Korku Odaklı REVEIL Yakında Geliyor: İşte Detaylar

Mehmet Tandoğan

 
 
Korku odaklı ve hikaye temelli bu yapım bize gerçekçi bir korku deneyimi sunmak istiyor. Yapımda keşfedebileceğimiz oldukça fazla etkileşim unsuru yer alıyor. Klasik korku oyunlarında olduğu gibi etrafı keşfedebiliyor, etrafta bulunan nesnelerle farklı şekillerde etkileşime geçebiliyor ve aynı zamanda içerisinde bulunduğumuz bölgeyi dilediğimiz şekilde geçebiliyoruz.

Dikkat çekici görselliği ve animasyon tarzı ile karşımıza çıkmayı hedefleyen yapımda bazı noktalarda elbette oldukça fazla korkmaya başlıyor ve aynı zamanda burada arka planda bulunan hikayeyi çözmeye uğraşıyoruz. Nesneleri burada farklı şekillerde de kullanabiliyoruz. Örneğin, kapağını açabileceğimiz bir müzik kutusunun kapağını yukarıya doğru kaydırarak açabiliyor ve bu kutunun içerisinde tam olarak neler olup bittiğini öğrenmeye başlıyoruz.
Diğer taraftan arka planda yer alan hikaye elbette bize klasik sunum şeklinde aktarılıyor ve burada yer aldığımız süre boyunca da bu hikayeden de haberdar olmaya başlıyoruz. Bunun dışında mini oyunların da burada olduğunu belirtmek isterim.

Olup biten olayları anlamlandırmaya çalıştığımız ve zihnimizin sınırlarını zorlayan bir hikaye ile beraber karşılaşabileceğimiz bu yapımda bildiğiniz üzere bulmaca içerikleri oldukça önem arz ediyor. Diğer korku oyunlarında olduğu gibi bu oyun içerisinde de bulmacalar gerçekten çok önemli. Burada farklı şekillerde bulmacalar karşımıza çıkar ve bunları çözmek için farklı şekillerde etkileşime girebiliyoruz.

Örneğin bir tuş takımı ile beraber burada karşılaşabilir, o tuş takımlarındaki sıralamaya farklı şekillerde basabilir ve doğru sıralamaya basarsak elbette o tuş takımını etkin hale getirebiliriz. Diğer taraftan bodrum katına inebiliyor ve burada bulunduğumuz bölgenin elektriklerini açmak için çeşitli düğmeleri döndürmek durumunda kalıyoruz. Bu düğmeleri doğru şekilde ve doğru sıralamada döndürmek elbette elektriği tekrar etkin hale getirmemizi sağlıyor. Ancak bunu öğrenmek için elbette birden fazla denemeler yapmaya koyuluyor ve birden fazla kez de maalesef yanılabiliyoruz. Dolayısıyla hem etraftan ipuçları bulmaya çalışıyor hem de burada yer aldığımız süre boyunca bu bulmacaları çözerek ilerlememize devam edebiliyoruz.

Oyun içerisinde bir lunapark bölgesinde yer alıyor ve burada geliştirici ekibin belirttiğine göre gerçekten ilgi çekici bir hikayenin olduğundan bahsedebiliyoruz. Bu hikaye elbette sizin dikkatinizi çeker veya çekmez, bu tamamen sizin bakış açınıza göre değişkenlik gösterebiliyor. Rahatsız edici korku unsurlarının da burada olduğundan bahsetmeden geçmek olmaz.
 
 

Ana karakter Walter Thompson olarak oynayabileceğimiz bu yapımda cevaplanmamış birçok sorunun olduğunu görebiliyor ve bu soruları cevaplamak için de elbette burada bir süre ilerlememiz gerekiyor. Elbette ilk etapta oldukça fazla sorunun karşısına çıkabiliyoruz ve bu sorulara cevaplarını bulmak için de oyunu ilerleyen kısımlarına doğru geçiş yapmamız lazım. Bunun dışında geliştirici ekibin belirttiğine göre oyunda grafik ve animasyon anlamında gerçekten oldukça üst düzey bir işin başarıldığını aktarıyor ve böylece eşsiz ve göz alıcı görsellerle beraber oyundaki yerimizi almaya koyuluyoruz. Olup bitenleri anlamaya çalıştığımız bu yapımda yapacağımız her hamle gerçekten oldukça önem arz ediyor. Bu hamlelerle beraber hem ilerlememizi sağlıyor hem de hikayenin çözümüne doğru belli bir noktaya gelmeye hazırlanıyoruz.
 
Oyunda lunapark içerisinde geçiş hakkımız var. Farklı odalara doğru ilerleyebilir, bu odalarda neler olup bittiğini öğrenmeye çalışabilir ve odalardaki nesnelerle etkileşime geçebiliriz. Örneğin, bir nesneyle etkileşime geçtiğimiz zaman o nesnenin her bir kısmını döndürerek farklı şekillerde detaylarına bakabilir ve o nesnenin tam olarak bize neler sunduğunu görebiliriz. Dolayısıyla oyun içerisinde detaylı nesne inceleme mekaniği bulunuyor ve etkileşime girebileceğimiz oldukça fazla unsur var. Bu tarz mekanikler, elbette korku oyunlarında olmazsa olmaz özellikler arasında yer alıyor. Bu özelliklerle beraber ön plana çıkmaya hazırlanan oyun yakın zamanda karşımıza sunulmaya bekliyor. Oyundan elbette beklentileri düşük tutmakta fayda var. Bağımsız bir yapımcıdan geldiğinden dolayı, belli noktalarda düşük bütçeli durumların karşısına çıkabilirsiniz. Zaten korku oyunlarında, o korku unsurlarının bize sunulması ve hikayenin konusunda da bizi yanıltmaması gerçekten de önem arz ediyor.
 
Oyunda aynı zamanda bazı nesneleri birleştirme gibi mekanikler de söz konusu. Örneğin, bir müzik kutusu bulduğumuz zaman elbette bu müzik kutusunun üzerindeki balerinin eksik olduğunu görebiliriz. Diğer taraftan bu balerini bulmak için etrafı keşfetmeye çalışırız. Balerin elbette belli bir bölge içerisinde veya odada, bir masanın üzerinde veya başka bir yerde bulunabilir. Bunu bulduktan sonra envanterimize atabilir ve envanterimize attıktan sonra bu müzik kutusunun yanına gelebiliriz. Daha sonrasında ise bu balerini müzik kutusuna yerleştirebiliriz. Bu tarz oyunda farklı şekillerde birleştirme yapabileceğimiz ve nesneleri kullanabileceğimiz mekaniklerin de olduğundan bahsetmemiz gerekiyor. Bu da oyunu elbette çeşitlilik katan ve oyunu geliştiren özelliklerden birkaç tanesi. Zaten oyunun özünde bu tarz bulmacaları çözmek ve akabinde ise hikaye konusunda ilerlemek temel hedefimiz. Bu tarz bulmacaları çözerek hikaye konusunda elbette ilerleme kat edebilir ve aynı zamanda açılmayan odalara geçiş yapabiliriz. Diğer taraftan, oyunda tuhaf olayların başlangıcı da burada bize sunuluyor diyebiliriz.
 
 
 
Hikaye konusuna biraz değinecek olursak, bir anda uyandığımız esnada burada kafa karışıklığımızın oldukça fazla olduğunu görebiliyor ve her şeyin aslında olmaması gerektiği kanısına varıyoruz. Eşimizin ve kızımızın bahsi geçtiği bu yapım içerisinde onları bulmak için elimizden geleni yapmaya koyuluyor ve etrafımızda yakınlarımızın olmadığını deneyimleyebiliyoruz. Sorularımıza cevap ararken elbette bir yandan onların nereye gittiğini öğrenmeye çalışıyor ve etraftaki ana parçaları bularak da daha önceden neler olup bittiğini burada görmeye hazırlanıyoruz. Parça parça anıları bulduktan sonra neler olup bittiğini öğrenmeye yavaş yavaş başlıyor ve çıktığımız bu yolculukta ardı arkası kesilmeyen bilmecelerle beraber burada karşılaşabiliyoruz. Olan biteni anlama isteği ile beraber yer aldığımız yapımında yolumuza devam etmek için burada büyük bir mücadele sarf edebiliyoruz.
 
Gece boyunca neler olup bittiğini öğrenmek için elbette lunapark içerisinde sirk bölgesine doğru ilerleyebilir ve sahne arkasına da geçiş yapabiliriz. Yaptığımız bu geçişle beraber etrafı araştırmaya koyularak anı parçalarını bulabiliyor ve ana parçaları ile beraber de burada neler olup bittiğini öğrenme isteğimizi tekrar dile getirebiliyoruz. Sahne işçisi olarak geri döndüğümüz bu yapımda elbette burada neler olup bittiğini öğrenmek bizim temel hedefimiz olarak karşımıza geliyor. Hikaye konusunda sadece burada sirk işçisi olarak çalıştığımız aklımıza geliyor, diğer detaylar tamamen kafamızdan uçup kaçabiliyor. Dolayısıyla burada kafamızın neden karıştığını ve aynı zamanda kızımıza ve eşimize neler olup bittiğini öğrenmek oldukça mühim.
 
İşlerin çığırından çıktığı bu yapımda gerçeklikle hayal gücü arasında bir nevi büyük kafa karışıklığına rastlayabiliyor ve bu iki çizgi arasında kendi karakterimizi düzgün bir şekilde tutmamız gerekiyor. Hikayeyi sona erdirmek ve hikayenin neler sunduğunu görmek için elbette elimizden geleni yapmaya koyuluyor ve belli bir bedel ödemek durumunda kalıyoruz. Bu bedel ise bazı noktalarda korku dolu anlarla beraber karşımıza çıkıyor.
 
 

Hikaye bu temel etrafında dönüyor ve bu temel etrafında elbette hafızamızı güçlendirmeye çalışıyoruz. Etrafta bulabileceğimiz anı parçaları ile beraber hafızamızı güçlendirmeyi hedefliyoruz. Hayal gücü ile gerçeklik arasında gidip geldiğimiz ve her şeyin bulanıklaştığı bu yapımda korku dolu anlar bizleri bekliyor. Aynı zamanda bu korku dolu anlardan sağa çıkmak tamamen bizim işimiz. Bedeli ne olursa olsun ilerleyebileceğimiz ve kızımızı ve eşimizi bulmaya çalışabileceğimiz bu yapımda elimizden geleni yapmaya koyuluyor ve burada etkileşime geçebileceğimiz nesnelerle beraber ipuçlarını yakalamaya başlıyoruz. İpuçlarını yakalarken de burada bulmaca içeriklerini çözmeye çalışıyor ve tam döngü içerisinde bunları sürekli olarak tekrarlamaya başlıyoruz. Ayrıntılara yer verilen ve geliştirici ekibin belirttiğine göre özen gösterilerek hazırlanmış bu hikaye parçalarında kendimizi burada hazırlanmış bir dünya içerisinde bulmaya hedefliyoruz. Gerçeklik ve ilizyon arasındaki sınırların bulanıklaştığı bu yapımda 1960'lı yıllarda yer alıyoruz. O dönemin sirkleri ve lunapark sistemleri burada bize doğrudan aktarılıyor.

Gerçekçi bir ortamda geçtiğini aktarabileceğimiz ve bu ortamlarda gerçeküstü olayların yaşanabileceği bu yapımda elbette korku oyunlarında olmazsa olmaz bir anda karşımıza çıkan korku unsurları burada da yer buluyor. Oyunda ilerlerken arka planda yer alan müzikler ve ritimler elbette oldukça önem arz ediyor. Çünkü korku oyunlarının olmazsa olmazı bu tarz müzikler ve arka planda yer alan ufak ufak melodiler bizleri oyuna daha fazla adapte edebilir ve aynı zamanda gerilmemizi sağlayabilir. Bu oyunda da aynı şekilde gerilim dolu bir yapı bizlere aktarılıyor ve bu sayede gizemli ortamlarda kendimizi bulmaya hazırlanıyoruz. Oyunda gördüğümüz birçok şey elbette aldatıcı olarak karşımıza çıkıyor ve bunların aldatıcı olup olmadığını ilk etapta keşfedemiyoruz. Ancak ilerleyen süreçte bunların hangisinin gerçek hangisinin gerçeküstü olduğunu çözmek tamamen bizim işimiz oluyor ve o modumuzun da burada aslında yavaş yavaş tükendiğini hissedebiliriz. Karakter o duyguyu bize doğrudan aktarabiliyor diyebiliriz.
 
 
Kızımızı ve eşimizi bulma yolunda ilerlediğimiz bu yapımda, her şeye ve herkese sorgulayıcı yaklaşarak psikolojik bir deneyim yaşayacağız. Oyun içerisine geliştirici ekibin belirttiğine göre özenle tasarlanmış çeşitli ortamlar aktarılıyor ve bu ortamlarda oynayabileceğimiz 5 farklı sahne yer alıyor. Bu sahneler ile beraber hem hikayede ilerleme kat ediyor hem de buralarda neler olup bittiğini öğrenmeye çalışıyoruz. Oyunda birinci şahıs kamera bakış açısı ile yer alıyor ve çeşitli bulmacaları, mini oyunları ve bilmeceleri çözmeye çalışıyoruz. Gözümüze hoş gelen bir görsel yapının da yer aldığı bu yapımda, 1960'lı yılların sirk dönemlerinde yer alıyoruz ve o bölgenin doğrudan yansımasını elde ediyoruz. Tablolardan posterlere, yazılardan farklı nesnelere kadar etkileşime geçebileceğimiz çeşitli unsurların yer aldığı bu yapımda, ortamların hazırlanışı ve nesnelerin yerleştirilmesi tamamen o döneme özgü olarak karşımıza çıkıyor.
 
 

Kısaca toparlayacak olursak, oyun içerisinde bize gergin ve gerilim dolu bir korku deneyimi sunulmak isteniyor. Oyun içerisinde yer aldığımız süre boyunca sirk bölgesini inceliyor, farklı bölgelere doğru ilerliyor ve buralarda farklı odalara geçiş yaparak elimizden geleni yapıyoruz. Nesnelerle etkileşime geçebiliyor, yukarıda da bahsettiğimiz gibi kızımızı ve eşimizi arıyor ve aynı zamanda burada gerçeküstü bir deneyimle karşılaşabiliyoruz. Oyunun şu anda Steam sayfası açık durumda ve dilerseniz Steam sayfası üzerinden istek listenize ekleyebilir ve oyun çıkış yaptığı gün bir bildirim alabilirsiniz. Oyun 6 Mart tarihinde oyun severlerin karşısına çıkmaya hazırlanıyor.