Gizle
Kullanmakta olduğunuz tarayıcı güncelliğini yitirmiştir. Bölüm Sonu Canavarı, sorunsuz bir gezinti için tercih ettiğiniz tarayıcının en güncel sürümünü kullanmanızı önerir.
Mobil Sürümü Görüntüle »

Final Fantasy XIV Yapımcısı: "F2P Her Zaman En İyi Seçim Değil"


     Final Fantasy XIV: A Realm Reborn yapımcısı olan Naoki Yoshida, Square Enix'in neden free-to-play model yerine aylık ücreti seçtiği hakkında bir kaç yorumda bulundu.
 
     Naoki Yoshida, özellikle son zamanlarda oldukça popüler hale gelmeye başlayan, F2P modelinin bir MMO için her zaman en iyi seçenek olmadığını ve bu yüzden kendi oyunlarında kullanmadıklarını söyledi. Square oyunu 30 gün ücretsiz yaparak oyuncuların bu oyunu sonraki aylarda servis ücreti ödemek isteyecek kadar sevmelerini umuyor.
 
     "İlk deneme süresi boyunca zaten oyun sonu içeriği görecek hale gelebiliyorsunuz. Bu daha çok, oyunu beğendiysen aylık ücret ödersin durumu. Tabi ki oyuna sürekli yeni içerikler ekliyor, düzenli olarak güncellemeler yapıyoruz. Biz bu şekli seçtik. Genellikle F2P karşısında aylık ücret ile ilgili sorular alıyorum, fakat durum hangisinin daha daha iyi olduğu değil. İki yönteminde kendine göre artıları ve eksileri var."
 
     Free-to-play oyunların en büyük sorununun oyuncuları bağlama sıkıntısı olduğunu söyleyen Yoshida "Aylık ödeme yönteminin en büyük eksisi olarak, oyunu oynamak için düzenli olarak para ödemeniz gözüküyor.  Fakat F2P yöntemde bulunan oyuncunun rahatlıkla oyunu bırakabilmesi sorunu, F2P yöntemin en büyük eksisi." diyor.
 
     Oyunculara en iyi içeriği sunmak istediklerini ama aylık ücret olmadığında düşünmeleri gereken farklı konular da ortaya çıkacağını söyleyen Yoshida "Oyunculara en iyi oyun deneyimini yaşatmak istiyoruz ama F2P yönteminde içeriği hazırlarken, bir yandan da mikro ödemeler ile para kazanmayı düşünmek zorundayız. Sürekli para kazanabilmek için hangi eşyaları oyuna ekleyip satılmalarını sağlamamız gerektiğini de düşünmeliyiz. Bu da sonuçta kimi mutlu ettiğimiz sorusunu ortaya çıkartıyor." yorumunu yapıyor.
 
     Bir MMO oyununun yapılmasının ve sürdürülebilmesinin yıllar sürdüğünü söyleyen Yoshido, aylık ücretin oyunlara bir düzen getirdiğini söylüyor. "Tamam bu ay çok fazla para kazandınız, ama ya gelecek ay ne olacak? Aylık ödeme sisteminde bir düzen var. Bu ücretler sayesinde oyunun geliştiricilerinin çalışmasını sağlıyor, çeşitli düzenlemeler yapıyoruz. Oyun sürekli güncelleniyor ve daha güzel hale geliyor. Sonuçta kazanan taraf oyuncular oluyor."
 
     Yoshida oyuncuları dikkatle takip ettiğini ve "oyuncuların istediklerini" göz önünde bulundurduğunu söylüyor. Görünüşe göre A Realm Reborn'un geleceğini oyuncuların istedikleri düşünülerek belirlenecek.

Bu haberin bağlantısı
URL
Kaynak GI Final Fantasy XIV FF 14 Square Enix PC PS3 PS4 MMORPG
Forza Motorsport 5 Top Gear Car Pack Çıkıyor Rapor: Microsoft'tan Sanal Gerçeklik İçin 150 Milyon Dolarlık Patent
Yorumlar yeniden eskiye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.

lambshit

31.3.2014 09:17:22

0
Betasina katildim, aylik ucret verip oynanacak bir oyun degil, yani okadarini haketmiyor en azindan insalar bu oyuna para odemektense diger f2p oyunlara yonelirler

BSC Misafiri

31.3.2014 00:41:15

+1
hiçbir zaman iyi bir seçim değildir bu f2p oyunlar sadece para tuzağıdır günün birinde umarım tarihe karışır
    Siz de aşağıdaki form aracılığıyla yorum yapabilirsiniz.
Mesajınız
Üyeyim Üye Değilim

DonanımHaber üyeliğinizi kullanabilirsiniz.

E-Posta (Onay için gerekli.)

KÜNYE
Final Fantasy XIV: A Realm Reborn
+ TAKİBE
AL
13 kişi bu oyunu takip ediyor.
Kullanıcı Videosu Yükle ▲ Siz de video yüklemek için tıklayınız