Gizle
Kullanmakta olduğunuz tarayıcı güncelliğini yitirmiştir. Bölüm Sonu Canavarı, sorunsuz bir gezinti için tercih ettiğiniz tarayıcının en güncel sürümünü kullanmanızı önerir.
Mobil Sürümü Görüntüle »

Xbox Kurucusu: Game Pass Sektör için Pek Yararlı Bir Uygulama Değil

 
 
Microsoft içerisinde yer alan ve orijinal Xbox'ı kuran ekibin başında olan Ed Fries, Xbox Expansion Pass podcast'inde, Xbox Game Pass de dahil olmak üzere birçok konu üzerine yorum yaptı. Bu doğrultuda Game Pass'in kullanıcılar için harika bir hizmet olduğunu ancak oyun endüstrisi için aynı şeyin geçerli olmadığını belirtti.
 
Fries ek olarak şunları söyledi: "Game Pass hizmeti beni korkutuyor. Çünkü müzik sektörü için oluşturulan Spotify uygulaması ile benzerlik gösteriyor. Spotify çıktığında müzik sektörünü mahvetti. Müzik işinin yıllık gelirini kelimenin tam anlamıyla yarı yarıya azalttı. Bu durum insanların artık şarkı satın almamasına neden oldu.
 
Kullanıcılar, iPhone'da artık şarkı satın almıyor. Çünkü neden alasın ki? Hepsi abonelik hizmeti Spotify uygulamasında mevcut. Hatta Apple, artık şarkıları kimse satın almadığı için parça  satın alımını durduracaklarını bildirdi.
 
Oyun sektöründe de aynı sistemi oluşturma konusunda gerçekten dikkatli olmalıyız. Bu pazarlar insanların düşündüğünden daha kırılgan. 80'lerin başında oyun endüstrisinin kendi kendini yok ettiğini gördüm. Game Pass beni bu yüzden tedirgin ediyor. Bir kullanıcı veya oyuncu olarak bu hizmeti seviyorum. Bir dinleyen olarak Spotify uygulamasını da seviyorum. İstediğim tüm şarkılara sahibim. Bir müşteri olarak bu çok iyi bir durum. Ancak sektör için aynısını söyleyemem."
 
 

Bu haberin bağlantısı
URL
Kaynak Vgchartz Xbox Game Pass Microsoft Konsol için Xbox Game Pass PC için Xbox Game Pass
Gran Turismo 7'nin Yeni Güncellemesi Oyuna Üç Yeni Araç Ekliyor Assassin's Creed Valhalla 1.5.2 Güncelleme Notları Açıklandı
Yorumlar yeniden eskiye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.

Persona_6

25.5.2022 23:30:58

+1
Spider Man Miles Morales Demon's Souls Ratchet and Clank Rift Apart Returnal Horizon Forbidden West Gran Turismo 7 AAA ları saydım ki bunlara ek remasteredları ,AA oyunları, indieleri ve timed exclusiveleri de katarsam ağlarsın ben niye bu leş xbox ı aldım diye

Hissiz B 1 R adaM

25.5.2022 12:30:49

0
Seçenekler çoğaldıkça, kullanıcılara sunulan hizmetler zamanla daha kaliteli içerikler eklemeye başlıyor.

BSC Misafiri

25.5.2022 09:32:53

0
quote:

Orjinalden alıntı: BSC Misafiri işte bu yüzden sony. adamlar boşuna mı diyordu kaç sefer oyunları çıktığı gün getirirsek oyunların kalitesi düşer diye. mc un gamepass de şuanda kaç tane adam akıllı oyunu var sayın desem 1 elin parmaklarını geçmez. söyleyemezsiniz çünkü yok doğru dürüst oyunları. exbox kurucusu bile akıl ediyor bunu fakat bu fanboylar hala nato kafa nato mermer
Peki Ps5 kaç tane adam akıllı ex oyun çıktı? Bir elin parmaklarının yarısı kadar var mı?

lextor

25.5.2022 08:07:15

0
Boomer amcadan saçma sapan yorumlar. Servis sunmayan şirket artık kaybetmeye mahkumdur.

wardstone

25.5.2022 00:31:00

0
XBox şu noktaya kadar Sony 'e güzel rekabet edip pazarı kızıştırdı ama her seferinde Sony daha güçlü bir darbe vuruyor. Sony sektörün Apple 'ı, XBox ise sektörün Samsung 'ı haline geldi. Sony resmen MS'un bir şey denemesini bekliyor sonrasında o öyle yapılmaz böyle yapılır gibisinden bir darbe vuruyor. Ama işte MS bir şeyler denemese Sony de müşterilerini sömürmeye devam edecek. Rekabet olmadıkça yenilik olmaz. İki tarafın da fanboyluğunu yapmaya gerek yok. Bedava vermiyorlar cihazları, oyunları.

arnavut_efe

24.5.2022 18:09:37

+1
quote:

Orjinalden alıntı: 7ender [link]https://www.metacritic.com/pictures/2022-game-publisher-rankings/31[/link] Haberin özeti şu: Xbox oyun tarihinin en yüksek puan ortalamalı oyun firması yayımcılığını yapmış 2021 yılında... 2021 yılına kadar Microsoft'un yakaladığı ortalamayı yakalayabilen bir firma yok... Bakın bunlara Bethesda, EA, Activision, Sony, Take2, Nintendo, Square Enix vs. nice firma dahil... Veeee adamlar bunu 5 adet farklı oyunla başardı... Veeee deee 5 adet oyun ilk gün neredeyse bütün cihazlarda oynanabilir olarak herkese sunuldu. Soran olursa Game Pass kaliteyi öldürüyor dersiniz sektör için de :)) Bu yayımcı tarafı... Bir de yapımcı tarafına bakalım: [link]https://www.sportskeeda.com/esports/how-xbox-game-pass-helped-guardians-galaxy-meet-developer-s-expectations[/link] Bu sadece bir örnek... Ama nice yapımcılar Game Pass sayesinde hem satışların arttığını hem de oyuncuların, oyunlarına kolayca ulaşabildiği için memnun olduğunu da dile getirdi...
kesinlikle aynı haberleri bende görüyorum ama anlaşılan bazı kesimler görmek istemiyor.. bir çok oyunu game pass sayesinde tanıdım ve mikro ödemeler yaptım bu durumda oynayanda kazanıyor oynatanda oyunu yapanda :)

arnavut_efe

24.5.2022 17:58:06

0
tamam yüzlerce oyun var ama xboxın ne vaad ettiğini bilmiyoruz kaç para ödediğini yada ne kadar süre ödediğini bilmiyoruz...kendi oyunları hariç zaten diğer oyunlar satın alınmayı bırakılmış oyunlar kötü demiyimde artık alınmış oynanmış millet yalanıp yutulmuş doyulmuş oyunlar.. bazı oyunları bedava bile oynatsa bazı geliştiricilerin işine gelir çünkü seri devamı vardır yada mikro ödemeler vardır.. karlı bir sistem olmasa ea, ubisoft, ps+, amazon luna ve google stadia neden böyle bir sistem yapıyor peki ? onlarındamı hesabı yanlış bıraksınlar ms batsın ozaman :)) birde şunu unutuyorsun bu sistemde oyunlar ömür boyu senin olmuyor yine satın alman gerekiyor belli bir süre sonra kalkınca yada dlc sini alman gerekiyor oyunla seni tanıştırıyor ben birçok mehh dediğim para vermek istemediğim oyunu bu sistem ile sevdim ve parada harcadım oyun içi

Psyduck17

24.5.2022 16:49:28

0
İkinci bir AAA microsoft oyunu eklenince o da 15 dolar kazanmış oluyor mu kullanıcı başına? Yoksa 7.5 7.5 mu oluyor? Sistemde sadece 1 tane oyun ve yanında 1-2 tane indie oyun olsa neyse de, yüzlerce oyun var. Hesap her türlü yanlış.
Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın
Orijinal boyut için tıklayın

arnavut_efe

24.5.2022 16:22:47

0
önemli bir ölçüde para kazanıyor evet.... zaten oyun kendi firmasının oyunu.... yazdığımın sadece bir kısmını alıntı yapmışsın ben örneği starfield için verdim sonuçta para ms ye gidiyor......... starfield eklendiğinde sonraki 2-3 ay dandik indie oyunları koysalar parayı kim kazanmış oluyor masrafı çıkıyormu çıkmıyormu??...

GenqhisKhaan89

24.5.2022 16:01:59

+1
Witcher 3 forza horizon 4 5 alien isolation Metto exodus Ac odyssey Origins valhalla gears of war 3 4 5 Doom doom eternal halo forza motorsport 7 Batman arkham asylum knight Warframe Outlast 2 wolfenstein serisi Microsoft flight simualtor Gibi gibi bi cok dev yapimlar var gamepassda Gamepass dandik indie oyun dolu yeaa demekle olmuyor Indieleride ayrica cok kalitelidir Ori gibi Dead cells hollow knight gibi indieler efsanedir

Psyduck17

24.5.2022 14:12:32

0
quote:

game pass olduğu için bu oyunu 25 milyon kişi satın almış oluyor paraya bakarmısınız ?
Şu hesabı ilkokul çocuğu yapmaz. 15 dolarlık hizmete kaydolunca oyun her hesap başına 15 dolar mı kazanmış oluyor?

7ender

24.5.2022 14:01:28

+4
[link]https://www.metacritic.com/pictures/2022-game-publisher-rankings/31[/link] Haberin özeti şu: Xbox oyun tarihinin en yüksek puan ortalamalı oyun firması yayımcılığını yapmış 2021 yılında... 2021 yılına kadar Microsoft'un yakaladığı ortalamayı yakalayabilen bir firma yok... Bakın bunlara Bethesda, EA, Activision, Sony, Take2, Nintendo, Square Enix vs. nice firma dahil... Veeee adamlar bunu 5 adet farklı oyunla başardı... Veeee deee 5 adet oyun ilk gün neredeyse bütün cihazlarda oynanabilir olarak herkese sunuldu. Soran olursa Game Pass kaliteyi öldürüyor dersiniz sektör için de :)) Bu yayımcı tarafı... Bir de yapımcı tarafına bakalım: [link]https://www.sportskeeda.com/esports/how-xbox-game-pass-helped-guardians-galaxy-meet-developer-s-expectations[/link] Bu sadece bir örnek... Ama nice yapımcılar Game Pass sayesinde hem satışların arttığını hem de oyuncuların, oyunlarına kolayca ulaşabildiği için memnun olduğunu da dile getirdi...

Kartal Göz

24.5.2022 13:46:41

0
Kendini uzun yıllar boyunca oynatmayı başaracak kaliteli oyunları kapsamayan endişedir. Oyunu yıllarca oynayacak adam Pass filan beklemez, kütüphaneye gelirse de kütüphaneden silinmesini istemez. Basar parayı satın alır. Siz çöp oyunlar üretirseniz kişi bu oyunu satın almaya gerek duymaz, satın almak istemez, para harcamaktan sakınır.

AirSupport

24.5.2022 13:26:33

0
Türkiye’de yaşayıp Game Pass gibi kütüphane servislerine laf edenler aklınızı peynir ekmekle mi yiyorsunuz siz?

BSC Misafiri

24.5.2022 13:13:48

0
quote:

Orjinalden alıntı: BSC Misafiri Siz buradaki fakir Turco’lara bakmayın. Alım güçleri 0’a yakın tabi ki Gamepass övecekler. Evet güzel sistem ama ilk günden oyunlar böyle servislere gelirse kalite düşer. Halo İnfinite’den hallice yapımlar oynarız bol bol. Sony’nin bu konudaki tavrı çok doğru. İlk günden beleşe gelecek oyuna kimse özenmez boşu boşuna. Yurt dışında bu oyunlar çerez parası kısa sürede indirim üzerine indirim görüyor. Türkiye gibi fakir ülkeler için iyi bir olay ama bir oyuna 900 birimde verilmez.
Alım gücüm olduğu için övüyorum ztn, elimde de konsolum olduğu için, xbox series im de var bilgisayarım da ek 2. ekranımda var. herkes sen gibi fakir değil, boş yapma. hayatında bir kez bile gamepass e bakmamışsın konuşuyorsun. gamepass deki oyunların çoğu indie, eski, seri olmayan oyunlar seri olarak sayılı oyun var. sony den bile haberin yok, boş insan, ubisoft+ un ve bir çok 1.parti sony oyunun olduğu ps+ haziranda geliyor ve psn ztn düz hesap 12 senedir olan bir şey sony bunu ztn xbox dan en az 9-10 sene öncesinden beri yapıyor, belli yaşın yetmiyor biraz araştır sonra konuş.

BSC Misafiri

24.5.2022 13:13:46

0
quote:

Orjinalden alıntı: BSC Misafiri Ps Plus gamepass i sildi süpürdü, bunlar sistemi kaldırsınlar çöpe atsınlar artık. Geçmiş olsun xbok.
bi ps fanı daha, ve yine bom boş yorum %99 aynı kişidir ztn. ps+ haziranda çıkıyor henüz piyasada bile değil oyunların %90 ı belli değil. evet böyle bir işe girişti sony ve bunun sebebi de xbox gamepass. ayrıca iki firmanın eti budu bir değil karı bir değil bunu sony nin kendisi diyor ztn ama sony ps fanları sony den daha fazla sahipleniyor, sony nin bunun altından kalkıp kalkmayacağı hatta kullanacakları sistem ne o bile belli değil, konsol savaşları 90-2000 lerde kalmış bir şey tıpkı sizin tozlanmış beyinleriniz gibi.:D

BSC Misafiri

24.5.2022 13:13:44

0
quote:

Orjinalden alıntı: BSC Misafiri Ps Plus gamepass i sildi süpürdü, bunlar sistemi kaldırsınlar çöpe atsınlar artık. Geçmiş olsun xbok.
kıçı boklu bebe xbox a bok atıyor. :d bu ps fan girl ları da olmasa günlük eğlencemiz olmayacak. KEKW :D sözüm pscilere değil bu arada, sözüm bunun gibi fangirl lık yapanlara, bu kitle her yerde aynı, xbox-ps fark etmez hepsinin içi boş, ya aklı yada cebi fakir fan girl kitlesi.

BSC Misafiri

24.5.2022 13:13:38

0
Ne yazık ki bu konuşan abi sadece xbox un kurucu, yetkili değil bugün, yetkili isim Phil Spencer ve bugün xbox u ve gamepass i çok iyi yönetip idare ediyor. Phil Spencer dan sonra ne olacak desen evet haklısın belli değil derim ama yinede başında bu adam var, ve akıllıysalar 10 sene ilerisini çoktan planlamıştır. tekrardan bu servisde yeni oyun yok 1. partiler yeni yeni gelmeye başladı oyun sayısı da 450 tane. gamepass sistemi demo gibi çalışıyor bugün. xbox tekel olsa bugün pc ve konsol da oyun dünyasına hakim olsa evet haklısın derdim ama öyle bir durum yok.
quote:

Orjinalden alıntı: aykut291 Benim anlatmak istediğim olay tamamen farklı bu servisler kullanılamaz demiyorum.Kullanılır İki Firmanın üst düzey yöneticisi diyorki Oyun sektörüne katkı sağlamaz hiçbir firma bu şekilde Dev bütçeli oyun yapmak için uğraşmaz.Bende şahsen böyle birşey olmasın diyorum ben Oyunların kalitesinden yanayım Bu servislere Oyun firmaları para ödüyor kimse bedavaya vermiyor Yıllık anlaşma yapıyordur şukadar paraya şukadar oyuncu istiyorum die karşılamassa zaten Kütüphaneden kaldırılıyor oyun bu sistemler böyle işliyordur.Adam tek başına 60$ dan oyun satsa daha fazla para kazanıcak.Onlar için karlı bir sistem değil bu.Sektöre hiçbirkatkısı olmaz evet uygun fiyatlı ve parası olmayan için güzel bir sistem kötü değil ama ben şahsen ilgilenmiyorum ben daha çok Oyun istiyorum.Şubat ayı bitti Oyun kalmadı eskiden her ay oyun çıkarken şimdi bir Oyun için 1 sene bekliyoruz devamlı erteleyip erteleyip duruyorlar ben bu sektörün böyle basit olmasını istemiyorum.

BSC Misafiri

24.5.2022 13:13:30

0
şu bilale anlatır gibi yazdığım basit cümleyi "bile" anlayamayacak kadar olanlar var gerçekten helal olsun. siz bu kafa ile ve bu kötü niyetlilikle oyun filan oynamayın hacı, size göre değil oyun oynamak, gidin kitap okuyun önce kendinizi geliştirin.:D üstüne alınmak isteyen alınsın ama sözüm şu aşağıdaki milleti aşağılayan kütleler için sözüm.. "ben neden 5-6-7 saat oynayacağım oyunu alayım? ve bu ülkenin ekonomisinden bağımsız bir soru. evet piyasada kaliteli oyunlar var ama ben mesela fifa21 e para vermek istemiyorum starwarslara bütün bflere para vermek istemiyorum, aynı şey call of duty için de geçerli ac içinde fc içinde bethesda oyunları içinde geçerli. Vermek isteyende ztn gidip sony e para veriyor"

aykut291

24.5.2022 12:43:08

0
Benim anlatmak istediğim olay tamamen farklı bu servisler kullanılamaz demiyorum.Kullanılır İki Firmanın üst düzey yöneticisi diyorki Oyun sektörüne katkı sağlamaz hiçbir firma bu şekilde Dev bütçeli oyun yapmak için uğraşmaz.Bende şahsen böyle birşey olmasın diyorum ben Oyunların kalitesinden yanayım Bu servislere Oyun firmaları para ödüyor kimse bedavaya vermiyor Yıllık anlaşma yapıyordur şukadar paraya şukadar oyuncu istiyorum die karşılamassa zaten Kütüphaneden kaldırılıyor oyun bu sistemler böyle işliyordur.Adam tek başına 60$ dan oyun satsa daha fazla para kazanıcak.Onlar için karlı bir sistem değil bu.Sektöre hiçbirkatkısı olmaz evet uygun fiyatlı ve parası olmayan için güzel bir sistem kötü değil ama ben şahsen ilgilenmiyorum ben daha çok Oyun istiyorum.Şubat ayı bitti Oyun kalmadı eskiden her ay oyun çıkarken şimdi bir Oyun için 1 sene bekliyoruz devamlı erteleyip erteleyip duruyorlar ben bu sektörün böyle basit olmasını istemiyorum.

BSC Misafiri

24.5.2022 11:13:40

+4
Ps Plus gamepass i sildi süpürdü, bunlar sistemi kaldırsınlar çöpe atsınlar artık. Geçmiş olsun xbok.

BSC Misafiri

24.5.2022 10:19:59

0
Şunları eklemem lazım açıkçası :d Xbox kurucusu dahil gamepass in ne olduğunu bilmeyen var sanırım. 1. Gamepass de oynadığınız oyunlar sizin olmuyor yani gamepass oyun dağıtmıyor oyunu oynamak için fırsat tanıyor ama oyunun kaydı duruyor oyunu satıl aldığınız zaman kaldığınız yerden devam edebiliyorsunuz, (xbox için böyle en azından) aynı şeyi ubisoft ve steam de hafta sonu bedava ile yapıyor farkı daha fazla uzun ömürlü ve daha fazla oyun olması. 2.Gamepass e seri oyun eklendiği zaman mesela ea nın nhl 21 i gibi, önceki oyun çıkıyor, ve bir çok oyun 3 ay ila 6 ay içersinde gamepass den kalkıyor. Sniper elit 5 eklendiği zaman 4 de kalkabilir, mesela resident evil 7 çıkıyor, büyük ihtimal re2-3 remake eklenecek ileride. Kısaca oyunlar sürekli sonsuza kadar durmuyor. 3. de gamepass de ana oyunu oynayabiliyorsunuz dlcler yok, onun için satın almanız gerekiyor. kısaca bu sistemdeki ana amaç insanlara 10-30 birim karşılığı bedava oyun oynatmak değil oyunun tanıtımını yapıp oyunun kendisini ve dlclerini satmak... elbette herkes xboxda oyun almıyor olabilir, ama ztn tekrardan gamepass de olan çoğu oyun indie, eski oyunlar, ea nın bethesdanın oyunları çoğu oyun 2008-2019 arasında çıkan oyunlar, ve tekrardan bugün insanlar bundan şikayetçi,(mesela aşağıdaki bir yorum gibi..:d) ilk gün çıkan oyunlar, yeni kaliteli oyunlar istiyorlar, xboxda buna göre hareket ediyor servisi büyütüyor, en azından buna göre hareket etmeye başladı.

BSC Misafiri

24.5.2022 10:19:39

+1
Siz buradaki fakir Turco’lara bakmayın. Alım güçleri 0’a yakın tabi ki Gamepass övecekler. Evet güzel sistem ama ilk günden oyunlar böyle servislere gelirse kalite düşer. Halo İnfinite’den hallice yapımlar oynarız bol bol. Sony’nin bu konudaki tavrı çok doğru. İlk günden beleşe gelecek oyuna kimse özenmez boşu boşuna. Yurt dışında bu oyunlar çerez parası kısa sürede indirim üzerine indirim görüyor. Türkiye gibi fakir ülkeler için iyi bir olay ama bir oyuna 900 birimde verilmez.

BSC Misafiri

24.5.2022 09:43:09

+2
Konsol çıkalı 2 sene olacak ortada forza dlc ve halo patatesfinite dışında oyun yok, gelecek oyunlarda umut da yok. Kaliteli oyun oynamadıktan sonra ne yapayım 12tf'yi

BSC Misafiri

24.5.2022 09:43:05

0
hani satışlar artıyordu bu sayede niye dönüyor şimdi

BSC Misafiri

24.5.2022 09:43:00

+2
Ne kadar düz mantık, insanlar oyun oynamak istiyorsa o oyunu satın alsın demek, ve komikte. Binlerce oyun var piyasada, hangisine para yetecek? ben korsan oynamak yerine xbox gamepass ten oyun oynuyorum ve buna rağmen 10 tanede olsa oyunum var xboxta, imkanım param olsa yine alırım, bir oyunu gamepass den oynamak farklı sahip olup oynamak farklı, istediğin zaman indirip oynuyorsun. ayrıca bu abonelik sistemi sadece xboxda yok, ea play, ubisoft+ sony psn, amazon luna google stadia gibi örnekler var ve sony psn yi geliştirip gamepass gibi yapıyor. Tekel olma konusunda bir derdin olursa söylersin ama servis işi oyun endüstrisini baltalıyor demek çok boş, üstelik bu xbox kurucusundan geliyor. Sen cebini dolduracaksın diye ben neden 5-6-7 saat oynayacağım oyunu alayım? ve bu ülkenin ekonomisinden bağımsız bir soru. evet piyasada kaliteli oyunlar var ama ben mesela fifa21 e para vermek istemiyorum starwarslara bütün bflere para vermek istemiyorum, aynı şey call of duty için de geçerli ac içinde fc içinde bethesda oyunları içinde geçerli. Vermek isteyende ztn gidip sony e para veriyor (global den bahsediyorum) yada pc steam e para veriyor. Ve evet pcde epic steam gibi gerçekler de var ve sony pc piyasasına da gireli uzun zaman oldu, oyunları sattığı için mi yoksa satmadığı için mi girdi bu işe? kısaca boş, tek taraflı bir açıklama olmuş.

BSC Misafiri

24.5.2022 09:42:43

0
İyi de xbox ne öyle büyük oyun veriyor nede kendisinin sony oyunları gibi elden ring gibi yada diğer japon oyunları gibi ip'leri var, mesela 2k oyunları bile yok metrolar yok, square enix oyunları yok, sadece japon oyunları değil kaliteli bir çok yapım yok bu serviste, olan oyunlarının çoğu zamanında isim yapmış oyunlar, eski oyunlar, ve tersine büyük oyunlar az olduğu için insanlar şikayet ediyor, daha fazla yeni oyun eklensin istiyorlar, hem mc hem diğer firmaların markaların kaliteli AAA oyunu yok diye şikayet ediyorlar, ve bunu gamepass e bağlamak şuan için saçma çünkü gamepass 2-3 senelik. Ayrıca epic ve amazon da bedava oyun dağıtmasın o zaman. Ve madem baltalıyor neden sony bu işe girişiyor? luna ve stadia gibileri de var, ea play ve ubisoft+ senelerdir var playstation now en az 10 senedir var. Bu servis işi ne yeni, ne de xbox game ilk yapan firma. Yapan firmalar senelerdir yapıyor ve oyunlarının kalitesini koruyor ve satıyor yine. Ea ve ubisoft oyunlarında ki sorun para hırsı ve ucuzluk bunun dışında teknik sorunlar, ve bu dediklerim aylık satılan bu servis ile alakası yok, psn 10 senedir var ve sony e zarar vermedi, vermediği gibi adamlar bu servisi gamepass gibi bir servis ile birleştiriyor...
quote:

Orjinalden alıntı: aykut291 Bencede değil.Dev bütçeli oyunların kalitesini doğrudan etkiler.Aynı şekilde Sony de söyledi bunu zaten.Küçük bütçeli çer çöp oyunları verirsin onda sıkıntı yok.Çok satmış artık kimse satın almayan Oyunları verirsin ama piyasaya yeni çıkan dev bütçeli oyun 60$ dan daha çok para kazanacakken kalkıpta yıllık sistemden daha az para kazanacak buda yatırımları ve bütçeleri etkiler.Ben şahsen böyle birşey olsun istemiyorum kimsede istemiyor Örneği Elden Ring işte insanlar Oyun açlığında sömürdü kemirdi Oyunu o eski Oyunların kaliteli ruhunu yaşattı bize.Oyunlar rezilmi olsun kalitemi olsun bunun açıklaması bunlar.

arnavut_efe

24.5.2022 09:13:40

0
quote:

Orjinalden alıntı: aykut291 Bencede değil.Dev bütçeli oyunların kalitesini doğrudan etkiler.Aynı şekilde Sony de söyledi bunu zaten.Küçük bütçeli çer çöp oyunları verirsin onda sıkıntı yok.Çok satmış artık kimse satın almayan Oyunları verirsin ama piyasaya yeni çıkan dev bütçeli oyun 60$ dan daha çok para kazanacakken kalkıpta yıllık sistemden daha az para kazanacak buda yatırımları ve bütçeleri etkiler.Ben şahsen böyle birşey olsun istemiyorum kimsede istemiyor Örneği Elden Ring işte insanlar Oyun açlığında sömürdü kemirdi Oyunu o eski Oyunların kaliteli ruhunu yaşattı bize.Oyunlar rezilmi olsun kalitemi olsun bunun açıklaması bunlar.
ama şöylede birşey var 15 dolara game pass ultimate satılıyor normalde yurt dışında yani buda 60 dolarlık bir oyunu 3 ayda parasını çıkarıyor zaten yada çıkar çıkmaz satılmayacak rakama bile ulaşabiliyor almayacak kitle bile almış oluyor oyunu seven sevmeyen herkes almış oluyor.. yani anlayacağın daha çok karlı olduğunu düşünüyorum mesela starfield çıktı diyelim game passte yok çıkar çıkmaz hadi 1 milyon sattı diyelim,60$x1.000.000$= 60.000.000$ game pass olduğu için bu oyunu 25 milyon kişi satın almış oluyor paraya bakarmısınız ? 15$x25.000.000$ = 375.000.000$ sadece çıktığı ay edinilen para hadi 2-3 tanede eski veya indie oyun koysa yanına o ay yada sonraki 2 ay boyunca dandik oyunlar verse 15x3=45$ / 45$x25.000.000 = 1.125.000.000$ para ediyor sadece starfield para kazanmış oluyor paranın yarısını bile verse geliştiriciye yine normal satacağından daha fazla satmış oluyor ki bu oyunu daha sonra parayla satın alanlar olacak... başka platformda yada kütüphaneden kalkınca vs yani kısacası böyle çok daha kar güdümlü oluyor bana sorarsanız..

aykut291

24.5.2022 08:32:05

+1
Bencede değil.Dev bütçeli oyunların kalitesini doğrudan etkiler.Aynı şekilde Sony de söyledi bunu zaten.Küçük bütçeli çer çöp oyunları verirsin onda sıkıntı yok.Çok satmış artık kimse satın almayan Oyunları verirsin ama piyasaya yeni çıkan dev bütçeli oyun 60$ dan daha çok para kazanacakken kalkıpta yıllık sistemden daha az para kazanacak buda yatırımları ve bütçeleri etkiler.Ben şahsen böyle birşey olsun istemiyorum kimsede istemiyor Örneği Elden Ring işte insanlar Oyun açlığında sömürdü kemirdi Oyunu o eski Oyunların kaliteli ruhunu yaşattı bize.Oyunlar rezilmi olsun kalitemi olsun bunun açıklaması bunlar.

pirate19

24.5.2022 00:20:59

+2
Sony ondan dolayı gamepass çıkarıyor demi dede hahahah. Çağın gerisinde kalmış yorumlar

Himurajutsu

23.5.2022 23:36:36

+1
Microsoft içinde aklı başında olan adamlarda varmış En azından trollük yapmamış mert gibi doğru olanı demiş.

gamer-x

23.5.2022 22:39:49

0
beleş oyun olsun da kalite falan hikaye, bitti o eski devir sony de aynı yola girdi bakalım nasıl olacak

BSC Misafiri

23.5.2022 22:23:02

+3
Sende sonynin yaptığını yap o zaman. Oyunları ilk çıktığı gün değil oyunun çıkışından 6 7 ay - 1 sene sonra getir gamepassine. Hem oyun satsın hem dediğin gibi sektöre zarar verme hemde sistemin çalışsın

BSC Misafiri

23.5.2022 21:50:03

+4
quote:

Orjinalden alıntı: BSC Misafiri işte bu yüzden sony. adamlar boşuna mı diyordu kaç sefer oyunları çıktığı gün getirirsek oyunların kalitesi düşer diye. mc un gamepass de şuanda kaç tane adam akıllı oyunu var sayın desem 1 elin parmaklarını geçmez. söyleyemezsiniz çünkü yok doğru dürüst oyunları. exbox kurucusu bile akıl ediyor bunu fakat bu fanboylar hala nato kafa nato mermer
Dedi Sony fancığı kardeş. Benim merak ettiğim şey, neden herkes bu konulardan dolayı bu kadar gocunuyor? Adamlar böyle bir sistem yaptı ve milyonlarca insana bu şekilde ulaştı. Kalite düşer, kalite düşer, kalite düşer diye ağlayanlar; ya konuya tamamen alakasız firmalar ya da yıllar önce görevine son verilmiş başarısız dostlarımız. Call of Duty, Starfield, The Elder Scrolls gibi oyunlar ilk günden GamePass'e gelince kaliteleri mi düşecek? Tabi ki de hayır. Şurada halen daha boş boş, henüz daha para kazanmak ne demek bilmeyen genç dostlarımız yorumlar yapıyor. Hayatında daha eli iş tutmamış, gelmiş burada koskoca Microsoft'tan daha zeki ve başarılı bir analistmiş gibi yorumlar yapıyor. Gerçi ülkenin şu an içerisinde bulunduğu durum da aynı zihniyetlerden kaynaklı işte... kime ne anlatıyorsun. Herkes her konuda bilir kişi, herkes her şeyden çok iyi anlar. Tabi ki genç kardeşim! Milyarlarca dolarlık firmaların çalışanlarından hepiniz çok daha zeki ve ileri görüşlü çocuklarsınız.

Foxx Mulder

23.5.2022 21:44:36

+1
Baktığın zaman doğru. Bizim gibi tüketiciler için çok iyi ama geliştirici ve firma acısından çok kötü. Ama devir bu yöne doğru evriliyor abonelik sistemleri çoğaldı. Bunu geçen Sony'de demişti biz oyunlarımızı ilk günden getiremeyiz satmamız lazım büyük paralar harcanıyor yakınmışlardı haklılar Adamlar muazzam kaliteli oyunlar çıkartıyor bunu ilk günden abonelik sisteme koysalar satışlar yarı yarıya veya belki daha fazla düşücek.

BSC Misafiri

23.5.2022 21:13:28

+10
işte bu yüzden sony. adamlar boşuna mı diyordu kaç sefer oyunları çıktığı gün getirirsek oyunların kalitesi düşer diye. mc un gamepass de şuanda kaç tane adam akıllı oyunu var sayın desem 1 elin parmaklarını geçmez. söyleyemezsiniz çünkü yok doğru dürüst oyunları. exbox kurucusu bile akıl ediyor bunu fakat bu fanboylar hala nato kafa nato mermer

BSC Misafiri

23.5.2022 21:13:09

+3
Gamepass yüzünden xboxta Next gen oyun göremedik. Bir halo var işte o da modlu Crysis'ten çok daha kötü grafikle çıktı. Yapımcıların zayıf Series S'ten şikayet etmesi de cabası...

BSC Misafiri

23.5.2022 21:12:56

0
Xbox1 de Ninja Gaiden vardı. Xbox 360 zamanında Gears 1 yeni nesili başlatmıştı ve eski konsolda çalışmıyordu. Şimdi stüdyo almakla uğraşıyorlar, eski oyunlarla Gamepassla göz boyuyorlar. Hala xbone başarısızlığını bırakamadılar!

Ziromen

23.5.2022 19:16:53

0
Gamepass in oyun satışlarını arttırdığını kendileri söyledi yalanmı söylediler.

ctntas

23.5.2022 19:01:43

+1
Bence haklılık payı var. Düşük derecelendirme almış bir oyunu kolay kolay almıyorum. Ortalama olsa bile. Çünkü yakın zamanda gamepass'e gelebiliyorlar. Ancak bunu beğendiğim oyunlar için söyleyemem. Gamepass'de olsalar dahi indirimdeyken satın aldıklarım oldu

Philipp_Plein

23.5.2022 18:44:03

+12
Alan memnun satan memnunsa bize laf düşmez.

Lord Melkor

23.5.2022 18:43:03

0
Oyun sektöründe asla spotify seviyesine gelemez diye düşünüyorum ama gelirse çok değişik bir seviye olur. Bence oyun sektöründeki netflix gibi disney plus gibi birbirinden farkları olan ve her oyunu kapsamayan ve servis dışı oyunların da olduğu bir şekilde devam eder.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Siz de aşağıdaki form aracılığıyla yorum yapabilirsiniz.
Mesajınız
Üyeyim Üye Değilim

DonanımHaber üyeliğinizi kullanabilirsiniz.

E-Posta (Onay için gerekli.)

KÜNYE
Xbox Game Pass
+ TAKİBE
AL
1 kişi bu oyunu takip ediyor.
Kullanıcı Videosu Yükle ▲ Siz de video yüklemek için tıklayınız