10 milyon mobil oyuncu arasında yapılan bir ankette free-to-play oyunlarda oyuncuların %2.2'sinin oyunlara para ödediği ortaya çıktı. Peki, bu rakamın bu kadar düşük olması yapımcıları, büyük çoğunluktan çok %2'lik kısmı düşünmeye itiyor mu?
Free-to-play oyunlar üzerine yoğunlaşan Gamesbrief adlı sitenin sahibi Nicholas Lovell'a göre bu durum hiç de böyle değil. Lovell:
"Oyuna para vermeyenler oyunun başarısı için hayati önem taşıyor. Para bazında oyuna bağlı olmasalar da harcadıkları zaman göz önüne alındığında onlar da oyuna oldukça bağlılar. Ben free-to-play oyunların oyuncuları para ödemeye itecek tarzda geliştirilmesi gerektiğine katılmıyorum. Tabii ki bazı oyunlar bu tarzda geliştiriliyor fakat free-to-play'in temeli bu olmamalı."
Anketten çıkarılan bir başka bilgi ise World of Tanks'daki bir oyuncunun oyun üzerinde ortalama 4.51 dolar harcadığı. Bu bilgiyi Lovell, şu sözlerle değerlendiriyor:
"Etrafınızdaki insanların gelirlerini tahmin etmeye çalışın, sonuç çok uçuk bir rakam olmasa gerek. Peki, bulunduğunuz yere birden Bill Gates gelirse? Etrafınıdaki insanlar ortalama olarak birden milyardere dönüşür. Free-to-play oyunlarda da durum böyle. Bir milyon dolar geliriniz varsa bir milyon oyuncunun mu bir dolar ödediğini yoksa bir oyuncunun mu bir milyon dolar ödediğini asla bilemezsiniz."
"Free-to-Play basit bir iş modeli olarak görülmemeli. Bazı oyunlara oyuna her ay yüksek meblağlarda para veren sadık oyuncular var. Bazı oyunlarda da çoğunluğun ödeme yapmadığı yapanlarında oldukça düşük miktarlarda yaptığı oyuncular var. Bu iki oyun tipin de aynı gelir çizelgesine sahip fakat ikisinin oyuncu sayıları birbirinden çok farklı" diyerek free-to-play oyunların sadece para üzerine kurulu olmaması gerektiğini belirtiyor.