PlayStation Eski Patronu: AAA Oyun Geliştirme Masraflarının Giderek Artması Sürdürülemez

Gazali Çetinkaya

 
Sony Interactive Entertainment'ın eski Worldwide Studios başkanı Shawn Layden, AAA oyun geliştirme masraflarının giderek artmasının sürdürülemez bir durum olduğunu düşünüyor.

Ya AAA oyun geliştirme bütçelerinin düşmesi ya da oyun fiyatlarının artması gerekiyor.
 
GamesIndustry.biz ile konuşan Shawn Layden The Last of Us Part II'den örnek vererek devam oyununun ilk oyuna kıyasla daha uzun, daha büyük ve teknolojik olarak daha gelişmiş olduğunu ve Naughty Dog'un bunu yaparken daha fazla para harcadığını belirtti. Buna rağmen oyunun fiyatı yine 60 dolar.
 
Shawn Layden tarafından belirtilene göre mevcut nesilde bir AAA oyunun geliştirme masrafları pazarlama hariç ortalama 80-150 milyon dolar arasında. Bu masrafların yeni nesilde iki katına kadar çıkacağı tahmin ediliyor.

"Bu modelin problemi sürdürülebilir bir model olmaması. Yeni nesilde bu masraflarda oyun yapıp stüdyonun büyümesi beklenilemez. Bence oyun sektörü oturup düşünmeli ve kendilerini şu soruları sormalı. Nasıl bir oyun inşa ediyoruz, oyuncuların beklentisi ne, hikayemizi anlatmanın en iyi yolu ne"
 
"Oyun sektörüne girdiğimden bu yana oyun fiyatları 60 dolar fakat oyun yapma masrafları 10 katına çıktı. Eğer fiyat noktasında bir esneklik olmayacaksa maliyette bir dalgalanma olacak." 
 
Shawn Layden bir geliştiricinin beş yıl çalışıp 50-60 saatlik bir oyun yapacağına üç yıl çalışıp 15 saatlik bir oyun yapmasının daha doğru olacağını düşünüyor. Bu şekilde bütçe kontrol altında tutularak hem oyun fiyatları aynı kalabilir hem de oyunlarda daha yoğun ve ilgi çekici içerikler sunulabilir.
 
Sony Interactive Entertainment başkanı ve CEO'su Jim Ryan ise bu konu şöyle bir açıklama yapmıştı: "Grafiklerin daha ilginç ve gerçek hayata yakın olmasını sağlayan teknolojinin gelişmesi emek ve sermayenin biraz artmasına neden olacak. Bu yüzden evet, geliştirme bütçelerinde artış yaşanacağını düşünüyoruz. Çok da büyük bir artış olacağını sanmıyoruz ve bu yüzden konsol nesilleri arası geçişi daha hızlı bir şekilde yapmak istiyoruz ki oyunlardan para kazanmayı amaçlayan kişilere kurulu bir sistem sağlayabilelim. Üretim maliyetlerindeki olası artışa ayak uydurabilirsek oyun sektörü gelişmeye devam edecektir."