Nintendo'nun özellikle DS ile başlayarak oyun dünyasında enilikçi konsol fikirleri sunmayı kendine bir görev edindiğini ve bunun sonucunda da çok kârlı bir konuma geçtiğine şahit oluyoruz. Peki firmadaki bu değişim nasıl açıklanabilir. Nintendo 64 ve Gamecube'te görsel güce önem veren firma nasıl oldu da konsollarda farklılık prensibini benimsedi. Bunun yanıtını The Legend of Zelda, Mario, Pikmin gibi efsanelerin yaratıcısı Shigeru Miyamoto veriyor:
"DS'i geliştirmeye başladığımızda 'Yüksek grafikler sunan bir Gameboy Advance tasarlarsak, bu insanların isteklerine hitap eder mi?' sorusundan yola çıkmıştık. Eğer böyle bir şey yaparsanız, o cihaz yenilikçi olmayacaktı. (Eski Nintendo Başkanı) Mr. Yamauchi doğrudan Wii U'nun geliştirilmesinde bulunmadı, ama dolaylı yoldan, bu fikrin DS fikriyle bağlantılı olduğunu söyleyebilirsiniz."
Nintendo DS'teki çift ekran fikrinin babası olan Hiroshi Yamauchi, bir bakıma dünyanın en çok satan konsolunun fikrini de sundu. 1949 ila 2005 yılları arasında Nintendo'da görev yapan Yamauchi, yaklaşık 2.5 milyar dolaylık servetiyle Japonya'nın 12. zengin insanıyken, dünyanın da 491. en zengin insanı.