World of Tanks, tankları yönetebildiğiniz, savaşlara katılabildiğiniz, tanklarınızı çok değişik ve fazla seçeneklerle kişiselleştirebildiğiniz bir tank savaşı oyunu. Zaten Türkiye’de de bir çok hayranı olan oyun önümüzdeki ay Türkiye’de de çıkışını yapıyor. Biz de bunu fırsat bilerek sizlere hem oyunu henüz bilmeyenler hem de daha önceden bilenler ama yine de merak edenler için Wargaming.net’in Oyun Geliştirme Müdürü Sergey Burkatovskiy ile bir röportaj yapma şansı bulduk.
World of Tanks'in logolarından biri.
Beril Sergün: Merhaba Sergey, bize zamanını ayırdığın için çok teşekkürler. World of Tanks’in zaten Türkiye’de bir çok hayranı olduğunu söyleyerek başlayayım, Türkiye’de de oyunu yayınlayacak olmanız harika bir şey. Bu konuda ne düşünüyorsunuz?
Sergey Burkatovskiy: Merhaba Beril, ben teşekkür ederim.Biz oyunu iyi yapabilmek için gerçekten çok çalıştık, Türkiye’deki oyuncuların da bunu beğeniyor olması çok güzel. En baştaki amacımız harika bir oyun yaratmaktı, Dünya çapında aldığımız yorumlardan da gördüğümüz kadarıyla işimizi iyi yapmışız. Bu tür başarılar bize daha da şevk veriyor ve oyunu daha ilerletmek ve yeni içerik eklemek için can atıyoruz.
Beril Sergün: Oyunu Türkiye’de yayınlayacağınız için yeni oyunculara tavsiyeleriniz nedir? Tanklarla ilgilenmeyen oyuncular için, oyunun savaş sistemi ya da başka bir yönü sayesinde ilgilerini çeker mi?
Sergey Burkatovskiy: World of Tanks oyunculara
150 zırhlı aracı kontrol etme, potansiyellerini açma, daha büyük ve daha kuvvetli ekipman ele geçirme, becerilerini geliştirme ve taktik düşünmeye itiyor.
World of Tanks öğrenmesi kolay bir oyun ancak oyunda usta olması zor. Tankları kontrol etmek ve Tank savaşlarına zamanla alışılıyor ve klavye/mouse ikilisiyle mükemmel bir uyumda. Teknik olarak oyun aslında neredeyse bir Arcade oyunuymuş gibi işliyor, gerçek savaş daha fazla beceri istiyor. Gerçek tank savaşları bize göre oyuna hem zorluk hem de gerçeklik ekliyor, sonuçta böyle bir oyun yapabilmek ve başarılı olabilmek için bu tarz şeyleri bilmen gerekiyor; kurşun tipleri, nasıl kullanıldığı, belirli tank modelleri gibi. Bir tankın içine girip etrafa ateş etmek oldukça kolay olsa da, başarılı olabilmek için çok ciddi çalışmalar yapmalı, önemli noktaları ezberlemeli nerede vuracağınızı bilmeli ve 1 ya da 2 tankla karşılaştığınızda ne yapacağınızı, nasıl vuracağınızı bilmelisiniz.
Oyunda özenle hazırlanmış bir ilerleme sistemi var. Ayrıca tanklar bir çok şekilde kişiselleştirilebiliyor bunlara; taret, şasi, motorlar, silahlar hatta radyolarda dahil. Bunları yaparak tankın en yüksek potansiyaline kadar çıkabiliyorsunuz.
Son olarak oyuncuların ne dediğine, ne istediğine çok dikkat ediyoruz,
oyunda bir sorun varsa, bir hata varsa hemen hallediyoruz.
Beril Sergün
diyor ki;
"World of Tanks oyunculara 150 zırhlı aracı kontrol etme, potansiyellerini açma, daha büyük ve daha kuvvetli ekipman ele geçirme, becerilerini geliştirme ve taktik düşünmeye itiyor."
Beril Sergün: Oyun hakkında sizi en çok heyecanlandıran şey nedir?
Sergey Burkatovskiy: Kesinlikle oyunun hiç bitmeyen geliştirilme ve ekleme tarafı. Bir geliştirme varsa ortada bu
fikri asla ortada bırakmıyoruz, sadık bir topluluğumuz var ve bu sayede işimizi iyi yapıyoruz. WoT’a derinlik, zevk ve heyecan ekliyoruz sürekli. Ayrıca bildiğin gibi hepimizin askeri şeylere çok büyük bir tutkusu var ve yaptığımız işi çok seviyoruz. Ben oturup yeni araçlar incelemeyi, ilginç dizaynlar ve şemalara bakmayı çok seviyorum. Oyunlara daha sonra eklenebilecek şeyleri , İkinci Dünya Savaş’ında kullanılan taktikleri hepsini inceliyorum ki daha sonradan oyuna eklenebilsin.
Beril Sergün: Genel olarak oyunun popülasyonu ne durumda?
Sergey Burkatovskiy: Dünya çapında 18 milyon kullanıcımız var, bu rakam her gün daha da artıyor ve umudumuz gelişen teknoloji ve yazılım güncellemeleri ile World of Tanks çok daha iyi olacak.
Alman Birliklerinin Teknoloji ağaçları böyle görünüyor.
Beril Sergün: Savaş sisteminizin iyi bir dengede olduğunu düşünüyor musunuz? Oyundaki denge nasıl bir durumda şu anda?
Sergey Burkatovskiy: Denge her zaman bir sorun olacaktır, mükemmel bir deneye oturtsak bile bir oyuncu mutlaka beğenmeyecek ve üzülecektir ancak şu andaki durum oldukça olumlu görünüyor.Savaş alanlarına girerken oyuncuları seçen sistemin amacı oyunculara adil bir savaş sağlamak.
Sistem, iki takımında aynı özelliklere sahip olmasını sağlıyor ki her iki takımında aynı derecede kazanma şansı olsun.
Sistem hakkında konuşmaya başlamışken, oyuncular unutmamalılar ki WoT’a bir tank eklendiğinde tankın denge ayarı henüz bitmemiş oluyor. Oyun içinde de test etmemiz gerekiyor ki ona göre ayarlansın. WoT’a kapalı beta aşamasında katılan oyuncuların da bildiği gibi oyuna tank eklediğimizde sürekli takipte oluyoruz ve dengeyi oturtuyoruz.
Oyundaki bir başka şey ise
Gold ve Premium üyeler. WoT, bedava oynanabilen bir oyun ve Premium hesap size savaş alanında hiç bir avantaj vermiyor sadece oyundaki ilerleme hızınıza destek oluyor. Premium cephane ve sarf malzemelerine gelince, savaş alanında size ufak bir avantaj verdikleri gerçek ama bu onları süper kahraman yapmıyor. Uzun lafın kısası, sizi daha güçlü yapan hiç bir şey satmıyoruz, sadece oyunun araştırma kısmını daha kısaltan eşyalar satıyoruz.
Sonuç olarak oyundaki dengeyi şimdilik gayet iyi buluyoruz, bir çok küçük ayarla da çok daha iyi olacaktır.
Biz dengeyi bozacak bütün hataları takip ediyoruz, analiz ediyoruz, gerçek hayattaki tanklara uygun mu ona bakıyoruz. Tabii ki zaman içinde belirli şikayetler alıyoruz ama bildiğiniz gibi her oyuncuyu memnun etmek imkansız bir şey.
Beril Sergün: Oyunun adının World of Tanks (Tankların Dünyası) olduğunu biliyoruz ama yine de sormak istiyorum, tanklar dışında başka kullanılabilir araçlar da var mı oyunda?
Sergey Burkatovskiy: Hayır. World of Tanks sadece tanklar üzerine kurulu bir oyun. Ancak, şu anda gelişme aşamasında olan ve ilk oyunumuzla da bağlantılı olacak olan 2 oyunun daha olduğunu söylemek istiyorum. World of Warplanes, Askeri Havacılığın Altın Çağı’ndan bir çok uçak barındıracak, World of Battleship ise sizlere bir çok silahlı büyük gemileri kontrol etme şansı sunacak. Gelecek olan bu iki oyun, World of Tanks’ın oyun temelini alacak, tabii oyununa göre kontrolü, gerçekçi mekanikleri ve bir çok oyun moduyla. Ayrıca, hepsi aynı motoru kullandığı için aralarında “senkronize” yapabileceğiz. Öncelikle WoT, WoWP ve WoB aynı hesabı kullanabilecek ve oyuncular Gold ve Bedava Tecrübe’lerini oyunlar arası geçirebilecekler. İkinci olarak, Dünya haritasında klanlar 3 oyun ile de savaşabilecek.
Beril Sergün: Oyununuz bir MMO, oyuna sürekli yama/ güncelleme geliyor mu? Belirli bir güncelleme zamanınız var mı yoksa gerekli olduğunda mı gerçekleşiyor bunlar? Ayrıca oyuna ne kadar zaman aralıklarla yeni içerik getirmeyi düşünüyorsunuz?
Sergey Burkatovskiy: Bu bizim firmamız için çok önemli bir konu, biz bir oyuna bakıp
“Bu oyunun ömrü sadee 6 ay” diye düşünmüyoruz, senelerce sürecek bir şey istiyoruz. Oyunda bir çok içeriğimiz ve oyun sistemimiz var ve hala bunlar üzerinde çalışmaya devam ediyoruz.
WoT için şu anda elimizde 2 yıllık bir plan var bile, gelecek olan 7.2 güncellemesi içinde yoğun bir şekilde çalışıyoruz. Güncellemede bir çok hoşunuza gidecek yenilik olacak. Üstelik dediğimiz gibi şu anda yapım aşamasında olan iki oyunumuz var. Wargaming.net’ten çok şey beklemeye devam edebilirsiniz yani.
Her askeri gücü deneyip, oyunu saatlerce oynayabilirsiniz.
Beril Sergün: Hangi tankın ne zaman oyunda olacağını nasıl belirliyorsunuz? Oyuna yakın zamanda yeni tanklar eklemeyi planlıyor musunuz?
Sergey Burkatovskiy: Bu konu üzerinde çalışan ve tanklar konusunda çok tutkulu olan bir ekibimiz var, onlar bu işten sorumlu. Bu takım tankları inceliyor, analiz ediyor ve oyuna eklenecek mi , eklenmeyecek mi karar veriyor. Eğer milletler arasında bir dengesizlik varsa hemen düzeltmenin yolunu arıyorlar.
Oyuncularımızın bizden bekleyebileceği şeyler ise şu anda İngiliz tankları hakkında bir çok bilgi edinme aşamasında oluşumuzdur. Bundan sonra gelecek millet İngilizler olacak, ondan sonra da Japonların zırhlı canavarlarına göz atacağız.
Beril Sergün: Clan Wars yani Klan Savaşlarına yeni şeyler eklenecek mi yoksa sizce olduğu şekilde zaten mükemmel mi? Sonuçta World of Tanks’in en sevilen özelliklerinden biri Klan Savaşları.
Sergey Burkatovskiy: Clan Wars yani Klan Savaşları modunun en güzel tarafı oyuna yeni bir bakış açısı getiriyor olması ve oyunculara bambaşka bir savaş alternatifi sunuyor olması. Sistemin yapısı Klan Savaşlarına çok katılmayan oyunculara bile oynama ve anlama şansı sunuyor.
Son zamanlardaki planlar ve gelişmelere gelecek olursak, otomatik turnuvalar planlıyoruz, bu turnuvalar uzunluk, hangi tankların katılabildiği ve kurallar olarak değişecek. Örneğin; diyelim ki akşam sadece 1-2 saat oynayabiliyorsunuz, Tier 4 – Tank Destroyer’ınız ile geldiniz, isterseniz rastgele savaşlara katılabilirsiniz ya da sizin girebileceğiniz turnuvaları arayabiliyorsunuz.
Bunların da üstüne, World of Warplanes çıktığında Global Harita, Klan Savaşlarında birleşecek.
Beril Sergün
diyor ki;
"WoT, bedava oynanabilen bir oyun ve Premium hesap size savaş alanında hiç bir avantaj vermiyor sadece oyundaki ilerleme hızınıza destek oluyor."
Beril Sergün: Benim kaçırmış olabileceğim, sizin oyun hakkında eklemek istediğiniz bir şey var mı?
Sergey Burkatovskiy: Sanırım en heyecanlı kısımlara değindik zaten, ekleyebileceğim tek şey, WoT gibi bir MMO’da oyuncuların ne hissettiği, ne düşündüğü gerçekten çok önemli. Oyuncular bize yeni güncellemeler yapabilmek ve yeni geliştirmeler yapabilmek için güveniyor. Umuyoruz ki biz de bu elimizdeki fırsatı iyi değerlendirip, oyuncularımıza iyi bir oyun veririz ve bu piyasa da projemizi daha da ilerletiriz.
Tankların görünüşü de birliklere göre değişiyor.
Beril Sergün: Bütün sorularımıza sabırla cevap verdiğin için teşekkür ederim Sergey! Oyunun Türkiye’de yayınlanması için çok heyecanlıyız ve size iyi şanslar diliyoruz.
Sergey Burkatovskiy: Sorularınız için ben teşekkür ederim! Düşman tankları haklayın ve oyunumuzda iyi eğlenin. Sizi daha da iyi içeriklerle ve güncellemelerle karşılayacağımızdan emin olabilirsiniz.