Gizle
Kullanmakta olduğunuz tarayıcı güncelliğini yitirmiştir. Bölüm Sonu Canavarı, sorunsuz bir gezinti için tercih ettiğiniz tarayıcının en güncel sürümünü kullanmanızı önerir.
Mobil Sürümü Görüntüle »

Konsolların Oyun Pazarındaki Ağırlığı Hala Oldukça Yüksek


     Daze Info'nun çeşitli kaynaklara dayanarak yaptığı araştırmaya göre konsollar hala oyun pazarında çok önemli bir ağırlığa sahip. Araştırmada PC oyunculuğu ve MMO oyunlarının ayrı kategorilerde sınıflandırıldığını da belirtelim.
 
    Verilere göre konsollar pazarın %32.4'üne sahipler ve firmalar buradan 27.9 milyar dolar gelir elde ediyorlar. Bilgisayar oyunculuğuysa pazarın %5.8'ine sahip ve buradan elde edilen gelir ise 5.8 milyar dolarmış. Tabi MMO pazarının tek başına %22.7'lik bir pazar payına sahip olduğunu ve 19.5 milyar dolarlık gelir getirdiğini de belirtmek lazım.
 
    Ayrıca taşınabilir oyun konsolları da (3DS ve PS Vita) oyun pazarının %3.4'üne sahipler ve 3.4 milyar dolarlık hacme ulaşmış durumdalar.
 
    Mobil oyun pazarı da oldukça güçlü durumda görünüyor. Akıllı telefonlar %16.2 pazar payına sahipken, getirdikleri gelirse 13.9 milyar dolar olmuş. Tabletlerse %11.6 pazar payına ulaşmışlar ve 10 milyar dolarlık gelir getiriyorlarmış. Bu arada ABD'deki araştırmaya göre mobil oyuncuların %61'ini kadınların oluşturduğunu da belirtelim.
 

Bu haberin bağlantısı
URL
Apple IPhone mobil PC Oyunculuğu Konsol Oyunculuğu Oyun Pazarı Oyun Marketi 2013 2014
1001 Spikes Çıkıyor The Forest'tan 20 Dakikalık Oynanış Videosu
Yorumlar yeniden eskiye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.

BSC Misafiri

2.6.2014 10:06:40

0
Oyunları konsollara optimize etmek kolaydır. Çünkü donanımını inciğini cinciğini bilirler. Ve son randımanlı kullanırlar. PC'de ise durum değişiyor. Millet farklı farklı donanımlar almış her bir şeyi farklı olan sistemler. Adamlar bu platforma oyun çıkarırken anca grafik şeçenekleri sunuyorlar ultra high low gibi gerçekten komik. Optimize 0 ama grafiklerle göz boyamaya çalışıyorlar sadece. Tabi 4-5 milyara PC toplayan arkadaşlar üzülmesin diye sırf bunlar :D

rambocuk

1.6.2014 23:30:24

+2
quote:

Orijinalden alıntı: BSC Misafiri

bu arkadaşa içirdiğinizden bende istiyorum...
watch dogsu oynamaya çalış pcde acayip kafa yapıyo :D

BSC Misafiri

1.6.2014 23:25:24

+2
ben fakir oldğum için konsol aldım la habire ultrada oynamak için sistem değiştiremem hem oyunlar ekran kartının gücünün birazını bile kulanmıyorki hepsi para tuzağı konsol gibi pcyede oyun optimize etseler pcde hertürlü oyun çalışır kasmazdı ps 3 deki her oyun 30fps konsolun son gücüne kadar kulanıyor konsol ıkınıyor fazla ömrü kalamdı ama pcden iydir hadi ama pc başında sırt ağrısımı çekcem yoksa koltuğa uzanıp oyun keyfimi hangisi iyi tabiki ps 3 vala zenginsen sistem değiştirirsin değilsen al konsol vala bana göre okuyan herkeze teşekürler not bu şahsi fikirlerimdir başkasını bilmem

BSC Misafiri

1.6.2014 23:25:20

0
quote:

Orijinalden alıntı: rambocuk ultra sistem gereksinimlerini fazlasıyla karşılıyan sistemle sık sık 1 fps de oyun oynuyorum ama suç benim 100 çözünürlük için ps4 e almadım oyunu paşalar gibi oynasaydım bir daha asla pcye oyun almam asla
bu arkadaşa içirdiğinizden bende istiyorum...

BSC Misafiri

1.6.2014 23:24:45

0
quote:

Orijinalden alıntı: Ahayri Şurda PC oyunculuğuna laf edenlerin yaşı en fazla 15. Yorumların kalitesine bakarsanız anlayabilirsiniz zaten.
Asıl küçükler PC oyunculuğunu savunuyor. Minecraft lol gibi saçma oyunlar yüzünden.

rambocuk

1.6.2014 23:17:13

0
quote:

Orijinalden alıntı: UzmaN345
alıntı:

Orijinalden alıntı: rambocuk

ultra sistem gereksinimlerini fazlasıyla karşılıyan sistemle sık sık 1 fps de oyun oynuyorum ama suç benim 100 çözünürlük için ps4 e almadım oyunu paşalar gibi oynasaydım bir daha asla pcye oyun almam asla

Nediyor lan bu
watch dogs

firkateyn

1.6.2014 22:58:10

+1
Bir arkadaş hariç kimse makaleyi okuma ihtiyacı hissetmemiş. Daha doğrusu verilen bilgiyi direk kabul edip sorgulamamış. Firmalara sormadan oyuncularla iletişime geçmişler. Ona göre çıkmış bu sonuçlar. Bu bölgeden bölgeye değişebilen bir veri. Konsol oyunculuğu tartışmasız pazar için çok önemli. Zaten çıkış amacı oyun oynamak. Fakat pc oyunculuğu da onun yanında bu denli az değil. Biride çıkmış pcye oyun çıkmasın o zaman diyor. Sence pc kazandırmasa firmalar pcye oyun çıkarır mı? Oyunun en iyi oynandığı yer konsol mu pc mi tartışmasıda kusura bakmayın ama bana çok saçma geliyor. Herkes kendine göre en iyi oynadığı yerde oynar. Ben mouse klavye ikilisini seviyorum. Bunlarla pcde call of duty battlefield assasins creed gibi oyunları oynarken pes,fifa,yarış oyunlarınıda konsolda oynamayı seviyorum. Fpsyi joystickle oynamayı seven varsa konsolda oynar. Ben şahsen mousesuz garip geliyor. Uzun lafın kısası herkes nerede zevk alıyorsa orada oynasın ve oyunlar emin olun özel anlaşma olmadığı sürece(exclusive) pcyede konsolada her oyun çıkar.

JasonBrody94

1.6.2014 22:34:57

0
boş yere tartışmanın anlamı yok Konsol ne için piyasaya çıktı oyun için tabikide konsol hermzaman pc den üstündür yani artık kabul edin + dan şimdi buraya gelip korsan pc oyuncuları bana laf yapmasın Ve + dan ben pc dede oyun oynadım konsolda da konsolun verdiği zevk tartışılmaz çok eğlenceli ya

Ahayri

1.6.2014 19:30:59

+2
Şurda PC oyunculuğuna laf edenlerin yaşı en fazla 15. Yorumların kalitesine bakarsanız anlayabilirsiniz zaten.

BSC Misafiri

1.6.2014 18:46:33

+1
quote:

Orijinalden alıntı: BSC Misafiri
alıntı:

Orijinalden alıntı: dragonbornx

Pc ye oyun cikarmak cok gereksiz bir olay ona harcayacaklari zamani parayi xbox veya ps icin harcamalilar


Dotaları LoLleri Warcraftlarıda konsolda oynarsın zaten ;)

Pc asla ölmez konsol ölür pc ölmez çünkü bağımlılık yapan oyunlar pc tarafında ;)
Canımın içi güzel kardeşim tatlı yavrum MMO'lar zaten PC'de oynanır. Onları neden karıştırıyorsun ki işin içine ^^

BSC Misafiri

1.6.2014 18:46:31

0
quote:

Orijinalden alıntı: keskin_art oyun denince akla gelen ilk olorak konsollar gelir oyun konsolların işi , program vs diğer işlemlerde pc lerin pc de oyun bir alternatif dir bence
Aynen katılıyorum. Hatta artık evimde bir PC bile kullanmıyorum. iPad ve konsol işimi görüyor. PC'yi anca photoshop işim çıkarsa kullanırım. Ya da ödev için belki.

einhander

1.6.2014 18:41:56

+2
musakka acıklamıs 1250 kısıden yola cıkılarak hıc bır verı dogru olamaz

UzmaN345

1.6.2014 17:01:48

+1
quote:

Orijinalden alıntı: rambocuk ultra sistem gereksinimlerini fazlasıyla karşılıyan sistemle sık sık 1 fps de oyun oynuyorum ama suç benim 100 çözünürlük için ps4 e almadım oyunu paşalar gibi oynasaydım bir daha asla pcye oyun almam asla
Nediyor lan bu

keskin_art

1.6.2014 15:57:44

0
oyun denince akla gelen ilk olorak konsollar gelir oyun konsolların işi , program vs diğer işlemlerde pc lerin pc de oyun bir alternatif dir bence

Tiny Titan

1.6.2014 14:17:06

0
Pc kullanıcısıyım ama şu optimizasyon sorunları canımdan bezdirdi neredeyse her oyun sorunlu çıkıyor artık ve bunda kesinlikle kasıt var adamlar madem orjinal sattıramıyoruz donanım sattıralım bari kafasıyla kastırdıkça kastırıyolar oyunları watch dogs en güzel örneği bunun türkiyede konsol oyun fiyatları uygun olsa 1 dakika daha durmam pcde ama mecbur.

rambocuk

1.6.2014 13:20:35

-3
ultra sistem gereksinimlerini fazlasıyla karşılıyan sistemle sık sık 1 fps de oyun oynuyorum ama suç benim 100 çözünürlük için ps4 e almadım oyunu paşalar gibi oynasaydım bir daha asla pcye oyun almam asla

BSC Misafiri

1.6.2014 12:47:16

+2
quote:

Orijinalden alıntı: The Benefit Bunun haberinin yapılması bile konsolların durumunun hiç de iç açıcı olmadığını gösteriyor..
Asıl bunun yapılması bile PC oyunculuğunun ne denli yerlerde süründüğünü gösteriyor. Ressam öyle resmetmek istemiş.

BSC Misafiri

1.6.2014 12:47:05

-1
quote:

Orijinalden alıntı: dragonbornx Pc ye oyun cikarmak cok gereksiz bir olay ona harcayacaklari zamani parayi xbox veya ps icin harcamalilar
Dotaları LoLleri Warcraftlarıda konsolda oynarsın zaten ;) Pc asla ölmez konsol ölür pc ölmez çünkü bağımlılık yapan oyunlar pc tarafında ;)

Jedi_masterr

1.6.2014 12:18:05

-2
Pc ye oyun cikarmak cok gereksiz bir olay ona harcayacaklari zamani parayi xbox veya ps icin harcamalilar

Sir Maximus is BACK

1.6.2014 12:13:26

0
konsollar ölmez.

BSC Misafiri

1.6.2014 11:35:17

0
quote:

Orijinalden alıntı: betadragon Verilen istatistiklere pc dahil edilmesi saçma olmuş çünkü pc dijital ortamda bile 20 farklı yerden satışa çıkabilir bunların istatistiklere yansıdığını sanmıyorum onu da geç oradaki yüzdeler oyunların fiyat kapsamına göre değerlendirilmiş Pc de 40 dolar olan bir oyun yeni nesil konsollarda 60 dolar olunca fark büyüyebiliyor.
Alan alıyor ama ona göre değerlendir. Atıyorum konsol oyuncusu 100 kişiyse PC oyuncusu 2000 kişidir. Onu da hesaba kat. O zaman aksine konsol daha avantajsızken pazar payı daha fazla.

MiyopBey

1.6.2014 09:20:16

+3
Konsollardaki kullanım kolaylığı oldukça üstünlüğü devam eder.

OldGamers86

1.6.2014 06:07:35

0
Bunun haberinin yapılması bile konsolların durumunun hiç de iç açıcı olmadığını gösteriyor..

alemburda34

1.6.2014 04:48:20

0
ha birde çalışacak mı çalışmayacak mı yada benim bilgisayarımda performansı ne olur o apayrı bir olay zaten.

alemburda34

1.6.2014 04:46:44

0
valla ben şu pc olayında ekran kartı muhabbetinden bıktım bir türlü istediğim akıcılığı yakalayamıyorum yada ekran kartım çabuk eskiyor. oyun satın alırım bir süre sonra firma oyundan elini eteğini çekiyor yeni oyun çıkaracağım diye multi kısmı hileciler cirit atıyor. bu saydıklarım düzelene kadar konsola devam...

musAKka

1.6.2014 03:51:49

+2
Benim için makalenin en dikkat çekici kısmı:
quote:

These findings are derived from study, titled Mobile Gaming Cross-Market Analysis Q1 2014, conducted by InMobi over 1,250 gamers in the U.S., China and South Korea market during Q3 and Q4 2013.
Yani piyasadaki firmalarla iletişim kurularak değil; Sadece Amerika, Çin ve Güney Kore'deki toplam 1250 oyuncu incelenerek genele yayılan bir çalışma olmuş. O yüzden özellikle sayısal veriler benim şahsen pek ciddiye alacağım veriler değiller.

betadragon

1.6.2014 01:32:01

+2
Verilen istatistiklere pc dahil edilmesi saçma olmuş çünkü pc dijital ortamda bile 20 farklı yerden satışa çıkabilir bunların istatistiklere yansıdığını sanmıyorum onu da geç oradaki yüzdeler oyunların fiyat kapsamına göre değerlendirilmiş Pc de 40 dolar olan bir oyun yeni nesil konsollarda 60 dolar olunca fark büyüyebiliyor.

vergosa

1.6.2014 01:01:21

0
pc ye konsoldan port yapıp uvey evlat muamelesı yapan turkçe cıkmayan kalıtelı oyun olmayan pc nın hakkını vermeyen oyunları premıum ve mıkro odeme sıstemı gıbı sacmalıklar surdukce bole oyunları almıyorum sony ne guzel ps 4 e ps 3 e turkçe oyunlar yapıyo eger konsolum olsa alırdım ama pc de bole oyunlar cok az ve saydıgım sartlarda oyunlar cıkmadıkca ve fırmalar pc ye geren onemı vermedıkce orjınal oyun almıyacagım. yapımcılar pc ye gereken onemı verıp orjınal oyun almamızı saglamalılar bız orjınal alıp onlar sonradan gereken onemı vermemelıler dıye dusunuyorum

AutumnRain

1.6.2014 00:46:18

+1
quote:

Orijinalden alıntı: BSC Misafiri MMO denen saçmalığı saymazsak o kadar PC kullanıcısı var ve %5.8 pazar payıysa kusura bakmayın ama ben o platforma oyunu bırak. Oyunun o'sunu çıkarmam. Oyun sektörü konsoldan ilerleyecek sanırım. Steam falan hikaye. Steam olmasa o %5.8 değil 4 falan olurdu. Yazık vallahi. PC'ye ultra grafiklerle uğraşacaklarına konsola doğru düzgün hikayeli oyun yapsalar daha çok sevap işleyecekler.
Haa peki o zaman.

BSC Misafiri

1.6.2014 00:28:46

-2
MMO denen saçmalığı saymazsak o kadar PC kullanıcısı var ve %5.8 pazar payıysa kusura bakmayın ama ben o platforma oyunu bırak. Oyunun o'sunu çıkarmam. Oyun sektörü konsoldan ilerleyecek sanırım. Steam falan hikaye. Steam olmasa o %5.8 değil 4 falan olurdu. Yazık vallahi. PC'ye ultra grafiklerle uğraşacaklarına konsola doğru düzgün hikayeli oyun yapsalar daha çok sevap işleyecekler.

mementopolis

1.6.2014 00:26:34

+1
quote:

Orijinalden alıntı: MytHnfr
yanliz amerika ,cin ve kore , baska ülkeler yok. amerikalilar her türlü oyunu oynuyor kore ve china(cin) RPG/ MMO lari cok oynadigi anlasiliyor. ( en cokda mmo) amerika, asya´ya göre yüksekdir konsol kullanimi. ayrica pc ve mmo bir tutmalari cin ve kore pazarina yönelik ,haberin kaynagina bakildiginda. yani toplamda bu olasi degil zaten ama amerikaninda büyük bir pazar oldugu icin azimsanmayacak dercede. dünyanin tüm geneli degil 150 milyon satsa zaten :)

MytHnfr

1.6.2014 00:18:04

-1
quote:

Orijinalden alıntı: hayko10 Sonra da diyorlar ki, neden her oyun konsola çıkıyor da Pc ye gelmiyor diye. Al işte kanıtı burada. Ayrıca bu pc kullanıcılarının yarısından çoğunun korsan oyun kullandığını da söylememişler...
Yarısından fazladır ama konsolda da korsan kullanma oranı oldukça yüksek. Xbox 360 ve Playstation 3'ün toplam satışları 150 milyonun üstünde. GTA V gibi çok satılabilecek bir oyun bile 32 milyon satılıyor ancak. Diğer oyunların durumları daha içler acısı.

bkaakco

1.6.2014 00:11:36

0
Foto güzelmiş

hayko10

1.6.2014 00:08:45

-1
Sonra da diyorlar ki, neden her oyun konsola çıkıyor da Pc ye gelmiyor diye. Al işte kanıtı burada. Ayrıca bu pc kullanıcılarının yarısından çoğunun korsan oyun kullandığını da söylememişler...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Siz de aşağıdaki form aracılığıyla yorum yapabilirsiniz.
Mesajınız
Üyeyim Üye Değilim

DonanımHaber üyeliğinizi kullanabilirsiniz.

E-Posta (Onay için gerekli.)

Kullanıcı Videosu Yükle ▲ Siz de video yüklemek için tıklayınız