Mobil Oyun Reklamları, Konsol Oyun Reklamlarını Katladı

Cenk Akyürek

    
     Amerika'nın en büyük reklam arenası olarak bilinen Super Bowl'da en yoğun reklam veren oyun firmalarının mobil oyun geliştiriciler olduğu duyurulmuştu. iSpot.tv'den gelen yeni bilgilere göre, yılın ilk çeyreğinde en çok reklam harcaması yapan oyun yapımcılarının da, toplamda 130 milyon USD ile yine mobil oyun geliştiriciler olduğu ortaya çıktı. Sıralamaya göre King, Machine Zone ve Supercell, bu reklam harcamalarının %30'unu oluşturuyor.
 
     Bu miktar hem konsol üreticisi olan, dört, beş ve sekizinci sıradaki Playstation, Nintendo ve Xbox'ı, hem de konsol oyun üreticisi olan yedinci, onbirinci ve yirmibirinci sıradaki 2K, Electronic Arts ve Ubisoft'u bir hayli geçiyor.
 
     Geçen sene toplamda %36'da olan Sony ve Microsoft ki, konsollarının detaylarını tanıtmak istiyorlardı, bu sene başında sadece %10 da kaldılar.
 
     Mobil oyun yapımcılarının geçmişe göre TV reklamlarına daha fazla yatırım yapması trendi sürüyor. Reklam harcamalarında, Machine Zone firmasının Game of War: Fire Age için yaptığı, supermodel Kate Upton'lı reklam, geçen sene ilk çeyrekteki reklam harcamalarının sadece %6,7'sini temsil ederken, bu sene %21'lik kısmını aynı firma temsil ediyor. Yine Supercell, Clash of Clans'ın yapımcısı olan firma, geçen sene ilk çeyrekte %10'luk kısmı temsil ederken, bu sene yine ilk çeyrekte %22'lik kısmı karşılıyor.
 
     Yapılan bu harcamalar, reklamların izlenme oranını ve oyunların indirilme sayısını da doğru orantıda etkiliyor. Super Bowl'da sadece bir kere gösterilmiş olan, Liam Neeson'ın oynadığı Clash of Clans reklamı, 50 milyon kez izlendi.
 
     Bu sonuçlara ve başarılara bakarak, sahneye yeni rakiplerin de çıkacağını ummak yanlış olmaz.