Age of Conan Unchained'e Hazırlanıyor (+Cash Shop) DC Universe Online'ın Yeni Güçleri Detaylandırıldı

Metro: Last Light'da PC ve Konsol Eşitliği

01.08.2011 11:41 - Burçin Aygün

Metro: Last Light'da Artyom ile yine karanlık ve melankolik bir maceraya atılacağız.


     Geçtiğimiz sene çıkan ve büyük ilgi ile karşılanan, satışlarda da hiç fena olmayan bir başarı yakalayan Metro 2033 bildiğiniz gibi ikinci bir oyun ile devam edecek. Aslında bir romandan uyarlama olan Metro 2033 -ki kitap Türkiye'de de piyasaya çıktı- distopik ve karanlık bir dünyada geçiyordu. Last Light'ın da aynı başarıyı yakalaması bekleniyor.

     4A Games'den gelen haberlere göre yapımcılar Metro: Last Light'ın PC'de nasıl haşmetli görünüyorsa, PlayStation 3 ve Xbox 360'da da aynı şekilde arzı endam etmesini hedefliyorlar. Yaptıkları açıklamada özellikle ışıklandırma üzerinde çok çalıştıklarını söyleyen yapımcılar, bu konuda büyük gelişme de kaydettiklerini söylüyorlar. Çevresel yıkım dinamiğini ilk oyuna göre çok daha fazla geliştirdiklerini de belirten 4A Games, PC'de göreceğimiz tüm güçlü grafiksel özelliklerin konsollarda da aynı şekilde olması ve konsolların güçlerini sonuna kadar kullanmak için hedef koyduklarını ekliyorlar.
 
     Bakalım yapım hangi platformda daha başarılı olacak?

Tweet
metro 2033 metro 2034 last refugee metro : last light xbox360 4A Games THQ Windows PC
Age of Conan Unchained'e Hazırlanıyor (+Cash Shop) Paylaş DC Universe Online'ın Yeni Güçleri Detaylandırıldı
YORUMLAR 44
Yorumlar yeniden eskiye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
vengefulghoul - 10.10.2012 08:36:39 +1
Konsol sahibi birinin (ki bende de hem xbox,hem ps3 var) hala "ps3 grafikleri müthiş, gayet yeterli, 5 sene daha yeni konsol çıkmasın" gibi laflar etmesine çok şaşırıyorum. Oyuncu bir insan yeni konsolların çıkmasını neden istemez, anlam veremiyorum. Yeni nesil konsolların çıkması tüm piyasayı hareketlendirir, adamakıllı oyunlar, müthiş görsellikte yapımlar görürüz..hem PC hem konsol sektörü yararlanır bu durumdan..2013'e az kaldı, hala ps3 grafikleri yeterli diyen oluyorsa, Dünya Göz Hastanesi'ne gitmelerini tavsiye ediyorum..
Team NINJA - 10.10.2012 08:12:59 0
kafam karıştı şimdi bu iş nasıl olacak çok meak ediyorum doğrusu.
TrMhMt - 10.10.2012 07:59:35 0
alıntı:

Orijinalden alıntı: burc_oker

Pazar payini ellerinde tutmak icin soylenen rutin laftir bu konsollardaki grafik pcdeki ile ayni olacak diye ,ben hem pc hem konsol sahibi olarak sunu soyleyim ps3 exclusive oyun yapmadigi surece hicte pc gibi olmayacak. Crysis 2yi ps3e aldim oynadim normal direct x9 versiyonlu eski sistem bir makine gibiydi. Sonra benim pcde dx11 ile ultra ayarlarda oynadim gidip crysis 2 ps3 cdsini geri verdim hemen ))) sadece pazar payi oldugundan konsol oyuncularina motivasyon amacli geliyor bu demecler. He su var ps3te bi god of war gran turismo gibi oyunlarda 5 yil onceki makineye gore muazzam bir grafige sahip yapmak isteseler yapiyorlar acikcasi. Yine de genel olarak her turlu pc onde olmak zorunda o kadar donanima sahip. 4a ya guveniyorum yine de cok saglam oyun yapiyorlar umarim her platformda gayet basarili birsey cikar

Ayni fikirdeyiz. Ozel oyunlari olmasin ne ps3'e nede xbox'a dokunurum.
ploff - 10.10.2012 05:38:55 0
Pc ıle konsolun aynı grafık kalıtesınde olması ıcın pc grafıklerını dusurmelerı lazım. Anca o sekılde esıtlık saglanabılır. Pc fanatıgı degılım. Sadece Dırectx11nın neler yapabılecegını bılıyorum
LeonRe4 - 10.10.2012 03:58:31 -1
aklinizi fikrinizi grafik almış.ps3 un grafikleri gayet yeterli.bk atmaktan vazgecn
tatbkath - 10.10.2012 03:18:06 +1
Last of Us'ın sadece ps3'e çıkıyor olması ps3'ün overpowered bir cihaz olduğunu göstermez.

Burada devreye giren şeyler tamamen ticari güdülen karlardır ve konsolu sattırmaya yönelik hareketlerdir.

Sen tutup ta bunu kanıt olarak ortaya sürersen sana yaşın kaç olursa olsun çocuk muamelesi yaparlar.

Ayrıca yukarıda birkaç arkadaşın dediği gibi konsolla aynı grafikleri verecekse pc'ler o zaman pc'nin kabiliyetlerinden kısılarak piyasaya sunulacaktır oyun.

Ayrıca her seferinde gündeme gelen yok mimari engeller yüzünden konsolun potansiyeli ortaya çıkamıyor yok kodlamak zor vesaire bunlar kaç yıldır aşılamadı mı artık alet miladını dolduracak hala aynı muhabbetler dönüyor.

Sony aleti tasarlarken ar-ge çalışması yapmamış mı ki bu potansiyel yıllardır ortaya çıkmak bilmedi ?!
Dante - 10.10.2012 01:56:04 0
alıntı:

Orijinalden alıntı: Gamer_1903

alıntı:

Orijinalden alıntı: Dante

alıntı:

Orijinalden alıntı: BSC Misafiri

hayır konsol pc kadar iyi olamaz diyen arkadaşlara ben sormak istiyorum, e madem öyle nası oluyo da the last of us gibi bir oyun üstelik sadece ps3 e çıkabiliyor, kendinizi kandırmayın bence, pc oyun makinesi değil o yüzden pahalı, diğer insanlar sizin gibi oyun oynamak için almıyor pc yi arkadaşlar


Yıl olmuş 2012 hala 6 sene önceki muhabbetleri duyuyoruz vay arkadaş ya.

"madem mıymıymıy o zaman neden mıymıymıy sadece mıymıymıy platformuna çıkabiliyooo?"

Para denen icattan haberi olmayanlar var. Bayağı bildiğin var bunlar.

Bu da garibim sanıyor ki last of us denen oyunu (ki neyse artık o da?) sadece ps3 çalıştırabiliyor.

Bi bitmediniz be arkadaş.

evet the last of us denen oyunu sadece ps3 çalıştırıyo zaten o yüzden ps3 exc.

Vallaha mi ya deme?

Baban kac taksitle aldi ps3'unu?
Master_Evil - 9.10.2012 19:43:47 0
imkansız
Young Sinatra - 9.10.2012 19:42:56 0
alıntı:

Orijinalden alıntı: archVillain

alıntı:

Orijinalden alıntı: BSC Misafiri

hayır konsol pc kadar iyi olamaz diyen arkadaşlara ben sormak istiyorum, e madem öyle nası oluyo da the last of us gibi bir oyun üstelik sadece ps3 e çıkabiliyor, kendinizi kandırmayın bence, pc oyun makinesi değil o yüzden pahalı, diğer insanlar sizin gibi oyun oynamak için almıyor pc yi arkadaşlar

Haklısın kardeşim zaten insanlar PS3'ün gücünün farkında değil ben inanıyorum ki Last of Us sonunda PS3'ün 16 çekirdekli işlemcisini ve 3 tane GTX 580'e değer ekran kartını kullanacak. Zaten piyasadaki tüm oyunlar konsolun %3.25 ini kullanıyor kimse bunun farkında değil.
%3.25 mi ? abartma istersen
Young Sinatra - 9.10.2012 19:38:59 0
alıntı:

Orijinalden alıntı: Dante

alıntı:

Orijinalden alıntı: BSC Misafiri

hayır konsol pc kadar iyi olamaz diyen arkadaşlara ben sormak istiyorum, e madem öyle nası oluyo da the last of us gibi bir oyun üstelik sadece ps3 e çıkabiliyor, kendinizi kandırmayın bence, pc oyun makinesi değil o yüzden pahalı, diğer insanlar sizin gibi oyun oynamak için almıyor pc yi arkadaşlar


Yıl olmuş 2012 hala 6 sene önceki muhabbetleri duyuyoruz vay arkadaş ya.

"madem mıymıymıy o zaman neden mıymıymıy sadece mıymıymıy platformuna çıkabiliyooo?"

Para denen icattan haberi olmayanlar var. Bayağı bildiğin var bunlar.

Bu da garibim sanıyor ki last of us denen oyunu (ki neyse artık o da?) sadece ps3 çalıştırabiliyor.

Bi bitmediniz be arkadaş.

evet the last of us denen oyunu sadece ps3 çalıştırıyo zaten o yüzden ps3 exc.
Holy Templar - 9.10.2012 19:35:46 0
alıntı:

Orijinalden alıntı: archVillain

alıntı:

Orijinalden alıntı: BSC Misafiri

hayır konsol pc kadar iyi olamaz diyen arkadaşlara ben sormak istiyorum, e madem öyle nası oluyo da the last of us gibi bir oyun üstelik sadece ps3 e çıkabiliyor, kendinizi kandırmayın bence, pc oyun makinesi değil o yüzden pahalı, diğer insanlar sizin gibi oyun oynamak için almıyor pc yi arkadaşlar

Haklısın kardeşim zaten insanlar PS3'ün gücünün farkında değil ben inanıyorum ki Last of Us sonunda PS3'ün 16 çekirdekli işlemcisini ve 3 tane GTX 580'e değer ekran kartını kullanacak. Zaten piyasadaki tüm oyunlar konsolun %3.25 ini kullanıyor kimse bunun farkında değil.

oc yaptıktan sonra ps4 gibi verim alabilirsiniz
archVillain - 9.10.2012 18:29:32 -1
alıntı:

Orijinalden alıntı: BSC Misafiri

hayır konsol pc kadar iyi olamaz diyen arkadaşlara ben sormak istiyorum, e madem öyle nası oluyo da the last of us gibi bir oyun üstelik sadece ps3 e çıkabiliyor, kendinizi kandırmayın bence, pc oyun makinesi değil o yüzden pahalı, diğer insanlar sizin gibi oyun oynamak için almıyor pc yi arkadaşlar

Haklısın kardeşim zaten insanlar PS3'ün gücünün farkında değil ben inanıyorum ki Last of Us sonunda PS3'ün 16 çekirdekli işlemcisini ve 3 tane GTX 580'e değer ekran kartını kullanacak. Zaten piyasadaki tüm oyunlar konsolun %3.25 ini kullanıyor kimse bunun farkında değil.
Dante - 9.10.2012 17:32:58 -2
alıntı:

Orijinalden alıntı: BSC Misafiri

hayır konsol pc kadar iyi olamaz diyen arkadaşlara ben sormak istiyorum, e madem öyle nası oluyo da the last of us gibi bir oyun üstelik sadece ps3 e çıkabiliyor, kendinizi kandırmayın bence, pc oyun makinesi değil o yüzden pahalı, diğer insanlar sizin gibi oyun oynamak için almıyor pc yi arkadaşlar


Yıl olmuş 2012 hala 6 sene önceki muhabbetleri duyuyoruz vay arkadaş ya.

"madem mıymıymıy o zaman neden mıymıymıy sadece mıymıymıy platformuna çıkabiliyooo?"

Para denen icattan haberi olmayanlar var. Bayağı bildiğin var bunlar.

Bu da garibim sanıyor ki last of us denen oyunu (ki neyse artık o da?) sadece ps3 çalıştırabiliyor.

Bi bitmediniz be arkadaş.
BSC Misafiri - 9.10.2012 17:21:53 -1
hayır konsol pc kadar iyi olamaz diyen arkadaşlara ben sormak istiyorum, e madem öyle nası oluyo da the last of us gibi bir oyun üstelik sadece ps3 e çıkabiliyor, kendinizi kandırmayın bence, pc oyun makinesi değil o yüzden pahalı, diğer insanlar sizin gibi oyun oynamak için almıyor pc yi arkadaşlar
BSC Misafiri - 6.10.2012 18:57:58 -1
işte yapımcı dediğin böyle olacak, pc konsol ayrımı yapmayacak... helal olsun 4a games...
KFK - 16.8.2011 10:28:09 0
Optimizasyon iyi olsun da biz Metro 2033 grafikleriyle de oynarız.Bir de senaryo yenilenip ilk oyunun atmosferi korunursa bizim cebe sarar bu oyun aga.
Fraulein - 10.8.2011 17:58:35 0
alıntı:

Orijinalden alıntı: dodomoco

1. oyna göre daha iyi grafikli olursa işte o zaman bu oyunda pc ile konsol aynı olamaz


Ben şahsen grafik iyileştirmesi istemiyorum... Stabilite, optimizasyon sorununu çözsünler yeter. Vuruş hissini arttırsınlar yeter. Aynı Grafiklerde, Aynı seslendirmelerle, aynı atmosferlerle farklı ortamlar hazırlasalar dahi 2-3 kere tekrar bitirir, tekrar başlarım.
dodomoco - 10.8.2011 17:19:57 0
1. oyna göre daha iyi grafikli olursa işte o zaman bu oyunda pc ile konsol aynı olamaz
JagerB - 4.8.2011 14:49:29 0
alıntı:

Orijinalden alıntı: Fraulein


alıntı:

Orijinalden alıntı: BSC Misafiri

Liseliler hemen atlamış

Konsol pc goruntusu vermez ama pc konsol goruntusu verır

Grafık ayarlarını konsola gore yaparlarsa alın size eşit Grafikli oyun


iyi de yapılan habere göre; pc'de nasıl haşmetli görünüyorsa, PlayStation 3 ve Xbox 360'da da aynı şekilde arzı endam etmesini hedefliyorlar. Yani PC kısmına dokunmayacaklar. PC grafiklerinde kısıtlama olmayacak habere göre. Ama konsollarda PC görüntüsü alabilmek ne derece doğru orası tartışmaya açık Ama güzelim oyunu sırf konsollar için mahvederlerse, yüzüne bile bakmam.


hicbir oyun firmasi oyun kalitesini dusuge cekmez. pc ulasilabilecek en yuksek grafik olabilir sadece modlama yaparlarken pc ye gore konsollari yetistirmeye calisiyorlar. sanmiyorum ki ortada bu kadar buyuk rekabet varken pc kalitesini konsola ceksinler cunku metro 2033 te gorduk adamlar harika bir grafik yapmislar pcde oynarken mest oluyorum bu oyunda ayni olacaktir zaten butun oyunici videolar pclerdeki son grafik ayarlarinda goruntulenip yayinlaniyor adamlar konsol vdeolarini atsa milleti cok tatmin etmez bence :)
JagerB - 4.8.2011 14:33:44 +1
Pazar payini ellerinde tutmak icin soylenen rutin laftir bu konsollardaki grafik pcdeki ile ayni olacak diye ,ben hem pc hem konsol sahibi olarak sunu soyleyim ps3 exclusive oyun yapmadigi surece hicte pc gibi olmayacak. Crysis 2yi ps3e aldim oynadim normal direct x9 versiyonlu eski sistem bir makine gibiydi. Sonra benim pcde dx11 ile ultra ayarlarda oynadim gidip crysis 2 ps3 cdsini geri verdim hemen ))) sadece pazar payi oldugundan konsol oyuncularina motivasyon amacli geliyor bu demecler. He su var ps3te bi god of war gran turismo gibi oyunlarda 5 yil onceki makineye gore muazzam bir grafige sahip yapmak isteseler yapiyorlar acikcasi. Yine de genel olarak her turlu pc onde olmak zorunda o kadar donanima sahip. 4a ya guveniyorum yine de cok saglam oyun yapiyorlar umarim her platformda gayet basarili birsey cikar
isk0rpit - 2.8.2011 15:04:20 +2
alıntı:

Orijinalden alıntı: Saşha


alıntı:

Yaptıkları açıklamada özellikle ışıklandırma üzerinde çok çalıştıklarını söyleyen yapımcılar, bu konuda büyük gelişme de kaydettiklerini söylüyorlar.


Demek ki PC'de ışıklandırmaları muazzam şekilde kısmışlar.




Katılıyorum bakınız crysis 2 konsola uydurcaz diye sıçtılar oyunun içine.
Fraulein - 2.8.2011 04:31:29 0
alıntı:

Orijinalden alıntı: BSC Misafiri

Liseliler hemen atlamış

Konsol pc goruntusu vermez ama pc konsol goruntusu verır

Grafık ayarlarını konsola gore yaparlarsa alın size eşit Grafikli oyun


iyi de yapılan habere göre; pc'de nasıl haşmetli görünüyorsa, PlayStation 3 ve Xbox 360'da da aynı şekilde arzı endam etmesini hedefliyorlar. Yani PC kısmına dokunmayacaklar. PC grafiklerinde kısıtlama olmayacak habere göre. Ama konsollarda PC görüntüsü alabilmek ne derece doğru orası tartışmaya açık Ama güzelim oyunu sırf konsollar için mahvederlerse, yüzüne bile bakmam.
Dewilmacry. - 2.8.2011 03:45:27 0
Her yapımcı firma böyle diyor , artık bende inanmıyorum. PC'ler yine önde olucak.
Garp the Fist - 2.8.2011 00:44:06 0
Oyunun adında "Metro" kelimesi varsa, hiç grafiğine bakmam. Alır ve oynarım sadece.
necip_uysal - 1.8.2011 22:38:00 +1
ben bildim bileli cell işlemcinin gücü kullanılamıyor.ne işlemciymiş yahu.sanki yüzbin bilinmeyenli denklem çözüyorlar.
ps3'ün son güvü budur işte 5-6 senelik konsoldan daha fazla bir şey beklemeyin.

zaten ps3'ün grafikleri şuan gayet yeterli.bir de konsol eskisin,grafikleri geri kalsın ki fiyatı ucuzlasın
aydogdu1453 - 1.8.2011 21:58:34 +1
Ne konsol gücüymüş beya kullanamadılar gitti.Artık kullanın da bir zahmet şu gücü.Kendini bilmezler bir de pc ile midik eriştirmeye çalışıyolar.Konsollar yokken pcler vardı.Nerden geldiğinizi unutmayın.
waltran - 1.8.2011 21:04:47 0
metro 2033 ü dx11 de full de oynadıktan sonra yorum yapın :) ve konsolların o grafiğe yetişmesi imkansız olduğundan eğer eşit yapacağız diyorlarsa sadece konsolcular ağlamasın diye öyle diyorlardır yoksa bu adamların konsolla eşit yapacağız diye oyunun grafikleri kısacağını sanmıyorum, belki kaplamalar konsol kalitesinde olur onlarada pc de bin bir türlü fitreyle mappingle pek kayıp olmaz.

veya grafiksel eşitlik derken şundanda bahsediyor olabilirler. mesela mafia 2 ps3 versiyonunda çimler felan yoktu ama xbox360 ve pc de vardı ve çimler pc de highda da lowda da vardı. yani aynı ama göze görünüş olarak biri daha kaliteli biri daha kalitesiz belki hepsini aynı yapacağız derken bundan bahsediyorlardır.
aykut291 - 1.8.2011 20:28:48 -1
Yine herzamanki gibi, aralarında öyle abartılıcak fark olmıycak.
Hellmarch - 1.8.2011 19:31:55 +1
Pc Konsol grafik eşitliği. Buna kim inanır? Kadir bile inanmaz.
alito - 1.8.2011 19:27:02 0
pc'ler yine bir adım ilerde olacak. bu yapılan açıklamanın sadece satış stratejisi için söylendiği çok belli oluyor.
.:SyLaR:. - 1.8.2011 16:27:05 +1
Yine konsol-pc grafik konusu yine hell77 nasıl hemen haberin oluyo inanmıyorum adamda istihbarat saglam.
Project Scorpio - 1.8.2011 16:14:29 -2
alıntı:

Orijinalden alıntı: BSC Misafiri

Liseliler hemen atlamış

Konsol pc goruntusu vermez ama pc konsol goruntusu verır

Grafık ayarlarını konsola gore yaparlarsa alın size eşit Grafikli oyun


Tek doğru yorum senden gelmiş.
hiosejirou - 1.8.2011 15:25:29 +3
alıntı:

Orijinalden alıntı: BSC Misafiri

Liseliler hemen atlamış

Konsol pc goruntusu vermez ama pc konsol goruntusu verır

Grafık ayarlarını konsola gore yaparlarsa alın size eşit Grafikli oyun


Oha Einstein hortladı
BSC Misafiri - 1.8.2011 15:15:12 -4
Dx11'in kandırmaca olduğunu anlamadınız mı hala arkadaşlar? The witcher 2 dx9 ve crysis 2 dx9 grafiğine iyice bir bakın. Yeni nesil konsollar çıkmadığı sürece Dx11'in tam gücünü göremeyeceğiz. Sırf PC oyunlarının gözüne girebilmek için bunu yapıyorlar. Bunu yaparken de optimizasyonuda unutuyorlar. Şu anda tam Dx11 destekli oyun yapılsa PC'lerin çoğu kaldırmayacaktır.
archVillain - 1.8.2011 15:08:28 +2
alıntı:

Yaptıkları açıklamada özellikle ışıklandırma üzerinde çok çalıştıklarını söyleyen yapımcılar, bu konuda büyük gelişme de kaydettiklerini söylüyorlar.


Demek ki PC'de ışıklandırmaları muazzam şekilde kısmışlar.
Prisonéro - 1.8.2011 14:51:23 +1
Yeni bir Crysis 2 geliyor desenize.
furkanfc - 1.8.2011 14:05:19 0
alıntı:

Orijinalden alıntı: BSC Misafiri

Liseliler hemen atlamış

Konsol pc goruntusu vermez ama pc konsol goruntusu verır

Grafık ayarlarını konsola gore yaparlarsa alın size eşit Grafikli oyun


hakaret etme hakkını kendinde nerde buldun bilmiyorum ama saygını koru...insanların kaç yaşında olduğunu bilmiyorsun....
ayrıca verdiğin fikirle pc kalitesini mi düşürüceksin konsol seviyesine...nasıl bi mantıktır bu ....
TrMhMt - 1.8.2011 13:53:50 0
alıntı:

Orijinalden alıntı: BSC Misafiri

Liseliler hemen atlamış

Konsol pc goruntusu vermez ama pc konsol goruntusu verır

Grafık ayarlarını konsola gore yaparlarsa alın size eşit Grafikli oyun


Iste biz bunlarla aksama kadar ugrasiyoruz !!!
Sir Maximus is BACK - 1.8.2011 13:51:17 -1
hell77 bi sus artık bi sus.yeter.tmm,pc daha iyi:D
BSC Misafiri - 1.8.2011 13:45:31 -1
Liseliler hemen atlamış

Konsol pc goruntusu vermez ama pc konsol goruntusu verır

Grafık ayarlarını konsola gore yaparlarsa alın size eşit Grafikli oyun
hell77 - 1.8.2011 12:56:53 -1
metro, muazzam grafikler, dx11 ve konsol ile aynı .Ben inanmıyorum.
furkanfc - 1.8.2011 12:28:14 +1
ne kadar çok yalan o kadar çok satış....konsonlların pc ile aynı olması imkansız teknik açıda...ki zaten tüm konsol oyunlarının çözünürlüğü grafik kalitesi belli ps4 de ne olur bilemem ama bunun sadece hayal olduğu apaçık ortada...
theodorus321 - 1.8.2011 12:18:15 0
a4 games :D
CloserTR - 1.8.2011 12:07:29 +1
4A Games değilmiydi o :D A4 games ne oluyor :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Siz de aşağıdaki form aracılığıyla yorum yapabilirsiniz.
Mesajınız
Üyeyim Üye Değilim

DonanımHaber üyeliğinizi kullanabilirsiniz.

E-Posta (Onay için gerekli.)

BSC KÜNYESİ
Metro : Last Light
+ TAKİBE
AL
138 kişi bu oyunu takip ediyor.