Kickstarter Röportajı: The Dead Linger
Erkut Köse

Sayfa 1

 
   Oyun endüstrisini yakından takip edenlerin son dönemde sıkça duyduğu bir etkinlik Kickstarter projeleri. Büyük ya da küçük her türlü projenin yer aldığı oluşum sayesinde, başarılı fikirler de hak ettiği desteğe sahip oluyor. Böylece hem bağımsız yapımcıların hayallerini gerçeğe dönüştürmeleri mümkün hale geliyor, hem de oyuncular bu yapımları düşük bir ücret karşılığında satın alabiliyor.

   Biz de önümüzdeki haftalarda Kickstarter'ın meşhur projelerini ağırlayıp, yapımcılarla oyunun detaylarını konuşma fırsatı yakalayacağız. Böylece siz oyunculara Kickstarter'daki başarılı projeleri göstermiş olacak ve belki de sürecine katkıda bulunmanıza vesile olacağız. Bu haftaki röportajımızın konuğu Sandswept stüdyosunun CEO'su, Geoff Keene.

   Sandswept Studios'un 2011'den beri üzerinde çalıştığı bir proje olan The Dead Linger, Kickstarter'da en popüler projelerden biri. Hayatta kalma temalı bir zombi oyunu olan The Dead Linger; her yeni oyunda rastgele oluşturulan devasa açık dünya oynanışı, 16 kişiye kadar destek verebilen multiplayer modu ve onlarca silah desteğiyle birlikte oldukça değişik bir tarzda bir oyun. Bağış miktarları ise şimdiden istedikleri miktarın çok üstlerinde. Dilerseniz lafı daha fazla uzatmadan röportajımıza geçelim.
Erkut Köse: Öncelikle sizi tanıyabilir miyiz? Firmadaki konumunuz nedir?

Geoff Keene:Benim adım Geoff Keene, Sandswept stüdyosunun CEO'su ve aynı zamanda The Dead Linger'ın proje lideriyim.

Erkut Köse: Firmanın kuruluş hikayesinden biraz bahsedebilir misiniz?

Geoff Keene: Sandswept stüdyosu 2007'nin Aralık ayında ben ve babam tarafından kuruldu. Önceleri basit projeler üzerinde çalıştık, daha sonra ise ilk resmi oyunumuz olan DETOUR'u steam üzerinden yayımladık. O tarihten itibaren ise The Dead Linger üzerinde çalışıyoruz.

Erkut Köse
Piyasada bir çok zombi temalı shooter oyunu var. The Dead Linger'ı onlardan ayıran özellikler nelerdir?

Geoff Keene: Öncelike The Dead Linger zombi temalı bir shooter'dan ziyade, zombi temalı bir hayatta kalma oyunudur. Bu oyun açık bir dünyada geçiyor. İnsanların hayatta kalma çabası ve zombilerle mücadelesi, yapımın esas odaklandığı noktayı oluşturuyor.

Erkut Köse: Senaryo nedir?

Geoff Keene: Oyun Amerikan tarzda bir dünyada geçiyor. Şehirlerden mahallelere, çiftliklerden ormanlara, dağ ve denizlere kadar her türlü çevre birimi mevcut. Eğer güzel fikirlere sahipseniz bizimle irtibata geçebilirsiniz. Böylece sizin fikirlerinizi de oyuna ekleyebiliriz.

Erkut Köse: Ne tür bir grafik motoru kullanıyorsunuz?

Geoff Keene: Oyunu OGRE 3D grafik motoru üstünde tasarlıyoruz. Ancak temeldeki motoru kendimiz geliştiriyoruz.

Erkut Köse: Oyunda mod desteği düşünüyormusunuz?

Geoff Keene: Oyuna mod desteği eklemek bizim de aklımızda olan bir unsur. Ancak oyunu tamamen bitirdikten sonra böyle bir şeyi hayata geçirmek istiyoruz.
Erkut Köse: Oyunda ne tür silahlar kullanabileceğiz? Araç kullanımı mümkün olacak mı?

Geoff Keene: Yapımda yakın dövüştan uzak dövüşe değin her türlü deneyimi sağlayabilecek onlarca silah bulunacak ve bunlar çok gerçekci bir biçimde yapımda yer alacak. Böylece oyuncular en keyif aldıkları silahı kullanma şansı yakalayacaklar. Araçlar da oyunda bulunmasını istediğimiz şeylerden biri. Ancak onların oyuna dahil edilmesi için Alpha testinin sonlarını veya Beta'yı beklemeniz gerekecek.


Erkut Köse:Oyunda her başlangıçta yeniden tasarlanan 25.000 km'lik bir şehir var ve biz her binaya girebiliyoruz. Bu nasıl gerçekleşiyor?

Geoff Keene: Bunun için aslında 25.000 kilometrelik şehir yerine 25.000 kilometrelik bir dünya desek daha doğru olur. Yani her binaya, her eve, her çiftliğe ve her ormana girebilir, özgürce bu mekanları keşfedebilirsiniz.

Erkut Köse: Yapım sürecinde esinlendiğiniz kaynaklar nelerdir?

Geoff Keene: Esinlendiğimiz ilk kaynak "The Zombie Survival Guide" isimli kitap. Diğeri ise yıllar önce piyasaya çıkmış olan The Walking Dead romanı.