Oyun yapımcıları yeni şeyler üretmekte sıkıntı çekerken, konsol üreticileri de gelecek nesil konsollarını duyurmamakta diretiyor. Yapımcılar da içini röportajlarla birlikte döküyor. Crytek'ten Mike Read, önemli açıklamalarda bulundu.
CVG'ye röportaj veren Read, ilk olarak Crysis 2 adına konuştu. Read, "Crysis 2'nin 'patladığı' nokta, konsolların yapısıyla gereğinden fazla uğraşmamız ve grafik motorumuzu onlara yönelik hazırlıyor oluşumuzdu. Tabii burada Crysis 2'ye başarısız diyemem. Çünkü Crysis 2, bizim için oldukça önemli bir konsol deneyimi oldu." sözlerini söyledi.
Crysis 2'ye değinişinin ardından Crytek'in önemli geliştiricilerinden Read, "Gizlisi, saklısı yok, bu konsol nesli durma noktasına geldi. CryEngine ile birlikte konsolların sınırlarını gerçekten zorlamaya çalışıyoruz. Artık bu noktada biz de PC'ye yoğunlaşmaya çalışıp PC oyuncularına daha yüksek bir görsel deneyim sunmayı hedefliyoruz." açıklamalarını yaptı.