Digital Foundry, Xbox Series X'in geriye uyumluluk özelliğini birkaç oyunla test etti.
Xbox Series X, Xbox One X'te kilitsiz kare hızı ve dinamik çözünürlük kullanan oyunlarda oldukça iyi iş çıkarıyor ve 4K 60FPS değerlerini tutturabiliyor.
Hitman 4K kalite modu, Dead or Alive 6 4K grafik modu ve Monster Hunter World çözünürlük modu Xbox One X üzerinde 30-40FPS çalışırken Xbox Series X'te 60FPS.
Sekiro: Shadows Die Twice zaman zaman 50'lere kadar düşse de genel olarak 60 civarında.
Xbox Series X, Xbox One X'te 60FPS'i hedefleyen fakat tam olarak tutturamayan oyunları 60'a sabitliyor.
Rise of the Tomb Raider örneğine gelecek olursak, oyun 4K native modunda hem Xbox Series X hem de Xbox One X'te 30FPS ve bunun sebebi de oyunun bu modda 30FPS kilidine sahip olması. 1080p yüksek FPS moduna geçildiğinde sabit 60 çalışıyor.
En önemlisi, bu oyunlar henüz Xbox Series X için optimize edilmeden bu şekilde çalışıyor. Optimiziler yapıldığında daha da iyi sonuçlar bekleyebilirsiniz. Microsoft'un daha önce yapmış olduğu açıklamaya göre "Geriye uyumlu oyunlar Xbox Series X'in tüm CPU, GPU ve SSD gücünden yararlanacak ve çözünürlük, görsel kalite, kare hızı ve yükleme sürelerinde gelişme sağlanacak. Seçili oyunlarda kare hızı ikiye katlanacak. 30'sa 60, 60'sa 120FPS olacak."
Daha fazla bilgi için Digital Foundry'nin videosuna göz atmayı unutmayın.