Deus Ex: Human Revolution geçtiğimiz yılın en başarılı oyunlarından birisi olarak hafızalara kazındı. Ancak oyunun kurgusal yönden eleştirildiği önemli bir nokta vardı.
Tüm oyun boyunca gizlilik unsurları üzerine yürüyen ve bir gölge gibi hareket eden oyuncunun karşısına pat diye iri yarı, zırhlı bir boss çıkararak hem oyunun ilerleyiş kurgusunu parçalamış hem de oyuncuyu zoraki bir mücadeleye sokmuştu. Hatta hatırlayanlarınız olacaktır, oyunun tasarımcısı Francois Lapikas belli ki zorlama olan bu eklenti için üzgün olduğunu belirtmişti. Bu anda aklımıza şu soru geliyor:
"Her oyunda illaki boss mücadeleleri yer etmeli mi?" Dishonored'ın yapımcısı Arkane Studios'a göre
bu sorunun cevabı hayır. Oynanış yapısı itibariyle Deus Ex: Human Revolution'la büyük benzerlik gösteren Dishonored tıpkı başarılı bilimkurgu oyunu gibi oyuncuya hedefe ulaşması için pek çok farklı yön ve gizlilik ile aksiyon arasında seçme şansı sunacak. Ancak Deus Ex gibi, boss mücadeleleri içermeyecek:
"Bizce boss mücadeleleri Dishonored için gereksiz. Boss mücadeleleri için belki de geleneksel bir alışkanlık demek daha doğru olur. Bilirsiniz işte, ortaya koca bir oğlan çıkar ve siz her tarafına ateş edip zayıf noktasını bulursunuz ve bu zayıf noktaya 3 kere vurunca iş biter."
Önümüzdeki hafta çıkışını gerçekleştirecek olan
Dishonored bakalım hayal kırıklığı mı olacak yoksa başarılı bir oyun mu?