Rust Fenomeni Nasıl Ortaya Çıktı?

Samet Konuksal


    PC oyuncusu olmasanız bile, YouTube'dan veya Facebook gibi mecralardan oyunlarla ilgili bir sayfa takip ediyorsanız şu sıralar dönmekte olan Rust çılgınlığına rastlamışsınızdır. Garry's Mod yapımcısı tarafından geliştirilen Rust adına yapımcı Garry Newman, yeni açıklamalar yaptı. 
 
    Bu haberin yazıldığı anda olduğu gibi kimi zaman Steam satışlarında DayZ'yi bile geride bırakıp liderliğe oturan Rust, gerçekten iyi sonuçlar getirdi. Eurogamer'a oyunla ilgili konuşan Garry Newman, Alpha sürümünün baş dönemlerinde olan oyun için, "Bizim için büyük bir sürpriz oldu. Bunun yarısı kadar ilgiyi bile beklemiyorduk." açıklamalarını yapıyor.
 
    Rust'ın nasıl ortaya çıktığıyla ilgili açıklamalar yapan Newman, "Facepunch Studios'ta herkesin üzerinde kişisel olarak çalıştığı özel bir projesi bulunuyor. Şimdiye kadar bunların hiçbiri tanıtılmadı ama Rust'ın kaynağı da bu projelerden birisiydi." sözlerini söylüyor.
 
    Garry Newman, bahsi geçen projeyi şöyle anlatıyor, "Hitman oyunlarını severiz. Rust'ın çıkış kaynağında da bir kişinin üzerinde çalıştığı suikast projesi yatıyor. 'Cash for Kills' oyunu aslında bir çeşit Hitman benzeri oyun. Ancak oyunda kaynaklar sınırlı, çok daha ciddi bir atmosfer var ve sandbox öğeleri bulunuyor. Yani bir suikaste çıkacakken her şeyi en ince ayrıntısına kadar planlamanız gerekiyor. Yanınıza alacağınız her türlü eşyayı özenle seçmeniz gerekiyor. Bunun üzerinde ekip olarak da biraz çalıştık ama sonuç alamadık. Ardından ise DayZ geldi. Sonrasında da elimizdekileri karıştırmayı denedik."
 
    Açıklamalara bakarsak Rust'taki Raiding denilen ev basma operasyonlarının kaynağı Cash for Kills isimli projeden geliyor. Açıkçası, Rust'ın bir DayZ klonundan daha fazlası olduğu gerçek. Zaten DayZ'nin yapımcısı Dean Hall da Rust'ı bir DayZ klonu olarak görmüyor. Oyunun sadece DayZ'den esinlendiğini söyleyebiliriz.