Gizle
Kullanmakta olduğunuz tarayıcı güncelliğini yitirmiştir. Bölüm Sonu Canavarı, sorunsuz bir gezinti için tercih ettiğiniz tarayıcının en güncel sürümünü kullanmanızı önerir.
Mobil Sürümü Görüntüle »

Schafer: PC Oyunlarından Yeterli Kâr Sağlanamıyor


 
    Double Fine başkanı Tim Schafer, Stacking gibi bazı oyunlarının PC uyarlamalarının şimdilik yapılmayacağını söyledi. Yayıncı firmalar PC sürümlerinden yeterli kazancı sağladıklarını düşünmüyorlarmış.

     Tim Schafer, yayıncı firmaların PC oyuncularını neden önemsemediğini her şeyin parayla ilgili olmasına bağlayıp şu sözlerle açıkladı:

    "Bütün bu oyunların PC sürümlerini geliştirmek için yeterli teknolojimiz var, ama yine de onları yayınlanabilir hale getirmek için daha fazla çalışmamız gerekli ve bunun bir maliyeti olacaktır. Şimdiye kadar, yayıncılarımız bu işe ödenek ayırmadılar. Onlar PC oyuncularından nefret etmiyorlar, ama yeterli mali kazanç sağlayamıyorlar."


     Double Fine'ın PC oyuncularını önemsediğini söyleyen Tim Schafer, her zaman oyunların PC sürümü için bastırdıklarını ve bunu sonraki dönemlerde de yapacaklarını söyledi. Eğer zengin bir firma olsalardı, oyunların PC sürümlerini kendi başlarına yapacaklarını da söyleyen Schafer, PC platformunu asla unutmayacaklarına yönelik sinyaller verdi.

    Yine de Schafer'in bu istekleri Double Fine'ın yeni oyunu Stacking'in THQ'nun yayıncılığında sadece Xbox Live ve Playstation Network üzerinden satılacak olmasını değiştirmiyor.
 
 

Bu haberin bağlantısı
URL
Stacking Double Fine THQ Puzzle PSN Xbox Live
Unreal Engine 3 Videosu Ağzınızı Açık Bırakacak The Witcher 2'nin Konsol Sürümlerinde Sorun Yok
Yorumlar yeniden eskiye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.

BSC Misafiri

26.11.2010 00:25:32

0
Yorumların hepsini okudum 1 çok kişi içini dökmüş ve haklısınız,PC oyunculuğu donanım sektörünü besliyor.Donamım kolunda ATI,NVIDIA,INTEL,AMD vs gibi sektörüm önde gelen isimleri sadece AR-GE çalışmaları için milyon dolarları gözden çıkarıyorlar neden daha hızlı net içinmi yada ofis'de daha güçlü CPU ve GPU kullanan PCler için mi ? elbette hayır PC oyuncuları için yapıyorlar bunu, küçük yada büyük oyun firmaların çıkıp (PC oyun yapmıyoruz korsan var para getirmiyor ) embesil açıklamaları çok komik PC oyunculugu gelişmese donanım üreten kuruluşlar AR-GEye para harcamaz,o zaman sözünü ettiğiniz MicroSoft ve Sony hazırladıkları oyun konsolunda hangi yeni CPU ve GPU kullanıcak ? Son sözüm;PC oyuculuğu hiç 1 güç bitiremez (BSC'de üye girişi yapamıyorum şu sorunuda çözün artık,hatalı bişiler diyor 3 zamanın doldu gibi garip msjlar veriyor) _-CoolManiaC-_

Fatal1ty.

26.11.2010 00:14:40

0
PC oyunculuğu ölmedi! Kalbimizde yaşıyor :P

BlackBeasT

25.11.2010 23:49:59

0
Yorumların hepsini okudum 1 çok kişi içini dökmüş ve haklısınız,PC oyunculuğu donanım sektörünü besliyor.Donamım kolunda ATI,NVIDIA,INTEL,AMD vs gibi sektörüm önde gelen isimleri sadece AR-GE çalışmaları için milyon dolarları gözden çıkarıyorlar neden daha hızlı net içinmi yada ofis'de daha güçlü CPU ve GPU kullanan PCler için mi ? elbette hayır PC oyuncuları için yapıyorlar bunu, küçük yada büyük oyun firmaların çıkıp (PC oyun yapmıyoruz korsan var para getirmiyor ) embesil açıklamaları çok komik PC oyunculugu gelişmese donanım üreten kuruluşlar AR-GEye para harcamaz,o zaman sözünü ettiğiniz MicroSoft ve Sony hazırladıkları oyun konsolunda hangi yeni CPU ve GPU kullanıcak ? Son sözüm;PC oyuculuğu hiç 1 güç bitiremez (BSC'de üye girişi yapamıyorum şu sorunuda çözün artık,hatalı bişiler diyor 3 dakika doldu gibi garip msjlar veriyor) _-CoolManiaC-_

No-One

25.11.2010 22:41:56

0
Her hile haltları pcde. Tabi kimse para vermez.

Ghost_player

25.11.2010 22:25:56

0
konsal falan güzel falan diyorsunuzda.pc de oyunun keyfi bir başka be.Konsol pc nin verdiği zevki heyecanı veremiyor.fiyat konusuda desen .pc de sistemle falan uğraşacana konsol al diyorlar.eee ne lazımmış bu konsol için 1 milyar veya kaçsa hatırlamıyorum küsür para ver..eee devam et yavrum.bide plazma tv al bilmem kaç çözünürlükte.la dandik bi plazma tv nin fiyatı 800 tl den aşa deyil.dandiği bu bide. orjinal oyunuda buna ekledinmi e o zaman Fiyat uçtu be hacı.Daha ne konsol al uğraşma sistemle diyorsunuz. Gidersin o zaman Harbi bir oyun Aşığıysan sağlamından bir işlemci ekran kartı vesaire toplarsın konsolun berbat ezik grafikleri ve kontrolleriyle uğraşmazsın

ahmet190566

25.11.2010 20:43:28

0
Bu kadar tartışmaya gerek yok . Benim konsolum var ama pc yi çok seviyorum ve bir arkadaş demiş Mrtin 2 oynarsınız demiş KARDEŞİM BİZ BEBELER GİBİ METİN 2 İYDİ 3 DÜ OYNAMAYIZ!!!!!

M3rett0

25.11.2010 20:01:40

0
PC oyuncuları half life-quake tabanından yetişti, Fps'de ezeriz. ;) Ha ayrıca geçen aylarda konsollara klavye-mosue çıkıyor tarzı bir haber vardı.Çoğu kişi orda haksızlık olur klavye-mouse alanlar daha avantajlı olur vs. demişti.Ama başka yerlerde de joystick mousedan daha iyi diyorlar.Anlamak güç...

Repercussion

25.11.2010 19:55:25

0
quote:

Orijinalden alıntı: BSC Misafiri Repercussion 25.11.2010 15:09:51 Xbox ve PS şunun şurasında yaklaşık 10 yıldır oyun piyasasında. Tüm eski toprak oyuncular PC oyunlarıyla büyümüştür. Bu oyunları yapanlar da oyun yapımcısı olmaya PC oyunları sayesinde karar vermiştir. İsteseler 1 ay fazla çalışıp PC'ye de çıkarabilirler oyunları. Ayrıca hiçbir platform PC'nin yerini tutamaz. Bir FPS oyunu PC kadar rahat başka hiçbir platformda oynanmaz. Ayrıca 2K gibi firmalar oldukça PC oyunculuğu kolay kolay ölmez. Ayrıca o konsollara oyun geliştirirken de PC'yi kullanıyorlar mecburen. --------------------------- Eminmisin kardeşim benim PC den önce atarim vardı hala durur hatta ps1,ps2, bunların büyük yeri var ps3 müde severim , bikere demissinki pc daha iyi fbs oynanır demişsin o kadar belliki eline gamepad almadığın . hiç bir mouse bir anolggun zarifliğini ve hassaslığını veremez.anca pc de metin2 mi ne oynarsınız
Öncelikle o fbs değil FPS. Hani eli kaydı yanlış yazdı diyeceğim ama klavyede yerleri alakasız. Neyse. Microsoft Xbox 360 ve PC platformunu online arenada birleştirmek istedi. Yani heriki platform oyuncuları birbirleriyle de oynayabilecekti. Sonuç olarak PC oyuncuları ezdi geçti ve Microsoft hemen vazgeçti projeden. Bu sana yeter heralde. Emin ol elime gamepad almamış olsam bu kadar kesin konuşmazdım. Gamepad nasıl fare+mouse ikilisinden daha zarif ve hassas olur yapma gözünü seveyim.

M3rett0

25.11.2010 19:41:59

0
@PSN veya GFWL tarzı **xbox live yazacaktım yanlışlık olmuş**

BSC Misafiri

25.11.2010 19:41:06

0
xboxın satışlarında korsanın çok az etkisi var bence farklı platformlara çıkan oyun her zamax xboxda daha fazla satıyo.Pc oyunculuğunun ölmesini sağlayanların oyun firmaları olduğunu düşünüyorum çoğu oyun pc ye çıksa bile ps3 ve xboxdan daha kötü oluyo örneğin black ops böyle oluncada çoğu kişi konsol alıyor firmalar akıllı davransaydı pcden çok iyi kar çıkartırlardı mesela blizzard pcde hiç bir rakibi yok ve çıkardığı oyunlar her zaman çok fazla satıyor

M3rett0

25.11.2010 19:40:38

0
Bence PC'deki sorun ortak bir online ağ olmaması.PSN veya GFWL tarzı.Her firma kendi ağında takılıyor(bkz:battle.net,steam vs.) Büyük firmalar(EA,Actv.-Blizz,Valve,THQ vs.) tek bir ağda birleşseler eminimki PC'den elde edecekleri gelir katlanacaktır. Valve bunu steamla başardı,umarım daha da genişletir.

venom417

25.11.2010 19:24:02

0
Valla onu bunu bilmem ama pc'ye oyun çıkmassa hakkaten pc sektörü batar,bunu bi iktisatçı olarak söylüyorum,teknloji öyle biyere geldiki artık herşey cep telefonundan hallediyosun,bilgisayarın yaptığı herşeyi küçücük alet yapıyor hem bunun yanında "moda" bu,sonra tv'lerle artık intenete giriyosun.Olay korsan morsan olayı değil.Bilgisayarın yapıp da diğer aletlerin yapamadığı çok az şey kaldı ki onlardan biri program yazma,onu da gayet eski bi bilgisayarla yapabilirsin,o yüzden pc'nin hiç bi ekstra özelliği kalmadı artık, bide ayriyetten masraf yani yok onu benim pc'm kaldırmaz upgrade yapmam lazım yok bilmemne,al tv'ni konsolunu bak keyfine,7-8 sene kafan rahat olur valla,klavye mouse olayı konsollara iyice otursun ozaman baybay pc deriz hepbirlikte.

BSC Misafiri

25.11.2010 19:04:14

0
kardeşim biraz mantıklı olalım.....çoğu sanıyor ki pc xbox ve ps3 deki oyunları çalıştırmaz...çoğu sanıyor ki pc ye oyun çıkmaması korsandan dolayı....herkes sanıyor ki bu işler bir yorum yazacak kadar basit..... işin aslına gelelim..öncelikle ps2 diye bir cihaz vardı...ve bu cihaza çip takılıyordu....fakat her ps2 nin entegre yapısı ve mimarisi farklı olmasına rağmen çok enteresan şekilde çip çıkartılmıştı....peki bu çipi kim çıkartmıştı aceba? SONY nin parmağı yokmu bu işte sanıyorsunuz?...asıl çipi çıkartan SONY değilmiydi?...peki neden?xbox da bile korsan var? microsoftun mu parmağı var bu işte...?bence 100 de yüz var...bakın şimdi....ps3 ya da xbox 360..şu anda satış rakamı olarak xbox çok çok önde.....neden?..türkiye de sadece xbox 360 korsan çalıştırıyor dye alan binlerce insan var...düşünün korsan da oynamış olsa bir insan....en kötü bir xbox sahibidir..yani korsan bile oynucak olsa xbox 360 almak zorunda....yani öle ya da böle microsofta bir kar sağlamak zorunda..eee ...p

BSC Misafiri

25.11.2010 19:04:09

0
evet bende orjinal oyun alamıyorum. ama sistemim full çözünürlükde oyunları açıyor.evet bu işte bi gariplik var bi arkadaşın dediği gibi.Ama şu yönden bakalım. benim annem babam bu bilgisayarı bana aldılar bu gerekli bir şey lazım oluyor ödev olsun bölümüm için gerekli. benim keyf için oyuna ayda 150 tl veremem bide bu yönden bakın konuya oda 1 oyun için 150 bunu ayda 10 oyun ile çarpın 10x150 bi bilgisayar parası ediyo ha kabus22 ve crysis orjinal aldım harçlıklarımla.bide böyle düşünelim..

BSC Misafiri

25.11.2010 18:03:40

0
Bu ülkede orjinal oyun aldığı zaman sevncini paylaşmak isteyen insana "sen salak mısın" gibi demeçler veren, her oyunu kopya satın alan, her oyunda hile yapmaya çalışan, yazıları okumadan escape tuşuna basıp geçen, en çok veya tek oynadığı oyun counter strike ve pes olan, takip ettiği tek oyun pesin yeni oyunu olan, bir sürü formaya atkıya bilet parasına vs şeylere para harcayıp oyun alana ahkam kesen insanalar oldukça oyunculuk Türkiye'de gelişmez. PC kısmını bilemem ama işin Türkiye boyutu budur.

CodeMachine

25.11.2010 17:34:49

0
ece yarısını kullanıyor" diye bir parmak bal çalarak(o zaman tüm performansını kullan daha iyi oyun yap amele demektende kendimi alamamışımdır hep) kandırmaktan geri durmayan bu oyun firmalarının çığırtkanlığını yapmasın kimse. Konsol kullanışlılık bakımından süper bir cihazdır lafım yok ama oyun firmalarının hayvanlar gibi para kazanıp "kardeş kurtarmıyo, kurtarsa pc yede çıkaracaz" gibisinden malakça laflarınada çanak tutlmasınada uyuz olmaktayım.

CodeMachine

25.11.2010 17:33:36

0
@HuseyinGuney LostPower bütün ramleri veya işlemcileri kastettmedi. Dünyada oyun için alınan pc ile mimari veya mühendislik için alınan pc leri oranla bakalım ne çıkacak. Ayrıca pc oyun için değil günlük işler için alınmışsa toplam maliyeti sadece oyuncu işlemci fiyatıyla aynı olur ve 10 yıl kullanılır. Bir oyun sistemindeki parçaların maliyeti çok fazladır ve ortalama 2-3 yılda sistem yenilenir. Anlıcan LostPower sonuna kadar haklı. Pc donanım üreticileri ekmeği pc oyuncularından yiyiyor. Bide izlediği film, dinlediği mp3 , kullandığı programların hepsi korsan olup burada pc cilere korsancı diye b.k atan oyun dağıtımcılarının avukatlığını üstlenmiş kendini bilmezlere sözüm şu: o kadar korsana rağmen hala şarkı yapılıyor ve film çekiliyorsa o zaman oyun firmalarıda oyun çıkarmak zorundalar, ama daha farkına varamadılar. Ayrıca konsol oyun dünyasının gelişmesinide engelliyor. Sabit donanıma ne kadar yenilik getirebilirsin ki. Konsol sahibi insanların ağzına "bu mükemmel oyun pc3 ün sad

onurrap

25.11.2010 17:19:46

0
ps3 ve xbox sahipleri güveniyorlar microsofta ve sony 'e. ama onlarca şirket pcde milyon dolarlar kazanıyor. oyunculuk elbette ölmeyecek. ayrıca pc'de yapılacak olan oyunların bir sınırı yok ucu belli olmayan bir uçurum geliştikçe gelişebilir. ancak konsollarda aletin elverdiği kadar geliştirmeye mahkumsunuz. eğer pc oyunculuğu ölürse oyunculuk da ölecektir. çünkü hiç bi firma salak değil geliştirmeye uğraşsın elindekini ps3 e yapar yapar taklit oyunları sizlerde paşa paşa alırsınız milyon dolarlar döner yine ama bir arpa boyu yol alınmaz. bu yüzden pc şart. bu sektörün gelişmesi için.

BSC Misafiri

25.11.2010 17:17:26

0
Repercussion 25.11.2010 15:09:51 Xbox ve PS şunun şurasında yaklaşık 10 yıldır oyun piyasasında. Tüm eski toprak oyuncular PC oyunlarıyla büyümüştür. Bu oyunları yapanlar da oyun yapımcısı olmaya PC oyunları sayesinde karar vermiştir. İsteseler 1 ay fazla çalışıp PC'ye de çıkarabilirler oyunları. Ayrıca hiçbir platform PC'nin yerini tutamaz. Bir FPS oyunu PC kadar rahat başka hiçbir platformda oynanmaz. Ayrıca 2K gibi firmalar oldukça PC oyunculuğu kolay kolay ölmez. Ayrıca o konsollara oyun geliştirirken de PC'yi kullanıyorlar mecburen. --------------------------- Eminmisin kardeşim benim PC den önce atarim vardı hala durur hatta ps1,ps2, bunların büyük yeri var ps3 müde severim , bikere demissinki pc daha iyi fbs oynanır demişsin o kadar belliki eline gamepad almadığın . hiç bir mouse bir anolggun zarifliğini ve hassaslığını veremez.anca pc de metin2 mi ne oynarsınız

BSC Misafiri

25.11.2010 17:06:40

0
@waltran bendede oluyor geçen bi konuda daha diler getirdim boruma giremiyoruz devamlı 3 dk içinde fazla deneme oldu diyip duruyo BSC yetkilieri uyuma halledin şu sorunu artık

YILMAZ Q7

25.11.2010 17:06:21

0
TABİ PC OYUNU SATMAZ HERKES PS3 VE XBOX 360 A YÖNELDİ GRAFİK DERDİ YOK SİSTEM DERDİ YOK TABİ Kİ KONSOL GAMES BEN ARTIK ESKİ OYUNLARIMI PC DE OYNUYORUM .... ::DDD

waltran

25.11.2010 16:47:09

0
iki saat yorum yazdım otomatik giriş yapıp göndermedi.... üsttende giriş yapmıyor bu ne kardeşim ya

HuseyinGuney

25.11.2010 16:15:29

0
yazılması gerekir..

HuseyinGuney

25.11.2010 16:14:21

0
Repercussion 25.11.2010 15:09:51 Xbox ve PS şunun şurasında yaklaşık 10 yıldır oyun piyasasında. Tüm eski toprak oyuncular PC oyunlarıyla büyümüştür. Bu oyunları yapanlar da oyun yapımcısı olmaya PC oyunları sayesinde karar vermiştir. İsteseler 1 ay fazla çalışıp PC'ye de çıkarabilirler oyunları. Ayrıca hiçbir platform PC'nin yerini tutamaz. Bir FPS oyunu PC kadar rahat başka hiçbir platformda oynanmaz. Ayrıca 2K gibi firmalar oldukça PC oyunculuğu kolay kolay ölmez. Ayrıca o konsollara oyun geliştirirken de PC'yi kullanıyorlar mecburen. PC oyunculuğu asla ölmez ! Hiçbir platform pcnin yerini tutamaz demişsin , katılmıyorum.bir tek fpste iyi olur pc belki bir de online oyunlarda.hatta fpste bile konsollar daha iyi olabilir örneğin bir move ile killzone 3te nişan almak daha eğlenceli ve daha kolay olabilir.ayrıca demişsin ki konsol oyunlarını 1 ay daha çalışıp pcye çıkarabilirler.buna da katılmıyorum.o kadar kolay değil çünkü.konsol ile pcnin kodlama dosyaları aynı değil tekrar

balcs

25.11.2010 16:11:03

0
Yapımcılar böyle düşüne düşüne yakında PC platformuna hiç adam gibi bir oyun çıkarmıycaklar.Örneğin GT5,GOW3,HALO Reach...

HuseyinGuney

25.11.2010 16:10:51

0
aslında bunları dememe bile gerek yoktu.en başından işlemci ram olmassa bilgisayar açılmaz :)

HuseyinGuney

25.11.2010 16:09:44

0
LostPower 25.11.2010 14:00:50 Pc platformu unutulursa oyunculukta ölür piyasayı ayakta tutan pc dir yani bütün pc bileşenleri yıkılır bir binanın çöküşü gibi olur . Microsoft olsun ekran kartı üretiçileri olsun rem olsun hardiks olsun olsun da olsun vs... butün bu firmları ayakata tutan pc oyunculugudur ps3 müş xbox 360 bunlar nasıl gerekse pc de gerek ister korsan olsun ister olmasınm pc oyun cıkaracaksın kardeşim eşk... gibii ram işlemci ve ekran kartı firmaları pcde oyun sektörü olsun olmasın batmazlar ! bu tip cihazların kullanıldıkları tek alan pc oyunculuğu değil ! Birçok alanda bu aletler işe yarar : mimarların çizimi olsun, internete girmek olsun, film izlemek olsun vs. ayrıca konsollarda da ram işlemci ve ekran kartı var.örn ps3 nvidia'nın özel üretim bir ekran kartını kullanıyor.nvidia sadece ps3e ekran kartı üretse bile batmaz..

Repercussion

25.11.2010 15:09:51

0
Xbox ve PS şunun şurasında yaklaşık 10 yıldır oyun piyasasında. Tüm eski toprak oyuncular PC oyunlarıyla büyümüştür. Bu oyunları yapanlar da oyun yapımcısı olmaya PC oyunları sayesinde karar vermiştir. İsteseler 1 ay fazla çalışıp PC'ye de çıkarabilirler oyunları. Ayrıca hiçbir platform PC'nin yerini tutamaz. Bir FPS oyunu PC kadar rahat başka hiçbir platformda oynanmaz. Ayrıca 2K gibi firmalar oldukça PC oyunculuğu kolay kolay ölmez. Ayrıca o konsollara oyun geliştirirken de PC'yi kullanıyorlar mecburen.

Erdo4

25.11.2010 14:56:39

0
LostPower ve Wayward Son'a sonuna kadar katılıyorum. Ayrıca paypa88, aynı şeyi GTA IV için de söylüyorlardı merak etme, 1-1,5 yıl sonra babalar gibi çıktı PC'ye.. Gerçi portdu ama sonunda çıktı.. Bu konsollarda Exc. sistemi olmasa sözleşmeler olmasa tüm o oyunları PC'ye babalar gibi yapılır..

Wayward Son

25.11.2010 14:52:32

0
''Biz fakiriz, orjinal oyun alamıyoruz, o yüzden bize karışmayın kardeşim korsan kullanırız'' diyen öküzümsü zihniyet olduğu sürece bu söylemler gayet normal. Adama sorarlar: 1- Madem fakirsin, gerçekten ''fakir'' statüsündeki kaç tane insanın evinde 360 var PS3 var????? 2- Madem fakirsin, korsan da olsa o oyunu oynatacak sistemi nasıl topladın? Adamın sisteminde 500 dolarlık kart takılı, yanında da konsol duruyor ama ''fakir''...

Opricnik

25.11.2010 14:21:06

0
@LostPower niyeymiş? illa çıkarmak zorundamı al rdr çıktımı pc oyuncuları

LostPower

25.11.2010 14:00:50

0
Pc platformu unutulursa oyunculukta ölür piyasayı ayakta tutan pc dir yani bütün pc bileşenleri yıkılır bir binanın çöküşü gibi olur . Microsoft olsun ekran kartı üretiçileri olsun rem olsun hardiks olsun olsun da olsun vs... butün bu firmları ayakata tutan pc oyunculugudur ps3 müş xbox 360 bunlar nasıl gerekse pc de gerek ister korsan olsun ister olmasınm pc oyun cıkaracaksın kardeşim eşk... gibii
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Siz de aşağıdaki form aracılığıyla yorum yapabilirsiniz.
Mesajınız
Üyeyim Üye Değilim

DonanımHaber üyeliğinizi kullanabilirsiniz.

E-Posta (Onay için gerekli.)

KÜNYE
Stacking
+ TAKİBE
AL
1 kişi bu oyunu takip ediyor.
Kullanıcı Videosu Yükle ▲ Siz de video yüklemek için tıklayınız