Gerçekten Ölen Bir Dünyada Hayatta Kalmak: Eco

Talha Aynacı

 
     Haziran ayında duyurusu gerçekleştirilen ve nihayet Kickstarter aracılığıyla bağış kampanyası başlatılan ekosistem simulatoru Eco, belki de uzun süredir arayıp da bulamadığınız oyun. Üstelik etkileşimli ve paylaşımlı dünyasıyla dikkatleri üstüne daha da çekecek!

Doğal kaynakları fütursuzca kullanmanız tükenmelerine yol açacak, dengesiz ağaç kesimleri diyarın çoraklaşmasına sebep olacak. Ton balığı avını abarttınız mı? Sayenizde Ton balıklarının nesli tükendi bile!  Bir ırmağın kenarına fabrika mı kurdunuz? Sayenizde burayı terk etmek zorunda kalacaklar. Unutmayın bu online bir dünya ve diğer oyuncuların da bu dünya üzerindeki hareketleri etkisini hissettirecek.
 

 Eco'nun dünyası kıyamete yaklaşmış bir diyar. Dünyanın sonu...Bu diyarda mevcut kaynaklar son derece kısıtlı ve tam anlamıyla gerçekçi olarak işleyen ekosistemde sizinle aynı haritayı paylaşan oyuncularla bir araya gelmeniz ve kanunlar, kurallar çerçevesinde işleyen bir medeniyet kurmanız mühim. Bu yüzden oyun haritada verilecek kararları oyuncuların oylamasına sunacak.
 
Eco'nun 24 saat yaşayan dünyasında hayvanlar ve bitkiler canlılığını devam ettiriyor. Otlar büyüyor, hayvanlar otlanıyor, avlanıyor. İnsanlar bu diyara girdiğinde karmaşıklaşan yapıda plansız hareketler dünyanın dengesizleşmesine, nesillerin tükenmesine ve toprağın çoraklaşmasına sebep oluyor. Sonuç ise oyunu barındıran sunucunun gerçekten de, kalıcı olarak ölmesi olarak nitelendirilmiş.
 

Konsept olarak oldukça ilgi çekici duran yapımın Kickstarter bağış sayfasına buradan ulaşabilir ve daha fazla bilgi edinebilirsiniz. Şayet vadedilenleri yerine getirebilirse Eco, hayatta kalma & simulasyon türü bir oyun olarak uzun süre adından söz ettirecek bir yapım olacak.