DICE Bir MMO-FPS Yapmayı Düşünmüyor

Alkan Adakaner

Battlefield 3 bir MMO olmayabilir, ama bu oyunu oynamak için sabırsızlanan milyonlarca oyuncu var


      Şu sıralar en çok kazanç getiren türler sanırım MMO ve FPS oyunlarıdır. MMO oyunlarındaki yüksek kazançtan bahsetmemize gerek bile yok. FPS oyunları da özellikle bu nesilde gelişen online oyunculuk ile büyük bir kazanç kapısı haline geldi. Bu iki türü başarılı bir şekilde birleştirme sonucunda ortaya çıkacak kazancı ise tahmin etmek hiç de kolay değil.
 
     Bungie gibi FPS üstadı bir firmanın Activision ile MMO-FPS hazırlığı olduğu bir dönemde, Battlefield serisinden tanıdığımız DICE'a MMO-FPS hakkındaki fikirleri sorulmuş. Onların yanıtları ise şöyle:
 
      "Gerçekten de büyük bir girişim olacaktır. Varolan bir oyununuzu (Battlefield'ı kastediyor) bu yönde geliştirmek zor olacaktır. Oyununuzdan zevk alan çekirdek bir kitleniz var ve böyle bir girişimin doğru olacağını pek düşünmüyorum."
 
       "Aynı zamanda çok sayıda oyuncu bazı konularda taviz vermez. Birisine mükemmel kaplamalar sunan bir oyun veya sabit düzeyde yüksek frame-rate oranı sunmaya kalkarsanız, büyük-açık bir ortamda bunu sunmak zordur."
 
      Leaderboard'lar, açılabilir eşyalar, puanlar gibi MMO mekaniklerinin online oyunlarda kullanmaya odaklanmanın daha doğru olduğunu düşünen DICE patronu Karl-Magnus Troedsson, bu şekilde milyonlarca oyuncuyu bir araya getirmenin daha doğru olduğu düşüncesinde.