Microsoft'un PC için sunduğu API DirectX, yeni sürümünde mobil platformlara ve Xbox One'a da destek verecek. Microsoft, DirectX 12'yi Nvidia, AMD, Intel ve Qualcomm gibi partnerleriyle birlikte bir GDC sunumuyla tanıttı.
Sunumdan gelen bilgilere göre DirectX 12, ekran kartının oyunlara etkisini daha da arttırmak için geliştiriliyor. Dolayısıyla bu durumda ekran kartına düşen iş artarken, işlemciye düşen iş daha azalacak. Oyun yapımcılarına erişimi arttırılan DirectX 12 ile birlikte oyun geliştiricileri, PC'ye geliştirdikleri DirectX 12 oyunlarından, konsollara benzer bir verim alabilecekler. Yani daha düşük donanımla, öncekine oranla daha iyi grafikler sunabilecekler. Yeni DirectX genel anlamda daha verimli kaynak yönetimi ve daha iyi renderlama özellikleri vadedecek.
DirectX 12 sadece GPU'ya değil, CPU'ya da fayda sağlıyor. Belirtilenlere göre CPU işlemlerinde DirectX 11'e nazaran %50 daha hızlı sonuç alınıyor. Yayınlanan bir grafiğe göre DirectX 11'de ortalama 8 milisaniyede yapılan bir işlem, DirectX 12'de 4 milisaniyede yapılıyor. Dolayısıyla bunun sonucunda grafik konusunda ekran kartına daha fazla süre kazandırılmış oluyor.
Microsoft'un DirectX sunumunda Forza Motorsport 5 üzerinden ufak bir tanıtım yapıldı. Konsol seviyesindeki kullanım kolaylığını göstermek için yapılan tanıtımda Forza Motorsport 5, Nvidia ekran kartını kullanan bir PC'den oynandı. Gelecekte göreceğimiz olası bir PC sürümünü akıllara getiren Forza 5 demosunun, DirectX 11'den DirectX 12'ye aktarımının 80 gün içerisinde geliştirildiği belirtiliyor.
Turn10 yetkilisinin sunum sırasının ardından iş, teknoloji devlerine kaldı. Microsoft'un sunumuna, AMD'nin baş mühendisi de katıldı. Aslında Mantle ile birlikte DirectX'e rakip olmayı hedefleyen firma, diğer yandan DirectX'i de tam anlamıyla destekleyeceğini açıkladı. Açıklamalara göre mevcut AMD kullanıcıları, DirectX 12'den faydalanabilecek. Ardından ise sunuma katılan Intel yetkilisi, DirectX 12'nin PC grafiklerinde son yıllarda görülen en büyük atlamayı yapacağını belirtti. Bu hem oyuncular, hem oyun, hem de oyun geliştiricileri için oldukça iyi bir sonuç. Intel'in mini sunumunda belirtilenlere göre firmanın dördüncü nesil işlemcileri, çıkışlarıyla birlikte DirectX 12 desteği sunacak.
Microsoft'un etkinliğinde yerini alan başka bir firma Nvidia ise, kullanıcılarına oldukça sevindirici bir haber paylaştı. Yapılan açıklamalara göre Nvidia'nın piyasada olan Fermi, Kepler ve Maxwell mimarilerine sahip kartları, DirectX 12'nin çıkışıyla birlikte yeni teknolojiye ayak uyduracak. Yani GTX 400 serisi kartlardan itibaren kullanıcılar, DirectX 12'yi kullanmak için kart değiştirmek zorunda kalmayacaklar. Son olarak sahneyi devralan Qualcomm ise, mobil cihazlarda DirectX 12'yi kullanacağını belirtmiş durumda.
Henüz net bir çıkış tarihe sahip olmayan DirectX 12'nin 2015'in son çeyreğinde geleceği belirtiliyor. DirectX 12'nin PC'de herhangi bir işletim sistemine özel olup olmayacağı konusunda bir açıklama yapılmış değil. Dolayısıyla ilerleyen dönemlerde daha fazla DirectX 12 haberleri bizleri bekliyor olacak.
Son olarak ekleyelim, sunum sırasında Xbox One ile ilgili çok fazla açıklama yapılmadı. Ancak tabi ki Xbox One için de, daha iyi performans sunan oyunlar bizleri bekliyor olacak.