ise gereksiz olur diyebiliriz; çünkü oyunda bunlardan tonla bulabilirsiniz.

    Life Ring: Bu eşya (yüzük) toplam enerjinizi %5 oranında arttırıyor. Enerji barınızı ne kadar genişletirseniz, Life Ring'in size vereceği enerji de doğal olarak artıyor. Özellikle enerji barını oldukça yüksek seviyelerde tutmak isteyenler için yararlı bir yüzük.

    Çok hafif olan bu yüzüğün farklı ve daha güçlü çeşitleri de bulunabilir. Başlangıç hediyesi olarak verilen Life Ring enerji barınızı %5 arttırırken, Iron Keep'teki Life Ring +1 ise enerjinizi %7.5 oranında arttırıyor. Shrine of Amana'daki Life Ring +2 ise enerjinizi %12.5 oranında arttırıyor.

    Human Effigy:
İlk Dark Souls oyunundaki Humanity'lerin yerini tutan Human Effigy malesef nadir bulunan bir nesne. Bu nesne sayesinde ölümsüz biçiminden ölümlü biçimine dönebiliyorsunuz. Human Effigy'ler çeşitli satıcılardan sınırlı sayıda alınabiliyorlar ve zehir saçan köpekler gibi düşmanlardan nadiren düşüyorlar.

     Ölümsüz biçimindeyken enerjimiz her ölüşümüzde bir daha azaldığından ve %50'ye kadar düşebildiğinden Human Effigy'leri kullanmak ölümlü biçimine dönüşüp enerjimizi %100 hale getirmenin tek yolu. Eğer Tower of Blue'daki Ring of Binding'i alırsanız enerjiniz en fazla %75'e kadar düşüyor. O nedenle yüzüğü alana kadar Human Effigy'leri sınırlı sayıda kullanmanızı tavsiye ederim.
    Healing Wares: Bir enerji paketi olan Healing Wares'te 10 Lifegem, 3 Radiant Lifegem ve 1 Old Radiant Lifegem bulunuyor. Bu eşyalar özellikle ilk 1-2 saat içinde çok işinize yarayacaklardır, ama ilerleyen bölümlerde öldürdüğünüz düşmanların üzerinde ve sandıklarda bunlardan bolca bulduğumuz için seriyi yakından takip eden oyuncuların ihtiyaç duyacağını sanmıyoruz. Yine de Dark Souls 2 oldukça zor bir oyun olduğundan özellikle başlarda çok yararlı eşyalar olduklarını söyleyebiliriz.

    Homeward Bone: Homeward Bone tıpkı ilk Dark Souls oyununda olduğu gibi sizi son olarak dinlendiğiniz Bonfire'a ışınlıyor. Bazen çok zayıf kaldığınızda veya düşmanlardan kaçarken Homeward Bone'a sahip olmak size büyük mutluluk verecektir. Yine de bu eşyadan da oyun boyunca bolca bulabileceğinizi belirtelim.
Sayfa 2

STATS (Karakter Gelişim İstatistikleri)

VIGOR (Yaşam Gücü)
   Yaşam gücü anlamına gelen Vigor can barınızı (HP) ve Taşlaşma Direncinizi (Petrify Resistance) arttırır. Vigor için 1 Souls Level kullandığınızda 20 level'a kadar 30 HP, 20 ila 50 level arasında ise 20 HP kazanırsınız. Vigor'unuzu 50 ila 99 level arasında arttırdığınızda ise sadece 5 HP kazanırsınız.
 
      Vigor'unuz 0 iken enerjinizin 500 olduğunu göz önüne alın. Böylece her artışta aslında ne kadar gelişim sağladığınızı anlayabilirsiniz. Bizce 50 Vigor level'ının üstü gereksiz; çünkü size verdiği 5 HP pek bir şeyi değiştirmiyor. Vigor aynı zamanda ise Taşlaşma Direncinizi (Petrify Resistance) 25 Vigor level'ına kadar her level'da 0.25 arttırır. 25 ila 99 level arasında ise 0.65 arttırır.  Vigor dışındaki level'larınızı arttırdığınızda da 20 level'a kadar +2 HP alırsınız, daha sonra ise +1 HP kazanıyorsunuz.
 
Not: Öldüğünüzde (yani Undead biçimindeyken) enerjiniz gittikçe azalır. Eğer sürekli ölürseniz %50'ye kadar geriler. Human Effigy kullandığınızda ise enerji barınız yine %100 olur.

ENDURANCE
     Endurance yani Dayanıklılık Stamina'nızı (dayanıklılık gücü diyebiliriz) doğrudan etkiler.
Aynı zamanda HP, Stamina, fiziksel defans ve dayanıklılığınızı da arttırır.

    Level 20'ye kadar her level artışında size +2 puan verirken, 20'den sonra ise +1 puan kazanırsınız. Stamina oyundaki en önemli şeylerden biridir. Silahınızı kaç defa sallayabileceğiniz, gardınız düşmeden önce kalkanınızla kaç vuruşa dayanabileceğiz veya etrafa kaç defa atlayabileceğiniz Stamina'nın yüksekliğine bağlıdır. Örneğin 12 Endurance level'ınız varsa Stamina seviyeniz düşük olduğundan en fazla 4 defa sağa sola yuvarlanabilirsiniz. Endurance level'ınız 38 iken 5 defa sağa sola yuvarlanma (atlama) şansınız olur. Özellikle büyük düşmanlar 2-3 hamlede işinizi bitirdikleri için defansınızı Endurance ile güçlendirmeniz önemli. Bazen çok iyi bir zırh yerine dayanıklı olmak daha fazla avantaj sunar.
 
VITALITY
     HP, equipment load (Ekipman taşıma yükü) ve fiziksel savunmayı (physical defense) güçlendirir. 29 level'a kadar Vitality'i her arttırdığınızda 1.5 puan artar. 29-49 arasında ise level başına 1 puan artar. 49 ila 79 arasında ise 0.5 puan artıyor. 79 ila 99 arasında her iki puanda 0.5 artıyor.

     Örneğin hızlı bir şekilde sağa sola yuvarlanmak, zıplamak istiyorsanız toplam eşya taşıma gücünüzün %70'inin üstüne çıkmamanız gerekiyor. Diyelim 100 kilo taşıyabiliyorsunuz, 70 kilonun üstünde yükünüzün olması sizi yavaşlatacaktır. Ayrıca %70'in üzerinde kısa mesafeye yuvarlanabilirken, %50'in altında orta mesafeye, %30'un altında ise uzak mesafeye yuvarlanabildiğiniz (atlayabildiğiniz) söyleniyor.

    Son olarak bir örnekle taşıma kapasitenizin nasıl etkilendiğini açıklayalım. Vitality 10 iken 53.5 kilo (ya da ağırlık birimi her neyse) yük taşırken, Vitality'niz 20 olduğunda 68.5 kilo, 30 olduğunda ise 83 kilo taşıyorsunuz.
 
 ATTUNEMENT
     Kaç adet büyü taşıyabileceğiniz ve bu büyüleri yapma hızınızı belirler. Attunement level'ınızı arttırdıkça büyü yerleştirebileceğiniz slotlarınızın sayısını artar, daha hızlı büyü yaparsınız, curse resist (lanete karşı dayanıklılık) ve agility (çeviklik kıvraklık) yükselir.

      En fazla 10 adet büyüyü aynı anda taşıyabileceğinizi belirtelim. Level 75 sonrasında büyü slotunuzda herhangi bir artış olmuyor.

Attunement level'ınıza göre taşıyabileceğiniz büyü miktarı şöyle şekilleniyor:
Level  Taşıyabileceğiniz büyü sayısı
  10                      1
  13                      2
  16                      3
  20                      4
  25                      5
  30                      6
  40                      7
  50                      8
  60                      9
  75                     10
 
STRENGTH
     Ağır ve büyük silahları, okları veya kalkanları kullanabilmek için geçerlidir. Her silah farklı Strength level'ı ister. Örneğin Bandit's Knife 3 level isterken, Flamberge ise 16 level istiyor. Tabi bazı silahlarda Strength ile birlikte Dexterity de gerekiyor. (Her silah için geçerli değil.

    Ayrıca Strength bütün silahların saldırı gücünü arttırır, böylece rakibinizin gardını daha erken düşürmesini sağlar. Bunların yanında fiziksel savunmayı da arttırır. Strength, Dexterity, Endurance ve Vitality'e vereceğiniz 1'er puan (dördünün toplamı) fiziksel savunmanızı 1 puan artırır. O nedenle fiziksel savunma için sadece bir yeteneğe yüklenmemenizi öneririz.

Saldırı gücünüz de şu şekilde artış sağlıyor.
Güç Level'ınız - Saldırı gücünüz
      10                          57
      20                          87
      30                          102
      40                          140
      50                          155
      60                          162
      70                          170
      80                          185
      90                          192
      99                          200

     Burada dikkat etmeniz gereken konu Souls Level'ınızı arttırmak için gereken puanlar sürekli arttığı için Strength'i de belli bir süre sonra zorlamamanız gerektiğidir. Yine de 10 level ile 40 level arasında yaklaşık 2.5 kat fark var. Yani 10 level'da aynı silahla yapacağınız bir vuruşunuz rakibin enerjisinin %30'unu götürecekken 40 level'da neredeyse tamamını bitirecektir.
 
 DEXTERITY
     Dexterity kullanan silahlarda saldırı artışı, zehirlenme için bonus dayanıklılık, kanama için bonus dayanıklılık ve fiziksel savunma gibi konularda artış sağlıyor. Bazı silahlar için Dexterity yeteneği gerektiriyorlar. Özellikle ince-zarif şekilde kullanılan silahlar, (katana gibi) mızraklar, oklar ve Tatar yayı gibi silahlar Dexterity gerektiriyor.

      Ayrıca çoğu silahta poison/bleed (zehir/kanama) etkisi olmamasına rağmen bu özelliklere sahip silahların etkisi Dexterity sayesinde artıyor. Örneğin Broken Thief Sword için 5 Dexterity gerekirken, Moonlight Greatsword için 18 Dexterity gerekiyor.
 
Sayfa 3

Character Classes (Karakter Sınıfları)
     Oyundaki karakter Dark Souls II'de serinin diğer oyunlarında olduğu gibi büyük önem arz ediyorlar. Bunun sebebi düşmanların hatalarınızı affetmemesi ve size uygun olmayan karakter sınıfları sebebiyle saatlerce belirli düşmanları geçemeyebilecek olmanız.
Eğer yakın dövüş konusunda daha yetenekliyseniz büyücü aldığınız zaman özellikle oyunun başında çok zorlanacağınıza emin olabilirsiniz. Tabi büyücü aldıktan sonra bu karakteri bir yakın dövüşçüye dönüştürebilirsiniz, ama bunu yapmak uzun zamanınızı alacaktır. O nedenle "özellikle" oyunun başında zorlanmamak için seçeceğiniz sınıfı iyi belirlemelisiniz.
 
     Benim size önerim büyücü gibi taktiksel, kurnazca savaşan bir savaşçı sınıf ile oyuna başlamanız. Böylece düşmanlara çok yaklaşmadan işlerini bitirebiliyorsunuz. Oyunun başındaki düşmanlar çok zorlayıcı olmadıklarından yakın dövüşlerde de etkili olabilirsniz.
Şimdi isterseniz savaşçılara ve niteliklerine yakından bakalım.

Warrior ve Nitelikleri
     Yakın dövüşlerde uzman bir karakter. Yüksek Strenght ve Dexterity'e sahip. O nedenle oyunun başında bulduğunuz hemen hemen her silahı başlangıç yetenekleri ile kullanabiliyor. Yüksek Strenght'in anlamı düşmanlara yakın dövüşlerde yüksek hasar verebilmenizdir. Bir kalkan ve kılıç ile (veya diğer türlü yakın dövüş silahları) düşmanlar için ölümcül bir sınıf.
 
Soul level - 12
Vigor - 7
Endurance - 6
Vitality - 6
Attunement - 5
Strength - 15
Dexterity - 11
Adaptability - 5
Intelligence - 5
Faith - 5
Knight ve Nitelikleri
     Knight belki Warrior kadar yakın dövüşlerde etkili bir sınıf değil, ama yüksek Vigor ve Adaptability nitelikleri sayesinde enerjisi yüksek ve vuruşlara karşı dayanıklı olduğundan öldürmesi kolay olmayan bir karakter. Knight oyuna bir kalkanla başlamıyor, o nedenle düşman saldırılarına karşı ilk başlarda uyanık olmalısınız. Yine de düşmanları rahatça öldürebileceğiniz ve kalkanı kısa sürede bulabileceğiniz için Knight da iyi bir başlangıç sınıfı olarak görülebilir.
 
Soul level - 13
Vigor - 12
Endurance - 6
Vitality - 7
Attunement - 4
Strength - 11
Dexterity - 8
Adaptability - 8
Intelligence - 3
Faith - 6
Swordsman ve Nitelikleri
    Dark Souls 2'nin yeni dövüşçü sınıfı olan Swordsman oldukça iyi silahlarla kuşanmış bir karakter. Her iki elinde de kılıç bulunan bu karakterimiz ayrıca yüksek Dexterity yeteneği sayesinde çok kıvrak ve düşman saldırılarından rahatlıkla kaçabiliyor. Yaşam enerjisi düşük olmasına rağmen en iyi savunma, saldırıdır felsefesini kabul edenler için harika bir sınıf olduğunu söyleyebiliriz. Swordsman aynı zamanda oyunun en karizmatik karakteri diyebiliriz.
 
Soul level - 12
Vigor - 4
Endurance - 8
Vitality - 4
Attunement - 6
Strength - 9
Dexterity - 16
Adaptability - 6
Intelligence - 7
Faith - 5

Bandit ve Nitelikleri
     Dark Souls II'de ok kullanımının ilk Dark Souls oyununun aksine oldukça etkili bir hale getirilmesiyle birlikte Bandit sınıfının önemi de arttı. Oyunun başlangıç kısımlarında tıpkı büyücü gibi Bandit de uzaktan dövüşerek taktiksel ve sinsi bir savaş planıyla çok etkili olacaktır.
 
    Yüksek Dexterity sayesinde okları rahatça kullanabilen ve hareketli bir karakter olan Bandit aynı zamanda kılıçları da rahatça kullanabilecek seviyede Strength'e sahip olmasıyla dikkat çekiyor. Hem yakın dövüşlerde, hem de uzaktan savaşlarda etkili bir karakter isteyenler büyücü (Sorcerer) yerine bu karakteri seçebilirler.
 
Soul level - 11
Vigor - 9
Endurance - 7
Vitality - 11
Attunement - 2
Strength - 9
Dexterity - 14
Adaptability - 3
Intelligence - 1
Faith - 8
 
Cleric ve Nitelikleri
     Serinin en özel karakter sınıflarından biri olan, büyücüleri yoldan çıkmışlar olarak nitelendiren Cleric yüksek Faith yeteneği sayesinde mucizeler yaratabiliyor. Kendilerini Tanrı'nın hizmetkârı olarak gören bu savaşçılar yakın dövüşlerde çok yetenekli değiller, ama örneğin bazı mucizeler ile kendilerini iyileştirebiliyorlar. Oyunun başında alacağınız iyileştirme yeteneği ile sağlığınızı sürekli yenileyebilirsiniz.
 
     Cleric'in özellikle oyunun ilerleyen bölümlerinde ölümcül bir sınıf olduğundan seriye yeni başlayanlara önermiyoruz; çünkü bu karakteri geliştirene kadar çok zaman harcıyorsunuz ve kesinlikle yakın dövüşlerde dayanıksız bir sınıf. Yine de her usta oyuncu bu sınıfın oyunun ilerleyen bölümlerinde ortaya çıkan ölümcül güçlerini kullanmalı.

Soul level - 14
Vigor - 10
Endurance - 3
Vitality - 8
Attunement - 10
Strength - 11
Dexterity - 5
Adaptability - 4
Intelligence - 4
Faith - 12

Sorcerer ve Nitelikleri
Oyunun başında düşmanlar beni çok zorlamasın diyorsanız Sorcerer (Büyücü) tam size göre bir sınıf olmuş diyebiliriz. Oyuna Soul Arrow ile başlayan bu sınıf uzaktan yaptığı büyülerle düşmanları normal düşmanları 2-3 hamlede yok edebiliyor. Ayrıca ilk aşamada 30 büyü kullanım hakkınızın olduğunu belirtelim. Her Bonfire'a oturduğunuzda bu büyü hakkınız yenileniyor.
 
     Büyünüzü idareli kullandığınızda Sorcerer çok işinize yarayacak bir sınıf olacaktır.
Küçük düşmanlardan boss'lara kadar hiç bir düşman onun büyülerine karşı koyamayacaktır; fakat yakın dövüşlere girdiğinizde Sorcerer düşük Strength'i sebebiyle işinizi zorlaştıracak. Strength'i sadece 3 olan Sorcerer'ın bu yeteneğini geliştirmezseniz sıradan silah, zırh ve kalkanları bile kullanmanız imkansız hale gelebilir.
 
Soul level - 11
Vigor - 5
Endurance - 6
Vitality - 5
Attunement - 12
Strength - 3
Dexterity - 7
Adaptability - 8
Intelligence - 14
Faith - 4