Bioshock : Infinite Grafik Motoru ve Ses Detayları

Talha Aynacı

 
"Hepimiz bir seçim yaparız, ancak nihayetinde yaptığımız seçimler bizi 'biz' yapar."
 
 
                                                                                              - Andrew Ryan (Bioshock)
 
 
     Yapımcı Irrational Games bir kez daha "Unreal Engine 3" teknolojisini  seçti. Yapımın teknik sorumlusu Chris Kline, ilk 2 oyunda olduğu gibi yine Unreal Engine 3 motorunu kullanacaklarını ve bu motorun yapabileceği ne varsa oyun içinde hayata geçirmek için çalıştıklarını açıkladı.
 
" Etrafta yer alan tüm binaların gökyüzünde hareket ettiği;  yapay zekayla saatte 90 mil hızla gökyüzü taşıma ağı üzerinde kapıştığınız ve hırçın hava koşulları eşliğinde Elizabeth'i kurtarmak için çıktığınız yolculukta sizi durdurmak adına herşeyi deneyecek olan düşmanların yeraldığı bir dünyadan bahsediyoruz. Başlangıçtan beri teknik olarak bunun muazzam bir sorumluluk olacağını anlamıştık ama oyuncuların Irrational Games ve Bioshock'tan beklediği kalitede bir yapım sunmak için buna meydan okumaya karar verdik."
 
      İlk Bioshock oyunu modifiye edilmiş Unreal Engine 2.5 motoru üzerinde geliştirilmiş, ancak yapımcı ekibin kullandığı şekilde bu motorun geçersiz kaldığı farkedilince, teknik ekip oyunu Unreal Engine 3 motoru ile modifiye etmişti.
 

"Columbia'da yer alan ne varsa hareket etme kabiliyetine sahip. Bastığınız yer her an ayağınızın altından kayıp gökyüzünün boşluğundan aşağıya düşebilir, muazzam görsel anlar ve farklı oynanış mekanikleri ortaya çıkarabilir; ki bu da bize 'Floating Worlds' adını verdiğimiz yeni bir teknoloji geliştirmemizi gerektirdi. Bundan bir kaç örneği oynanış videosunda gördünüz ve gelecekte yeni örnekler göreceksiniz."
 
     Tüm bunların yanı sıra, teknik ekibinin istenilen sanatsal hedefe ulaşmak için tamamiyle yeni bir ışıklandırma sistemi üzerinde çalıştığını ekleyen Kline, karakter ve dinamik objeler için "per-pixel dynamic relighting" isminde bir aydınlatma şeması uygulayacaklarını dile getirdi. Yapay zekada yaşanacak olan zeka artışı bir tarafa dursun, ses olarak da etkileyici bir iş çıkarmaya çalışan ekip; AudioKinect'e ait WWise isimli oyunlara özel ses teknolojisi ile koridorlar ve binaların etrafında yaşanan eko düşmelerine gerçekçilik katmaya hazırlanıyor. Ses ile ilgili detaylar sadece bununla sınırlı değil. Oynanış videosunda da sık sık şahit olduğumuz hava değişimine bağlı olarak rüzgar sesleri de bu değişime ayak uyduracak.
 

     Zaten harika bir konsepte sahip olan, görsel olarak bizi etkileyen bir oynanış videosuyla karşımıza çıkan Bioshock : Infinite bizi hayal kırıklığına uğratacağa benzemiyor. Umarız İlk Bioshock'ta olduğu gibi tadından yenmez, gizemli  bir hikaye de sunarsa... Irrational Games'in başımızın üstünde yeri var!