Çözünürlük kıyaslamaları yeni nesil konsolların çıkış döneminde en çok konuşulan konulardan birisi oldu. Geçtiğimiz E3 döneminde Microsoft'un sunumunda 900p çözünürlükte gösterilen The Witcher 3'ün yapımcılarından Balazs Torok, konsolda yaşanan 1080p sorunuyla ilgili bazı açıklamalar yaptı.
The Witcher 3'ün kullandığı oyun motorunun baş programcısı olan Balazs Torok, Microsoft'un DirectX 12 hamlesinin 1080p sorununa çözüm üretemeyeceğinden söz etti. Torok, "DirectX 12'nin gelişiyle nelerde gelişme yaşanacağıyla ilgili bazı karışıklıklar var. Çoğu oyun Xbox One'da 1080p çözünürlüğü göremiyor çünkü gölgelendirme üniteleri çok fazla yük harcıyor. Dolayısıyla DirectX 12'nin bu soruna çözüm getireceğini sanmıyorum. Ancak yine de DirectX 12'nin ardından Xbox One oyunlarında daha fazla poligon sayıları görebiliriz." açıklamasını yaptı.
Durumu biraz daha anlaşılır şekilde anlatmak gerekirse, bildiğiniz gibi DirectX 12 de Mantle gibi işlemcinin yükünü azaltmaya odaklanıyor. Ancak Balazs Torok, bu durumdaki asıl sorunun ekran kartı cephesinde yaşandığına değiniyor.